Auteur Topic: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40  (gelezen 1236 keer)

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Gepost op: ma, 21 okt 2013, 14:04:47 »
Wanneer men het retour los gooit van de G40, wat doet men dit ventiel (1) dan? Deze zit ook op het retour aangesloten via carterdamp slang.
Moeten hier nog steeds carterdampen naar toe? Voor de carterdruk is een ander ventiel.


Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #1 Gepost op: do, 24 okt 2013, 13:10:41 »
Niemand?

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #2 Gepost op: vr, 25 okt 2013, 17:46:00 »
Vast wel maar de g40 kenners hebben je topic nog niet gezien denk ik......
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #3 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 19:46:45 »
Nog steeds niemand gelezen die het antwoord weet?  -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #4 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 20:18:05 »
je carterventilatie naar de inlaatzijde van je glader zetten . de carterdampen smeren  de dichtlijsten van je glader .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #5 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 20:38:43 »
Yes thanks Serge, dat heb ik al op die manier. Alleen zit er dus nog een aftakking van de carterdamp slang naar dit ventiel. Die komt op het pijpje waar geen slang op zit van nummer 1 en de vraag is kan deze weg?

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #6 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 20:51:42 »
Ik zal het even verduidelijken:



De slang waar de gele pijl naar wijst zit direct op m'n glader.
De aftakking waar de rode pijl naar wijst gaat naar het ventiel op de eerste foto.

Deze aftakking moet er blijven?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #7 Gepost op: ma, 04 nov 2013, 22:28:43 »
Gaat deze naar je koolfilter ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #8 Gepost op: di, 05 nov 2013, 09:53:48 »
Ik heb geen idee Serge, ik dacht eerst dat hij voor carterdruk was, maar daar zit nog een andere voor.
Hij gaat op het ventiel bij de rode pijl. Ik wil deze graag "verstoppen/cleanen" achter het blok, zag nu dat de slang er naar toe al licht geknikt zat.
Wil dus eigenlijk weten wat ik er allemaal mee kan doen. Er zit ook vacuumleidingen op aangesloten, dus de digifant zal het wel in z'n systeem willen houden.
Dan kan ik namelijk mijn carterontluchting ook helemaal anders leggen en op een andere manier aansluiten.


Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #9 Gepost op: di, 05 nov 2013, 11:14:06 »
Het lijkt inderdaad m'n koolfilter te zijn. Hoe kan je deze weg werken? Als ik zorg ontluchting te hebben in m'n benzinetank en de vacuumslangen en de rest afdop kom ik dan problemen tegen? Of krijg ik dan luchtbellen in m'n brandstofleidingen? Gaat m'n Digifant dan verkeerde waardes hanteren?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #10 Gepost op: di, 05 nov 2013, 11:28:38 »
Je zou het allemaal weg kunnen halen. Hier is het voor:

Citaat
Benzinedampafzuiging (EVAP) is noodzakelijk om de benzinedampen in de tank van een voertuig op een veilige en verantwoorde manier af te voeren en te verwerken. Vóór 1980 werden deze dampen vaak de vrije natuur ingelaten door een overdrukventiel te monteren op de vuldop van de tank. Door de strenge EURO-normen is dit niet langer toegelaten. Bij moderne benzinemotoren worden de benzinedampen uit de tank naar een actief koolstoffilter gebracht, daar kunnen de koolwaterstoffen tijdelijk opgeslagen worden. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, wordt het actief koolstoffilter geopend en kunnen de koolwaterstoffen aangezogen worden in het inlaatspruitstuk. Op deze manier worden de benzinedampen op een ideaal moment in de verbranding gebracht en wordt er zo minder vervuild.
(Bron: wikipedia)

De Polo 2 G40 heeft het hele koolfiltersysteem ook niet.
Daar zit alles tussen onderdelen 6 en 8 niet op. Ook de aftakking bij de rode pijl (foto motorblok) is er niet.

Dus technisch kan het, maar begrijpen doe ik dat hele cleanen niet  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #11 Gepost op: di, 05 nov 2013, 13:36:25 »
Dat hele koolstoffilter is toch een onderdeel van cleanen. Daar wordt onze lucht toch schoner van  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline spiderclass

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
  • Geslacht: Man
  • Guus van Baalen
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #12 Gepost op: di, 05 nov 2013, 13:52:00 »
Haha naja, cleanen is het verkeerde woord denk ik. Echt dat cleane vind ik ook niks. Netjes opgeruimd/schoon/recht is misschien beter verwoord. Dat koolstoffilter, hangt er maar een beetje bij dan maar weg of netjes hangen uit het zicht.

Vraag me alleen nog af wat de Digifant gaat doen met de vacuumleiding als ik deze afdop. Hij gaat naar het gasklephuis, dus waarschijnlijk wordt er niets van mee genomen in de waardes!?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #13 Gepost op: di, 05 nov 2013, 16:46:07 »
Voor de Digifant zal het niet uitmaken.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Carterdruk naar ventiel bij retour los G40
« Reactie #14 Gepost op: di, 05 nov 2013, 23:22:16 »
Als je dat goed afdopt dan kan je digifant dat nooit merken omdat er dan ook geen vacuum lek is.