Algemeen forum > Techniek

Brandstofpomp krijgt geen stroom.

(1/3) > >>

Walliebie:
Hallo.
Ik heb een probleem met mijn vw Polo 86c II uit 1990 met NZ motor.
Na het stuk gaan van de distributieriem bleek dat van 1 cilinder de klep krom was.
Een monteur heeft de kop eraf gehaald en de kromme klep gewisseld, van de andere cilinders de compressie gemeten en die waren goed.
Nadat hij de kop weer gemonteerd had zonder de luchtfilter startte de polo direct en liep goed.
Na het monteren van de luchtfilter kreeg hij de polo niet meer aan de praat.
De brandstofpomp die je normaal gesproken hoort lopen als je het contact omdraait deed niks.
Remreiniger in de inlaat gespoten en de polo loopt even en slaat weer af (remreiniger opgebrand).
Na de brandstofpomp te hebben gecontroleerd bleek deze geen stroom te krijgen.
Alle zekeringen zijn goed, de brandstofmeter werkt wel, de relais gewisseld en de ECU gereset, alles zonder resultaat.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Alvast bedankt,
Walter

nappertje:
Contactblokje ook gecontroleerd?

Walliebie:
Nog niet gecontroleerd maar hij start met remreiniger en de brandstofmeter werkt ook dus ik betwijfel of het contactblokje de geest heeft gegeven.
We controleren het donderdag even om het uit te sluiten, bedankt voor de tip.
De polo staat momenteel nog bij de monteur, donderdag ga ik samen met een kennis de elektriciteit meten vanaf de brandstofpomp tot we stroom vinden.
Klopt het dat er 2 brandstofpompen in deze polo zitten een hoge en lage drukpomp?
Kan iemand mij vertellen wat het nummer van de relais van de brandstofpomp is en waar ik de ECU kan vinden?
Wellicht dat deze de geest heeft gegeven.
Kan het probleem misschien ook in de luchtmassa meter zitten omdat de brandstofpomp geen stroom meer kreeg na het monteren van de luchtfilter.
Ik hoor het graag als iemand een idee heeft waar het aan kan liggen.

Hanf:
De brandstofpomp heeft nog een aparte zekering naast de zekeringen box. Dit is standaard een felgele. Deze zit in de paravan aan de bestuurderskant. Hier vind je ook de ecu

Op die plek zitten ook brandstofpomp relais alsmede ruitenwissersrelair. Je kunt deze wisselen om ze te testen aangezien deze hetzelfde zijn

Walliebie:
Hallo Hanf,

Bedankt voor de info.
Ik weet nu tenminste waar ik dien te zoeken. -thumbsup-
Dus als ik het goed begrijp zit die extra zekering (die felgele) onder de Paravan naast de ECU samen met de brandstofrelais?
Hopelijk zit daar het probleem.
Morgenavond gaan we weer met de polo aan de gang -klus- en ik hoop hem dan weer aan het lopen te krijgen. -sturen-
Nogmaals bedankt en zodra ik weer nieuws heb laat ik het weten.

Mvgr.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie