Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: RoelG op do, 21 mrt 2013, 10:41:39
-
Hier komen de vorderingen en ontwikkelingen tot de kilomtervreter die ik hopelijk op korte termijn in bezit heb en rijdbaar is
-
-klappen- top!!! ben erg benieuwd :)
-
pfff... tien minuten en nu al topic-vervuiling -nana-
-
:)
-
-foto-
-nana-
-
Weer een leuke onderneming, zit nu bij de APK-boer, waar we toch maar met de trailer naartoe zijn gereden. Want bij aankomst was er eigenlijk geen aandrijving. Later kreeg ik er toch beweging in, maar omdat ik de auto niet ken, en Pim het meteen aanbood, gaat-ie toch op de trailer naar Breda...
Hij had er nog wel aardig wat zooi inliggen dat hij er eerst uit heeft geschept... :D
Maar gelukkig hebben we de foto's nog... :D
Het ging/gaat je niet om het uiterlijk, toch Roel? :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E8499CEF-1A40-4594-9D86-8F000832EA98-771-0000012802F2189F_zpsec066773.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/71F2E45E-1331-43C2-BE49-545E18F76FA8-771-00000127FBB0F642_zps68b33d49.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/AEC8F29A-69C3-40E6-AF3E-76E8FCA97226-771-00000127F38548F8_zps606ed2b0.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/7839D11C-DEFC-4AE5-B7D2-BB73F0C64D25-771-00000127EB683DEE_zps2df122c7.jpg)
Op de trailer:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/ECE3DD63-D534-4F38-96F4-B884CB183F2D-771-00000135CF89733D_zpse3d96fc6.jpg)
Nieuw kentekenlampje:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/9C99E265-C738-47ED-8120-B4B267061B71-771-00000135D71E8554_zps8d12083f.jpg)
Bij de APK-boer:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E2A9E837-37F3-4583-9B81-542EED0BFEF6-771-00000135E3C90040_zpsaf1d81de.jpg)
-
Gôh, op de foto's ziet-ie er nog best netjes uit?! :D
-
Wilde ik net zeggen.
En in het echt?
-
Naast: roze
-
Mwoah... :D
Pim is even warmrijden voor de roetmeting... Ik heb de accu net goed vastgezet (met het beugeltje van de accu zelf ertussen).
Heb wel al van binnenuit een accuwak geconstateerd. Verder is er nèt teveel remverschil vóór, hopen dat dit met warmrijden en een aantal keer goed remmen ook net in het groen valt, want dan is de APK OK. Wel met aandachtspunt voor beide kriksteunen, maar hey, het is een 86c.... :D
Vermoed trouwens dat-ie uit een Spaanse fabriek komt, want hij heeft wel zijn plekken...
Plaatje bij het praatje:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/106B121C-AA87-486E-9336-9C82B919AE05-771-0000013BC099CD12_zps7dc74e5c.jpg)
En wie hebben we daar?! :D
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/FD7913A3-7C3F-4195-93D3-85B27772D2CF-771-0000013BC8BDDFEA_zps9c155c58.jpg)
Motormuis Benji met een dik 2F-stuur voor Roel... -gert-
En off to the McDo...
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/3BAF0670-FD06-4B22-8599-385359FB9EE9-771-0000013D3ED1DB16_zpsfdd6077a.jpg)
Oh, BTW Roel, ivm de kids: niet voorzien van achtergordels...
-
Update: APK Oké! En geen steekproef...! :D
-
-sturen- -thumbsup-
Doet mijn een Chily Chicken :D
-
Hoppa: weer eentje aan de 2f -thumbsup-
-
top heren!!!
-
Stemmingmakerij! Ik ging tanken, die zit vlak vóór de McDonalds -nana-
Meer foto's, want dat is altijd leuk hè. Plaatjes kijken -naughty-.
mooie Seat wieldoppen
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1705.jpg)
Geert himself, door zijn aanwezigheid is de camera even van slag helaas
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1706.jpg)
de accu zat niet goed vast, even rommelen
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1707.jpg)
'undershot' van mooie uitlaat enzo
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1708.jpg)
Op een diesel is zelfs het afvoergootje met dempingsmateriaal bekleed! (Koen, iets voor jou om op te snorren? :))
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1709.jpg)
Beugeltje van de accu wordt er vakkundig afgehaald en van nieuwe functie voorzien
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1710.jpg)
het bewijs dat ik even was tanken natuurlijk -nana-
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1712.jpg)
-
Gefeliciteerd Roel met je neiwue aanwinst!
(...)
Vermoed trouwens dat-ie uit een Spaanse fabriek komt, want hij heeft wel zijn plekken...
(...)
De G40 van mij komt ook uit Spaanse fabriek en weinig last van roest,
wellicht valt het met deze rode ook erg mee.
-
Op een diesel is zelfs het afvoergootje met dempingsmateriaal bekleed! (Koen, iets voor jou om op te snorren? :))
-thumbsup-
Lijkt me iets dat met wat huisvlijt misschien zelf gemaakt kan worden
-
het bewijs dat ik even was tanken natuurlijk -nana-
(http://btracing.home.xs4all.nl/polo%20algemeen/dieseltje/DSC_1712.jpg)
Dit is niet de prijs van diesel hopelijk -boehoe-
-
Haha, nee. Gelukkig niet, dan zou Euro95 dik over de 2,- per liter zijn. Dit is euro95 bij de BP op de Binckhorst in Den Haag. Had niet veel meer in m'n tankje zitten, dus voor de zekerheid hier getankt. Thuis in de buurt staat ie op €1,669 per liter.
-
Oh, BTW Roel, ivm de kids: niet voorzien van achtergordels...
Er schiet mij net te binnen dat de vorige eigenaar nog een tasje met onderdelen had meegegeven...
Ik kijk net in de kelder... een startmotor en een setje gordels !
Ik zal ze opsturen.
-
Den haag toch. Kom ik vast nog wel langs.
Pik ik het dan wel op -thumbsup-
Heren,
Mijn dank is heeeeeeeeeeeel groot.
Geweldig. Kan niet wachten om er in te rijden.
Idd wel behoorlijk wat plekjes.. Ik ben benieuwd wanneer mijn handen gaan jeuken om dat aan te pakken....
Dingetje vraagt om conserveren en even ruw over laten blazen met rood om het weer enigszins netjes te krijgen volgens mij.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de bakproblemen blijken te zijn.
-
Poeh. Zie net dat de achterklep wel behoorlijk verroest is.
Daar is geen redden aan ben ik bang.
Macht iemand een rode achterklep tegenkomen: ik houd mij aanbevolen.
Heb een vaag vermoeden dat ik tzt rustig op zoek ga naar een nieuwe klep, nette deurtjes en een achterklep. :)
Roest onderop maak ik me niet zo druk om. In het ergste geval ontroesten, behandelen en matzwart maken tot de rubberen rand.
-
Ik herhaal: aandachtspunt: kriksteunen links en rechts.
Als je daar niet eerst iets aan doet is dit jaar de laatste APK...
Cosmetisch komt later wel, toch? Sowieso: 2F Steilheck = 99% kans op rotte achterklep...
Als je er toch een vindt, neem dan ook de motorkap en de voorschermen mee... :D Liefst ook achterschermen, maar dat is iets meer werk om te vervangen... :D
-
kom net van de sloop in oosterland daar stond een 2f steilheck die er nog bijzonder netjes uitzag, was wel donkergroen maar zag er nog netjes uit.
heel zonde dat tie daar stond. ook heel net interieur enzo nog.
misschien nog delen op waar je iets aan hebt, als ie zo rot is maakt het ook niet zo veel uit wat voor kleur het plaatwerk is
-
Zijn de krikpunten zo erg?
Hmmm.... Dat moet dan maar echt even worden aangepakt.
Klinkt als stevig laswerk dus...
Balen.
Nu ja. Een gegeven paard moeten we niet in de bek kijken hè.
:)
Accuwak en krikpunten hebben idd prioriteit.
Maar op termijn even de roestpunten aanpakken zodat het niet erger wordt zou niet verkeerd zijn....
Ook dat hoeft niet 100% te zijn. Maar dan houdt het wel wat langer uit.
En anders maar matrood rolleren of spuiten. -naughty-
-
Krikpunten zou je nu nog kaal kunnen krabben/borstelen, conserveren en bitakken... Nadeel is dat je er van de binnenkant niet bij kan, hè?! :D
Maar als je er nu aandacht aan besteed kan het nog wel eens meevallen met laswerk. Het is tenslotte (nog net) geen afkeur?!
Sowieso moet je niet denken dat deze koets het nog >3 jaar volhoudt... Blokje mag je dan mooi doneren à moi! :D
-
Die dieseltjes gaan toch van nul tot 100 in een seconde of 20 toch?
Dat wordt onthaasten Roel
-
Mwoah... Heb in het verleden redelijk wat dieseltjes gehad. Dat viel best mee hoor :)
-
Hier is hard gewerkt -thumbsup-
:D
-
Die dieseltjes gaan toch van nul tot 100 in een seconde of 20 toch?
Dat wordt onthaasten Roel
De 86c-dieseltjes volgens fabriek iets van 23 seconden, dacht ik. Als ze nieuw zijn dus, zeg maar... ;)
-
Ow ja. Dat was golf idd. 1600 geloof ik
-
35kW / 48pk traag gebakje ja, 0-100 is 19,5 sec, maar wel gem. 1op19,2 aldus carbase.
(ter vergelijk: een 2f 1.0 is nog iets trager....)
Van wat ik her en der lees is 1op20 makkelijk te halen, daar koop je zo'n dieseltje toch voor -thumbsup-
-
-thumbsup-
Niet om te racen idd
En een vrouwenmagneet is het zo ver ik heb gezien ook al niet :)
-
Tuurlijk wel! Matrasje en gordijntjes achterin en cruizen! :D
-
de 100% betrouwbare -naughty- autoweek site had het over 20 sec naar de 100 en 145 top geloof ik -dunno-
-
Prima toch :)
-
35kW / 48pk traag gebakje ja, 0-100 is 19,5 sec, maar wel gem. 1op19,2 aldus carbase.
(ter vergelijk: een 2f 1.0 is nog iets trager....)
Van wat ik her en der lees is 1op20 makkelijk te halen, daar koop je zo'n dieseltje toch voor -thumbsup-
-ja- 1 op 22/23 is echt goed haalbaar... Streven voor de typ86 is 1 op >30
-
Is dit nog wat ? Lijkt een soort nagemaakte klep van kunststof.
http://www.ebay.de/itm/GFK-Heckklappe-VW-Polo-86c-2f-Steilheck-NEUWARE-/321052110778?pt=DE_Autoteile&hash=item4ac0326fba
Veel aanbod:
http://www.ebay.de/sch/m.html?_nkw=polo&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_armrs=1&_ssn=leichtbauteile_made_in_germany
Adresje voor spuiten heb ik in Woerden en voor chassis lassen in Den Haag.
Het hoeft echt allemaal niet de hoofdprijs te kosten !
-
Je mag deze nog op mijn kosten bestellen:
http://www.ebay.de/itm/orig-Emblem-Heckschriftzug-Schriftzug-VW-Polo-2F-Steilheck-Coupe-86c-GT-G40-/370761872414?pt=DE_Autoteile&hash=item565321341e#ht_973wt_906
Zat er op bij aanschaf... maar helaas onderweg verloren... :-(
-
Haha....
Pim. Houd jij je maar even lekker bezig met de dingen die er toe doen.
Ga ik proberen de polo compleet te krijgen en rijdend te houden. -thumbsup-
-
Chickmagnet :)
Wat roze accenten.......beertjes op houdeplank -dunno-
-
Welke hoedenplank? :D
Maar inderdaad, stickervellen met hartjes-stickers halen voor op/over de lelijke plekken?! :D
-
Hmmm, starten is even geen succes... In ieder geval even aan de lader hangen, en Roel: denk dat nieuwe gloeistiften geen overbodige investering is?! :(
Range Rover staat nog bij de garage, ivm treinreis van gisteren, en het is toch wel koud/ver om te lopen... Verwend mannetje ben ik ook?!
-
Yes, na 10 minuten de accu op adem laten komen toch actie in de taxi! :D
-
hmm.... weet niet of ik ergens langs een onderdelenboer rijd.
helaas ook nog een accu thuis staan die ik natuurlijk niet bij me heb.
(edit: heb nog wel volgens mij een goede, redelijk lege accu achterin staan. volgens mij een jaar gebruikt....)
-
Moet ook niet te snel willen gaan, bij nader inzien misschien niet de gloeipennen, maar iets anders... Het lijkt erop dat hij ook warm pas bij de 2e x wil aanslaan, terwijl hij niet meer gloeit/hoeft te gloeien...
Dan gaat mijn gedachte eerder naar bv wat lucht in de dieselleiding?
Je moet zo'n auto toch eerst een beetje leren kennen. Accu is volgens mij prima, moet gewoon even goed volgepompt worden. Ik gooi 'm dalijk gelijk even aan de lader (als ik die in de garage heb liggen, dacht het wel).
-
misschien is tanken een optie -dunno-
-
Ik ben een optimist: de tank is halfvol... :D
-
dan is ie ook halfleeg
-
of toch helemaal vol :)
-
Accu voor de diesel is dacht ik een sterkere, ipv 44Ah een 54 of 60Ah.
-
Warm + iets langer stilstaan = wel tikken + lopen...
Verstuivers? -dunno-
-
De tank was inderdaad halfvol... :)
Maar... dat hoorde ik altijd van iedereen die de Polo even leende: Hij start zo slecht...
Dat probleem had ik NOOIT.
Je moet gewoon echt even wachten tot het voorgloeilampje uitgaat... en dat zijn een lange 15 seconden ! Dan starten en een tikje gas en hij loopt direct !
Accu is sterk genoeg, startmotor is gereviseerd en het voorgloeisysteem is vorig jaar nagekeken.
-
Uiteraard wacht ik tot het voorgloeien klaar is... Vanmorgen tot wel 7 x aan toe. Maar dan wil-ie wel kort even draaien, maar pakt-ie uiteindelijk geen diesel. Ook bij warme motor gaat-ie de eerste keer doelloos rond (ook als er niet eens voorgegloeid hoeft te worden). De tweede keer is het tik-starten-lopen...
-
Geert, ben je niet in de war met je eigen polo. Die start inderdaad niet zo snel nu. -uitlachen-
-
Nee jij trekt volle zalen, Benji?! -nana- -fu-
-
Inmiddels. Op de valreep een voorlopigheid verzekering geregeld.
Morgenvroeg meteen overschrijven.
Maandag komen ze terug met een definitief voorstel voor de verzekering.
Eerste voorstel was dik 40 euro per maand -gert-
-
Conclusie na bezichtiging:
Na reparatie eerst maar eens grondig schoonmaken en accuwak repareren.
Hiervoor ook meteen vloerbedekking er uit. Kijken wat daaronder vandaan komt. :)
Daarna lekker rijden en stukje bij beetje ding maar een beetje proberen op te lappen.
Als het een benzine was was hij allang gesloopt....
Waarschijnlijk roest zo goed mogelijk verwijderen en gewoon met een knikkerbusje rood bijspuiten.
Meer is ie eigenlijk echt niet waard. :)
Maar goed. Dan kunnen we er wel lekker nog even mee rijden.
Dingen die ontbreken:
- hoedenplank
- randjes rond de deurklinken
Komt vast nog meer bij :)
-
Vergeten in het lijstje, mooi stuurtje monteren ;).
-
Rolleren dat ding in een leuk kleurtje! 50$ paintjob style.
-
@ Geert. Wat denk je. Is hij voor de 14e af? Kan ik er lekker mee naar het polotreffen.
Misschien een kansje voor de grootste roestbak :)
-
Dingen die ontbreken:
- hoedenplank
- randjes rond de deurklinken
Komt vast nog meer bij :)
Hoedenplank alleen heb je ook niets aan: steuntjes ontbreken ook...
Randje rond de deurklink mist alleen links... Ook weer zo'n bekend 2F-euveltje.
EDIT: of bedoel je randjes rond de deurklinken aan de buitenkant? Ik doel op interieur. Heb het idee dat de auto meerdere diefstal-/inbraakpogingen bij de klinken heeft gehad. Maar wél nog 1 sleutel voor deuren, achterklep én contact! -thumbsup-
@Benji: kwam erachter dat Roel helemaal niets wist van het stuurtje? Zat me aan te kijken als een schaap in de koplampen van de Mercedes van de Turkse slager...
@Roel: 14 april moet lukken... Doe ik wel een uitgebreide testrit naar Cuijck?! -nana-
-
Rolleren dat ding in een leuk kleurtje! 50$ paintjob style.
Kan. Maar dan gaat het even om de tijd....
Een weekeinde inclusief roest aanpakken is voor mij wel even max.
Wilde juist iets waar ik niet naar om hoefde te kijken....
-
Hoedenplank alleen heb je ook niets aan: steuntjes ontbreken ook...
Randje rond de deurklink mist alleen links... Ook weer zo'n bekend 2F-euveltje.
EDIT: of bedoel je randjes rond de deurklinken aan de buitenkant? Ik doel op interieur. Heb het idee dat de auto meerdere diefstal-/inbraakpogingen bij de klinken heeft gehad. Maar wél nog 1 sleutel voor deuren, achterklep én contact! -thumbsup-
@Benji: kwam erachter dat Roel helemaal niets wist van het stuurtje? Zat me aan te kijken als een schaap in de koplampen van de Mercedes van de Turkse slager...
@Roel: 14 april moet lukken... Doe ik wel een uitgebreide testrit naar Cuijck?! -nana-
-nana-
-
Kan. Maar dan gaat het even om de tijd....
Een weekeinde inclusief roest aanpakken is voor mij wel even max.
Wilde juist iets waar ik niet naar om hoefde te kijken....
Roest behandelen.....met de schuurmachine erover heen vliegen en hier de spuitcabine huren.....met het lakpistooltje erover heen -thumbsup-
Als we het plannen kan ik je wel een zetje geven :)
Mexican uhum landgraafse paintjob
-
Roest behandelen.....met de schuurmachine erover heen vliegen en hier de spuitcabine huren.....met het lakpistooltje erover heen -thumbsup-
Als we het plannen kan ik je wel een zetje geven :)
Mexican uhum landgraafse paintjob
euh... klinkt goed hoor.
maar wat gaat dat grapje dan kosten?
-
@ Geert. Wat denk je. Is hij voor de 14e af? Kan ik er lekker mee naar het polotreffen.
Misschien een kansje voor de grootste roestbak :)
Hofstay/Geart wil er ook heen, als hij gaat met de "polow" heb je geen kans :)
-
Dan is het 2e of derde plaats voor Roel....ik doe ook mee met de roestdan. :)
-
Crappy phone-pic warning!
Plug-in-hybrid-conversion:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2597F470-5E59-4A9A-AA85-552703B7B1C7-2004-000002D2DBB3945B_zpsb986cb30.jpg)
:D
Anders doet dit ook niet veel, hè?!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E3126CC9-C524-4208-B6A7-E4BBDC20A523-2004-000002D2EA4A149B_zpse235674b.jpg)
Dagje door laten laden terwijl ik een 4x4-cursusje ga doen met Koen... :D
-
:)
-
heb nog een setje dakdragers voor je....onontbeerlijk voor een steilheck.......vind ik dan wel.....
-
mini update:
auto staat inmiddels op mijn naam -thumbsup-
geert tuft er nu in rond. -sturen-
het dakraam heeft hij inmiddels gerepareerd (kon niet dicht).
De bak lijkt weinig problemen te geven.
Eerste verdenking van Geert: bakolie laag.
Keerring vervangen en nieuwe olie er in.
(in overleg besloten de gok te nemen)
Binenkort met vorige eigenaar afspreken:
papieren afgeven en alle losse delen die hij nog had ophalen.
Daarnaast bij toeval mijn broer over de auto gesproken.
Hij had net de spuitmonden gekocht om met zijn compressor te plastidippen.
Dat wordt dus in de zomer even de polo weer lekker rood maken.
Even op zoek gaan naar onderdelen:
(voor de klep, deuren en schermen maar eens andy proberen. die sloopt een mooie 2f voor de motor -nana-)
Achterklep van Pieter past bij nader inzien toch niet dus die zoek ik nog.
kleur maakt niet uit aangezien hij gespoten wordt. roest dan weer wel.
De overige roest pak ik zefl aan en waar nodig laat ik het lassen.
Eens kijken of ik Geert ongelijk kan bewijzen door em nog drie jaar op de weg te houden -nana-
-
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als het goed is heb ik de achterklep van mijn zwarte sloop steilheck (2f) nog.
Wel een paar roest plekjes bij het raam geloof ik, maar ik zal eens foto's schieten als ik hem nog heb.
Als ik hem nog heb en het is wat, is hij als het goed is op te halen in puttershoek, free of charge uiteraard.
Je hoort nog wel
-
App me maar Roel wat nodig is
-
PM is lang verstuurd :)
-
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als het goed is heb ik de achterklep van mijn zwarte sloop steilheck (2f) nog.
Wel een paar roest plekjes bij het raam geloof ik, maar ik zal eens foto's schieten als ik hem nog heb.
Als ik hem nog heb en het is wat, is hij als het goed is op te halen in puttershoek, free of charge uiteraard.
Je hoort nog wel
ik ben benieuwd -naughty-
-
Ga je de polo rood plastidippen of gewoon spuiten met de compressor?
-
ik ga de polo met plastidip spuiten met een compressor -nana-
-
Nice! Maar de plekken met roest behandel je eerst wel neem ik aan? Dat plastidip is makkelijk er weer af te halen, het vormt niet een zelfde laag als gewone lak. Maar dikke kans dat jij daar ook al aan hebt gedacht. Zit het luxe stuurtje er trouwens al in? :)
-
polo staat nog bij geert :)
Wat betreft roest.
plaatdelen die los kunnen bij voorkeur vervangen.
De rest wordt onroest, behandeld, verzinkt en gevuld zodat je het bij voorkeur niet meer ziet en het weer enige tijd mee kan.
-
Mooi, dat plastidip geeft trouwens een mooie matte kleur. Met rood wordt het dan denk ik net een brandweerauto! Geen vage roze kleur dus.
-
Met rood wordt het dan denk ik net een brandweerauto!
Dussss......KLIK (http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-alarminstallaties/a1001516830-basicxl-zwaailicht-met-sirene-morgen-bezorgd.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr)
-
Die is VERBOTEN (http://http://www.vct2.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=7940)! ;)
-
brandweerauto.... valt volgens mij wel mee. -dunno-
(http://www.japcarparts.nl/images/productimages/smaller/Plasti%20Dip%20Rood%20S5.jpg)
(http://elacktric.el.funpic.de/start/shop/picture/399448_368006679937095_604128271_n.jpg)
-
Ik vind het mooi rood hoor -thumbsup-, niet vaal.
-
Pfff, als een van de sterkste tegenstanders van 'die Wunderbaum' neig ik toch sterk voor één keer van m'n geloof te vallen... Wat een stinkhok is het! Nog voorkeur voor een geurtje/kleurtje, Roel? :D
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Wunderbaum.jpg)
-
Hang er eentje in het luchtfilter, bij voorkeur een groene, voor extra frisse uitlaatgassen. -uitlachen-
-
Je raad nooit wat ze mij kado hebben gedaan voor aan de binnenspiegel van me polo :)
-
@ Geert,
Zo snel als hij hier is rijd ik naar Leiden.
De stoomreiniger staat al klaar.
Vooraf de vervangende stoelen en achterbank afhalen.
Alles er uit en schoonmaken maar.
Volgens mij scheelt dat de helft :)
-
Zitten er gewone stoelen in?
ik heb nog die prego stoelen die je toen voor me geregeld had, die ik gebruikt heb als donor om de genesis stoelen weer goed te maken.
Maar de bekleding en stukken schuim en de frames heb ik nog.
Evt kan je mijn genesis achterbank krijgen, ik heb al een dikke maand een andere klaarliggen
-
@Julion: Een luchtverfrisser in piemelvorm..? -dunno-
-
:) ha ha dante, bijna goed : 2 roze dobbelstenen -nana-
En om je toch een beetje gelijk te geven doe ik er een pic van me sleutel bij -uitlachen-
-
En de smiley -uitlachen-
-
Nee. Is volgens mij ook prego. Hoogte verstelbaar.
Krijg er nog een goed setje stoelen enz bij van Pim
-
Ik wil niet weten waar je die sleutel stopt, als je niet aan het rijden bent... uitlachen2
-
@ Dante, ik denk ergens waar de zon schijnt want er is een regenboog -nana-
-
:), -hug- -moon- voor jullie -naughty-
-
Ik wil niet weten waar je die sleutel stopt, als je niet aan het rijden bent... uitlachen2
Oe oe, mag ik raden??
In zijn broekzak?
-
Die sleutel ligt gewoon op het dashboard als ik niet aan het rijden ben :)
Die zwarte "sleutel" is een loper,die past overal in -nana-
-
Maar pas op dat je loper geen druiper wordt... :D
-
Krijg er nog een goed setje stoelen enz bij van Pim
Ik had er een set exact dezelfde stoelen bijgekocht, omdat de bestuurdersstoel speling op de rugleuning had.
Die is al vervangen en verder dus prima, want kuipstoel en zelfs in hoogte verstelbaar.
Ik heb dus nog voor je: bijrijdersstoel en achterbank zitting en gordels (en een startmotor, maar die is volgens mij voor een benzine).
-
-thumbsup- kan het eventueel maandag komen halen.
(Mocht je het niet erg vinden dat het Pasen is en tijd hebben)
Anders eventueel het weekeinde daarop?
Mvg
Roel
-
Inmiddels ook met Andy afgesproken dat ik bij hem een setje deuren, schermen en een motorklep mag demonteren van zijn motordonor voor de witte 1.
Binnenkort rijd ik dus tijdelijk in een rode auto met een geheel zwarte voorkant :)
-
Pimp my ride low budget style -thumbsup-
-
Ja Luc reageerde nergens op. Dan helaas. Voor Roel weer wat moois
Sorry Luc
Binnenkort weer ff sleutelen met Roel
-
Back on topic:
- Bakolie wordt dinsdag door Geert aangepakt.
- Eventueel nog olie- (en filter)wissel
Daarna dus ophalen in Breda
Daarna nog voor zaterdag:
- Stoomreinigen gehele interieur (hopend op een droge warme dag / avond)
- Poetsen
- Accuwak dichten
- Radio (en boxen?) inbouwen
Helaas gaat het vervangend interieur ophalen waarschijnlijk niet lukken voor zaterdag.
-
Heb nog 2 jbl speakertjes liggen voor achterin naast de bank in de hoedenplankhouders als je intresse hebt. Komen uit mijn witte 2f steil.
-
Heb nog 2 jbl speakertjes liggen voor achterin naast de bank in de hoedenplankhouders als je intresse hebt. Komen uit mijn witte 2f steil.
ik zoek ook nog hoedenplankhoudertjes volgens mij
but: make me an offer (PM) :)
-
Update: net mee stilgevallen... -boehoe-
Tankmetertje nog ruim boven het rood (schatting indicatie: 8 liter), maar ik heb zomaar het idee dat ik daar niet op kan bouwen. Gelukkig niet ver van huis: eerst lunchen!
-
Hmmm... uitkijken dus en hopen dat dat de oorzaak is....
-
Mmmm, 5 liter in een jerrycannetje en vervolgens in de tank... Had ik net de accu lekker volgeplempt, waarna hij in ieder geval veel beter startte (warm stilzetten en snel weer starten heeft-ie een 2e poging nodig, verder zeer betrouwbaar), maar nu moest ik natuurlijk flink doorstarten, dus de accu begon alweer aan te geven dat het maar goed was dat ik niet ook nog wilde dat hij moest gloeien. Maar uiteindelijk, bij poging 21, bleef-ie dan toch lopen...
Gelijk maar weer langs het tankstation om er wat meer in te gooien.
Dus Roel: niet te vol, en ook niet te leeg?! :D Tja, beter dat ik het uitprobeer dan dat het jou overkomt op weg naar een belangrijke afspraak? -naughty-
De bak gaat volgens mij met wat nieuwe olie en toevoeging nog wel een tijdje goed mee. Merk niet heel veel van bakproblemen. Als er al een probleem is dan zit dat volgens mij in de uitlaat. Huh? Het is nog maar een gok, maar ik heb het idee dat er een nieuwe uitlaat onder is gezet (die is nl nog behoorlijk nieuw), en dat die met de trillingen in stationair de schakelstang wel eens wil knuffelen. Dat zou ook kunnen verklaren dat bij gas los de bak misschien wel eens uit zijn 5 is getikt. Ik ervaar echter geen enorme issues die bakgerelateerd zijn...
-
Dinsdag D-day:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/A5600BD5-20B6-4643-8FCC-C8BBE6CA489B-5652-0000074866EFB75D_zps865f0bea.jpg)
Oude schakelas-keerring:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/DBB08C0A-2938-4349-B908-EB820798EBAF-5652-000007485F471F0C_zps5552d348.jpg)
Vulplug bak (kwam gelukkig redelijk makkelijk los):
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/3A4BFB75-5580-4E55-83A2-CE21C510B07F-5652-000007485530733C_zps4c1e5f87.jpg)
En daar komt de (zwarte) drab:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/14EA0638-2A9F-47E0-B904-1AA66FBA6AE4-5652-0000074834997FB6_zps226808c5.jpg)
Bakinhoud volgens opgave: 3,1 liter. Volledig uitgedrupt (er kan zal altijd nog wel 0,1 liter achterblijven) komen we nog niet aan de 2 liter!!!
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/CB3BFA7B-E664-4878-9046-2F5ED7465860-5652-000007482166FA26_zps905a5800.jpg)
Oude schakelaskeerring verwijderd:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E05A8973-F9C7-4DB1-900D-026974CCBF27-5652-000007482E10104B_zpsa98bfaca.jpg)
Met een half litertje bakolie nog even nagespoeld en uit laten lekken.
Er zit wel aardig wat smurrie in de afgelaten olie, maar ik heb nog niets gezien dat me echt zorgen baart...
-
-thumbsup-
-
-thumbsup- -klus-
ik begrjip ook nog een oliwisseltje en dan binnenkort ophalen -thumbsup-
nog door recordc geregeld: een achterklep met beperkte roest en hoedenplanksteuntjes (beide mee naar de meet)
-
edit: verdomme......
helemaal gemist dat het ding al een tekhaak heeft -gert-
Zit ik een trekhaak te zoeken.......
-
Positief: dat hoeft niet meer dus geen energie en geld aan besteden! -thumbsup-
-
Bakolie is toch onderste dop leeglaten en bovenste vullen totdat ie overloopt?
Zo doe ik t altijd.
-
Nieuwe schakelaskeerring (ben benieuwd hoe lang lekvrij, schakelas heeft 'ervaring')
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/1BA5A239-FAD8-4521-89F5-25A89E982203-5652-0000075D6C188625_zpsb589c718.jpg)
Aflaatplug weer dicht:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/7D1F62A9-9367-4539-9E9F-0D2CDC62D697-5652-0000075D97E320A7_zps8a49d31d.jpg)
Forté Diff and Gear Treatment erin:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/63A769C6-158E-44D1-B5D1-5314DD17C350-5652-0000075D7483C582_zpsd5ddfe4f.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/229BBB15-9649-46B5-9997-876E08437C3F-5652-0000075D7BD42212_zpsd4d7ad9c.jpg)
Aan het bakolie-infuus:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/7F4D562A-C97F-41BF-B0E8-988E87BAC8EB-5652-0000075D831623EA_zpsd92c6264.jpg)
Vervolgens reageerde Roel nog net op tijd dat-ie ook wel een motorolie-wissel wilde:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/A7F27B38-E179-4933-9A5E-71F1C30E91CD-5652-0000075D918AE83D_zps793383c1.jpg)
Nieuw filter (en dynamo beetje ontdaan van zwarte derrie):
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/6043C6A5-FA48-472F-9C8D-D7AB90389F3E-5652-00000769E9C18B0D_zpsde8a5f17.jpg)
Vers bloed:
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/2513EBDF-F5FB-42BD-84C6-80864017B5EE-5652-0000076A0053271D_zps1858fc64.jpg)
Resultaat op de terugweg: veel rustiger, prima schakelen! -thumbsup-
Had graag je wielen/bandjes nog even op het balanceer-apparaat gegooid, maar daar had ik geen tijd meer voor. Voel bij 80/90 namelijk wel een lichte trilling. Had graag uitgesloten dat dit door onbalans in de wielen komt. Bandjes zouden natuurlijk ook nog wel een klein beetje afgeplat kunnen zijn door het vele/lange stilstaan? -dunno- Moet je zelf maar uitvogelen, als je er überhaupt last van hebt.
Bij de APK kwam-ie maar net langs het remverschil vóór. Bij flink remmen vanaf hogere snelheid trekt de auto ook wel (aardig) naar links...
Oh ja, ook de +pool op de accu even vastgezet, die trok je er zo vanaf?! -gert- Mogelijke oorzaak van startweigering in de toekomst voorkomen. -thumbsup-
-
Bakolie is toch onderste dop leeglaten en bovenste vullen totdat ie overloopt?
Zo doe ik t altijd.
Ja, Ramon, zo heb ik het ook gedaan... Maar wel eerst de vul los, vóórdat je 'm onder leeglaat en vervolgens de vulplug niet los krijgt?! :)
-
Ja, Ramon, zo heb ik het ook gedaan... Maar wel eerst de vul los, vóórdat je 'm onder leeglaat en vervolgens de vulplug niet los krijgt?! :)
ik heb daar een vw sleutel voor (spezialgeschier :)). Ooit eens ergens gevonden door mn pa. Ik gamorgen / overmorgen ook toevoegen.
Post je ervaring maar. Was hier door verschillende vraag naar.
-
Mooi wark Geert, je zal wel opgelucht zijn Roel! -thumbsup-
-
Denk dat Roel sowieso opgelucht gaat zijn als de dag van vandaag voorbij is, want volgens mij was/is hij vandaag weer erg druk...
-
Haha.... Ja klopt. Helaas was dit in vergelijk een rustig dagje.
Nog even met Geert afstemmen wanneer de polo hierheen komt.
En dan komt er toch meer werk bij dan verwacht. (of misschien wil je dan toch steeds meer)
Inmiddels via RecordC ook een klepje met weinig roest en waarschijnlijk ook hoedenplankstuentjes geregeld.
Straks dus drie kleuren plaatwerk op de polo :)
-
Als het maar functioneel is,de rest komt wel -thumbsup-
-
Roel ga je voor een polo harlequin :D
-
-nana-
-
Wint Roel niet van de mijne :D
-
Schakelen gaat weer zoals ik gewend ben van de 8P die in mijn 2F GT lag (en nu in jouw LX ligt)... -thumbsup- -sturen-
-
-thumbsup-
-
Zit goed de vaart in -klus- -thumbsup-
-
@ Geert: trekt hij nu ook net zo snel op als jouw 2gt? -naughty-
-
-nana-
Heb gisteren wel de 120 gehaald (met geduld), waar ik eerst echt niet voorbij de 100 durfde...
-
Nog een opstekertje: dakje lijkt waterdicht te zijn (al zijn er geen hoosbuien geweest natuurlijk...
@Roel: neem je een wasknijper mee als je 'm komt halen? Voor op je neus als je 'm meeneemt! :D
-
Duftbaum van de Action er in en hij ruikt weer fris
-
Gaat goed met de diesel! -thumbsup-
-
of een open pak koffie in de auto leggen dat schijnt de geur er ook uit te trekken -thumbsup-
-
@ EMP. mijn broer heeft een proffesioneel stoomapparaat....
nog even plannen vóór ik het weekeinde naar cuijk ga
(net zoals radio inbouwen en accuwak dichten)
-
werkt ook wel denk idd -thumbsup-
-
Vandaag sleuteloverdracht aan de rechtmatige eigenaar... -thumbsup-
-
-thumbsup-
Gaan zo rijden :)
Inmiddels ook de eerste belasting betaald.
54 Eurotjes per maand.
-
Ben ik toch blij dat mijn benzine's maar 17,-/maand doen :D
-
Maar de prijs van benzine tov diesel en het ratio per liter brandstof is bij diesel dan wel weer interessant
-
Dat snap ik, maar ik rijd helemaal niet zo veel. Zo'n 750-800 kilometers zeker per maand, maar ik denk max. 1000. Verdeeld over 2 Polo's 2 tanken benzine per maand. Dat valt volgens mij dik onder het omslagpunt toch..? -dunno-
-
1000 km met 2 auto's wel, maar dan moet je natuurlijk ook 2x MRB en2x verzekering rekenen?!
1000 km kost Roel straks ongeveer 45 liter diesel, voor het gemak even € 63
Met benzine (laten we zeggen 1:14?) kost het 71,4 liter benzine, voor het gemak even € 124
Verschil is dus € 124 - € 63 = € 61
Verschil in wegenbelasting is € 58 - € 17 = 44
Dus met 1 auto ben je al voorbij het omslagpunt, laat staan met 2?!
-
@RoelG Klep is eind van de middag in Cuijk, meteen -klus- overbouwen? :)
-
@Roel: veel plezierige en veilige kmo's gewenst (net weggereden). Ik hoor zondag wel wat je eerste ervaring zijn, en of je die lucht (http://youtu.be/kHif9obav3w) er uithebt gekregen! :D
-
Geert, van mij de complimenten voor de hulp die je aan Roel hebt gegeven! -hug-
-
-klappen- veel veilige km gewenst Roel!
@Geert, goed bezig geweest! -hug-
-
Stinkt als de nete.....
Lawaai valt reuze mee.
Mis alleen een raamrubber van het spijltje.
Levert meer windgeluid op dan motorlawaai :)
-
Welk raamrubber Roel? Misschien heb ik nog wat liggen.
-
Bestuurderskant. In de spijl tussen het raam en het ruitje. Waar de ruit in glijt als je em naar beneden draait
-
Ach. Heb ik vorige week een compleet set weg gedonderd. Had n deur nodig voor mn sprint en heb de rubbers in de kliko gedropt.
Jammer
-
Veilig en goed gearriveerd in Leiden? En hoe vond je 'm rijden/schakelen? -dunno-
-
Ja. Reed prima.
Sorry voor de schaarse update. Even met andere dingen bezig
-
Thuis....
Accuwak (groter dan 15 cm) is dicht.
Tijdelijk. Maar hoeft niet binnen een maand...
Interieur is weer schoon. Bodem ook.
Alle schimmel van het dak gehaald.
Isolatie er uit om te drogen.
Polo ruikt nu vooral naar schoonmaakmiddel en iets wat lijkt op chloor :)
-
Yes! Goed gedaan Roel!
-
Én "New Car Scent"... :)
-
-thumbsup-
-
Nou ja, wel "New Car Scent" van een "New Car" die is verkocht door een dealer die dagelijks een halve fles Old Spice... :D
-
Toch ruiken nieuwe auto's vanaf fabriek het lekkerste. :)
-
@ geert: sorry. Jouw geurboom ligt al in de vuilnisbak.
Kreeg er hoofdpijn van.....
-
Daar snap ik alles van! Begreep al niet dat je 'm niet per direct uit het raam mieterde... :)
Met stip op 1 in de lijst van slechtste investeringen ooit (à € 2,35) -gert-
-
-thumbsup-
Gaan zo rijden :)
Inmiddels ook de eerste belasting betaald.
54 Eurotjes per maand.
Gefeliciteerd met de ombouw RoelG :) knap autootje geworden -thumbsup-
Wegenbelasting betaald ? van welk bouwjaar is de Polo dan ?
54 Euro is nog al wat, wat weegt de Polo dan ?
-
54 euro voor belasting -gert-
-
Heb het al gezien , OVI 1992 en de auto weegt bijna 800 KG jammer net een klasse hoger -gert-
Dan zit je aan de 54 Euro per maand , ach als je 1 tank diesel per maand leeg rijd heb je het er weer uit , zo erg is het ook weer niet uitlachen2
-
Bestuurderskant. In de spijl tussen het raam en het ruitje. Waar de ruit in glijt als je em naar beneden draait
Ik denk dat die in de deur gevallen is.
Ik moest hem al steeds omhoog trekken.
Kwam nog een reservesleutel tegen... maar we moeten toch afspreken.
Even rustig aan met aftanken... er zit wel een nieuwe tank onder, maar die begint te lekken als je hem 100% volgooit.
-
54 euro voor belasting -gert-
Kom kom... mijn Golf IV kost 124 euro per maand.
-
Komt goed. -thumbsup-
Inmiddels ook een vervangend achter klepje gemonteerd -klus-
-
Vandaag ff bewonderd en het was de moeite waard! -thumbsup-
-
Met die gt wieldoppen wordt ie wel wat waard. -nana-
-
Update: schimmellucht is weggebleven en auto is inmiddels goed droog zo te zien.
Wat nu wel opvalt is dat het een echte rokersauto is geweest.
Hopen dat een nieuw interieurtje een deel van de lucht weghaalt.
Problemen met remmen komen zo ver ik kan nagaan door te grote banden 175/70/R13
Inmiddels de tarantula's van de LX omgeschroefd.
Niet echt een perfecte combi. Maar de maat past in ieder geval.
Kijken of dat soelaas biedt.
Dit weekeinde nog de spullen bij Pim ophalen.
-
Met dasty het hemeltje nicotinevrij maken :)
-
-foto- or it didn't happen... -nana-
-
Hemeltje is al schoon
-
zo....
interieurtje opgehaald.
alles er uit.
geheel uitsoppen met ajax...
asbakken laten weken in een sopje.
nieuw interieurtje er in....
we zijn benieuwd.
-
aangezien volgende week naar verwachting de vervangende plaatdelen er op komen (en ik dus rondrijd in een samenraapsel) de plastidip laten varen.
in ruil hiervoor komt een spuitbeurt met spuitbussen.
Geinspireerd en geadviseerd door de grafitti-artist op het polotreffen....
(http://cdn1.bigcommerce.com/server1700/2dfb7/products/2169/images/1630/BLK3020__42829.1282779926.1280.1280.jpg)
dit wordt em naar verwachting.
lak hangt ergens tussen satijn en mat.
10 bussen is 40,- :)
Das veel te veel lak, maar goed... kan ik het nog eens bijwerken.
schoonmaken. schuren hoeft niet.
Alees afplakken en spuiten. Lak is in 2 minuten droog :)
Pakt ook direct op bumpers dus die misschien deels ook meenemen....
Ga natuurlijk niet voor een 100% finish dus een foutje hier en daar maakt niet uit. Als het maar netjes oogt en de roest weg is. -klus-
-
dat is zeker niet duur!
En tussen satijn en mat is een beetje wat ik op de golf had. Wel mooi als je hem regelmatig wast en bij houd, maar als hij een beetje vies is lijkt het gelijk zo dof en roze als maar kan.
Toen de pul hem net had gerold:
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/554405_525294204178112_1640193785_n.jpg)
Toen hij een beetje viezig was:
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/332501_283669791643194_1966915506_o.jpg)
Maar dat kan ook aan de verf liggen. Ben wel benieuwd hoe het er uit komt te zien met die spuit bussen :)
-
Plaatdelen compleet -thumbsup- wanneer kom je (-;
Mooi Satijn zwarte steilheck straks
-
C1 Rob: volgens mij is je lak gewoon vaal geworden door weersinvloeden.
Tis hoogstwaarschijnlijk een 2K uni kleur wat er op je Golf zit, vooral oa rode kleuren hebben daar vaak last van.
De lak is aan het zgn "verkrijten".
Komt omdat er veel pigmenten in de kleur zitten en de lak gaat "kapot" en wordt daardoor poreus (mat).
-
@ Andy: komende zondag?
Als je dat uitkomt in ieder geval.
Neem aan dat ik gereedschap mee moet nemen -klus-
-
Bevalt de Diesel goed , Roel :) kan haast niet missen :)
-
Gereedschap genoeg zondag de 28e is prima. We bellen wel voor n tijd.
Ff schroeven ( gelijk omhangen??)
-
Yep.... scheelt weer een hoop gedoe. Hopen dat het mooi weer een is -klus-
-
C1 Rob: volgens mij is je lak gewoon vaal geworden door weersinvloeden.
Tis hoogstwaarschijnlijk een 2K uni kleur wat er op je Golf zit, vooral oa rode kleuren hebben daar vaak last van.
De lak is aan het zgn "verkrijten".
Komt omdat er veel pigmenten in de kleur zitten en de lak gaat "kapot" en wordt daardoor poreus (mat).
T was zijde glans rood van de formido. Wanneer ik hem wasde en droog de etc was hij weer zoals de eerste foto.
-
Sinds vanochtend:
Ronals onder de polo.
Hoedenplank met houders.
Boxjes achterin ingebouwd. Zelfde maat als 1f -klus-
-
-foto- goed bezig!
-
Heb je nog een tussenstand in de duurtest van de versnellingsbak?
-
-dunno- hij doet et nog... bedoel je dat?
dingetje heeft denk ik alweer 1500+ km gereden.
koppeling gaat in verhouding met andere bakkies wel wat zwaar.
maar verandert niet en de speling op de bak is zeer klein te noemen. schakelt lekker strak. -sturen-
vandaag uiteindelijk geen plaatmateriaal omgeschroeft.
Andy verkoos vrouw en kids boven mij -boehoe-
Anyhoe. Dat komt nog wel. -klus-
Deze week misschien alvast spuitbussen kopen.
-
-dunno- hij doet et nog... bedoel je dat?
-ja- Of de gok van de bakolie goed uitgepakt had...
dingetje heeft denk ik alweer 1500+ km gereden.
koppeling gaat in verhouding met andere bakkies wel wat zwaar.
maar verandert niet en de speling op de bak is zeer klein te noemen. schakelt lekker strak. -sturen-
Tevreden dus?
vandaag uiteindelijk geen plaatmateriaal omgeschroeft.
Andy verkoos vrouw en kids boven mij
Kan ik me alles bij voorstellen! :D
-
update: weer een tankje bijna leeg (ergo: weer bijna 1000 km op de teller erbij)
vraagje voor de kenners:
bij welk toerental zit het zuinige punt voor een 1W
volgens mij kan ik nu meer km rijden op een tank dan vorige tank.
vorige tank netjes 100 overal en heel rustig optrekken.
nu gewoon rijden (niet trappen) en waar het mag 120 -dunno-
is zo'n diesel soms zuiniger bij hogere toeren?
Nee toch?
-
Mogelijk dat ie dichter bij z'n koppelpiek zuiniger is ja.
Max. koppel 85 Nm is bij 3100 toeren, das voor een diesel best veel
-
hmmm....3100 toeren doet de 8p bak al in de vier bij 120..... (119,9 om precies te zijn)
zou dat betekenen dat ik bij dit dieseltje vooral de vijf moet gebruiken bij 120 en als ik ook maar even gas bij geef beter terug kan in de vier (los van dat dit beter is voor de bak)?
-
-ja-
Bij versnellen is terug naar 4 bij 9 van de 10 auto's de zuinigere oplossing...
-
-thumbsup- De vraag was meer: kan ik dus met 100 beter in de 4 blijven rijden?
-
Poeh, lijkt me sterk, constante snelheid is het overdrive-karakter van de 5 snel zuiniger (doe ik al bij 50/60 constant), maar zodra je ook maar iets moet versnellen: terugschakelen.
-
Zuinigst; ligt niet aan de bak of de motor, maar aan de snelheid: Vanaf een km/h of 90 gaat de luchtweerstand je parten spelen. Houdt je (de club van) 90 aan (op de teller, dus gelijk aan vrachtwagens of net ietsje sneller zodat ze je niet in de kontkruipen) dan rij je verreweg het zuinigst.
-
Ik moet 'm bij mij nog steeds inbouwen -thumbsup-
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/880086/Dynad-Snelheidsregelaar-Eagle
-
hmm....misschien moest ik em gewoon even inrijden :) :) :) :)
leek mij ook stug hoor.
warmere weer helpt mogelijk ook.
anyhoe.
gisteren maar de spritmonitor.de app geinstalleerd.
Maar eens bijhouden.
meten is weten.
zo naar Andy.
Plaatdeeltjes omschroeven.
Lak voor grafitti was een tegenvaller.
zonder voorschuren was geen aanrader. ondanks dat dit wel was aangegeven.
krasbestendig...nope.....met een nagel er over aaien is genoeg voor een kras.
lak kan dus wel. maar dan gaat er alsnog blanke lak overheen gok ik.
gelukkig was het een proefstukje op wat polometaal wat ik nog had liggen :)
-
Wat nu wel opvalt is dat het een echte rokersauto is geweest.
Hopen dat een nieuw interieurtje een deel van de lucht weghaalt.
Met dasty het hemeltje weer spik en span maken kan veel helpen tegen rook lucht in de auto
LET OP: GEEN DASTY OP DE RUITEN/RAMEN!
Maar gewoon sprayen op een doekje en vervolgens beginnen met een zonneklepje: Leukste als je een wit doekje gebruikt.
-
Hemel is met anti schimmel dasti en allesreiniger gedaan. Das wel schoon :)
-
Terug van Andy.
Wat nou sporty matzwarte motorklep?
Mijn zwarte motorklep is het enige plaat deel dat glanst -uitlachen-
-
-foto- -dunno- :)
-
Ja deuren omhangen en foto maken
-
hmm..... dieseltje trilde nogal bij het remmen.
dus dit weekeinde het dingetje opgekrikt en nagelopen...
conclusie:
- rubbers bij de remklauwen gaar. die waarin de geleidebussen glijden. gescheurd en witte hoes er uit.. (is dat geen apk afkeur?)
- aan een kant van de polo totaal geen blok meer op beide remblokken..... (das zeker apk afkeur)
nog opmerkelijker: aan de andere kant zijn de blokken nog vrijwel als nieuw. -gert-
blokken had ik nog wel reserve. dus omgewisseld....
de bussen / rubbers ook maar even vervangen.
helaas winkels dicht en trouwens: zijn normaal niet op voorraad bij VW.
zal dus moeten wachten tot na mijn vakantietje. donderdagochtend rijd ik voor vijf dagen naar frankrijk -naughty-.
(als er niets tussen komt.)
-
update:
polo heeft weer 2000+ km extra op de teller.
5 dagen frankrijk -sturen-
bij thuiskomst een hoger verbruik en blijkbaar een redelijk lege band. ( 1 op 22,5)
bij oppompen trokken we het ventiel er zo af -gert-
Vandaag dus laten vervangen en er weer onder geschroefd....
ook had hij bij 130 een flinke trilling in het stuur.
bij controle bleek ook de band wat schuin afgesleten.
dat wordt dus uitlijnen.....
-
welkom terug in Les Pays-Bas.
polo heeft je niet laten staan -thumbsup-
nog een leuk vakantie kiekje te delen?
-
Met een slappe band en mogelijk een slechte uitlijning, alsnog 1 op 22,5 halen...... [rot voor je]
:)
-
@Sjon: dat was nu precies ook mijn gedachte. Daarbij te bedenken dat ik de helft 130 heb gereden....
-
Volgens mij red je dat met een nieuwe diesel niet eens.
-
Toch red ik dat tankbeurt na tankbeurt -nana-
-
Intermezzo :) :) :)
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=14643.0
-
-hitit-
dit weekeinde de polo verder geluidsgeïsoleerd.
alles onder het dash gedicht. ook de matten op de bodem weer geplaatst....
rijd ik vandaag op de snelweg 120.....
hoor ik de motor niet meer. alleen maar de wind.... -hitit-
en dat in een 2f diesel..
(dat of ik word doof van die verkoudheid waar ik mee rondloop)
-
-goodjob- Lekker bezig Roel -thumbsup-
-
Vandaag wezen uitlijnen.
Nu dus wel gelukt -thumbsup-
Volgens mij allemaal Slechts marginaal aangepast. Maar goed: heb er te weinig verstand van...
VOOR
Links voor
Wielvlucht 0,26
Sporing 0,03
Rechts voor
WV 1,02
SP 0,04
Links achter
WV 1,02
SP 0,02
Rechts achter
WV 2,19
SP 0,09
NA
Links voor
WV 0,28
SP 0,03
Rechts voor
WV 1,01
SP 0,04
Links achter
WV 1,04
SP 0,01
Rechts achter
WV 2,15
SP 0,09
-
VOOR
Totaal sporing
0,07
Stuur rechtuit
0,00
NA
Totale sporing
-0,01
Stuur rechtuit
0,03
-
Merk je iets met rijden? -dunno-
-
Nope...maar ja. Een 1w trilt sowieso wel :)
-
zo. 2 dagen voor ik naar Frankrijk rijd.
na het vervangen van de rubbers van de ophanging en stuurstangen wilde ik 'even' laten uitlijnen.
sleutel om: 'klik' niks nada noppes.
andere accu er in. lijkt me wel aardig , draait erg langzaam rond. maar die is niet vol en dus wil hij niet starten.... balen.
Huh: ben net terug uit sittard. zou toch vol moeten zijn die accu... -dunno-
controle van van alles....
lekstroom... en een hoop.... (2,5 ampere dus iets langer dan één dag en de accu is leeg)
maar waar..
edit: ben ANWB lid
effe bellen. stroom is niet mijn ding :)
alle zekeringen in orde. geen lek te vinden.
Maar toch is hij er constateerde ook de ANWB.
Aardige meneer heeft 'effe' met dit weer alles nagemeten.
(niet iets wat ze standaard doen by the way)
Conclusie: diode stuk in de dynamo.
tijdens rijden (niet stationair): 14+ volt ding lijkt dus op het oog prima in orde
tijdens stalling: 2,5 ampere verbruik.....
plus van de dynamo er af: alle lekstroom weg.
hmm...... morgen nieuwe dynamo er op schroeven dan maar.
Hopen dat ik nog wat heb wat werkt... -gert-.... zo één dag voor de vakantie.
iemand enig idee of de dynamo van een diesel een hoger amerage heeft en of dit veel uitmaakt?
De stikker is echt niet meer te lezen na 4 ton op de teller -naughty-
-
Bij mijn weten heb je alleen een accu nodig met een hogere koude start stroom, laden gebeurt dan gewoon op dezelfde manier.....
-
Heb je nog een dynamo?
-
Partsbase geeft 55 of 65A.
-
hmmm.. uit mijn hoofd hadden die van mij 45 of 55... -dunno-
mag er morgen een bij vwremy onder een polo nz uit halen.
geen idee wat die normaal heeft.
anders na de vakantie maar eens laten reviseren mocht dit een hoger amperage zijn (en mocht ik hier alleen moeilijk of duur aan kunnen komen).
-
hmmmz balen zo voor de vakantie....
ik zelf had ook een paar jaar geleden een dag voor de vakantie een lekke radiateur nou ik kan je vertellen daar word je niet echt vrolijk van......
maar pil er in een gaan :) -klus-
succes iig met het vervangen -thumbsup-
-
Is het dan niet gewoon 'de diode' die in de spanningsregelaar zit?
Ik bedoel: spanningsregelaar wisselen is minder werk (zeker bij een 2f waar je d'r naast kunt gaat zitten) dan 't wisselen van de hele dynamo.
Geen idee of je daar wat aan hebt ( of je zelf kunt meten of het lek verdwenen is na wisseling van spanningsregelaar )
-
45A is meer de oudjes, een 2f heeft altijd minstens een 55A dynamo.
(zeker bij een 2f waar je d'r naast kunt gaat zitten)
-uitlachen- een beetje lilliputtert kan daar een appartement bouwen :)
-
Heeft een benzine-dynamo wel een W-aansluiting? Of wordt die niet gebruikt?
-
Zit erop werkt ook duss -thumbsup-
-
idd
ik rij donderdag naar Frankrijk....
geen risico lopen dus: dus bij hem een werkende uitgebouwd en er onder geschroefd -sturen-
plug and play....
enigste verschil: v-snaar is langer.
wieltje aan de motorkant is een grotere omtrek. ergo: dynamo draait sneller (waarschijnlijk om de lagere toeren van een diesel te compenseren) -dunno-.
-
45A is meer de oudjes, een 2f heeft altijd minstens een 55A dynamo. -uitlachen- een beetje lilliputtert kan daar een appartement bouwen :)
Je bedoelt Roel van Velzen :)
Maar mooi dat je weer gematst bent en veel plezier op vakantie.
-
gematst? -dunno-
heeft me toch nog een heel pakje shag met vloei gekost (en de eeuwig durende schaamte dat ik mee heb geholpen met zijn rookverslaving en het vernietigen van zijn gezondheid)
:D :D :D
@ remy: -hug-
-
Zeur niet....anders had je niet eens naar frankrijk gekunt -nana- :)
-
jawel hoor
gevalletje: bij aankomst de min van de accu halen -nana-
-
Verschillende pouly-maten zijn er bij de benzine-gebakjes ook (& 2 maten v-snaren), lijkt mij niet specifiek diesel.
-
ow ok -thumbsup-
-
Ach je had ook 10tje kunnen geven en zeggen "koop die zooi zelf maar" -nana-
-
Hoppa.... Zonder het te merken zo maar de 4 ton gepasseerd met het gebakje -thumbsup-
-
Prima dingen dus die dieseltjes -thumbsup-
-
A.s. woensdag maar ff flink verwennen -thumbsup-
-
Hoppa.... Zonder het te merken zo maar de 4 ton gepasseerd met het gebakje -thumbsup-
-thumbsup-
en welkom bij de 4 ton plus club :)
-
Valt me trouwens mee. In vijf maanden 20.000 km gereden met het dingetje.
Had meer verwacht.
-
(http://i936.photobucket.com/albums/ad205/vwremy/IMG-20130925-WA0007_zps05827f9e.jpg)
Vandaag bij roel -klus-
-
:) Geen probleem dus zo in het openbaar!
-
Tja kon ff niet anders -thumbsup- de buurt vond het wel gezellig!
-
Ja hallo! Is in Rozenburg, hè?! Niet bepaald representatief, dunkt me?!
-
Jullie hadden er in ieder geval mooi weer bij :)
-
-uitlachen-
Zie geen bier, barbeque oid? -nana-
-
Was geen jullie... was geen bier.. was geen bbq.. wel zonnig -naughty-
-
Dus de 1F heeft nu (slechte) 2F-veerpoten met kromme remschijven?
Alles weer operationeel gemaakt? Of alleen bij de diesel?
-
Je kan hem duwen -nana-
De diesel rijd iig weer!
-
Trouwens zitten bij beide g40 remmmen onder!
-
Was vooral een afweging: als, dan toch.
1f had gloednieuwe schoks, toplagers enz.
Als je dan toch bezig bent....
-
-thumbsup-
-
Deze schijven moeten er trouwens ook weer af.
Te ver verroest door lang stilstaan.
Zelf na een ritje Zeeland met af en toe gewoon remmend rijden zijn ze nog zodanig dat ik half de auto uit wordt getrild / gerammeld bij het remmen.
Ik rijd te veel om dit soort dingen uit t e proberen. Gewoon nieuwe schijfjes, nieuwe blokken en meteen ook de volledige g40 houders ipv de VWI houders monteren.
-
Kom maar langs -thumbsup-fixen we wel -thumbsup-
-
Als je schijven nog goed zijn kun je een stukje laten afdraaien.
-
Heb destijds rond gebeld.
Geen garage hier kunnen vinden die dat nog doet.....
-
goh, kan er hier zo 3 opnoemen. Heb je hele mooie apparaatjes voor die je op de naaf bevestigt. Anders de schijfjes in een draaibank, ben je ook zo klaar.
On the other hand; nieuwe schijven kost ook geen drol.
-
Iedere fatsoenlijke automaterialenzaak doet het toch, al dan niet uitbesteed? -dunno-
-
Automaterialenzaak? Nooit gevraagd. Heb het bij garages gevraagd....
-
Of zelf met de slijptol op schonen maar zoals gezegd wat kosten nieuwe schijven tegenwoordig nog.
-
Stalicam mathenesserdijk deed dit ook!
-
En ken een zaak in den haag die dat doet -thumbsup- weet hoe ik erheen rijd maar de naam vergeten!
-
Hoe is het met de diesel?
-
R.I.P. => status kenteken is gedemonteerd
Opvolger is een Audi A2 '3L'
-
weer een van de weg af -boehoe-