Auteur Topic: Uitlijning van de Polo  (gelezen 52167 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #180 Gepost op: zo, 14 jun 2009, 21:40:06 »
zijn die gekartelde lagerbussen noodzakelijk? of misschien zelf met 'n dremel iets bij te kartelen voor wat meer grip?
is namelijk de 1e keer dat ik het zie/lees in dit topic (wordt al zo groot :))
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #181 Gepost op: zo, 14 jun 2009, 22:19:56 »
zijn die gekartelde lagerbussen noodzakelijk? of misschien zelf met 'n dremel iets bij te kartelen voor wat meer grip?
is namelijk de 1e keer dat ik het zie/lees in dit topic (wordt al zo groot :))

We hebben bij de two-tone van Jaap, na het maken van sleufgaten, grote ringen gebruikt en die vastgelast aan de draagarmsteun.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #182 Gepost op: zo, 14 jun 2009, 22:35:45 »
dat is idd geen gek id  -goodjob-
die 21mm sleufgat is zo te zien naar binnen en naar buiten gevijld? zo lijkt het iig wel op het plaatje, met het gat in het midden v/d sleuf..

dan weet ik iig of het 10,5mm of meer naar binnen moet
« Laatst bewerkt op: ma, 15 jun 2009, 12:55:32 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #183 Gepost op: ma, 15 jun 2009, 15:19:41 »
Volgens mij is het idd het midden van het gat pakken en dan 10,5 naar binnen en naar buiten vijlen..

Maar die ring vast gelast op draagarmsteunen, dat betekent dus dat jullie hem eerst hebben afgesteld?


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #184 Gepost op: ma, 15 jun 2009, 23:17:13 »
jups
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #185 Gepost op: do, 18 jun 2009, 13:02:00 »
kun je de stabi stang ook te ver naar voren plaatsen? (zonder 'n bijzondere constructie  -klus-)
of is verder naar voren tov van orgineel beter/fijner? (fiets/chopper)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #186 Gepost op: do, 18 jun 2009, 14:39:01 »
WELLEMSBLOKKEN!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #187 Gepost op: do, 18 jun 2009, 14:48:50 »
vraag was niet of dat kan, maar of dat ook TE VER kan   :D :D

Nee, lijkt me niet. Verder dan wellemsblokken kan niet zonder dat je een constructie moet bouwen.
Dit omdat de schroefgaten in je chassis waaraan je stabi bevestigd zit bepalen tot in hoeverre je kunt 'schuiven'

Heb hier nog niemand gehoord dat ze te ver zijn gegaan zonder bijzondere constructie (met trouwens ook niet)
Dus volgens mij loop je geen risico  :)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #188 Gepost op: do, 18 jun 2009, 16:55:04 »
Je kunt wel de bovenkant van je schokbrekers verder naar achter zetten waardoor je nog meer caster krijgt.. -klus-


Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #189 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 00:39:19 »
't gaat er alleen om of teveel caster nadelig is voor een lage daily. bijzondere constructie bedoel ik eigenlijk extreem belachelijke constructie, :P
als ik foto's vergelijk van gemonteerde wellemsblokken en het polo cup sub-frame zie ik dat bij het subframe de stabi zo'n beetje op de plek van de voorste bout zit. wat bij wellems er nog voor zou zitten
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #190 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 10:04:07 »
Afbeelding Wellems blokjeskkhnm

Eén van de mogelijkheden tot het bijstellen van de uitlijning (askanteling) is het toepassen van Wellems blokken. Hieronder een afbeelding van wat deze set omvat.

Note: de oude versie heeft nog geen busjes door de blokken lopen, en dienen daarom regelmatig te worden gecontroleerd, of met loctite te worden vast gezet.



<!--EDIT|Jaap|1170615669-->

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #191 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 10:58:27 »
Jammer Roel: Bijlage plaatjes gaan niet mee in een quote.

inhoud wellems:


effect wellems:

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #192 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 11:15:35 »
veel caster heeft geen nadeel voor de polo , camber juist weer wel voor dagelijks gebruik (je banden slijten schuin aan de binnen kant weg )

nu had de cup ook 3graad negatiefr camber pootjes
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #193 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 12:55:52 »
prima, dan ga ik eens kijken of ik zelf wat blokken kan fabrieken..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Uitlijning van de Polo
« Reactie #194 Gepost op: do, 25 jun 2009, 22:16:21 »
Is het verschil met en zonder wellemsblokken égt goed te merken kwa wegligging??? Neem aan van wel, maar maar moet ik me dat dan in voorstellen? Neem ook aan omdat de wielen dan verder naar voren vallen dat er meer gewicht op de wielen duwen waardoor meer grip, toch?