zo. 2 dagen voor ik naar Frankrijk rijd.
na het vervangen van de rubbers van de ophanging en stuurstangen wilde ik 'even' laten uitlijnen.
sleutel om: 'klik' niks nada noppes.
andere accu er in. lijkt me wel aardig , draait erg langzaam rond. maar die is niet vol en dus wil hij niet starten.... balen.
Huh: ben net terug uit sittard. zou toch vol moeten zijn die accu...
controle van van alles....
lekstroom... en een hoop.... (2,5 ampere dus iets langer dan één dag en de accu is leeg)
maar waar..
edit: ben ANWB lid
effe bellen. stroom is niet mijn ding
alle zekeringen in orde. geen lek te vinden.
Maar toch is hij er constateerde ook de ANWB.
Aardige meneer heeft 'effe' met dit weer alles nagemeten.
(niet iets wat ze standaard doen by the way)
Conclusie: diode stuk in de dynamo.
tijdens rijden (niet stationair): 14+ volt ding lijkt dus op het oog prima in orde
tijdens stalling: 2,5 ampere verbruik.....
plus van de dynamo er af: alle lekstroom weg.
hmm...... morgen nieuwe dynamo er op schroeven dan maar.
Hopen dat ik nog wat heb wat werkt...
.... zo één dag voor de vakantie.
iemand enig idee of de dynamo van een diesel een hoger amerage heeft en of dit veel uitmaakt?
De stikker is echt niet meer te lezen na 4 ton op de teller