Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: op vr, 27 dec 2002, 18:12:01

Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: op vr, 27 dec 2002, 18:12:01
Hey all,

Voor de crash heb ik een beetje zitten posten over het tunen van het inlaatspruitstuk van een 86c 1300. Ik heb de verwarming die in het spruitstuk zit nu (eindelijk) eruit gehaald, de staafjes afgeslepen en terug geplaatst. Als proef had ik in de afgelopen koude weken het stekker van de verwarming al los getrokken. Ik merkte geen verslechtering van starten of onregelmatig lopen. Nu ik de afgeslepen verwarming er weer terug in heb geplaatst kan ik melden dat de motor er beter van loopt. Ik heb geen rollenbank, maar mijn indruk is dat de powerband een stuk minder piekerig is geworden. Bij het accellereren gaat het allemaal wat gelijkmatiger en soepeler. De throttle-respons is beter zal ik maar zeggen. Ik heb nog niet volgas gereden, maar verwacht niet teveel topsnelheid toename. Als ik dat beproefd heb komt het bericht erover wel.

Ik ben nog bezig met het uitgrotten van een inlaatspruitstuk dat ik nog had liggen. Dit om een soepelere overgang tussen kop en spruitstuk te maken. Ik ben het spruitstuk aan het 'flowen' zal ik maar zeggen. Als ik dat erop heb gezet horen jullie wel meer.

Later.
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Jorp op vr, 27 dec 2002, 19:24:00
Misschien een stom vraagje! Maar zit er bij een Sorg motorsport spruitstuk ook staafjes?



Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Marcel86c op vr, 27 dec 2002, 22:14:40
Misschien een stom vraagje! Maar zit er bij een Sorg motorsport spruitstuk ook staafjes?

Een Sorg spruitstuk is voor dubbele carberateurs, die hebben geen spruitstukverwarming.
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Jorp op za, 28 dec 2002, 14:18:11
Hehe stomme vraag dus. :D
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: JurG40 op za, 28 dec 2002, 18:44:45
Ik heb geen rollenbank, maar mijn indruk is dat de powerband een stuk minder piekerig is geworden. Bij het accellereren gaat het allemaal wat gelijkmatiger en soepeler. De throttle-respons is beter zal ik maar zeggen. Ik heb nog niet volgas gereden, maar verwacht niet teveel topsnelheid toename. Als ik dat beproefd heb komt het bericht erover wel.

Ik ben nog bezig met het uitgrotten van een inlaatspruitstuk dat ik nog had liggen. Dit om een soepelere overgang tussen kop en spruitstuk te maken. Ik ben het spruitstuk aan het 'flowen' zal ik maar zeggen. Als ik dat erop heb gezet horen jullie wel meer.

Later.

Pas je wel je remmen, je onderstel en je versnellingsbak aan op dit brute vermogen?
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Serge op za, 28 dec 2002, 19:53:28
ik heb voor wendy liggen een setje gti 1 remmen compleet met zadels en gegroefde schijven
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Jaap op za, 28 dec 2002, 22:53:59
Serge: Heet jij Tom?

En : Serge: Hebben liggen.. is dat hetzelfde als: zit erop?? gloof t niet..
(btw: Serge zijn GT'tje remt wel aaaardig.)


Wat klinkt dat btw duits zeg: Hab ich auch,.. zu hause :-)
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Gert op za, 28 dec 2002, 23:15:36
Welnee : Serge heeft sinds 1ste kerstdag nog meer remmen liggen van een Golfie ..

Klein kadootje voor zijn kerst  :O

Zu hause : klinkt toch altijd wel leuk om dat te kunnen zeggen ...
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Serge op zo, 29 dec 2002, 10:05:38
nog zo'n kreet habe's nie gewust. :D maar idd de remmen moeten er nog onder ,samen met stabi.

enneuh jaap zei je aardig ik moet dat gat in het dashboard nog dicht plamuren daar waar je tanden zaten :D ..
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Serge op zo, 29 dec 2002, 10:06:35
enneuh voorde kale kerstman ................bedankt gabber ;)
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: JurG40 op zo, 29 dec 2002, 12:00:19
ik heb voor wendy liggen een setje gti 1 remmen compleet met zadels en gegroefde schijven

Golf 1 GTI, Polo G40, Golf 2 GTI 16V tot "88, allemaal 239mm geventileerd.

De remmen van een Scirocco 16V zijn een maatje groter (256mm)  en moeten ook passen icm met 14" wielen welteverstaan.
Titel: Inlaatspruitstuk verwarming tweaken
Bericht door: Gert op zo, 29 dec 2002, 14:48:33
Iemand nog trek in een setje klauwen van Girling met 54 mm zuigers ? Moet je wel met minimaal 14 inch gaan rijden ...
Waar komen deze onder vandaan ?
Dan kan je dus een compleet nieuw dashboard monteren als Jaap weer eens weigert een gordel om te doen :bigthumb: