Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hajo op vr, 04 feb 2005, 20:39:20
-
Ik hed omdat ie al wat lekte bij de klepdekselpakking deze een jaar geleden ofzo vervangen..Maar t lekken is nooit opgehouden en t wordt steeds erger...wat kan ik hier aan doen zonder meteen met kit of zoiets belachelijks aan de slag te moeten...Er zit gewoon een goede rubberen pakking tussen.
Het gaat btw om een HZ motor, dus met de drie bouten..
-dunno-
Ps, de bouten strakker vastdraaien werkt ook niet, de laatste keer dat ik dat probeerde brak er een... -boehoe-
-
Lektie over de hele lengte van de deksel? Of alleen op een specifieke plek?
-
een paar specifieke plekken die elke keer als ik er wat aan probeer te doen weer veranderen. Maar voornamelijk aan de voorzijde (de "lage" zijde)en aan de kant van de verdeler (niet de verdeler zelf lekt maar echt de dekselpakking)
-dunno-
-
Strak aansjorren werkt juist averrechts ben ik bang.
Deze bouten moeten met 10Nm aangedraaid worden, wat heel weinig is.
Ik zou het proberen met een ander kleppendeksel (die je nu hebt is misschien krom), en een nieuwe pakking.
En dan het liefst met de momentsleutel aandraaien.
-
pakking en vloeibare pakking does the trick
-
vloeibare pakking rules -thumbsup-
-
Klopt ja, hoe heet die blauwe pakkingzalf ook alweer?
-
Maar normaal gezien heb je geen vloeibare pakking nodig....
-
en normaliter gaan alle vw 8v motoren lekken op de klepdekselpakking
-
Correct! :-)
Een blok hoort te zweten... van het harde werken! :)
hahahaha
-
Een blok hoort te zweten... van het harde werken! :)
Alleen engelse motoren zweten :D
-
dat klopt ,zweten ,maar niet lekken -serge-
-
dat klopt ,zweten ,maar niet lekken -serge-
Mijn vader heeft twee engelse oldtimers auto's en drie oldtimer motoren en allemaal engels. Ze lekken allemaal als een gek maar mijn vader noemt het zweten -gert-
-
engels is niet zo erg ,maar die sleutel maten en schroefdraad soorten (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
-
Hoerematen noem ik dat.
Heb 1,5 jaar bij een Caterpillar dealer gesleuteld, Metrisch en engels ( hydrauliek ) doormekaar.
Dus alles dubbel, doppenset,sleutels enz,enz......om gestoord van te worden......en maar klauteren op die machines.....
-
It doesn´t drip oil, it just marks its spot!
-
It doesn´t drip oil, it just marks its spot!
Das voor een duitse auto..
It doesn't drip oil, it poors out - engelse auto
Se c'est ne pas huiles! c'est sang - franse auto
-
Hoerematen noem ik dat.
Heb 1,5 jaar bij een Caterpillar dealer gesleuteld, Metrisch en engels ( hydrauliek ) doormekaar.
Dus alles dubbel, doppenset,sleutels enz,enz......om gestoord van te worden......en maar klauteren op die machines.....
@mark, ook daar wen je aan. ik heb er zelf ook ongeveer 9 jaar aan gesleuteld.
-
engels is niet zo erg ,maar die sleutel maten en schroefdraad soorten
Jaja,.. nou ook alleen maar omdat je tegenwoordig een Rover blok in het vooronder hebt liggen....
Wees blij dat t nog net geen Honda blok is :-)
-
valt wel mee
heb 6 jaar bij het misterie wat defensie heet gewerkt .en daar hadden ze landrover ....................................
-
Hi-rev V8-jes? -naughty-
-
nee omgebouwde benzine onderblokken met cyylinderkoppen naar diesel (na wat modjes liep het ook 140)
-
nee omgebouwde benzine onderblokken met cyylinderkoppen naar diesel
Waarom dan?
-
dat was toendertijd goedkoper
-
waar logica ophoudt, begint defensie! -uitlachen-