Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: jeroenadriaens op za, 21 aug 2010, 18:58:05
-
Hallo,
ik zou mijn polo86 willen verlagen en heb net een schroefsetje gevonden van een TA-technix 15-100mm zowel voor- als achteraan. Ik ben in het bezit van 7 en 8j smoor velgen en deze komen iets voorbij mijn wielbogen.
http://www.hottuning.eu/?nav=products&subnav=view&product_id=1416
heeft hier iemand ervaring mee of is dit een afrader om te gebruiken. Als ik dan mijn polo wil verlagen heb ik hier in enkele topics al gelezen, dat het verstandig is om wellemblokken te plaatsen. Op G-laderseite heb ik een setje gevonden. Nu mijn vraag is of dit het volledige setje is of als er nog een onderdeel aan ontbreekt.
http://www.g-laderseite.de/eshop/product_reviews_info.php?products_id=120&reviews_id=28
hoop op reactie :)
-
of het eerste wat is hangt vaak van de prijs af, soms kun je voor 100 euro meer iets van een gerenommeerd merk kopen. :)
wat betreft de wellems, er is nog een "completer" setje met draagarmen en draagarmrubbers, ligt eraan of dit nodig is voor wat je wil gaan doen met de polo -dunno-
-
Hallo en -welkom-!
Heb zelf geen ervaring TA Technics, maar weet uit verhalen dat dit behoorlijk stug is (weet niet wat je verwachting is). Voor wat betreft de schroefset van TA Technics heeft niemand hier nog ervaring, vermoed ik. Volgens mij is die ook nog niet zolang leverbaar...? -dunno- Je moet je gewoon realiseren dat TA Technics een merk is dat op de onderkant van de markt mikt, en dus dat je voor jezelf moet bepalen of je iets betaalbaar leuks wil (met bijbehorende (kleine) nadelen), of dat je een perfect produkt wil voor een navenante investering. Voor het gebruik op de weg zal het prima voldoen.
Met 7J en 8J (je zegt zelf al dat ze uitsteken) moet je niet verwachten dat je de schroefset op de laagste stand kunt leggen. 80/60 vaste sets zijn vaak al een probleem met aanlopen als je exorbitante wiel-/bandmaten gebruikt. Je krijgt dan last van aanlopen in de wielkasten. Sowieso kun je je afvragen of je vaak van velgen zult veranderen, want waarom een schroefset als je altijd op dezelfde hoogte zult blijven?
Voor wat betreft de set van de G-laderseite: dit is indd de complete set, maar misschien wel completer dan je wilt? Als je het puur doet om de verlaging te compenseren (dit brengt je veerpoten rechterop) heb je puur aan de Wellemsblokken voldoende (trekt je stabilisatorstang wat verder naar voren, waardoor je wielgeometrie weer dichter bij het originele ontwerp komt). In de set die jij gelinkt hebt zitten ook bussen voor in je draagarmen voor, en in je achterasophanging achter. Hiervan wordt je onderstel nog iets stijver/directer (maar dus ook weer minder comfortabel/stugger)
-
@JTG: het setje van zijn link (G-laderseite) is juist mét de rubbers voor draagarmen en achteras... ;)
-
alvast bedankt mannen,
het is de bedoeling om mijn polo als oldtimer in te schrijven, dus de vering is niet voor daily gebruik. De wellems blokken wil ik vooral aanschaffen om mijn veerpoten terug in de originele stand te brengen. Ik zou ni te stug willen cruisen, maar dat er toch nog enige vorm van comfortabel rijden in zit.
-
ik rijd op het moment met een ta technics schroefset onder mijn polo 1
ik heb al een kw set gehad die vond ik te zacht
toen een fk set was ik heel tevreden over totdat de verstelringen begonnen te barsten na een jaar of 5
nu rijd ik met de ta technics set en ben tevreden over het rijgedrag is net een tikkeltje harder als fk maar het scheelt echt niet veel
vanvoor gaat de set net niet zo diep als de fk set ongeveer 2cm minder diep maar ik denk als je de hulpveer er tussen uithaalt dat hij nog wel wat lager gaat maar ik ben er tevreden over want mijn carterpan is al bijna aan vervanging toe
hoelang dat de set mee zal gaan is nog af te wachten maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over en je hoeft niet eerst je oude poten op te sturen dat vind ik dan weer een plus punt
ik vind het jammer dat een goedkoop merk meteen afgekraakt word nog voor er ook iemand mee gereden heeft
toen ik mijn fk set kocht koste die ook maar 550 euro ondertussen zijn ze ook al een stuk duurder en van kw lees je of verschillende fora ook slechte dingen tegenwoordig
-
Ik heb ook de complete wellms set
werkt super en strak sturen als een mes in de bochten (comfort iets minder )
schroefset van ta zou ik ook niet doen mn neefje had m op zijn golf 2 was geen rijden keiharde meuk
lekker een vast setje van h&r of weitec of kw of zoiets
dat rijd goed en nog redelijk comfie
de h&r is best stug van de 3 \
nou succes gr andy
-
@GG maar ZONDER de draagarmen :) (inclusief geperste draagarmrubbers al dan niet met verstelbaar camber als g40) -thumbsup-
-
kijk zo kom je aan goede info
dan is ie voor de polo beter als voor de golf
die had echt geen vering meer
wel gaaf ultra laag
ik ben nu best tevreden met 60/40 maar wie weet ooit nog lager
succes
met 7/8 j wel uitrollen/kloppen
moet ik ook al
-
ik rijd op het moment met een ta technics schroefset onder mijn polo 1
ik heb al een kw set gehad die vond ik te zacht
toen een fk set was ik heel tevreden over totdat de verstelringen begonnen te barsten na een jaar of 5
nu rijd ik met de ta technics set en ben tevreden over het rijgedrag is net een tikkeltje harder als fk maar het scheelt echt niet veel
vanvoor gaat de set net niet zo diep als de fk set ongeveer 2cm minder diep maar ik denk als je de hulpveer er tussen uithaalt dat hij nog wel wat lager gaat maar ik ben er tevreden over want mijn carterpan is al bijna aan vervanging toe
hoelang dat de set mee zal gaan is nog af te wachten maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over en je hoeft niet eerst je oude poten op te sturen dat vind ik dan weer een plus punt
ik vind het jammer dat een goedkoop merk meteen afgekraakt word nog voor er ook iemand mee gereden heeft
toen ik mijn fk set kocht koste die ook maar 550 euro ondertussen zijn ze ook al een stuk duurder en van kw lees je of verschillende fora
Der is helemaal niks mis met TA technics,, ook al is het cheap ass zoals sommige het hier noemen -gert-
Heb ook nog een KW set maar ook daar heb ik niks over te klagen.. {inter alloy was voor mij echte troep, kwam uit het autostyle boek!!! }
wat betrefd de wellems, de goedkope{1ste wellems set} moet je niet hebben, je hebt die nodig met busssen in de blokjes omdat de bouten anders lostrillen..
topic op g-laderseite van wellems weggeflogen!!!
-
Ik ga het er toch op wagen om mij zo een setje van TA-technix te bestellen en misschien dan toch iets hoger schroeven om mijn carterpan te sparen.
Bedankt iedereen
-
bij mij ligt er een 1.6 in die heeft een lagere carter als een 1.3 of wat voor motor je er ook in gaat gebruiken ,dus daar zul je niet zoveel last van hebben
-
waar zijn deze ta technix setjes te bestellen? ik kan precies alleen de setjes voor 86c vinden...
-
86 en 86c zijn hetzelfde qua ophanging (wel wat verbeteringen door de jaren heen) maar de 86c setjes passen gewoon.
Via ebay zijn ze te vinden.
-
Voorpoot van een 86C --> ook draagarm gebruiken, aangezien de fuseekogeldiameter bij een 86C groter is dan bij de eerdere generaties (typ86).
Het past dus niet ' gewoon ' , of er naast de draagarm nog andere aanpassingen nodig zijn weet ik niet zeker, maar volgens mij niet.
-
ik heb nu al een tijdje die TA set:) en ik ben er wel tevrede hoor:)
-
Laatste post van 2011: hoe zijn inmiddels de bevindingen van de TA Technics schroefset-rijders?
-
Ik rij ermee. Rijd goed alleen gaat voor niet echt laag. Denk Max 60mm
-
dan moeten de hulpveren er uit toch?
-
Eventueel golf 1 schroefset veren monteren en mogelijke Golf 1 schroefset demperpatronen voor extra laag?