Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 4156 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
even voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: do, 18 jan 2007, 11:01:43 »
Ik heb hem gezien op MP & PCH.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
even voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: do, 18 jan 2007, 15:34:27 »
in ieder geval bedankt voor de leuke en positieve reakties,
ik las dat er 28 januari er een meeting is ik zal er zijn om kennis te maken en te loeren naar ieder zijn auto en wat er allemaal mee gebeurt is lijkt me zeer leuk.
ik had nog een vraag ik weet niet of ik het in deze topic kan stellen maar vraag het toch maar.
ik zoek een taxateur? want ben benieuwd wat de vervangings waarde zou zijn en natuurlijk een klein stukje bescherming want nu krijg ik de dag waarde en dat zal niet veel zijn.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
even voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: do, 18 jan 2007, 15:49:07 »
Voor een gegarandeerde uitkering van de taxatie waarde is een verzekering onder artikel  275 wetboek van koophandel nodig:

Citaat
Vaste waarde, of dagwaarde?
De vaststelling van de waarde van een te verzekeren object is in Nederland wettelijk geregeld. In het Wetboek van Koophandel zijn hiervoor drie artikelen opgenomen: artikel 273, 274 en 275. Het eerstgenoemde artikel 273 is traditioneel bij de meeste polissen van toepassing omdat de verzekerde waarde van het te verzekeren voorwerp niet in de polis wordt gespecificeerd. Op het moment van schade wordt gekeken wat het verzekerde bedrag is. In de wereld van autoverzekeringen wordt hiervoor in principe teruggegrepen op de bekende boekjes en databases van inkoop- en verkoopprijzen van gebruikte auto's. Bij verzekeringen waar in de polis expliciet melding wordt gemaakt van artikel 274 of 275 is de waarde van het te verzekeren voorwerp in overleg tussen verzekerde en verzekeraar vastgesteld en als zodanig in de polis opgenomen en behoudens bijzondere omstandigheden bepalend voor de schadebepaling. Het verschil tussen het voor autoverzekeringen overigens weinig toegepaste artikel 274 en het veel meer gebruikte artikel 275 is dat bij het laatstgenoemde artikel het verzekerde object vooraf is gewaardeerd door een door partijen benoemde en geaccepteerde deskundige (taxateur). Bij verzekering op basis van artikel 275 is de situatie heel duidelijk, staat de waarde vast en kan de verzekeraar alleen in geval van bedrog de taxatie ongeldig laten verklaren. Normaal gesproken ontvangt de verzekerde bij verzekering conform artikel 275 in geval van diefstal of total-loss het volledige in de polis vastgelegde verzekerde bedrag. Het aldus verzekerde bedrag is ook van belang bij deelschades


Je verzekerd de auto voor een vast bedrag per jaar, als oldtimer, en daarmee als 2e *hobby* auto, met een beperkt aantal toegestane kilometers per jaar, etc etc.

Maar: dat geldt voor de verzekering van schades waarbij je zelf schuld draagt.

Als een ander tegen jou aan rijd, gaat t niet om jouw verzekering, maar om bewijslast.

Probleem daarmee is: sinds een paar jaar is er geen 'be-edigde' taxateur meer: iedereen kan / mag zich taxateur noemen.. Om bij een aansprakelijkheidsstelling toch met enige zekerheid te kunnen claimen is een taxatie van een 'ouderwetse' beëdigd taxateur te laten uitvoeren.

Waar je die taxateurs vindt? Er zijn meerdere taxateurs in nederland. Ik heb er (nog) geen ervaring mee.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
even voorstellen
« Reactie #18 Gepost op: do, 18 jan 2007, 17:34:51 »
Zoals eerder gemeld op pch: ik vind h'm super -thumbsup-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
even voorstellen
« Reactie #19 Gepost op: do, 18 jan 2007, 17:51:56 »
Heeeeel niet verkeerd.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
even voorstellen
« Reactie #20 Gepost op: do, 18 jan 2007, 19:17:24 »
Ik zou hem iets naar beneden gooien 60/40 en een gk blokje scoren.
Dan is het een echte GT.  -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
even voorstellen
« Reactie #21 Gepost op: do, 18 jan 2007, 19:25:58 »
Heeeeel niet verkeerd.

[muggenzift-mode: on]
Hmmm... volgens mij die 'Oettinger' op de grill wel verkeerd... Tenminste: 'tis geen origineel Oettinger getunede Polo toch?
[muggenzift mode: off]
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
even voorstellen
« Reactie #22 Gepost op: do, 18 jan 2007, 22:17:44 »
ok jaap dus als ik het goed begrijp moet het deskundig gebeuren en kan je dit rapport overleggen en  kan dit meewegen als bewijslast maar dat is niet gegarandeerd,
verder gebruiken wij hem als daily dus ik denk dat oldtimer verzekering is uitgesloten.maar lijkt het me toch raadzaam om dit te doen.
en sjon hij blijft origineel alleen omlaag en een ander blok want het is een 40kw leuk maar voor mij te langzaam als het nou een een 55kw had geweest had er nog meer ingezeten zo te lezen in al deze project topics.
en het heeft wel wat als je een hedendaagse sport bak bijhoudt of achter je laat met een augie!!!!!!!!!!!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
even voorstellen
« Reactie #23 Gepost op: ma, 05 feb 2007, 20:57:24 »
Alweer te koop  -wanker-

EDIT: Linkje aangepast



Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
even voorstellen
« Reactie #24 Gepost op: ma, 05 feb 2007, 22:45:02 »
-hitit-
Wat suf?!
 -hitit-
Had ik er de centen maar voor, heb sinds vorige week perfecte stallingsruimte weten te regelen (voorlopig) -boehoe-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
even voorstellen
« Reactie #25 Gepost op: ma, 05 feb 2007, 22:53:22 »
achja... als je een snellere wilt en je wilt gewoon btje racen is dat ding toch veel te mooi.

moet je er weer een swift als daily bijkopen

 :P
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
even voorstellen
« Reactie #26 Gepost op: di, 06 feb 2007, 01:35:30 »
juustem..

Berend heeft het hart op de juiste plek!

Hoop dat zo'n nep GT op een goede plek terecht komt, maar dat moet ook haast wel voor zo'n prijs. :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
even voorstellen
« Reactie #27 Gepost op: di, 06 feb 2007, 02:01:37 »
Hmmmzz.... 't kriebelt wel enorm, maar 1800 euri + shipping.... auch !  -boehoe-   :)




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
even voorstellen
« Reactie #28 Gepost op: di, 06 feb 2007, 13:15:14 »
Michel had h'm eerst aangeboden aan mij (waarvoor dank -prut- ),
GK omhangen, opgeknapte velgen eronder en karren maar.....
maar tis boven mijn budget........


Over een tijdje zal ik mezelf wel voor me kop slaan....maar ja




Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
even voorstellen
« Reactie #29 Gepost op: di, 06 feb 2007, 23:31:05 »
even kleine reaktie,zoals jullie weten had ik plannen voor conversie naar g40 heb op de meeting onder andere met jaap gesproken bij deze conversie komt veel kijken,en eerlijk gezegd met een kg aardappelen kan ik veel(kok)als beroep maar motoren zegt mij weinig.ik vind het echt zonde,en wil hem niet verkl.ten.de vorige eigenaresse heeft hem 14jaar gestald en goed onderhouden en denk dat het een van de weinige is ongerestaureerd en in deze conditie of het nu een gt(look) is of niet. de prijs is aan te passen voor echt geinteresseerde maar wil niet van die klote biedingen krijgen voor deze auto.