Algemeen forum > Projecten

Project [RP-PS-63] Polo 2F G40

<< < (32/33) > >>

JBM:
Toch wel handig dat VCDS.

Na korte inspectie bleek dus dat iemand de connectoren niet goed had aangesloten  -dunno-
De klopsensor connector past er ook op en dit haal je qua kabellengte;

- Klopsensor connector = koperen contactpunten.
- Inlaattemperatuursensor = grijze contactpunten.

Vermoed dus dat de CO pot zelf gewoon intact is.
Krijg nu geen foutmeldingen meer binnen VCDS en de wagen loopt weer wat mooier rond.

Heb er destijds een Denso lambda sonde ingezet aangezien de oude versleten was.
Zodra ik nu vol op het gas ga in de 2 een woeste 'dip'. Net alsof de lambda het niet krijgt bijgehouden met op en neer pendelen voor mijn gevoel of misschien een massaprobleem.

Komende rit eens kijken of het probleem ook voorkomt met lambdaconnector los gekoppeld.
Hanf had blijkbaar dezelfde ervaring met dit merk.

Afgelopen weekend flink stuk gaan touren met de Polo door de Ardennen  -sturen-
Moet toch zeggen dat het best prima te doen was met die H&R set. Wel alleen maar autobaan en provinciale wegen gereden voornamelijk. Ter hoogte van Eupen nog een mini sneeuwbuitje meegepakt ondanks de zonnige dag  :)



Audioholic:
bij volgas = direct naar de kernvelden,alles daaronder word gecorrigeerd door de lamdasonde met een een Max percentage van 10%.

op hoeveel staat je COpot? tussen pin 1 en 3 op weerstand meten.

JBM:
700 Ohm.

Bedankt voor de tip.

JBM:
Klopsensor vervangen  -thumbsup-

Redelijk priegelwerkje als je de inlaat laat zitten maar het is zeker te doen.
De oude sensor viel zowat half uit elkaar zowel bij de sensor zelf als de connector.

Tijdje proefgereden en het hikje leek weg te zijn maar heb het toch nog 1 keer meegemaakt.
In ieder geval geen enkele melding meer binnen VCDS dus de stekkers en sensoren moeten nu goed zijn.

Heb nog een originele Lambdasonde besteld van Bosch (huidige is van Denso die ik zelf heb moeten omsolderen m.b.t. de connector).

Ik verdenk nu de bobine, ook de bekabeling hiervan ziet er niet goed uit. in de bruine kabel is op 1 gedeelte de isolatie redelijk vergaan en zit de draad nog maar dun aan elkaar vast.

De Strut bar tunnelversteviging is eindelijk binnen na 3 maanden, helaas past deze niet  -boehoe-
Komt tegen de katalysator aan en zelfs al zou de kat er niet zitten vraag ik mij af of die past (i.v.m. baksteun/bakgedeelte).

patrick86c:
Wat betreft de strut bar dan heb zeker 1 zonder uitsparing voor de katalysator.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie