Auteur Topic: Ik heb wat vraagjes over mijn polo  (gelezen 748 keer)

Offline Nelis

  • Non-Register lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:30:17 »
Hallo allemaal,

ik ben nieuw in het Polo wereldje en heb wat vraagjes.

Ik heb een Polo Coupe 40KW uit 1983, import uit Monaco met heeeel weinig kilometers en geen roest. In perfect staat en ik rij er heerlijk in.

Maar kan iemand mij vertellen hoe dit type heet? Want ik ben vanaf nu op zoek naar onderdelen maar ik kom allemaal type aanduidingen tegen zoals Polo 2, 3 en 86C, 6N etc. Maar wat is nou mijn type.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar allerlei onderdelen om hem toffer te maken. Wie kan mij helpen? Einddempertje, bumpers, mooie koplampen, grilletje, mooie achterlichten, wielen etc etc.

Ik hoop graag wat reactie te mogen ontvangen.

Groeten,

Niels

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #1 Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:51:25 »
jouw type heet officieel 86c, maar door anderen ook wel polo 2 genoemd. let in ieder geval op het bouwjaar, loopt van 81 tot 90. sommige onderdelen kun je ook van de 2f of 3 (2f en 3 zijn dezelfde) pakken. einddemper is niet zo'n groot probleem, voor koplampen en achterlichten en bumpers had je een 6n moeten nemen! wielen te kust en te keur, is 4 steek 100, let alleen op et waarde, en ga niet groter dan 15 inch ivm looks!




-edit; Polo 2 loopt van 1981 tot 1990 - Polo 2f van 1990 tot 1994 -



trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Ik heb wat vraagjes over mijn polo
« Reactie #2 Gepost op: wo, 16 feb 2005, 08:57:40 »
Een 1983'er polo staat bekend als "Polo 2"

Polo 2 heeft 3 uitvoeringen; Steilheck, Derby/Classic en Coupe

Jij hebt dus een Coupe: schuine achterklep.