Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209689 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #225 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 13:39:55 »
Als het spannen van de riemen ook via de G-lader gebeurd,..

hoe vertaal ik dat dan naar deze console/steun?

zit toch helemaal 'star' opgehangen?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #226 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 22:32:12 »
Steuntje voor G40 dynamo: 030 903 253 B (toch even beter kijken :) ) , zónder verstelling.

Spannen dmv G-lader gaat op deze manier:

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #227 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 23:02:00 »
Stupid me.

Kom er langzamerhand achter: beste een complete G40 op de kop tikken... en stuk trekken!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #228 Gepost op: za, 23 sep 2006, 12:56:38 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #229 Gepost op: za, 23 sep 2006, 16:23:07 »
Zo iets ja,. maar dan wel op een haalbare afstand :)

lehrte reeds in de routeplannert bekeken: ietsje TE ver weg... Dan moet de Diesel eerst weer 100% in orde (er 100% op ppo) zijn...

'Ich nimm mir Zeit, und nicht dass Leben'.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #230 Gepost op: za, 23 sep 2006, 16:33:27 »
normaliter doet een g40 blok 600 eurie
dus als je hem voor 200 hebt is de brandstof nog goedkoop  -prut- ook al rij je benzine
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #231 Gepost op: za, 23 sep 2006, 16:59:07 »
G40 op PCH

En voor degene die daar niet willen/kunnen komen;

Hierbij aangeboden wegens het niet voortzetten van mijn 2e project.

Complete motor van een polo g40, inclusief kabelboom, computer, intercooler+buizen en g-lader.

Het blok is netjes lopend uit de auto gehaald, alleen de G-lader dient gereviseert te worden.

Wordt verkocht zonder versnellingsbak.
let op: er wordt niets los verkocht!

Prijs: 590,-

Bij serieuze interesse kun je mailen naar: sjmc17@hotmail.com of bellen met 06-52676197

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #232 Gepost op: ma, 25 sep 2006, 23:06:59 »
Zo iets ja,. maar dan wel op een haalbare afstand :)

lehrte reeds in de routeplannert bekeken: ietsje TE ver weg... Dan moet de Diesel eerst weer 100% in orde (er 100% op ppo) zijn...

'Ich nimm mir Zeit, und nicht dass Leben'.

Lehrte??  Das bij Braunsweig, net langsgereden!

Ow ja, is een magneet koppeling ook wat voor je?? (Eco Polo).
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #233 Gepost op: di, 26 sep 2006, 11:36:30 »
Hold your horses!


Gisteren het G-lader steuntje bij verschillende onderblokjes gehouden.. en wat blijkt: Ik moest eerst maar eens even kijken of ie wel gaat passen op het 1.4 diesel blok!!


De bevestigingsbouten voor de steun komen bij een standaard 1.3 in iedergeval NIET overeen. De bovenste 2 wel, maar de onderste 2 zitten op totaal andere plaatsen. Dus niet simpel gaatje boren en op tappen!!
Daarnaast zit er ook geen vlees op het blok om de lader-steun tegen te laten rusten...

Mijn 1.4 ABD blokje (1998/9-er) is echter WEL voorzien van in iedergeval 1 'bult' waar een gat in te tappen valt..

Hopelijk is het 1.4 2f blok dus al wel voorzien van de bult, maar zo niet, dan moet ik het hele plan nog maar eens overzien, en wellicht alles uit de 1.4 diesel overbouwen in een 1.3 G40 onderblok..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #234 Gepost op: di, 26 sep 2006, 17:28:53 »
normaliter doet een g40 blok 600 eurie
dus als je hem voor 200 hebt is de brandstof nog goedkoop  -prut- ook al rij je benzine

Citaat
Erfolgreiches Gebot: EUR 520,00  


Scheelt toch weer hoofdpijn. (ben dus NIET de hoogste bieder)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #235 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:34:43 »
Hmm.


Goed en slecht nieuws:

Eerst 't goede?
 
1 liter diesel verstookt op 22!
(en 1 liter olie op 220) :)

't slechte: fotoke van de in te bouwen 1.4
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #236 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:36:21 »
nou...

en dan houden we daar de G-lader steun eens bij in de buurt:

Dat het uitlaatspruitstuk daarvoor 'even' verwijderd moet worden, wist ik al (passend spruitstuk + downpipe liggen klaar).


De bovenste 2 gaten komen overeen.


MAAR onderaan zitten dus 2 gaten.. lager,. en op andere posities:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #237 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:39:09 »
Het enorme diesel-olie-filter gooit nog meer roet in het eten, maar met een ander (benzine?) filter, komt t goed.


Of er genoeg vlees aanwezig is om te dragen?

2 opties:

- G40 onderblok scoren, diesel binnenwerk overbouwen, klaar
- G40 steun aanpassen, verzonkenkop bout gebruiken, klaar

Optie 1 is de mooiere, maar ook de duurdere en arbeidsintensiefste.
Optie 2 is waarschijnlijk de optie waar we voor gaan.

Even uitzoeken waar die steun van gemaakt is,. en of het te lassen valt: Want wat niet past,. kan worden gelast! :)

:)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #238 Gepost op: za, 07 okt 2006, 19:39:36 »
ochja: ploatie vergeten:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #239 Gepost op: za, 07 okt 2006, 20:41:34 »
Optie 3 : Zelf een stalen steun bakken ?
Of denk ik dan 'around the box' ? :)