Auteur Topic: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar  (gelezen 1919 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Gepost op: vr, 26 jun 2009, 00:38:13 »
Ik dacht dat we een soort van 'heren'-akkoord hanteerden met betrekking tot het elkaar overbieden bij advertenties? Ik heb een tijdje geleden geboden op een setje wielen, en vervolgens word ik overboden door een Joan, die vervolgens wedstrijdje gaat doen met ene Arjan...
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het hier de Joan van de Bahama-blauwe Polo 1 betreft, en bij de combinatie Arjan en velgen moet ik toch sterk denken aan de Ghopmeister?
Als dat inderdaad blijkt te kloppen baal ik er wel een beetje van. Wellicht goed om dergelijke afspraken weer eens in de spotlight te zetten?
« Laatst bewerkt op: vr, 26 jun 2009, 00:42:37 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #1 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 06:25:33 »
Eh jah nou je het zegt valt het me idd op dat er een iris op een set zender velgen geboden heeft  ?? Maar goed dat is nou ook net een naam die ik niet meteen aan iemand van het 86c register koppel aangezien die niet dagelijks op het forum voorbij komt  ;) Maar goed zal proberen er beter op te letten in het vervolg  -thumbsup- En misschien handig voor jou om zelf een accountje te maken op MP dan valt het beter op  :D

maar wie heeft de velgen nou dan? jij -dunno- want sinds gisteravond zijn ze ineens gereserveerd.....

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #2 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 10:47:55 »
Nope, ik niet helaas, dacht eigenlijk dat ze op jouw laatste bod gereageerd hadden... :D
Tja, Iris koopt nog wel eens wat op MP, en ik heb in de tussentijd gemerkt dat verkopers eerder geneigd zijn met een vrouw zaken te doen dan met een man?! -gert-  Dus laat ik het voorlopig maar even zo...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #3 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 12:57:28 »
Samengevat: Eigenlijk vind jij het niet netjes dat je overboden wordt terwijl je zelf met een andere naam op MP aan het bieden bent?
Beetje een nutteloze topic vind ik.
Dus...   ??

Ik wacht braaf een, ongetwijfeld heel geïrriteerde, reactie van je af. Het is weer vrijdag!  -fu-




(Grappig genoeg heb ik Iris' naam al vaker voorbij zien komen en had ik de link al wel gelegd.)
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #4 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 13:10:27 »
Geïrriteerd? Nee hoor, ik weet wie het zegt?! -nana-

We hebben (ergens?) een topic waarin de biedingsnamen vermeld staan, daar staat ook bij dat ik 'mezelf' Iris noem. Gaat me ook niet specifiek om dit artikel (heb tenslotte ook al een setje Zenders), maar meer om het onderwerp weer eens aan te snijden, zeker gezien de 'aanwas' op het forum. Het is tenslotte zonde om voor elkaar nodeloos de prijs op de drijven, los van wie met het item aan de haal gaat? -dunno-  -2cents-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #5 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 13:41:39 »
Is het wel prijsopdrijven als de een er 50 euro voor over heeft en de ander 100 ?
Maar die discussie , geheel nutteloos , is al zo vaak gevoerd .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #6 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 13:48:26 »
Nee, natuurlijk niet. Probeer de situatie te herstellen naar het moment waarop je iets interessants ziet, en dan mogelijk hier op het forum de vraag te stellen of er zich mensen onder de bieders bevinden? Vervolgens kan de één er natuurlijk simpelweg méér voor over hebben dan de ander?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #7 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 14:01:05 »
das ook mijn gedachte . Alleen het via het forum vragen is nogal omslachtig soms .. zeker bij Ebay .
Maar van mij geen last hoor : ik heb al teveel rotzooi liggen op de nieuwe zolder :D

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #8 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 15:05:40 »
Nee, natuurlijk niet. Probeer de situatie te herstellen naar het moment waarop je iets interessants ziet, en dan mogelijk hier op het forum de vraag te stellen of er zich mensen onder de bieders bevinden? Vervolgens kan de één er natuurlijk simpelweg méér voor over hebben dan de ander?!

Hmm dit werk niet, zelf al ondervonden, meneer van het forum hier wilde het perse hebben, had er genoeg voor over, en uiteindelijk niet naar hem gegaan omdat meneer het vergeten was...Daar zit je dan met al je goede bedoelingen maar zonder aankoop...  Eigenlijk is het ook een stom iets, ohw ik zie iemand anders van het forum ook er op bieden, ik zal even eerst vragen of het wel mag van hem. -gert-

Vet balen voor mij dus, en daarbij zodra een duitser je overbiedt mag iedereen weer meespelen? Ik bied altijd de laatste seconde dan heb je geeneens tijd om te kijken wie allemaal aan het bieden zijn..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #9 Gepost op: vr, 26 jun 2009, 17:05:10 »
Tja, ik vind het zelf dat de prijs zo hoog mag als dat men er voor over heeft. Als ik er meer voor wil betalen, dan doe ik dat toch? Als de ander (forummer of niet) nog meer dinero's heeft liggen biedt hij of zij nog maar wat hoger.
Komt ook nog eens bij dat ik niet alle forumnamen op Ebucht/Marktplatz oid ken. Als het mij niet bekend voorkomt ga ik niet zoeken naar een link met het forum.

Ik heb ook nog nooit in de situatie gezeten, maar een berichtje naar het betreffende forumlid met de vraag hoe hard hij/zij het nodig heeft en wat de maximale prijs voor deze of gene is, is dan snel bepaald toch??

Ik sluit me aan bij Gert; een oeverloze en overbodige discussie zal dit altijd blijven.  -nana-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #10 Gepost op: zo, 28 jun 2009, 20:55:57 »
Slotje dan maar? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #11 Gepost op: zo, 05 jul 2009, 21:03:24 »
Ik dacht dat we een soort van 'heren'-akkoord hanteerden met betrekking tot het elkaar overbieden bij advertenties? Ik heb een tijdje geleden geboden op een setje wielen, en vervolgens word ik overboden door een Joan, die vervolgens wedstrijdje gaat doen met ene Arjan...
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het hier de Joan van de Bahama-blauwe Polo 1 betreft, en bij de combinatie Arjan en velgen moet ik toch sterk denken aan de Ghopmeister?
Als dat inderdaad blijkt te kloppen baal ik er wel een beetje van. Wellicht goed om dergelijke afspraken weer eens in de spotlight te zetten?

Wat een onzin, ben nieuw hier op dit forum dus hoe kan ik in hemelsnaam weten tegen wie ik bied op MP?

In dit geval wilde ik die wielen hebben en die mensen hebben mij benaderd met betrekking tot het bod dat ik heb gedaan.

Hier gingen ze mee akkoord en ik heb ze inmiddels opgehaald.



Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #12 Gepost op: zo, 05 jul 2009, 21:25:21 »
Wat een onzin, ben nieuw hier op dit forum dus hoe kan ik in hemelsnaam weten tegen wie ik bied op MP?

In dit geval wilde ik die wielen hebben en die mensen hebben mij benaderd met betrekking tot het bod dat ik heb gedaan.

Hier gingen ze mee akkoord en ik heb ze inmiddels opgehaald.




hmz das raar aangezien ik meer had geboden en gerrit ook  -dunno-

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #13 Gepost op: zo, 05 jul 2009, 22:45:13 »
misschien wilde ze gewoon snel van de wielen af en hadden ze geen zin om te wachten op een hoger bod?  -dunno-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Biedingsgedrag Marktplaats/Ebay forummers onder elkaar
« Reactie #14 Gepost op: zo, 05 jul 2009, 23:14:56 »
maakt het wat uit?

verkocht is verkocht.

nu gaan overpeinzen waarom lijkt me verre van zinvol.

@ Joan: gefeliciteerd met je aankoop.


vind het sowieso een beetje een eindeloze discussie.

als je weet dat je de ander kent kun je eventueel overleggen wat het een ieder waard is zodat je niet de prijs onnodig opdrijft.
di is mijns inziens echter geen 'gentlemens agreement' of zo.
Per persoon kun je afwegen. bij een goede vriend. neuh...even praten. bij iemand die ik 1 x op een meet heb gezien ligt dat alweer anders. Bij een derde die mij ook eens gematst heeft weer anders.

@ gigi....waar jij indit plaatje staatmag je zelf uitvogelen  -nana-     (  :D :D -hug-)

Tegelijkertijd telt ook mee: hoe hard heb ik het nodig. hoe graag wil ik het hebben.


Tada....hierbij dus bij deze oeverloos verklaard  :D :D :D

@ mods: slotje? beetje een herhaling van zetten na een ander overloos topic