Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Dest op wo, 08 mrt 2017, 21:03:18
-
Wil in mijn polo 2 coupe een abu blok hangen blok heeft 085 bak dus past zonder veel ,maar nu heb ik alles kwa injectie van een NZ ook uit een polo 2 dus zou ik graag alles van NZ luchtfilter ,rail,uitlaat ,pomp en gasklep,spruitstuk van 3f enz overbouwen op de abu,goe plan of toch voor mono injectie gaan?
-
86c inlaatspruitstuk past niet op ABU: ander boutpatroon
-
Daarvan ben ik mij bewust ,denk dit op te lossen met een tussen plaat uit aluminium.Het gaat er mij vooral om of het een goed idee is om een motor die normaal gezien op mono draait om te bouwen naar multi point injectie.
-
Je zou inderdaad een adapterplaat kunnen laten maken met de juiste maten.
Je zou op het Duitse polomagazin eens kunnen zoeken er zijn volgens mij een paar die daar mee rijden.
-
Kan je beter een AEE inlaatspruitstuk zoeken
-
Aee heeft een kunstof spruitstuk niet? vind ik maar niets en daar zal de NZ gasklep ook niet op passen vrees ik.
-
Dat weet ik niet, nooit in me handen gehad
-
aee kunstof naar mijn weten, en gasklep past niet van een nz. vierkante aansluiting ipv rechthoekig..
-
is het dan niet makkelijker om het aee inlaat te gebruiken en een adapter te maken voor de gasklep
-
verloop der mate van een plaatje is prima te doen voor de handige harry. aee inlaatje is prima, lekker lang, mooie flow. zal t prima doen -thumbsup-
-
Vandaag het spruitstuk van de abu gedemonteerd en eens gepast met het 3f spruitstuk,het is niet onmogelijk maar een heel lastige klus .
Het bouten patroon leunt veel te dicht bij elkaar aan,ga op zoek naar een ander spruitstuk :)
-
Aee spruitstuk nemen. . Bij mijn weten schakelt de nz enkel nullast en vollast volgens mij is het simpeler om hier een tussenplaat op temaken Voor het gasklep huis . Of je bouwt het aee gasklep huis om naar een mechanische huis met het elektro werk uit de nz .
-
Voorlopig ga ik nog verder met het oorspronkelijk plan om het 3f spruitstuk te monteren ,dan komen de luchtslangen enz ook mooi uit.
Heb al enkele mooie voorbeelden gevonden.(https://myalbum.com/photo/p1fUln3DcjZs/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/6GVWbmPKquLV/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/qDE2gjrmuofZ/360.jpg)
-
En gemonteerd
(https://myalbum.com/photo/sFcN9fTIwoGc/360.jpg)
-
Aardig netjes gedaan! -klus- -thumbsup-
-
Is nog maar een voorbeeld van hoe het moet ,moet er zelf nog aan beginnen -klus-
-
haha sorry te snel gelezen :)
-
Tussenplaat is volop in ontwikkeling,binnenkort foto´s.
Nu vraag ik mij enkel af de 1300 nz verstuivers groot genoeg zijn en of de benzinedrukregelaar genoeg druk geeft voor een 1600 abu -dunno-
-
Benzinedruk zal voor alle injectoren wel zo'n beetje gelijk zijn denk ik?
-
druk is niet t probleem denk ik. eerder het volume. als je de abu injectoren heb heb je meer kans van slagen heb ik het idee. anders zit je weer te piellen met brandstofdruk verhogen enzo.
-
1.3 55pk NZ injectors zijn hetzelfde als 1.3 75pk 3F injectors:
lijkt mij dat die prima een standaard 1.6 75pk kunnen voeden.
In principe zou de lambdasonde de boel moeten bijregelen om voldoende in te spuiten.
Wel de brandstofpomp van een multipoint gebruiken.
@Audioholic: je weet dat een ABU een monopoint is? -uitlachen- Das zo'n gepromoveerde
carburateur-inlaat met daarop een soort van gasklephuis voorzien van 1 injector, die zo af en toe
wat peut spuugt in de inlaat met de gedachte 'doe er maar wat leuks mee ofzo' :)
-
oja... meende altijd dat ABU multi was.. maar dat was AEE. beetje fout blijven hangen :P
-
Jon....weer te veel audio gesnoven? :)
-
Heb alles van Nz ook de pomp, verstuivers en drugregelaar.Dan probeer ik het eerst met wat ik heb .
-
Inderdaad gewoon kijken hoe het werkt met de NZ injectie.
-
Hier maar eens mee verder,pasplaat heb ik achterwege gelaten kwam wel goed maar de afstand tussen verstuiver en klepinlaat werd mij te groot dus spruitstuk van nz rechtstreeks tegen de cilinderkop van de abu gemonteerd ja ja u leest het goed.tapgaten dichtgewerkt met alluminium draadeind en opnieuw geboord en draad getrokken.(https://myalbum.com/photo/OhA2DNnLCrSU/360.jpg)
(https://myalbum.com/photo/uoAOUqqQPjiu/360.jpg) (https://myalbum.com/photo/Rzhr5AFN3VTt/360.jpg)
ondertussen ook al klein testritje gemaakt -thumbsup-
-
Zo kan 't ook -thumbsup-
Wel 't mengsel even controleren: NZ met wat tuning loopt ook al snel iets te arm.
-
Leuk project kerel! Hou hem in de gaten
-
Na nu toch al enkele keren met deze set up te hebben gereden merk ik toch dat hij wat inhoud ,motor draait stationair heel mooi maar heel weinig vermogen in lage toeren,kan dit aan de afstelling van de ontsteking liggen,of toch te weinig benzine.
Ook zit er op de luchtmassa meter een blauw kunstof plug , zit hier nog een regelschroef onder.
@Sjon mengsel nog niet gemeten heb het gereedschap er niet voor.
-
heb hier een aee motor op g40 injectie met een 3f as, loopt redelijk
tot de 2000 toeren inhouden en loopt bij 6000 toeren tegen de muur, toerenbegrenzer haalt die niet eens
ik zou kijken of je de onsteking een schaamhaartje vroeger kan zetten..dat icm een beetje meer peut..
-
Ontsteking staat op het uiterste,dus met de originele nz delco kan ik niet meer vervroegen of ik moet er aan knutselen .
-
Gisteren nog wat aan de ontsteking liggen klooien,krijg de onsteking eigenlijk nooit op zijn bdp punt afgesteld niet met een nz delco met vacuumvervroeger en niet met een abu delco zonder vervroeger.
-
is hier ooit nog eens wat mee gebeurd? ben benieuwd of ie vandaag de dag (als ie nog loopt) draait! :D
-
Heb ruime tijd met deze setup gereden is van januari gedemonteerd omdat het blok in een derby mk1 gaat komen. injectie ga ik achterwegen laten komen motorfiets carburateurs op en een leuke shrick nokkenas in ,kop licht bewerken en blok reviseren.
-
dat is goed om te horen, en leuke plannen voor in de toekomst.
Na nu toch al enkele keren met deze set up te hebben gereden merk ik toch dat hij wat inhoud ,motor draait stationair heel mooi maar heel weinig vermogen in lage toeren,
Heb je dit ook nog op kunnen lossen met de standaard injectie? en liep de uwe ook "maar" tot 6000tpm?
-
Nee nooit echt beter gekregen, had nog wel plannen en onderdelen liggen om er aan verder te werken en te verbeteren maar wagen wordt verkocht en ga mij toeleggen op de derby mk1.
naar mijn gevoel is de injectie te beperkt om echt vermogen uit te halen heb nog wel lml race chip ,benzindruk regelaar ,spaghetti en grotere lmm liggen maar is er niet meer van gekomen.
-
snap ik wel. Kan me inderdaad ook voorstellen dat de NZ een 1.6 niet kan voeden. ben benieuwd naar de Derby, hou je de voortgang bij op t forum? -naughty-
Mocht je ooit de grotere lmm verkopen, laat het me weten -thumbsup- die neem ik graag van je over