Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Bas op ma, 27 jul 2009, 20:51:59
-
Weet iemand of dit origineel VW is?
-
Ja, die klauwen komen waarschijnlijk van een Golf of Polo 6N af
-
Thanks!
Gelijk even in vagcat gekeken; ze zitten met een aparte bout vast aan het zadel. Dan is het dus niet plug&play voor oudere VWII versies?
(http://www.vagcat.com/p/B166/615150.png)
-
Ze zitten vast met 2 boutjes per remklauw. Golf 3 VW II remklauwen hebben hier inderdaad de gaatjes met schroefdraad voor, ik heb zelf een setje liggen.
-
Zou je daar misschien een foto van kunnen posten? Ben wel benieuwd of ze echt anders zijn dan de oudere versie of dat je zelf die bevestigingspunten alsnog kunt tappen.
Op Ebay werden deze al aangeboden als STEFFAN MOTORSPORT etc -wanker-, maar op elke straathoek te vinden dus.
-
straathoek, sloop, kapjes kan je bij de dealer halen, ik zal morgen even een fototje maken van de klauw, kapjes heb ik niet, waren afgebroken.
-
Op Ebay werden deze al aangeboden als STEFFAN MOTORSPORT etc -wanker-, maar op elke straathoek te vinden dus.
Kwam ze ook al tegen... -gert-
-
snuffelaars -gert-
-
en hier de beloofde foto's
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/vw2_G3_1.JPG)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/vw2_G3_2.JPG)
Ik heb zelf even beide types bij elkaar gehouden (ik heb een setje golf 3 en een setje polo 2f G40 liggen) en ik ben tot de conclusie gekomen dat je niet zomaar een paar gaatjes kan boren en tappen, de uitstekende delen zitten niet op de oudere klauwen, verder zijn ze gelijk. Misschien dat latere polo 2f G40's wel dezelfde klauwen hebben, lijkt me niet erg efficient om 2 verschillende varianten remklauwen van hetzelfde type te gieten als dat niet nodig is.
Edit: de foto's lijken niet te werken op het moment, geen idee waarom
Edit: probleem gevonden, ik had gewoon niet goed de adressen gekopieerd
-
Dennis bedankt!
Jammer dat de zadels toch iets anders zijn, die geleiders zelf koop je voor een paar euro bij de dealer..
-
ach de klauwen kosten je de kop ook niet, golf3 is zat op de sloop volgens mij. Ik denk dat ik ook deze klauwen maar gebruik met windgeleiders zodra ik op geventileerde schijven overstap, extra koeling is nooit verkeerd.
-
Inmiddels een setje gereviseerd, alleen op de sloop had ik niet echt op de aansluiting van de remslang gelet. Bij de nieuwere versie zit er een banjo-aansluiting aan ipv de standaard remslang die je zo in het zadel kunt schroeven.
Op zich niet zo'n probleem, alleen zijn deze remslangen een stukje langer dan die voor een 86C. Misschien een tip voor diegene die nog zo'n setje remmen gaan zoeken: als je kunt kiezen kun je beter die oudere versie pakken.
-
voor extra koeling kun je ook via je stabi stofzuigerslang knuppen en dan heb je rijwind koeling direct op je remmen .
beetje grove methode ,maar in de praktijk getoetst .