Algemeen forum > Projecten

Project [RP-PS-63] Polo 2F G40

<< < (3/33) > >>

JBM:
Tijdje stil geweest  -nana-

Ondertussen vervangen:
- bougiekabels
- rotor + verdelerkap
- koelvloeistofsysteem aangepakt
- temperatuursensoren van Hella
- thermostaathuisje

 Niet meer veel gereden in de G40, had wat knutselwerk te doen aan de Golf 2 en rij nu als daily een Golf 4. De Polo is braaf aan het wachten op de mooiere warmere dagen.

De wagen meurde soms heel erg naar benzine en kwam erachter dat er 1 injector lek was (cilinder 1). Jon heeft mij een setje injectoren verzonden en dat probleem is in ieder geval opgelost, geen lekkage meer.

Echter begon de G40 laatst wat slechter te lopen (Koud op 2.5 cilinder zo leek het). Na 1 minuut werd het wel beter. vermoed dat het te maken heeft met een spanningsregelaar die aan het overlijden is van de dynamo. Na wat metingen bij de accu tijdens koude start deed de boordspanning erg raar. toen 'ze' weer goed liep was de spanning wel weer gewoon rond de 14 volt. Heb de accu vannacht eens voor de grap aan de lader gehangen (accu is zga nieuw). Eens kijken hoe de wagen nu start. Het is echt alleen die eerste minuut net alsof de tempsensor kapot is, maar dat is het niet.

Voor de zomer wil ik de wagen motorisch echt klaar maken. Riemen vervangen, G lader nakijken en dergelijke.
Binnenkort het hele zooitje maar eens demonteren want dan kom ik tenminste ook direct bij de dynamo  -nana-

JBM:
Toen ik het bericht van Koen las begonnen mijn handen te jeuken  -nana-

Heb geprobeerd met de oude bougies en de wagen start nog steeds meteen maar liep koud nog slechter (de bougies waren ook best ingesleten, de oude). Wel kwam ik achter het volgende:

Tijdens het losdraaien heb ik de Denso IW22 bougies grondig bekeken; allemaal flink zwart (zal door vorige 'stationair' sessie zijn geweest want normaal zijn ze gewoon netjes) maar nu viel mij het volgende op:
Ik zeg er even bij, heb de wagen paar weken niet meer gebruikt/gestart
- Cilinder 3 bougie: Deze bougie had een aangekoekt zwart laagje op de rand en was flink nat. De overige bougies waren gewoon droog.

Ik vermoed dat de injector van cilinder 3 doorlekt, de rubbers heb ik pas vervangen tijdens de ultrasoon reiniging. De injector zal intern wel niet meer fris zijn. Dat zou misschien ook verklaren waarom de wagen inclusief lambda regeling redelijk belabbert loopt. Ook vond ik haar vanaf het begin extreem stinken vanuit de einddemper naar benzine en had ik witte rook. de koppakking is heel (ga binnenkort wel even de compressie meten) De rook ruikt echt naar benzine dus vermoed dat er iets niet goed gaat met het mengsel.

Aangezien de injector van cilinder 1 ook lek was, zal ik de rest ook maar eens verwisselen voor de grap. Heb zo'n beetje alles vervangen wat er zo 123 te vervangen valt dus qua injectie zoek ik het echt daar ergens.

Ander nieuws: Heb een 2e blok gekocht compleet inclusief lader, bak en kabelboom. Wel lullig als iemand zegt de lader draait nog soepel en dan na 2.5u rijden kom je er op locatie achter dat de lader muurvast zit. Misschien dat ze in België soepel draaien net even anders interpreteren  :) -nana- Agja de prijs was goed en wil de boel toch compleet demonteren en reviseren. Dit blok wil ik rustig opbouwen als project en een 'JBM kuur' geven> Bewerken en dan eventueel een turbo ombouw  -naughty- Snap niet hoe mensen een PY blok 5 jaar in een vochtige schuur kunnen laten liggen met de peilstok eruit en nog allerlei openingen die makkelijk dicht hadden gekund. Dan verdien je eigenlijk gewoon een nekslag met een originele Polo wielboutsleutel 17  :) :)

Binnenkort met goed weer verder gaan en dan ook gelijk de achterwiellagers vervangen, remmen reviseren en de BBSjes weer erop  -thumbsup-

JBM:
Zo.. De Polo is weer van stal  -thumbsup-

Met de injectoren was inderdaad iets mis.. Ik heb nu de ex jon injectoren erin gezet na een stevige ultrasoon kuur en ze start weer netjes op 4 cilinders  -dj-  Het hakkelig stationair draaien boven de 70 graden inclusief lambda aangesloten is hier helaas niet mee opgelost. Ik kwam erachter dat de injector rail (waar de injectoren in zitten) de passingen niet meer zo denderend zijn. Maar het is nu goed dus ik blijf er vanaf  :) De golf wil de laatste tijd ook soms wat ruw starten, zal die injectoren binnenkort ook eens even een kuurtje geven.

Paar dagen geleden de zomerwielen gepoetst en erop gezet:



wagen zat onder de stof dus even aan het poetsen geslagen:



En gelukkig nog tijd over om een stukje te kachelen op een mooie avond:







Wat had ik dit karretje gemist zeg.. Moet natuurlijk nog genoeg aan gebeuren maar nu de injectoren weer ok zijn en de benzinedruk iets verhoogd komt het behoorlijk rap van z'n plek  :) Met de H&R ophanging en PU + wellems echt een kart..

Helaas lopen al mijn plannen wat vertraging op. Ik moet mijn energie heel erg goed indelen want ik ben momenteel nog steeds heel erg ziek. Heb blijkbaar de chronische vorm van de ziekte van lyme, ik leef letterlijk op 15% van wat ik deed.. Dagen lang sleutelen etc zit er helaas niet meer in maar ik ben nu in behandeling dus hopelijk verbetert dit snel  -thumbsup-

Dest:
mooi verhaal en foto´s ,veel beterschap toegewenst

Gekke Gerrit:
Sterkte met je lyme...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie