Auteur Topic: Ik heb wat vraagjes over mijn polo  (gelezen 748 keer)

Offline Nelis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:30:17 »
Hallo allemaal,

ik ben nieuw in het Polo wereldje en heb wat vraagjes.

Ik heb een Polo Coupe 40KW uit 1983, import uit Monaco met heeeel weinig kilometers en geen roest. In perfect staat en ik rij er heerlijk in.

Maar kan iemand mij vertellen hoe dit type heet? Want ik ben vanaf nu op zoek naar onderdelen maar ik kom allemaal type aanduidingen tegen zoals Polo 2, 3 en 86C, 6N etc. Maar wat is nou mijn type.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar allerlei onderdelen om hem toffer te maken. Wie kan mij helpen? Einddempertje, bumpers, mooie koplampen, grilletje, mooie achterlichten, wielen etc etc.

Ik hoop graag wat reactie te mogen ontvangen.

Groeten,

Niels

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:51:25 »
jouw type heet officieel 86c, maar door anderen ook wel polo 2 genoemd. let in ieder geval op het bouwjaar, loopt van 81 tot 90. sommige onderdelen kun je ook van de 2f of 3 (2f en 3 zijn dezelfde) pakken. einddemper is niet zo'n groot probleem, voor koplampen en achterlichten en bumpers had je een 6n moeten nemen! wielen te kust en te keur, is 4 steek 100, let alleen op et waarde, en ga niet groter dan 15 inch ivm looks!




-edit; Polo 2 loopt van 1981 tot 1990 - Polo 2f van 1990 tot 1994 -



trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #2 Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:57:40 »
Een 1983'er polo staat bekend als "Polo 2"

Polo 2 heeft 3 uitvoeringen; Steilheck, Derby/Classic en Coupe

Jij hebt dus een Coupe: schuine achterklep.

Zeg je Polo 2 Coupe dan 'weet' iedereen wat voor auto het is.
Veel onderdelen voor Polo 2 Steilheck en Polo 2 Derby/Classic passen. sommige zijn Coupe specifiek.


86c is de 'type' benaming van alle Polo's 2 en de 2f. De f staat voor Facelift; in 1990 kreeg de Polo 2 een facelift; vierkante koplampen, dikke bumpers en grotere achterlichten zijn de belangrijkste onderdelen die dus NIET uitwisselbaar zijn.

Zeg je 'type 86c' dan KAN het dus polo 2 zijn, of Polo 2f.
Om het nog even wat moeilijker te maken, noemen veel mensen de 2f ook wel Polo 3.

De 6N kwam in 1994 op de markt: alleen in 3 en 5 deurs versie tekoop. De Stationwagon, de Sedan versie en de 'Caddy' van de 6N heet '6K' en is het 'tweelingzusjes' van de Seat Ibiza: 't is eigenlijk gewoon een Seat met andere logo'tjes.

van de 6N kwam er in 2000 een facelift (6NF / Polo 2000) en de NIEUWE polo (zoals die nu te koop is), heet weer '9N'


'sport' einddempers zijn er genoeg. Universeel of passend voor typ 86c
bumpers: wat bedoel je: dikke bumpers? Die passen dus NIET van een standaard Polo 2f, maar ze zijn bij de verschillende 'tuners' wel passend nagemaakt en te koop
koplampen: helder glas bestaat niet voor polo 2: D'r zijn 2 opties; ofwel rond, ofwel vierkant (uit de Derby/Classic), maar dan moet je OOK meteen de grille wisselen.
Mooie achterlichten: InPro verkoopt heldere achterlichten voor de Coupe.
Wielen: www.vertigo69.com of gewoon op marktplaats. in de gaten houden; Steek 4x 100 ;)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Nelis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #3 Gepost op: do, 17 feb 2005, 11:50:09 »
Geweldig, bedankt voor alle informatie! Ik ben helemaal up to date!

Ik heb dus een Polo 2 Coupe.

Mochten er nog mensen zijn die toevallig een Derby grill en koplampen hebben, let me know.

Andere onderdelen zijn ook welkom.

Ten slotte nog 1 vraagje, kan ik mijn Polo makkelijk verlagen?

Niels

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #4 Gepost op: do, 17 feb 2005, 12:01:08 »
Een Derby/Polo Classic grill is niet heel erg makkelijk aan te komen, maar ze schuiven wel eens voorbij op marktplaats of Ebay Duitsland. Maar trek voor een complete en goede set toch wel minimaal 50 euro uit de kast.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen