Gut Jaap: wat een mooie spullen heb je daar....
Reden dat ik indertijd die halve luchtfilterbak eronder heb gelaten is omdat ik exact hetzelfde idee had.
Wanneer je van ijzerdraad een kooi last, dan kun je er een schuimfilter overheen spannen.
In de regel geldt voor de ruimte binnen het filter om de kelken heen "groter is beter".
Reden is dat bij een peut gas geven vanuit stationair de eerste klap lucht uit die ruimte komt, voordat zegmaar buitenlucht wordt aangezogen door het filter.
De kelken zijn essentieel omdat die de aangezogen lucht zo laminair mogelijk de kelen laten binnenstromen.
Dat bevordert niet alleen goede verstuiving, het zorgt ook voor goede vulling van de verbrandingskamers.
Er van die trechterfiltertjes op zetten in plaats van de kelken is niet optimaal al is het eenvoudig.
Helaas heb je onder de motorkap niet de luxe van veel ruimte.
Daarbij komt dat je ook nog het liefste koude lucht wilt hebben.
Een oplossing om twee vliegen in een klap te slaan zou het dubbele motorkap idee kunnen zijn dat ik heb bedacht.
Zie elders op onze website hierover een topic.
De dubbele motorkap geeft je zowel koude lucht toevoer als een enorme airbox bij inname van een minimale hoeveelheid ruimte.
Het gebruikt ruimte die je kunt missen terwijl de meeste airboxen het tegenovergestelde doen.
Het lijkt niet moeilijk te maken te zijn, zeker wanneer je toch met een verbouwing als de jouwe bezig bent.
Daarbij komt nog een ander enorm voordeel: het is "onzichtbaar" en tast dus het "originele" uiterlijk van je autootje niet aan.
Veel succes: laat maar even weten in dit topic welke oplossing het gaat worden.
Groet, Jan.