Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: janko op do, 12 aug 2004, 20:19:17

Titel: Project [ XX-XX-XX ] Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op do, 12 aug 2004, 20:19:17
Hier dan eindelijk verslag van m’n ombouwprojectje...

M'n vriendin heeft sinds een jaar of drie een Polo 1f uit 1981 in bezit. De auto heeft niet veel onderhoud gehad. De vorige eigenaar heeft de auto verlaagd, heeft er Mattig 13" velgen en 175/50R13 Yokohama banden ondergezet, heeft een Sebring sportdemper gemonteerd, heeft er een cockpit met toerenteller ingezet, houten sportstuurtje erin en heeft de auto van buiten blauw gespoten. Verder was de auto nog origineel.



Juli 2004
Er zaten inmiddels flinke gaten in de bodem, de Polo remde slecht, kwam bijna niet vooruit en de koppeling was ook nog eens af. Hij was geschorst omdat ie zo toch niet door de APK zou komen. Tijd voor actie! Van Michiel had ik de rode Polo 2 Coupe met MH motor gekocht om als donor te dienen. Maar even later zag ik op ebay een 75 pk blok uit een Polo 2 GT te koop in Oost Duitsland voor erg weinig. Ik heb de verkoper gemaild dat ik zeker moest weten dat het een 75 pk blok was en niet de 55pk die ook wel in de GT ligt. Ja het was absoluut de 75 pk en de kabelboom zat er bij en een 4-bak. Even erheen gecrosst met m’n eigen Polo Coupe 1.3 ’88 (gelijk maar even weekendje Berlijn/Tsjechie gedaan) en ja hoor, t bleek wel gewoon een MH blok. KUT!! Maar goed, was niet duur, dus inladen maar achter in de Coupe. Thuis blok en bak wat schoongemaakt en ik bekeek de bakcode: 8P!! Een 5-bak!! Kijk dat is dan weer een meevaller! Dus moest die MH met de 5-bak er maar in.

Nu kon het beginnen! Ik had nog nooit een motor uit- of ingebouwd, maar ja, gewoon je handen en je koppie gebruiken! De 1f in de schuur gezet en de 900cc eruit getakeld.

900cc HA

Vervolgens de oude remcilinder vervangen voor die met bekrachtiger uit de rode Coupe, evenals de remklauwen, -schijven, -slangen en -leidingen. Wat een verschil!!

De MH met 5-bak erin gelepeld en de ontstekingsmodule uit de rode Coupe overgezet. De enkele downpipe uit de rode Coupe eraan, geen middendemper, alleen de Sebring einddemper. Het blokje klonk goed maar liep nog niet erg regelmatig.



Onderdrukdoos op de ontsteking was lek, deze vervangen, ontsteking afgesteld op gevoel, evenals CO en stationair en uiteindelijk liep ie prima! Na een aantal proefritjes en nog wat dingen afstellen en afwerken reed ie eindelijk es echt lekker!

Maar ja, dan rijdt ie super, remt ie geweldig, maar mag ie (officieel) niet op de weg! Dus gelijk maar doorgezet en de Polo APK-klaar gemaakt. Er zaten 2 grote gaten links- en rechtsvoor in de bodem en dorpels plus nog een vlak voor de achterasbevestiging. Van binnen kaalgestript, deuren en spatborden eraf en de flex erin.







Het dak van de rode Coupe af geflext, dit kon mooi dienen als plaatwerk om de gaten mee dicht te lassen! De kieren vervolgens aangesmeerd met vezelplamuur, afgeschuurd, de dorpels gegrondverfd en de bodem getectileerd. Klaar! Inmiddels is ie APK-goedgekeurd en nu raggen maar!



 Wat ik er verder nog aan doen wil:
-   roestplekken aan de carrosserie aanpakken
-   5-bak stabilisatorstang eronder
-   velgen laten richten en spuiten
-   opnieuw uitlijnen
-   Binnenschermen in de wielkassen
-   nieuwe koppeling (deze houdt het niet erg lang meer)
-   bling bling chromen bumpers met de Polo1 grill
-   Interieur moet nog aangepakt worden
-   Sneller motorblok: complete GK of een GK onderblok en carb met MH kop en 3f nokker (dus: wie helpt mij hieraan?) -naughty-
-   Opmerkingen of verdere suggesties zijn uiteraard welkom!



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 15 aug 2004, 15:38:19
Jaaa! de foto's zijn nu zichtbaar!! dennis bedankt -prut-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op zo, 15 aug 2004, 20:51:30
Jahaa Janko! Perfect gedaan.

Ik ben van plan om mijn 1050 29kw van mijn polootje ook te vervangen door een 1300 mh blokkie.
Verder heb ik ook nog nooit een motor vervangen en ben benieuwd hoe je er achteraf over denkt!! Viel het mee of TEGEN???

En heb je eventueel nog tips om gereedschap te huren (takel of iets dergelijks)

In ieder geval gaat voor mij dezelfde slogan op: 1050 naar 1300 en het mag niets kosten (weinig ook goed)
-naughty-

Groeten Martijn
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 25 aug 2004, 13:33:57
Jahaa Janko! Perfect gedaan.

Ik ben van plan om mijn 1050 29kw van mijn polootje ook te vervangen door een 1300 mh blokkie.
Verder heb ik ook nog nooit een motor vervangen en ben benieuwd hoe je er achteraf over denkt!! Viel het mee of TEGEN???

En heb je eventueel nog tips om gereedschap te huren (takel of iets dergelijks)

In ieder geval gaat voor mij dezelfde slogan op: 1050 naar 1300 en het mag niets kosten (weinig ook goed)
-naughty-

Groeten Martijn

ik was even een weekje op vakantie, vandaar dit late antwoord..
het is me achteraf tegengevallen hoeveel tijd ik uiteindelijk kwijt was. maar ik heb ook veel meer gedaan dan alleen oude motor eruit halen en nieuwe erin hangen.
maar het ombouwen is me meegevallen qua "moeilijkheidsgraad". 't zit allemaal best logisch in elkaar, met 'n beetje gezond verstand is het prima te doen, maar je maakt af en toe fouten en dat kost gewoon tijd.
als je t nog niet eerder hebt gedaan, moet je gauw op een paar avonden rekenen.
ik heb geen gereedschap gehuurd, ik heb alles zelf, maar een takel bijvoorbeeld is onmisbaar. verder moet je zeker een goede doppenset hebben en een waterpomptang of andere tang, schroevedraaiers, ringsleutels, enz....spreekt voor zich.
wel handig: een speciale torx-dop of -bitje om je aandrijfassen los te kunnen halen van de versnellingsbak.

succes met de ombouw!
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op do, 26 aug 2004, 12:29:20
Beter laat dan nooit!! -uitlachen-  -uitlachen- . Fijn om eens een keer van iemand te horen dat het ook tegen kan vallen, het is niet zo moeilijk om een ombouw te doen (als je het nog nooit gedaan hebt duurt het inderdaad ietsiepietsie langer -klus-  -klus- ) .

FF ontopic; Mijn steilheckje moet nog ff wachten op een 1300. De auto die ik op het oog had, kreeg vlak voordat ik hem zou bekijken een lekke koppakking. Dus die was niet meer zo bruikbaar.... (blij dat het niet gebeurde na een ombouw in mijn polo -moon-

Nu rest voor mij: zoeken naar een 1300...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Marjolijn op do, 26 aug 2004, 12:37:34
Als het blok er toch uitgaat kun je toch gelijk de koppakking vervangen? Das niet zo moeilijk en kost niet achterlijk veel, maar het blok kun je waarschijnlijk wel voor een prikkie overnemen.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op do, 26 aug 2004, 12:44:40
ja.. dat zou wel kunnen. Het is echter een hele polo, die apk afkeur heeft. Ik heb de keuze, of de hele auto, of de auto gaat naar de sloop. Van heel de wagen hoef ik alleen maar het blokje te hebben; nu deze kapot is moet ik teveel betalen voor een auto waarvan hetgene dat ik wil gebruiken kapot is -boehoe-  -boehoe-

Het is jammer.... maar ja; er komt wel weer een nieuwe kans
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Marjolijn op do, 26 aug 2004, 13:02:08
Ja maar je betaald toch niet hetzelfde voor een auto met een hele of kapotte koppakking? Wat is de vraagprijs als ik mag vragen? Want grote kans dat de eigenaar bij de sloop helemaal niks krijgt of misschien zelfs wel moet betalen, dat kun je de verkoper altijd onder zn neus wrijven.

Wat je ook altijd nog kan doen is vragen naar welke sloop de auto gaat en dan alleen het blokje bij de sloop ophalen. Kan nooit veel kosten met een lekke koppaking.

En daarbij, 1300 blokjes worden toch steeds moeilijker te vinden... -down-



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Serge op do, 26 aug 2004, 14:04:34
heb er gister nog 1 gehaald voor 75 euro ,maar ook deze gaat uitelkaar
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Markopolo op do, 26 aug 2004, 18:33:03
Ja maar je betaald toch niet hetzelfde voor een auto met een hele of kapotte koppakking? Wat is de vraagprijs als ik mag vragen? Want grote kans dat de eigenaar bij de sloop helemaal niks krijgt of misschien zelfs wel moet betalen, dat kun je de verkoper altijd onder zn neus wrijven.

Kratje bier lijkt me genoeg  -prut-  -thumbsup-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Michiel op do, 26 aug 2004, 19:31:33
Kratje bier lijkt me genoeg  -prut-  -thumbsup-

En meer ook niet! :D -thumbsup-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op do, 26 aug 2004, 21:24:41
het kan inderdaad heel goedkoop uitvallen, zo'n auto zonder apk en kapotte koppakking is vrij weinig waard. Het probleem is dat ik de auto rijdend mee wilde nemen ( ik= Delft, auto= Amsterdam). Met een lekke koppakking wordt dit iets minder leuk  -naughty-  -moon-  

Eigenlijk ben ik op zoek naar een apk afgekeurde ransbak met xxl parkeer/lakschade, maar met een 1300cc en max.20.000km op de teller -hitit-  -hitit- , Is dit een utopie??

Ik ga lekker verder zoeken, het heeft geen haast om de motor te vervangen door een 1.3tje, mijn 1050 heeft nog maar 115.000km gedraaid in 21 jaar (het pruttelt en ploft nog steeds naar alle tevredenheid)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op vr, 27 aug 2004, 09:36:15
Eigenlijk ben ik op zoek naar een apk afgekeurde ransbak met xxl parkeer/lakschade, maar met een 1300cc en max.20.000km op de teller -hitit-  -hitit- , Is dit een utopie??

Ik heb nog wel een APK goedgekeurde ransbak met XXL parkeer/lakschade. 1400cc en 3000km gelopen (ja dat leest u goed)...

Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op vr, 27 aug 2004, 10:56:16
Ik had het al gezien in je topic -boehoe-  -boehoe-  Was alleen nog ff vergeten te vermelden in het steilheckje een straatarme student rijdt.... -wanker-  

Met andere woorden; had ik 2500 euri 'reserve' staan, had ik je 1400 willen overwegen. Nu heb ik misschien 0.25 euro 'reserve' , wil je zover onderhandelen?? -love-

Ik ga lekker zoeken naar een 1300 van mensen die niet weten wat ze nog voor een afgekeurde of enigzins beschadigde polo moeten of kunnen vragen!!!
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Gert op vr, 27 aug 2004, 13:02:25
Eigenlijk ben ik op zoek naar een apk afgekeurde ransbak met xxl parkeer/lakschade, maar met een 1300cc en max.20.000km op de teller -hitit-  -hitit- , Is dit een utopie??

Ik heb nog wel een APK goedgekeurde ransbak met XXL parkeer/lakschade. 1400cc en 3000km gelopen (ja dat leest u goed)...

Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)

Kost die mij Jaap ? :)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 08 sep 2004, 17:18:36
Ga vanavond een nz 1.3 bekijken. Komt uit een jetta2. Als ik het goed begrijp kan ik de aandrijfassen van mijn 1.05 gebruiken in combi met de 1.3??

Verder:
*Alles erbij, compu, bak etc.
*Moet er nog een andere benzinepomp gemonteerd worden tbv de injectie??

Zou het fijn vinden om te weten voor dat ik hem koop, kan altijd afdingen op het feit dat ik nog ooo zoo veel meer moet aanschaffen...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op wo, 08 sep 2004, 17:41:12
Jup:

NZ = Injectie: opvoerpompje in de tank (aan de tank-vlotter), druk-injectiepomp onder de kofferbakbodem (aan de 'niet uitlaat' kant)..

verder; computer, actief kool-filter (is een work-around voor), ennuh,. bobine, bougiekabels, luchtfilterbak + luchthoeveelheidsmeter,. gaskabel.. nuja: teveel om op te noemen :-)

(tenzij je nu al een 1.0 injectie hebt, dan kan je gewoon de pomp blijven gebruiken die je nu al hebt hangen)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op wo, 08 sep 2004, 17:42:11
Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)

Kost die mij Jaap ? :)

Iets minder... serieuze interesse?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 12 sep 2004, 20:04:30
mijn GK op ebay

eindelijk GK gevonden!! en net gekocht!! en niet duur!!-naughty-
kan ik gelijk weer aan het ombouwen... -wanker-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Bas op zo, 12 sep 2004, 20:13:58
mijn GK op ebay

eindelijk GK gevonden!! en net gekocht!! en niet duur!!-naughty-
kan ik gelijk weer aan het ombouwen... -wanker-

Hmmm, 2x GK bedoel je -thumbsup-

Heb je al plannen met het 2e blok? En in het bijzonder met de cilinderkop??? -naughty- -naughty- -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Serge op zo, 12 sep 2004, 20:14:33
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 12 sep 2004, 20:22:00
Citaat
Hmmm, 2x GK bedoel je -thumbsup-

Heb je al plannen met het 2e blok? En in het bijzonder met de cilinderkop??? -naughty- -naughty- -naughty-

ik wil eerst de complete GK inbouwen en kijken of het allemaal naar behoren functioneert. tot die tijd hou ik de 2e GK op reserve. daarna wil ik die wel verkopen... maar als 't zover is hoor je het hier op 't forum wel weer...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 12 sep 2004, 20:26:55
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak

je moet er wat voor over hebben.. -wanker-
mooi ritje en ik ben op zich niet heel erg vies van een stukje autorijden... :) :)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Ron polo1f op zo, 12 sep 2004, 21:25:46
zo ff 900km rijden voor 2 motoren 2 kabelbomen 2 computers 1 versnellingsbak

je moet er wat voor over hebben.. -wanker-
mooi ritje en ik ben op zich niet heel erg vies van een stukje autorijden... :) :)

ik hoop voor jou dat ze goed zijn, als ik zo de foto bekijk van de cilinderwandjes van dat losse onderblok, ziet het eruit alsof ie buiten gelegen heeft
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 12 sep 2004, 22:44:01
Citaat van: Ron polo1f,Sep. 12 2004,21:25
Citaat
ik hoop voor jou dat ze goed zijn, als ik zo de foto bekijk van de cilinderwandjes van dat losse onderblok, ziet het eruit alsof ie buiten gelegen heeft

't gaat me ook niet om het blok dat uit mekaar ligt, die is gewoon extra. als 't andere blok maar goed is ben ik al lang tevreden voor dat geld -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op zo, 12 sep 2004, 23:00:55
En anders neem je gewoon je MH onderblok toch? Met de GK zuigers..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op zo, 12 sep 2004, 23:06:00
Stomme ik, Gk is sleeptuimelaar met oude oliepomp :)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Gert op zo, 12 sep 2004, 23:44:16
Prijs: 2500 pleuri (onderhandelbaar)

Kost die mij Jaap ? :)

Iets minder... serieuze interesse?

Ja dat wel maar er zit al teveel geld in de Ovaal tot nu toe
Ruilhandel werkt al jaren goed met Douwe : join the club !!

Fox is te ruil  -hug-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op do, 16 sep 2004, 09:10:17
Gisteren de 8P bak uit de auto gehaald en bekeken.
Bleek wel olie in te zitten, maar niet genoeg, litertje of 2 misschien (moet zijn: 3,1 of meer)
Ik kon de imbusbouten waarmee de flenzen aan het differentieel zitten nog niet loskrijgen en heb de bak daar dus niet open gehad. Aan de kant waar de 5e versnelling zit, heb ik 'em wel opengehaald: het lager van de secundaire as aan die kant is helemaal kapotgelopen. Verder nog wat kleinen beschadigingen aan synchr.ring. Lijkt mee te vallen, maar aan de andere kant: 'k heb nog lang niet alles gezien...
Ik kan me trouwens een beetje moeilijk voorstellen dat het lager alleen kapot is gelopen doordat er niet helemaal genoeg olie in de bak zit...?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op do, 16 sep 2004, 22:47:21
changed my mind...
er moet wel meer beschadigd zijn dan alleen 1 lagertje en 1 synchr. ring... gaat veel geld/tijd kosten...fuck die bak!
ben al flink op zoek naar andere 5bak, ebay, marktplaats, enz. moet wel een zijn met redelijk lange overbrengingen (8P, CEE, ....)
iemand nog zoiets liggen? of tips? dan hoor ik het graag... -wanker-

ruilen tegen een 8P met "lichte gebruikssporen"? heheheh -naughty-  -naughty-  -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 19 sep 2004, 13:37:53
binnenkort haal ik de GK motoren uit Duitsland en ik vroeg me alvast even 'n paar dingen af:

 -dunno-1. Als de koppeling niet al te goed lijkt, zet ik er gelijk een nieuwe op. Waar in NL kan ik hier het beste en goedkoopste voor terecht?
(zie ze op ebay.de vanaf 66 euro staan, bijv. deze: kupplung maar dan komt er nog flink porto overheen)
 -dunno-2. is er nog veel verschil in kwaliteit tussen verschillende merken?
 -dunno-3. heeft een GK motor ook een 190mm koppeling "gewoon net als de andere 1.3 motoren"?
 -dunno-4. aan een GK zit normaal een grotere radiateur dan aan bijv. een MH. Is er veel verschil in "koelvermogen", of kan ik bij "normaal gebruik" ook met de kleinere toe?
 -dunno-5. vanwege hogere compressie GK moet ik nu minimaal loodvrije super 98 tanken?

 -prut- en heeft er iemand alvast tips/suggesties?
(blok heeft bijvoorbeeld 1 jaar stil gestaan, wat is wijs...?)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Bas op zo, 19 sep 2004, 15:12:45
1) als je toch 900 km gaat rijden moet je toch wel iets kunnen vinden in een plaats die niet ver van de route afwijkt? In NL ben je wel wat duurder uit.

2) Valeo, LUK of Sachs zijn geen van alle slecht.

3) Is idd 190mm. Op mijn GK-blok zit een drukgroep met 18 ipv 24 tanden/veren. (Of dat uitmaakt weet ik niet)

4) De kleinere radiateurs zijn vaak wat dikker t.o.v. de langere uitvoering. Ik denk niet dat je perse een GK-radiateur nodig hebt.

5) De compressie hoort 11:1 te zijn, dus om pingelen te voorkomen wel minimaal 98 octaan tanken. (Je kunt ook de compressie (laten) testen. Dan weet je gelijk wat meer over de staat van het blok.)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Bas op zo, 19 sep 2004, 15:15:01
*1) Je weet natuurlijk nog niet of de koppeling verrot is...

De verzendkosten zullen tegen de 20 euro zijn.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op zo, 19 sep 2004, 17:57:36
@Janko: heb nog een 190mm set liggen, van LUK. Laat maar weten wat je er voor over hebt.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op zo, 19 sep 2004, 17:58:26
Je kunt trouwens ook een diesel radiateur nemen, die is net zo groot. (polo 2/2f..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 19 sep 2004, 18:26:33
@Janko: heb nog een 190mm set liggen, van LUK. Laat maar weten wat je er voor over hebt.

set is nieuw neem ik aan? bel je nog wel.
dennis en bas bedankt voor de info zover -prut-

verder nog iemand tips of suggesties ivm. blok heeft 1 jaar stil gestaan?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Ron polo1f op zo, 19 sep 2004, 20:01:30
verder nog iemand tips of suggesties ivm. blok heeft 1 jaar stil gestaan?

ik zou ff ter plekke kijken of de motor nog goed ronddraait. ik heb zelf ooit een blok gekocht, die  bleek na thuiskomst niet helemaal rond te draaien. zat een "zwaar" punt in. Na demontage van de kop kwam ik erachter dat er roestvorming zat in 1 cilinder welliswaar niet veel maar toch  -boehoe- kost ook weer onnodig werk  -klus-  in vochtige ruimte gelegen natuurlijk
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op zo, 19 sep 2004, 21:19:09
@Janko: heb nog een 190mm set liggen, van LUK. Laat maar weten wat je er voor over hebt.

set is nieuw neem ik aan? bel je nog wel.
dennis en bas bedankt voor de info zover -prut-

verder nog iemand tips of suggesties ivm. blok heeft 1 jaar stil gestaan?

Ja is nieuw..
Weet niet wanneer je de blokken gaat halen, maar misschien kunnen we het kombineren, heb ook nog wat op te halen..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 09:31:48
Ik kom er zo 1-2-3 niet meer uit...
GK blok loopt wel, maar onder de plm. 2500rpm doet ie niks, slaat ie gewoon af. Loopt dan niet beroerd, maar gewoon NIET. Ontsteking al naar alle kanten verdraaid, ligt het niet aan. Hij krijgt ook genoeg prik en benzine. CO stelschroef heb ik ook al in alle posities gehad, maar helpt ook niks. Evenzo stat. toerental.
Als ik het gas ineens intrap (vanaf die 2500rpm ) is het alsof ie te veel lucht krijgt. WHOOAAAMMM. Op de weg houdt ie dan eerst even in voordat ie echt op het gas reageert.
Valse lucht? Nee, nieuwe of goede pakkingen, kan het niet aan liggen.
Choke-klep dacht ik. Bij koude motor moet deze bijna dicht staan (?) en bij warme motor geheel open (?). Als ik deze bij warme motor wat verder dicht duw, start hij veel beter en wil hij blijven lopen vanaf 1000rpm ipv. 2500rpm. Ik heb het chokehuis wat versteld maar dit had niet genoeg invloed, bij warme(re) motor gaat de chokeklep gewoon helemaal open en krijgt ie weer te veel lucht. Ik heb wel een open luchtfilter, maar dit kan niet de oorzaak zijn lijkt me. (m’n MH loopt bijvoorbeeld evengoed zonder als met luchtfilter)


Mijn conclusie: de GK krijgt te veel lucht.

Mijn vraag: heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Of waar te beginnen? Serge? Dennis? Jaap? ...?



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 20 okt 2004, 09:59:30
hoe zit het met de vacuum vervroeger?? Zit die ook nog op een GK blokje??

Bij mij was deze stuk; als ik het gas vol intrapte begon hij ook eerst te stotteren (inhouden) voordat hij er vandoor ging. Hij stikte er in zeg maar.

Ik weet nog dat je vroeg hoe je deze moest aansluiten als je het normale lucht inlaattraject verruild voor een open luchtfilter...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 20 okt 2004, 10:04:31
Op tijd naar bed en morgen met een frisse kop weer kijken?  -uitlachen-

Alle onderdrukleidingen (goed) aangesloten?
Voetpakking carb is goed?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 20 okt 2004, 10:05:33
hoe zit het met de vacuum vervroeger?? Zit die ook nog op een GK blokje??

Bij mij was deze stuk; als ik het gas vol intrapte begon hij ook eerst te stotteren (inhouden) voordat hij er vandoor ging. Hij stikte er in zeg maar.

Ik weet nog dat je vroeg hoe je deze moest aansluiten als je het normale lucht inlaattraject verruild voor een open luchtfilter...

Heeft de GK niet, elektronische ontsteking..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Bas op wo, 20 okt 2004, 10:14:21
Bi-metalen veertje van de choke?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 10:34:12
Bi-metalen veertje van de choke?

nee die heb ik al versteld (dmv. verdraaien chokehuis en stelschroefje aan zijkant). maar chokeklep gaat naar mijn idee nog steeds te gauw open.
hoort deze volledig open te staan bij warme motor ? ? ? ?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 10:40:33
Op tijd naar bed en morgen met een frisse kop weer kijken?  -uitlachen-

Alle onderdrukleidingen (goed) aangesloten?
Voetpakking carb is goed?

pakkingen zijn goed. onderdrukslangen zijn goed aangesloten en lekken niet. maar hij loopt niet beter/slechter/anders als ik de onderdrukslang voor ontst. vervroeger naar computer loshaal of vastmaak.
ontstekingshuis staat ook helemaal achterover gedraaid (zo vroeg mogelijk), anders loopt ie niet goed.
zou het dan misschien aan de computer kunnen liggen?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 20 okt 2004, 11:45:33
Stationair-afslagklep schakelt ook goed?
Dus als op contact: trekt in of schuift uit (hoe was het ook al weer?)

Anders loopt ie niet stationair en zal het "onderin" ook raar gaan doen..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 13:21:56
Stationair-afslagklep schakelt ook goed?
Dus als op contact: trekt in of schuift uit (hoe was het ook al weer?)

Anders loopt ie niet stationair en zal het "onderin" ook raar gaan doen..

zou kunnen maar denk het eerlijk gezegd niet.
het probleem speelt ook niet alleen onder de 2500rpm. hierboven loopt ie wel, maar komt ie ook niet aan z'n vermogen. voelt aan als gewone 55 pk-er.
ik zei net dat ik dacht dat ie te veel lucht krijgt, maar dit kan evengoed zijn: te weinig brandstof. sproeier verstopt ofzo...???
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 20 okt 2004, 14:45:08
Heeft de carburateur ook lang stilgelegen?? Als er water ingekomen is, dan kan de carb. verstopt zitten.

Heel andere toepassing maar toch vermelden waard: bij mijn crosmotor was na een winter stilstand de carburateur ook 'ergens' verstopt. Moest volgas starten en alles volgas, anders sloeg hij af.

Ik zou de carburateur eens goed schoonmaken, Je hebt volgens mij nu door je ontsteking op zijn maximale te verdraaien de motor zo afgesteld dat ie met minder brandstoftoevoer nog een beetje wil blijven draaien. Vooral bij lage toeren is een goede brandstof-flow erg belangrijk...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 20 okt 2004, 14:45:46
met water bedoel ik Kalk wat later bij opdrogen kleine doorgangen verstopt. withstupid
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 14:55:16
Ik zou de carburateur eens goed schoonmaken

bedoel je: SPROEIERS eruit draaien en doorspuiten met compressor en evt. doorsteken met dunne draad van bijv. staalborstel???
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 20 okt 2004, 15:30:40
Bij mij werkte dat niet.. Ik heb op aanraden van mijn 'dealer' de carburateur 'uitgekookt' -dunno-  Het klinkt misschien raar, maar ik heb de carburateur helemaal ontmanteld ( alles wat los kon losgehaald) en het huis 5-10 minuten in kokend water gelegd (door het borrelen is er waarschijnlijk troep uit los gekomen).
Na opdrogen en opnieuw assembleren liep hij weer als een zonnetje.

Er zaten in die carburateur veel kleine gangetjes waar ik niet bij kon komen.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Marjolijn op wo, 20 okt 2004, 17:40:08
Of als je iemand met een ultrasoon bad kent, werkt super!

Je hebt ook carbcleaner in spuitbus vorm, als je geen zin/tijd hebt om je carbs eraf en uit elkaar te halen is dat wat sneller.

Wat ook nog een optie is als je geen tijd hebt is een literje wasbenzine bij een volle tank benzine te gooien (raar maar waar).
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op wo, 20 okt 2004, 18:04:20
Maandag is ie geleverd; 't nieuwe ultrasoonbad bij mij op m'n werk :-) :)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: patrick86c op wo, 20 okt 2004, 18:42:00
Maandag is ie geleverd; 't nieuwe ultrasoonbad bij mij op m'n werk :-) :)

ja, en waneer is ie bij jou thuis dan gemonteerd??? -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 20 okt 2004, 18:58:26
De oude is niet stiekem niet stuk?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 20 okt 2004, 20:06:00
Je hebt ook carbcleaner in spuitbus vorm, als je geen zin/tijd hebt om je carbs eraf en uit elkaar te halen is dat wat sneller.

ervaring hiermee? werkt goed?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Marjolijn op do, 21 okt 2004, 01:43:17
Mmmja, maar niet zo goed als uit elkaar halen...
Ik weet ook niet zeker of het goed werkt bij verstopping door kalk, volgens mij is het meer gemaakt voor, eehm, troep -dunno-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Serge op do, 21 okt 2004, 07:19:24
Mmmja, maar niet zo goed als uit elkaar halen...
Ik weet ook niet zeker of het goed werkt bij verstopping door kalk, volgens mij is het meer gemaakt voor, eehm, troep -dunno-

kalk??????????????in een carburateur ????????????/
laat zien die vinding van een motor die op puur water loopt  -hitit-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op do, 21 okt 2004, 10:30:16
Loopt ook niet op puur water....

maar op water met in iedergeval kalk :-)

hihi..

Oude trilbad is helaas niet stiekum niet stuk helaas.. ga m wel conficeren denk ik.. (ook al heeft de elektronica boer er naar gekeken, en de hoop opgegeven, misschien is ie nog te fixen.. en anders kan je m in iedergevalgebruiken om water in te koken :-)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op vr, 22 okt 2004, 00:17:30
carb uit elkaar gehaald, sproeiers gecontroleerd, acceleratiesproeier zat dicht. gangbaar gemaakt en pakt nu veel beter op. stationair werd er uiteraard niet beter van. weer flink wat geprobeerd met afstellen van ontst, CO en stat. toerental. werd iets beter, maar niet goed. stationaire sproeier vervangen door die uit 2e3 carb van MH, deze is groter (47,5/105 ipv 37,5/95). toen wou die veel beter stationair lopen! nog niet geheel regelmatig, maar 't wordt steeds beter, moet gewoon eerst kilometers maken... :)
trekkracht/vermogen valt me nog tegen, voelt niet sneller aan dan de MH...
misschien dat de enkele downpipe die er nu onder zit 'em nog wat afknijpt???
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Wendy op vr, 22 okt 2004, 07:54:55
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op vr, 22 okt 2004, 08:56:30
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)

ik haal vanmiddag een dubbele downpipe en die gaat er dan gelijk onder. 't zal zeker verschil maken, weet niet hoeveel, maar ik hoop veel!! -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Serge op zo, 24 okt 2004, 17:15:40
wat denk je zelf.... wat er in gaat moet er ook weer uit! (en als het ff kan even snel...)

of sneller
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 27 okt 2004, 08:47:23
zo. de dubbele downpipe zit eronder en dat is te merken. hij is sneller en loopt beter stationair.
even ruig gemeten:
0-100 op teller: 8.5 sec
0-108 op teller: 10 sec (108 komt ongeveer overeen met 100 op teller bij originele bandenmaat)
top: nog niet geprobeerd, maar hij moet uit de teller kunnen lopen... -wanker-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op wo, 27 okt 2004, 09:03:33
Nou,.. 180 is best hard!

Ga je niet halen denk ik...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 27 okt 2004, 10:08:33
Nou,.. 180 is best hard!

Ga je niet halen denk ik...

met enkele downpipe kreeg ik teller sowieso op 190, nu moet ie de 200 kunnen halen denk ik.
maar: gecorrigeerde naar bandenmaat is 190: 175 kmh en 200: 184 kmh
gecorrigeerd naar afwijking standaard teller blijft er nog minder over
moet kunnen dacht ik...
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op wo, 27 okt 2004, 10:38:52
achja.. 180 is bij Polo 1 de 'max'

1f is natuurlijk ook veeel gestroomlijnder :)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Markopolo op wo, 27 okt 2004, 18:27:03
Jup, daarom haalt m'n 900tje "gemakkelijk" 160km/h :)

btw: Dennis, heb je me zondag op de terugweg nog geklokt, toen je achter me reed ?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 27 okt 2004, 18:33:32
"Achter" ??  -naughty-

Ging je de laatste keer volgas?
Toen ging ik rond de 165, en jou redelijk vlot voorbij...
Verder niet op de teller gelet.
(meer op mobiele flitsbakken, op de heenweg wel gezien namelijk.. -gert- )
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op wo, 27 okt 2004, 18:34:46
@Janko: goed bezig  -thumbsup-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Markopolo op wo, 27 okt 2004, 18:51:42
"Achter" ??  -naughty-

-wanker-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 31 okt 2004, 20:46:55
paar dingetjes die nog niet goed zijn:

1. eerste 20 sec na starten (koud) tikken kleppen behoorlijk
wat kan dit zijn? kleppen heb ik gesteld.
oliepomp lijkt me ook niet kapot, komt wel olie in kop.

2. oliedruklampje brand al onder de 1500 rpm. zitten 2 oliedruksensoren op blok, lampje is nu aangesloten op "telagedruksensor".
als ie op de andere sensor is aangesloten, brandt lampje ook vrij gauw.
dus: ligt niet aan sensoren maar aan "electronica-tussen-sensor-en-lampje"??
en wat te doen? wat is gemakkelijkste/goedkoopste oplossing afgezien van NIET aansluiten, hehehe)??
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op zo, 31 okt 2004, 21:35:09
Oude Polo'tjes (tot 2e modeljaar Polo 2) heeft maar 1 olie-druksensor; Die werkt heeeel simpel.

Druk te laag? maakt contact (massa -> lampje aan).

Druk goed? breek contact (lampje uit).

Snoertje dus op de lage druk (dichtst bij ontsteking) sensor zetten. Indien ie dan niet 'na starten' uit gaat: druk niet goed of sensor niet goed. Elektronica komt er niet aan te pas.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op ma, 01 nov 2004, 08:08:25
Snoertje dus op de lage druk (dichtst bij ontsteking) sensor zetten. Indien ie dan niet 'na starten' uit gaat: druk niet goed of sensor niet goed. Elektronica komt er niet aan te pas.

dit heb ik dus...
zal es met andere sensor proberen, hopen dat dat 't probleem is...

en heeft iemand ideeën over de tikkende kleppen (zie 2 hierboven)?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op ma, 01 nov 2004, 09:31:10
Oliedruk te laag?  -naughty-

Kleppen te strak gesteld...
Of misschien verkeerde olie?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op ma, 01 nov 2004, 09:59:09
kleppen koud 15 en 25 gesteld volgens boekje. dus dat is t niet
olie: 15W40 zit er in. is waarschijnlijk idd niet de goede soort. wie weet 't? 10W40? en zou dit gelijk zo'n verschil maken?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op ma, 01 nov 2004, 10:35:05
Fabriekspecificatie voor sleeptuimel: 15W40..

Ik prefereer zelf 10W40, maar niet omdat ie dunner is, maar alleen omdat ie vooral 'half synthetisch' is, en dus minder 'vervuiling/koek' achterlaat.

Zal het dus niet zijn..

Olie-pomp/druk?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op ma, 01 nov 2004, 10:52:30
Olie-pomp/druk?

hoe te controleren/repareren/instellen/enz....??
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op ma, 01 nov 2004, 11:50:06
Beste: ff langs een garage,..

Of een olie-druk-controle-metertje aansluiten..

Maar goed: die metertjes zou ik vooral niet vertrouwen (qua absolute aflezing).. Maar vooral gebruiken voor relatieve waardes: Als bij een gezonde motor de druk 'ineens' minder word, dan weet je dat je stront hebt..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op ma, 01 nov 2004, 23:38:17
ik heb het probleem van 2 oliedruksensoren en maar 1 lampje ook opgelost! heb de beide sensoren in serie geschakeld op het ene lampje! en wat denk je, hij gaat helemaal niet meer branden, druk niet meer te laag en niet meer te hoog!
HEHEHE...  -wanker- withstupid

nee shit sensor is goed. koud gaat lagedruk bij 1900rpm pas uit, warm bij 1000. EN: als ik hogedruksensor aansluit, gaat ie (warm en koud) boven de ongeveer 5000 ook aan!!! RAAR!!!!
dus onderin te weinig en bovenin te veel druk! hoe kan dit nu? en wat kan ik er aan doen? (ja uiteraard blok uit mekaar halen en pomp controleren, maar liever: wat is eenvoudig te proberen?)



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op di, 02 nov 2004, 08:09:14
Ene sensor is een maak schakelaar (maakt massa als druk voldoende), en de andere een breek schakelaar (verbreekt verbinding met massa als druk voldoende)

In serie schakelen heeft dus 0 nut.

Simpel, doch effectief: ff langs de garage gaan.. (val ik al in herhaling?).

Andere simpele oplossing: nieuw Polo 1 sensor halen, erin draaien en aansluiten

Nog simpeler oplossing: draadje direct aan massa leggen

LAAT de druk ff meten,....


Ochja: Wat voor cockpitje zit er in je 1f? Een later type zeker?
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op di, 02 nov 2004, 10:22:24
Ene sensor is een maak schakelaar (maakt massa als druk voldoende), en de andere een breek schakelaar (verbreekt verbinding met massa als druk voldoende)

In serie schakelen heeft dus 0 nut.


daarom juist jaap. het is een geintje... :)

heb al andere sensor geprobeerd, evenals draad met ander lampje, resultaat gelijk. het zit dus in het blok zelf. laten testen van druk door garage hoeft dan uiteraard niet meer.
wat kan er nu kapot zijn aan de oliepomp? of kan die vervuild zijn ofzo? en hoe kan die nu juist teveel druk hebben bij hogere toerentallen?

Ochja: Wat voor cockpitje zit er in je 1f? Een later type zeker?

idd, eentje met toerenteller, uit een 2 lijkt me.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op di, 02 nov 2004, 12:12:40
Kijk: Problem solved.

Je draadboom klopt waarschijnlijk gewoon niet, en geeft daarom problemen met je lampjes.


Ga eens meten: wat doen de sensoren als:

situatie A:
motoruit : 1 van de 2 moet 'geen massa' maken, en ander wel
(weerstand 0 en de ander 'nabij oneindig'

situatie B:
motor stationair: 1 van de 2 moet nu iets anders doen dan bij situatie A:  (volgens mij beide weerstand 0)

situatie C:
verhoogt toerental (choke open, of hand aan de gashendel: pak m beet: 2000 toeren
situatie moet nu volledig andersom zijn aan situatie A.



Dan weet je het pas ECHT zeker..


Overigens:

Oliepomp: zeefje kan vol zitten met prut, Oliepomp kan uitgelubbert zijn, oliefilter doorgeslagen, veertje van drukregeling in oliepomp zit vast etc etc etc.. Kan van alles zijn, maar komt allemaal maar zelden voor.

Ik schat eerder op een gebrek door 'verkeerde cockpitje'..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op di, 02 nov 2004, 12:33:34
Maar dan nog blijft het wel interessant hoe hoog de oliedruk nu precies is toch?

Misschien heeft het stiekem toch te maken met de tikkende kleppen bij koude olie/motor.
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 03 nov 2004, 07:59:11
Ik schat eerder op een gebrek door 'verkeerde cockpitje'..

ik hoop het...
zal vanavond sensoren enz. nog es controleren: draad van pluspool naar "los" lampje, vandaar naar sensor en ook één van minpool naar "onderkant" sensor.
pas dan is meten 100% weten..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 07 nov 2004, 13:27:42
sjongejonge. ik maar denken dat 1 oliedruksensor voor te lage en 1 voor te hoge druk is. NEE dus:
Jetzt helfe ich mir selbst:
- bruine sensor schakelt onder de 0,3 bar.
- witte sensor schakelt als druk hoger dan 1,8 bar is. normaal gaat je lampje branden als EN druk lager dan 1,8 bar is EN toerental boven de 2100 rpm ligt.
2e sensor is dus niet voor te hoge druk maar OOK voor te lage druk, alleen bij hogere toerentallen. weer wat geleerd... wist niemand dit trouwens??

als ik een lampje rechtstreeks op de witte sensor zet, gaat deze branden boven de pak em beet 3000 toeren: onder de 3000 is de druk lager dan 1,8 bar en dus te laag.  
conclusie: ik zit niet met een te hoge maar "alleen" met een te lage druk. makkelijk op te lossen: gewoon altijd boven de 3000 rpm rijden.... -wanker-
zal es kijken wat er aan de hand is. wie heeft er tips over waar te beginnen??
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op zo, 07 nov 2004, 18:02:25
Hoe 't olie-druk-systeem vanaf bouwjaar 1983 werkt.... hoef je mij niet uit te leggen..

Probleem is: jij hebt een 1f,. zonder de dynamische olie-drukcontrole.

Je blok is 'ge-update' en je cockpitje ook..  je draadboom echter niet....
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 07 nov 2004, 18:05:26
zal morgen eerst es het oliefilter nakijken/vervangen, hopelijk zit het em daarin, scheelt n hoop  -klus- werk!
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Markopolo op zo, 07 nov 2004, 18:21:53
Hoe 't olie-druk-systeem vanaf bouwjaar 1983 werkt.... hoef je mij niet uit te leggen..

Probleem is: jij hebt een 1f,. zonder de dynamische olie-drukcontrole.

Je blok is 'ge-update' en je cockpitje ook..  je draadboom echter niet....

Volgens mij moet 't zowieso lukken als je in 't blok alleen 1 oliedrukschakelaar schroeft en zorgt dat je pen 9 en 11 van je 14 polige stekker verwisseld, waarna je pen 9 aan massa legt.

Werkt bij m'n 1F prima  -thumbsup-

Zie ook dit topic
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 10 nov 2004, 00:37:50
na wat gesleutel vanavond is m'n oliepeil weer op druk, uhhhh nee... oliedruk weer op peil!
je raadt nooit wat het probleem was
pakking tussen aanzuigbuis en pomp zat er half wel en half niet, dus zoog ie vacuum ipv olie...
een of andere sukkel heeft waarschijnlijk eens een andere buis/filter gemonteerd en gewoon de achtergebleven halve pakking laten zitten. onvoorstelbaar...
maar goed: probleem opgelost, hehe eindelijk... -thumbsup-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op ma, 22 nov 2004, 22:37:36
Janko, heb je dit al eens gelezen? (Jorp kwam ermee)
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jorp op ma, 22 nov 2004, 22:39:24
Je mag het boekje wel van me overnemen! Neem hem wel eens mee naar een meeting!
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op ma, 22 nov 2004, 22:41:13
Beetje uitvergroot:
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op di, 23 nov 2004, 08:10:36
TOF! dat is em absoluut!!
had al eens gehoord dat ie in GTI tuning had gestaan, maar had het nog nooit gezien.
Jorp, dat blad wil ik graag overnemen! -thumbsup-
't stukje is wel een beetje te positief: alsof ie nooit meer zou roesten... 't is nu wel anders -boehoe-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op di, 23 nov 2004, 08:38:39
je had daar moeten gaan wonen (Waar Piet woont), daar durft de roestduivel niet meer in de straat te komen -gert-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Dennis op di, 23 nov 2004, 09:31:36
Straatverbod  -uitlachen-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op di, 23 nov 2004, 15:15:44
duzz. alleen daarvoor was het de moeite al waard deze auto te kopen... -hitit-
 I
 I
 I
\/



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op di, 23 nov 2004, 15:17:45
hier dus:



Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Serge op di, 23 nov 2004, 18:06:49
hier dus:

daar komt de roest van daan ,van je midden console
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Wendy op wo, 24 nov 2004, 07:32:16
-love-  -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 24 nov 2004, 11:08:30
sinds ik die fia#@&$*# cassettebox eruit heb gehaald rijdt ie ook gelijk een stuk beter. RARA hoe kan dat...
-wanker-  
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Bas op wo, 24 nov 2004, 11:31:05
sinds ik die fia#@&$*# cassettebox eruit heb gehaald rijdt ie ook gelijk een stuk beter. RARA hoe kan dat...
-wanker-  

euh,

Citaat
Meer lucht.......dus sneller -naughty-


 -love-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op do, 25 nov 2004, 09:27:38
Vraagje:

Citaat
Replying to Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc -> Projecten


In het verhaaltje in tjoening tijdschrift staat dat Piet een redelijk gave polo 1100 op de kop getikt had.

Heb jij die 1100 vervangen door een 900cc -gert-

Liegbeesten daar bij GTI Tjoenink -naughty-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op do, 25 nov 2004, 11:57:34
lijkt me sterk dat ie ooit gedowntuned is van 1100 naar 900cc.
waarschijnlijker: piet was verteld dat het een 1100 was en geloofde dat, evenals volgende eigenaar, volgende en volgende totdat ik een half jaar geleden ontdekte dat het een 900cc HA was.
Het staat ook niet op kentekenbewijs he, zelfs uitvoering niet.
alleen dat het een VW Polo is met aantal wielen = 4 en aantal cilinders = 4. -wanker-
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Jaap op do, 25 nov 2004, 13:08:45
d'r staat wel een type op het kenteken.

861 011 ( Polo met 29kW motor)
861 111 ( Polo L met 29 kW motor)
861 211 ( Polo GL met 29 kW motor)

Als er iets staat van
861 x2x dan is 't een 1.1 (50 pk)
861 x3x dan is het een 60 pk (1.1 of 1.3)

en dan zijn er nog wat uitzonderingen: Formel E en export versies van 35kW enzo..
Titel: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op do, 25 nov 2004, 13:34:00
d'r staat wel een type op het kenteken.

861 011 ( Polo met 29kW motor)
861 111 ( Polo L met 29 kW motor)
861 211 ( Polo GL met 29 kW motor)

Als er iets staat van
861 x2x dan is 't een 1.1 (50 pk)
861 x3x dan is het een 60 pk (1.1 of 1.3)

en dan zijn er nog wat uitzonderingen: Formel E en export versies van 35kW enzo..

idd, 861 011, dus de allurkaalstuh..
en nu is 't dus eigenlijk een 861 x4x (75pk) -gert-
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Koen op ma, 21 jan 2008, 20:44:45
Euh,
deze Polo staat al even in Breda? Kan even niet terugvinden of hij hier thuis hoort.
Stond hij een paar maanden geleden te koop, of haal ik er nu 2 door elkaar?
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op ma, 21 jan 2008, 21:31:37
Euh,
deze Polo staat al even in Breda? Kan even niet terugvinden of hij hier thuis hoort.
Stond hij een paar maanden geleden te koop, of haal ik er nu 2 door elkaar?

Klopt! ruim een jaar geleden verkocht aan iemand uit Breda. Weet niet of hij er al mee bezig is, waarschijnlijk staat ie gewoon stil.
had het te druk met zn huis e.d. Kenteken HJ58VK. Heb je 'm zien rijden?

Je kunt em makkelijk door elkaar halen met mijn huidige polo, zie avatar. Weer een 1f en exact dezelfde kleur...
Deze heb ik een paar maand geleden gekocht, kenteken HG33ND, zie ook projecten.


Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Koen op di, 22 jan 2008, 07:42:34
Hij staat iig al meer dan een maand in hetzelfde parkeervak, zo te zien wordt er niet mee gereden.
En het is zeker weten je oude project (kenteken komt overeen) met Yokohama stickers.
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 22 jan 2008, 08:57:43
Waar staat-ie dan, Koen?
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Koen op di, 22 jan 2008, 12:31:49
Op de hoek van de Johan Willem Frisolaan (ook wel "zuidelijke rondweg") en de Marijke Meustraat.
Oftewel: "Ge rijdt de Ginnekeweg op en dan rechtsaf bij de rondweg"

Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 22 jan 2008, 12:56:21
"Bovenlangs" bij de tunnelbak dus?
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Koen op di, 22 jan 2008, 20:09:14
Check! rechtsaf vanaf de Ginnekenweg gezien en dan het laatste parkeervak. Je kunt hem links zien als je vanaf de Baronielaan de tunnel in sukkelt.
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 23 jan 2008, 20:11:38
"Check!"
Zag er nog netjes uit (al was het donker)? Zonde dat-ie niet gebruikt wordt?! Motorisch probleem misschien?

Janko, heb je nog contactgegevens van de huidige eigenaar?
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: martijn op wo, 23 jan 2008, 20:31:56
mwoah; hij is sinds de aanschaf niet meer APK gekeurd en Janko heeft hem weg gedaan omdat er nogal wat rotterij aan zat..

Ik denk dat dit een gevalletje 'verkeerde inschatting' is, doordat het donker was. Zal vast niet veel herstelwerk aan gedaan zijn, als hij nog steeds niet APK gekeurd is en al weken bij de weg staat.
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op wo, 23 jan 2008, 21:54:33
mwoah; hij is sinds de aanschaf niet meer APK gekeurd en Janko heeft hem weg gedaan omdat er nogal wat rotterij aan zat..

Ik denk dat dit een gevalletje 'verkeerde inschatting' is, doordat het donker was. Zal vast niet veel herstelwerk aan gedaan zijn, als hij nog steeds niet APK gekeurd is en al weken bij de weg staat.

klopt, verkoopreden nr. 1 was rotterij.
de koper had wel een kennis die kon lassen, dat zou helemaal goedkomen.
maar door andere prioriteiten, heb ik begrepen, is daar waarschijnlijk nog niets van gekomen.
wel jammer, want het was wel een leuk bakje met een 75pk GKblok en 8P-5bak en yoko's eronder.
hij heeft me wel weer eens gevraagd of ik em niet terug wilde kopen, ik zal eens informeren of hij em nog kwijt wil of zelf plannen heeft.
als ie alleen maar rotter staat te worden, is dat natuurlijk zonde!
als ik meer weet, laat ik het hier weten!
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: Koen op zo, 17 feb 2008, 20:31:49
Hij staat al een week niet meer op zijn 'vaste' plaats.....
Iemand meer info?
Titel: Re: Polo 1f ombouw van 900 naar 1300cc
Bericht door: janko op zo, 17 feb 2008, 21:36:52
Dit was zijn laatste reactie 3 week terug op mijn suggestie om 'em dan maar te koop te zetten op dit forum, als ie er toch geen tijd voor had:
 
"Ok, kom ik nog op terug... Misschien dat ik toch in de lente hem keuringsklaar kan maken..."