Haha jaa hij is inmiddels verandert geloof ik.
Ik zal jullie hier even up to date houden.
Inderdaad is het 1.5g40 plan voorlopig even van de baan.
Vanwege 2 redenen, de eerste reden is dat mn zuigers en onderblok nog in zo een nette staat zijn dat ik het zonde vind om die niet te gebruiken.
En de 2de reden is dat het me gelijk zo veel gaat kosten als ik een 1.5 wil gaan bouwen.
Ander zuigers, Drijfstangen, en aangezien je meer inhoud hebt moet er meer lucht is dus een g60 lader.
Kortom dat doen we nog even niet.
Dus heb het py onderblok inmiddels weer in elkaar staan. Uiteraard overal nieuwe pakkingen keringen en lagers.
De cilinderkop gaat Serge voor me bewerken dus ben erg benieuwd naar het resultaat.
G-lader wordt bewerkt door Arno lader.
Over de inlaat zit in nog te twijfelen, of zelf een inlaatspuitstuk maken met een g60 klephuis of een aftermarket ding,
Of de orginele inlaat en gasklep laten bewerken.
Verder ben ik bezig met een vrij programmeerbaar motormanagement systeem. Verdeelkap en ontsteking worden dus ingewisseld voor een krukas positie sensor en dis ontsteking.
De stationair en volgas schakelaars zullen plaats moeten maken voor een gasklep positie sensor.
Inlaat temperatuur en lucht druk meter komen in 1 in het inlaatspuitstuk.
Moet nog wel even kijken welke injectoren ik wil gaan gebruiken. Denk dat de oude g60 injectoren lang niet zo netjes vernevelen als de injectoren van tegenwoordig.
Uiteraard komt er wideband lamba sensor op.
En verder nog de kleine dingetjes als verligt vliegwiel enzo en zal vast nog wel het 1 en ander vergeten zijn.
Bedoeling is om met dit alles toch wel tegen de 200 pk te gaan draaien.
Dus jullie zijn weer een up to date. Foto's komen nog wel een keer als ik achter de laptop zit.
Iedereen in iedergeval bedankt voor de hulp