Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 86c G40 op wo, 08 sep 2010, 21:13:18
-
Heb sinds kort een 2de g40 erbij omdat de andere niet meer berijdbaar was i.v.m. gescheurde chassisbalk linksvoor.. -boehoe-
dus nou was mijn idee om dat andere blokje eruit te hijsen en het te gaan reviseren! -klus-
leek me een leuk idee aangezien ik ook graag wil leren :)
nou was mijn vraag, wat zijn de absolute Do's en Dont's?
en heeft iemand nog eventuele adviezen waar je op moet letten bij dit blok of waar je op moet letten in het algemeen?
Alvast super bedankt!
-
Do nummer 1: koop een werkplaats handboek :)
-
Do nummer 2, houd boutjes en moertjes bij elkaar van lagerkappen en drijfstangen.
-
Do nummer 3: koop een aantal doorzichtige IKEA bakken en nummer die naar cilinder voor opslag (van Do nummer 2)
-
Do Lijstje maken van welke speciale tools je nodig bent en schaf die desnoods aan of leen ze ;)
oa: Momentsleutel, veeltand dop voor de kopbouten, klepverenlichter etc
-
Do 5: regel een motortakel en motorbok om straks makkelijker te sleutelen.
-
Do 6: maak af een toe eens een foto van het proces. Kun je nog eens kijken hoe het ook al weer zat.
-
DO 7: maak een lijst met nummers en nummer alle onderdelen die belangrijk zijn op volgorde..
en de tip van steilheck is ook heeel slim, maak foto,s van alles zodat je altijd iets achter de hand hebt als iets niet lukt..
-
Twistex zakjes bij de AlbertHeijn (ofzo) voor de losse boutjes, moertjes en noem t allemaal maar op. Kan je gemakkelijk op schrijven met een stift zodat je ook na een jaar nog steeds weet welke boutjes voor het carter zijn, welke voor de oliepomp en welke voor de distributieriemkap.
-
Denk tijdens het loshalen niet dat je toch 'zo klaar' bent, en morgen nog wel weet hoe het in elkaar stak. Voor je het weet komt er iets tussen en ben je een maand verder voor je gaat opbouwen. Refitting is reverse of removal!
-
zo wou bij mij ooit al eens een deawoo nexia (aero kadett) niet meer lopen na het vervangen v/d koppakking: 1 stekker v/d ontsteking past ook op kvs sensor (zag er simpel uit en stekkers leken voor elk ding anders. Maargoed dat is dan ook weer geen polo hé :P
en voor het lang wegleggen van spullen, zorg er voor dat ze vettig zijn en dus niet kunnen gaan roesten..
-
tip, voor G lader revisie, mail mij -naughty-
-
Super bedankt voor alle slimme opmerkingen!
Nou heb ik wel wat ervaring maar ik zit nog in opleiding voor 1ste autotechnicus dus een beetje extra ervaring kan zeker geen kwaad :)
en dat van de fotos is ook zeker een slim plan en dan ook natuurlijk de fotos voor op de site van de vooruitgang -foto-
ik heb er echt zin in maar weet dat er tijd in gaat zitten..
nog enige adviezen voor bepaalde spelingen waar je echt op moet letten van de kleppen of iets dergelijks..
en wat mag zo'n G-lader revisietje kosten dan arno? -naughty-
-
doe maar ff via de mail, weet niet of ie nog meer wil, flowen e.d
-
Heb je een leuk werkplaatsje tot je beschikking?
-
Jaa ik kan waarschijnlijk bij een vriend in ze wp sleutelen dus dat is wel beter -klus-
heb al fftjes wat meer geinformeerd en binnenkort ff kijken wordt een wphandboekje..
-
en als je lader geflowd wordt -naughty- kijk naar beneden ,alles werkt samen