Auteur Topic: golf 2 motor inbouwen  (gelezen 594 keer)

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
golf 2 motor inbouwen
« Gepost op: zo, 13 jun 2010, 14:31:36 »
Ik zou de 900cc van mijn polo 1f willen vervangen door een 1.3 van een golf 2 met 5 versnellingsbak.
Dit is nog een golf 2 van 89 met carburateur en ze hebben mij gezegd dat deze makkelijk in te bouwen,
omdat de steunpunten overéén komen en dezelfde plaats vraagt in de motorruimte.

Zoude jullie mij hierbij raad kunnen geven of is er iemand die dit ook al gedaan heeft?

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 13 jun 2010, 14:46:01 »
Je moet wel ff de aandrijf schelpen/flenzen waar je de aandrijf as aanschroeft van die 5 bak gaan veranderen naar een van een polo zit wat verschil in qua breedte.

heb ff geen voorbeeld foto.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #2 Gepost op: di, 15 jun 2010, 12:45:55 »
breedte? ik dacht dat de ene flens langer was, weet zo 123 niet of het de linker of rechter is(gok rechts/kant v/d motor). heb ooit een 8N bak van een golf onder een 1.3 aav steilheck gezet, moest de flens overzetten, was een kwestie van imbus bout los wisselen en imbus weer vast
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #3 Gepost op: di, 15 jun 2010, 13:14:54 »
Breder = langer :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #4 Gepost op: di, 15 jun 2010, 20:28:21 »
Dus zoals ik hoor, mag dit niet teveel problemen geven.
Alvast bedankt -thumbsup-

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 16 jun 2010, 12:51:13 »
wees niet te zuinig met bakoliepijl controleren, mijn 8N bak had al een orgineel gat, maar vele 085 bakken hebben bijna geen open ruimte tussen 1234 en de 5e versnelling, dat wil zeggen dat de olie tijdens het bijvullen niet goed bij de 5e versnelling kan komen waardoor deze zelfs droog heet en kapot loopt. dus vullen tot het eruit loopt, aantal minuten wachten en de tandwielen in de bak rond laten draaien. hierna weer opnieuw pijlen, met de wielen v/d grond in alle versnellingen laten draaien, hierna weer opnieuw pijlen, daarna proefrit (niet te ver) en opnieuw pijlen.
beter een paar keer te vaak pijlen dan je lagers + versnelling zwart van je nieuwe 5 bak, want dat wordt weer -fietsen-

volgens mij heb ik al eens een foto hiervan gepost, eens kijken of ik het vinden kan
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: golf 2 motor inbouwen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 20 jun 2010, 13:33:58 »
Thanks!!