Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: DJsjonk op di, 08 jun 2004, 00:34:13
-
Eerst even verhaal vooraf:
Zaterdag die stomme koolstoffilter verwijderd.
Slang vanaf tank rechtstreeks aangesloten op dat terugslagklepje (of wat dat ding ook is).
(daar waar normaal de uitgang koolstoffilter op wordt aangesloten)
Tank was half leeg, gister naar Amersfoort en Zeewolde geweest.
Gisteravond getankt, daarna reed ie klote.
Wel vaag: bij gas los en vol gas is 't oke, maar bij continu gaat ie bokken.
Oke, wel vonk en lucht, dus benzinetoevoer is ruk (was mijn simpele conclusie)
Schoot ineens te binnen van dat filter dat ertussenuit is.
Ik naar tankdop, draai los: ptttssssssss!
Oepsie, ietspietsje vacuum.
Klinkt logisch volgens mij:
-gas los: bijna tot geen benzine nodig
-vol gas: dan zal dat terugslagklepje (naar carb) wel opengaan ofzo
-continu gas: te weinig benzine, gaat ie bokken
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie bij een volle tank niet meer vacuum trekt?
Gaatje in tankdop boren?
-
Gat in je tank slaan, koolfilter weer ingebruik nemen (zal dus wel niet helemaal een gesloten koolfilter zijn),..
Geen idee of er op jouw tank nog gewoon het slangetjes systeem van ontluchting zit,... trek ff de bekleding naast de achterbank los.. daar achter gaat een slangetje omhoog en weer omlaag.... (bij mijn auto's).. en zorgt voor de ontluchting van de vulhals (tank)..
Duzzzz
-
waarom heb je die koolfilter weg gehaald ??
-
Weight to power ratio?
-
waarom heb je die koolfilter weg gehaald ??
Rij al een tijd rond zonder modderkap in wielkast.
Jammer genoeg komt er dan naast dat koolfilter blubber/zooi/zand naar boven.
En ja: dat ding weegt ook nog wat.
Oudere typen polo's hebben niet zo'n ding, dussssss
Dus ik wil dat gat in 't scherm dicht hebben: bye bye koolfilter.
-
Gat in je tank slaan, koolfilter weer ingebruik nemen (zal dus wel niet helemaal een gesloten koolfilter zijn),..
Geen idee of er op jouw tank nog gewoon het slangetjes systeem van ontluchting zit,... trek ff de bekleding naast de achterbank los.. daar achter gaat een slangetje omhoog en weer omlaag.... (bij mijn auto's).. en zorgt voor de ontluchting van de vulhals (tank)..
Duzzzz
Zal "ff" kijken => zit een beetje audio in de weg.........
(is wel demontabel, maar toch wel ff wat werk, zeg maar)
Maar goed, uit me hoofd gezegd:
zit er alleen een slangetje om 't vocht achter 't tankklepje af te voeren.
-
Yeah sure....
d'r hangt aan het rubberen manchet een slangetje naar beneden. Dat is al wat je normaal ziet.
Maar aan de vulhals, net onder de machette, zit een 'fiepje' omhoog, waar een ontluchtingsslangetje aan zit. Die slang gaat omhoog via het binnenscherm ff door het interieur, klemmetje, weer naar beneden, en dan langs je vulhals helemaal naar beneden richting achteras.
-
you can just remove the bits and pieces that its all attached to, and
block them off with bolts screwed into the tubing. I blocked off the
fuel vapour tube that comes from the tank (you can block it off
directly at the tank), I blocked it off in the engine bay at the side
where all three are clipped in. I think you block off the small
tubing from the inlet manifold tube underneath, and also from the
throttle body front.
You have to remove the rubber O ring thats in your fuel filler cap,
this'll allow your tank to breath otherwise you'll bend it under
pressure, as one person did.
--- In G40@yahoogroups.com, "Neil Bennett" <n.bennett@d...> wrote:
> I want to remove my cannister completely (its already been moved so
I could get cold air to the air filter), but I'm not exactly sure how
to go about is so that the fuel tank doesn't get pressurised.
>
> Any help much appreciated
>
> Thanks
>
> Neil
-
Dus gewoon rubbertje van tankdop overboord gooien, zodat ie kan ademen.
En de slang/leiding die naar koolfilter ging, ff afdoppen/dichtmaken.
(kan direct bij tank al, maar das een klusje voor een andere keer)
Simpel dus.
Thanks -dj-