Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209692 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #210 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 22:44:52 »
Na wat werk aan de omhoogstaande houtenvloer (tja,. vocht in huis) vanavond TOCH nog wat constructiefs kunnen doen.


De onderdrukmeter aangesloten op de pomp met een dubbele banjobout. Resultaat:

Diesel:
stationair: 0,1 bar onderdruk
rijden: 0,2 bar onderdruk

Omdat ik de tank recentelijk nog volgooide met pure diesel, past er nu niet heel veel plantenolie meer bij. 2 a 4 liter moet kunnen.. maar of dat effect heeft?!

Nou behoorlijk! Bij stationair pokkelende motor erin gekiept, en drukmeter in de gaten gehouden: De Plantaardige olie loopt via de vulhals dus duidelijk naar de bodem van de tank:

Bij 2,5 liter ppo (zonnebloemolie) was de onderdruk reeds opgelopen tot 0,8 bar! (das dus een heeel eind richting absoluut vacuum).
Niet zo gek dus, dat ie dan afslaat.

Met een beetje doorstarten en flink slingeren (verlaten landweg) daalde de druk al weer. Hieronder 2 fotokes ter lering ende vermaak:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #211 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 22:46:41 »
^
0,65 bar onderdruk



Maar na even slingeren en rijden:
0,35 bar onderdruk
\/
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #212 Gepost op: ma, 18 sep 2006, 23:14:19 »
Verwarmde PPO geeft minder hoge onderdruk?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #213 Gepost op: di, 19 sep 2006, 08:39:20 »
Dit is vooral nog het effect van de benzine brandstofslangen onder de auto, met maximaal 4mm inwendig... Dat is bij een diesel standaard al 6mm, maar ik heb ondertussen ook 10mm PA slang liggen...

'sönke' zegt over onderdruk in zijn Ombouwbeschrijving voor de Golf III van z'n vrouw:

Citaat
Was ist normaler Unterdruck?
Im kalten Zustand sollte der Unterdruck nicht über -0,6 bar hinausgehen. Dieser Wert sollte
sich innerhalb 1-2 Minuten normalisieren auf max. -0,4 bar. Im warmgefahrenen Zustand
sollten Werte kleiner -0,1 bar im Leerlauf und bei 3000 U/min mit ¾ Gas so max. -0,3 bar
entstehen. Mit der Zeit bekommt man ein Gefühl dafür, wie der Unterdruck sich bei
unterschiedlichen Bedingungen verhält.
Wenn der Unterdruck beim Starten sich der –0,8 bar nähert, oder im Betrieb bei –0,6 bar
verbleibt, ist der Filter zu und der Motor springt sehr schlecht an. -> Allerhöchste Zeit für
einen Filtertausch.


En 't filter is dus fris en fruitig en nieuw. Bottleneck: brandstofleidingen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #214 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 21:01:55 »
Nog wat onschuldige knutselvreugde:

Ziet er misschien raar uit, maar t zit toch gewoon recht en netjes.

1 probleempje: achterruitverwarming kan nu alleen maar op standje 'aan'.

Lossen we op.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #215 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 21:02:59 »
perfect zicht !
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #216 Gepost op: do, 21 sep 2006, 19:34:07 »
De Magdenburg connection set me up with a G-lader-mount!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #217 Gepost op: do, 21 sep 2006, 22:05:46 »
Ok, leuk.

Past niet.

Naja, past niet.. Ik heb m even in de buurt van het blok gehouden, en wat blijkt:

 - Zonder direct ook de G40-uitlaatspruitstukswap te doen past t niet

Nog een leuke: uitsparing voor dynamo is wel van het type 'lomp-en-onbenullig'

Foto's zeggen meer dan 1000-woorden:

Dit gaat hoe dan ook ERG veel speling geven.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #218 Gepost op: do, 21 sep 2006, 22:10:56 »
OF is deze distanzbuchse 'de' oplossing?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #219 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 05:07:33 »
d-raai bank?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #220 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 06:57:39 »
Of stukkie dikwandige buis afzagen...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #221 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 08:50:34 »
Of de 030 903 275 bij de dealer bestellen..

en gelijk een vraag voor de G40-ridders onderons:

 Als ik de poelie voor de dynamo gelijk mee bestel, past dat dan als ik voorlopig nog met 1 normale v-snaar blijf rijden? Of liggen er op een G 2 smallere snaren?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #222 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 12:43:19 »
G40 snaren zijn smaller.
Je hebt trouwens ook nog de vaste verbinding blok->dynamo nodig straks, spannen gaat dan via G-lader.

Bouten voor g-lader steun -> blok ook meteen meebestellen (al is ome Edgar hier niet helemaal duidelijk over welke je nu precies nodig hebt, iig 4 stuks totaal).

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #223 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 12:45:00 »
Ochja, stabilosatorstang-steun aan bijrijderskant is ook G40-specifiek.
Die heeft een uitsparing voor de v-snaren, maar die ruimte kun je ook wel met een flex maken -ja-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #224 Gepost op: vr, 22 sep 2006, 13:38:54 »
Dynamo-blok spanner is t zelfde als bij de Diesel  :)

Nummer 10 op de foto ( 030 903 251 A ) zit dus ook op een
diesel (die vertande beugel, zoals ik beschreef bij het aanspannen van de V-snaar in Nurburg / Polofans treffen)..

Maar ff stom: Ik ging er vanuit dat het spannen van de v-snaren gewoon met de dynamo gebeurd? Dat is dus niet zo?

Tjonge jonge, G-lader wereld is voor mij echt on-ontgonnen terrein..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken