The continuing story of RV-72-LZ
Wederom even langs de kant van de weg gestaan in verband met het bezoek van de ANWB. Want ...... vrij laat getankt en na een 20k was het hotterdestotter en uit als een nachtkaars.
Frut denkt Luc, water in de carb oid wegens het late tanken. Een keer sleuteltje om: heel erg stil. Wat! geen spanning? Hmmmmm. Er was wel een iets helderder brandend acculaadlampje aan het branden. Sinds gisteren, toen ook wel een apart knapperig geluidje gehoord maar natuurlijk geen aandacht aan besteed.
Normaal gloeit ie een beetje maar laait meer dan voldoende bij. Maar goed het was niet heel spannend meer met starten.
Kap open, mmmmm, niks nieuws erbij en en ontbrak ook niets, op het eerste gezicht.
In een opwelling kijk eens onder de voorkant en wat zie ik daar op de stabi liggen: een zielig stukje rubber met katoen/linnen dat voorheen rond was. Heel zielig want er ontbraken tandjes en stukjes rubber. Dat was dus de, volgens mij was het nog de originele, riem die de dynamo aandreef en die het begeven had! Dus gewoon de accu in twee dagen leeggevonkt.
Maar goed, lekker tien minuten in een warme sleepauto van de ANWB gezeten, daarna in het zonnetje, terwijl een monteur een nieuw riempje erop presteerde, mijn dagplanning telefonisch opnieuw aan het indelen gegaan.
Dus voor slecht 10,25 euro was ik weer een nieuw riempje rijker. En daarna natuurlijk: laden,starten en lopen!
Moraal van het verhaal: Luc, preventief onderhoudt heeft echt wel nut!