Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: mahler op ma, 15 jan 2007, 10:15:09
-
Hier komen de vorderingen te staan wat betreft mijn projectje. Ik heb de auto nog niet zo lang en studeer nog dus alles gaat wat langzaam. Om maar bij het begin te beginnen hier wat foto's van hoe hij eerst was.
Ik had dus heel wat te poetsen van binnen. De auto was van een kerel van 83 die er van zijn zoon niet meer in mocht rijden wegens dementie. Dat was ook goed te zien want heb 8 ruitenkrabber gevonden :D En een visstoel met 2 vishaken erin :)
Weet nog niet zo goed wat ik aan de deuk moet doen achter. Alleen moet sowieso een andere bumpert komen.
De auto is inmiddels verlaagt met een supersport set. Foto's :
Excuus voor de lelijke belichting :)
En nog een toerentellertje ingebouwd waar nog oliedruk en temp naast komen.
Heb ook voor 50E een paar golf2 sport stoeltje erin gezet. Lange mensen kunnen nog niet op de bijrijdersstoel -nana-
-
Heb afgelopen vrijdag een ABD motortje opgehaald en deze ga ik binnenkort uit elkaar trekken om de staat eens goed te bekijken.
Plannen:
-Spruitstuk maken voor Keihin carbs ( kan 38mm kopen maar twijfel nog )
-Facherkrummer zoeken
-Achter bumpert vinden
-Leuke pijpwerk voor achter de facherkrummer maken
-Velgjes + goede banden
En in de tussentijd nog maar eens 2 maandjes verder kachelen met de 1.0 40PK :D
-
jij hebt de vaart er in zitten..
Ziet er toch altijd lekker uit, een classic met zijn/haar reet op de grond!
-
Fijne stoeltjes!
Als je eens in Groningen binnen wilt sleutelen -> let me know.
-
ben zelf ook erg blij met het verlaag resultaat... ben benieuwd hoe het rijd met lage bandjes, het stuitert nu al zo erg :)
thnx voor het aanbod, PM je wel ff als hij weer in Groningen staat. Hij staat nu in Friesland bij m'n vader. Ik sleutel daar meestal met mijn goede vriend Lieuwe. ( rijdt golf MK1 GTI )
-
wauw.. Zelfs vloerbedekking in een sleutelschuurtje!
-
-Classic Cambrighe uitvoering
-Kenteken KV-**-**
-Verlaagd
-Low budget
We kunnen beter de verschillen opzoeken. :D
Oh ja: ik zie dat ik blij moet zijn met een trekhaak -boehoe-
Hmzz......nog ff en 't zijn tweelingzusjes -prut-
-
gezelligheid!
Baal wel erg van die deuk idd, vooral omdat die bumper schijnbaar niet te vinden is.
-
Troost je => mijn classic is ook niet schadevrij.....och, 't rijdt. (en ooit ook beetje sneller -klus- )
Voor zo'n classic achterbumper mot je ff zoeken idd.
Stom stom: paar maanden terug op een bekende sloop in der Heimat nog eentje gezien,
twijfelde eigenlijk nog om h'm mee te nemen....(remember Serge?)
-
als je er nog es 1 tegen komt...... :D
-
heb er nog 1 in de garage hangen 90% zeker classic....meet voor de zekerheid ff de breedte en de afstand tussen de bev punten.
meenemen naar nieuwjaarsmeeting?
-
bedankt voor je aanbod! tis wel dat korte model? de meeste zijn lang das het probleem.
-
Is de achterbumper van een steilheck niet het zelfde?
-
Is de achterbumper van een steilheck niet het zelfde?
Neen: kont van een classic is duidelijk smaller, dus ook de bumper.
-
ik heb 'em onlangs gespot, kom er geregeld langs als ik naar school ga. ik vind het super staan zo met de verlaging. succes met de opbouw -thumbsup-
-
ik heb 'em onlangs gespot, kom er geregeld langs als ik naar school ga. ik vind het super staan zo met de verlaging. succes met de opbouw -thumbsup-
Thnx!
-
vandaag ff lieuwe zijn velgen onder m´n auto gepast. Vind et best leuk 15inch -dj- Dit is 7j voor en 8j achter met 195/45 erom. Gaat achter natuurlijk knetterhard aanlopen maar het ging om het 15inch beeld... en natuurlijk m´n nieuwe gele pitten -wanker-
Kan 1 van de admin trouwens misschien even het topic wat opschonen...thnx!
*edit: Done*
-
Wel een beetje bigfoot, maar het staat wel super! -thumbsup- Geld ook voor de lampjes btw.
Ik heb ze ook nog in de kelder liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen om ze op te gaan knappen. Hoe ver heb je hem nu verlaagd?
-
staat wel dik man. -thumbsup-
-
Dit is 60/40...
Wil je die bbsen ook kwijt? -naughty-
-
Ja hoor ik heb er namelijk een stuk of tien liggen, dus kan er best wat missen. Pm me maar als je interesse hebt, hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
-
vant weekend ff de verdelerkap eraf gehaald om de contactpuntjes te vervangen.... olie :(
Er lag een laagje olie onderin de verdelerkap en het onstekingshuis... vraag me af of het dan alleen de o-ring is tussen onstekingshuis en kop of dat hij langs de as lekt.
Iemand ervaring hiermee? Wil namelijk mijn 1liter krachtpatser nog wel even gebruiken tot de lente -sturen- en hij loopt voor geen meter.
-
dude! ziet er goed uit, jammer dat t niet past. Er zit een pakkingring tussen de as en het huisje, soort pertinax spul(printplaten) is wel topic over geweest hoe te vervangen. Anders ff ander ontstekingshuisje zoeken, misschien dat ik ngo wel wat heb liggen... Maar of die 100% lekvrij zijn weet ik niet.
-
heb nog wel de onsteking van m'n abd motor.. zou je dat kunnen overzetten?
-
nevermind ed vertelde al op msn dat dat niet kan gezien de as aansluiting verschillend is.
Heb btw ook heel sterk het idee dat mijn vaccuumvervroeging niet werkt. De groene bol is wel in orde en de vacuumslangen ook.
-
testen dan!!
Zuigen aan het einde van het slangstukje naar de luchtfilterbraadpan.
Ik vind de BBS'en enorm geil staan.. Het gaat achter sowieso niet goed, als ik dat vanaf hier even inschat :)
-
testen dan!!
Zuigen aan het einde van het slangstukje naar de luchtfilterbraadpan.
Ik vind de BBS'en enorm geil staan.. Het gaat achter sowieso niet goed, als ik dat vanaf hier even inschat :)
en dan zou hij anders moeten gaan lopen als je zuigt? Hij loopt nu heel onregelmatig... naja laatk et anders stellen
soms loopt ie netjes 1000toeren stationair, soms 2000 en meestal helemaal niet :)
Te doen:
contactpunten vervangen
verdelerkap vervangen
condensator vervangen
afstellen van de onsteking ( hebk nog nooit gedaan withstupid )
en dan kijken of hij nogsteeds zo gaar draait. Ik merk btw ook geen verschil ofk die groene bol er nou wel of niet aan heb :)
btw past achter sowieso niet nee :) maar het ging even om het 15inch idee hehe!
-
Als volgt:
MOTOR UITSCHAKELEN
trek de slang los aan de kant van je luchtfilterbak.
zuigen:
kan je door blijven zuigen; kapot
merk je dat het moeilijker (tot onmogelijk) wordt om door te blijven zuigen; in orde!
Ontsteking kan een beetje mee prutsen (aftekenen hoe die nu staat!!!!). Merk je dat na een beetje verdraaien de motor beter gaat lopen, dan is de timing waarschijnlijk ruk.. wordt het erger; terugzetten naar beginpositie.
Beter is= met een stroboscoop afstellen.
Wat zijn de preciese klachten?
stationair onregelmatig/niet
En tijdens rijden? (trap het gas eens in bij 2000 toeren in 2e versnelling, begint ie te bokken/smoren of iets dergelijks?)
Hoe zien je bougies er uit?
Zit je warme lucht toevoer nog aan de inlaat?
kan van alles zijn..
Trouwens; die groene planeet heeft toch te maken met de stationairloop??
-
Ik heb met mijn weinige kennis dus alleen de groene boel getest door eraan te zuigen. Het gaat dus ook om de paddenstoel op de onsteking. Ben vrijdag weer bij m'n auto in Friesland dus ga dan meteen maar ff zuigen :)
Stationair is slecht tot niet
Hij loopt boven de 2k prima zonder bokken ( alleen onderin is het een drama)
Ik heb ook een zuigend geluid bij mijn carb vandaan gevonden dus ik zal moeten controleren of het niet een gescheurde pakking is.
Ik zal alles stap voor stap checken en dan weer posten. Maar die olie in mijn verdelerkap is sowieso niet bevordelijk voor de ontsteking. Moet dat eerst maar eens fixen.
bedankt zover!
-
Groene bol doet stationair niet zoveel hoor.. eigenlijk niets.
Groene bol is alleen een vacuum reservoir, dat via een klepje is gescheiden van de onderste paddo op de onsteking.
Beide paddo's moeten goed zijn bij een GL, en alle slangen moeten goed zijn (niet poreus).
-
dan is het verstandigst dus om eerst maar eens alle vacuumslangen gewoon preventief te vervangen (heb al een deel gedaan). Ik heb de groene paddo getest... nu die andere nog :)
weet vrijdag meer!
-
Als volgt:
MOTOR UITSCHAKELEN
trek de slang los aan de kant van je luchtfilterbak.
zuigen:
kan je door blijven zuigen; kapot
merk je dat het moeilijker (tot onmogelijk) wordt om door te blijven zuigen; in orde!
Ontsteking kan een beetje mee prutsen (aftekenen hoe die nu staat!!!!). Merk je dat na een beetje verdraaien de motor beter gaat lopen, dan is de timing waarschijnlijk ruk.. wordt het erger; terugzetten naar beginpositie.
Beter is= met een stroboscoop afstellen.
Wat zijn de preciese klachten?
stationair onregelmatig/niet
En tijdens rijden? (trap het gas eens in bij 2000 toeren in 2e versnelling, begint ie te bokken/smoren of iets dergelijks?)
Hoe zien je bougies er uit?
Zit je warme lucht toevoer nog aan de inlaat?
kan van alles zijn..
Trouwens; die groene planeet heeft toch te maken met de stationairloop??
heb btw die warme luchtslang ( die overigens kapot was) weggedonderd -naughty-
is dat ook misschien een reden dattie zo slecht stationair draait? (met warme motor draait ie ook slecht)
-
dan niet denk ik..
Is vooral in deze tijd (koud) een hulpje om de motor bij koude start enigzins lekker te laten lopen.
P.S. dat zuigende geluid; ga daar eerst eens mee aan de gang voordat je alle slangen vervangt -klus-
-
zo... hij reageert best lekker op het gas met externe remmenreiniger injectie -dj-
pakking zo lek als een mandje... die dingen kosten rond de 70Euro bij de meeste zaken hier in de buurt :(
Is vloeibare pakking een optie? Hoorde van Ed dat hij er wel een succesvolle reparatie mee had gedaan :)
-
Is vloeibare pakking een optie? Hoorde van Ed dat hij er wel een succesvolle reparatie mee had gedaan :)
succesvol kan,. en zelfs redelijk duurzaam..
Maar dat ligt nogal aan de mate van slijtage, en verschilt dus van geval tot geval.
Soms is er lekkage op het smalste punt van de pakking, en helpt een likje vloeibaar op boven en onderzijde..
Soms is het 1 groot kraterfestijn en is er voor vloeibare pakking geen houden meer aan.
-
thnx voor de info... ik zal zodra ik de mogelijkheid heb de carburateur er af pakken om de zaak eens te bekijken. Heb morgenochtend vroeg m'n gebakje nodig voor m'n werk dus voor vandaag word het niks meer :)
-
Tip:
Haal de accu los!
Als je met de ratel/steeksleutel/whatever in de buurt komt van de moertjes van de voetpakking, kom je direct heel dicht in de buurt van de (onbeschermde) ( + ) van de accu. Sluiting is echt zo gemaakt, waarbij ongetwijfeld de vonken d'r vanaf vliegen.. vonken: niet zo handig als je de carburateur los hebt liggen/haalt/benzine in de buurt..
-
bekend hierzo maar toch bedankt! ( heb et stiekem int verleden bij me vorige polo ook wel eens gehad...schrok best:D)
-
Vandaag alle vacuumslangen vervangen en de pakking van de carb gerepareerd met een speciale dikke vloeibare pakking.
resultaat: Loopt top stationair, schokt niet meer bij lage toeren etc.
Kosten: 11E -thumbsup-
tevens een old skool philips radio derin geplant -wanker- Fix later nog wel even een fotootje...
-
ooit eens een pakking vervangen bij mijn destijdse passat 32b, pakking was rond de 30E bij de automaterialenzaak, maar zat tussen verschillende zaken zeer veel verschil.
10E is natuurlijk nog beter...
-
de pakking voor deze carburateur kost rond de 70E dus ik was blij dat ik hem met die vloeibare rommel kon repareren -klus-
-
-thumbsup- Heel goed, man, gefeliciteerd!
Zo doe je bovendien je topic-titel tenminste recht! :D
-
-thumbsup- Heel goed, man, gefeliciteerd!
Zo doe je bovendien je topic-titel tenminste recht! :D
zit je me nou in de zeik te nemen of feliciteer je me oprecht met het feit dat ik m'n pakking heb dichtgeboetseerd?
-
Het is toch een low-budget project???
Dus 10 euro is beter als 70 euro.
Dus m.a.w. gekke gerrit neemt je niet in de zeik. -thumbsup-
-
Absoluut niet zelfs -prut-
Beter voor 10 euro je probleem opgelost, dan voor 350 euro nieuwe onderdelen te hebben gehaald, en dan 2 weken later je auto te koop aanbieden met losse carb en "veel extra onderdelen" e.d.
Jij kiest voor low-budget project? Super! Houd dat ding zo goedkoop mogelijk rijdend en wees inventief! Bovendien vind ik je auto ook nog eens lekkerder smoelen dan menig plastic broodtrommel waar ettelijke duizenden euro's in zijn gepompt! -thumbsup-
-
okidoki... beetje misverstandje dan -hug-
-
Houd dat ding zo goedkoop mogelijk rijdend en wees inventief! Bovendien vind ik je auto ook nog eens lekkerder smoelen dan menig plastic broodtrommel waar ettelijke duizenden euro's in zijn gepompt! -thumbsup-
waarheid: ... heb ik niets aan toe te voegen...
-
Kan via het volksforum een sorg spruitstuk+ setje dubbele solexen krijgen (40mm)
Ben met de search erachter gekomen dat die kerel ze niet afgesteld kreeg... twijfel nu enorm tussen 38mm keihin's en deze aparaten.
Qua afstellen en verkrijgbaarheid van sproeiers enzo.... wat zeggen jullie? -dunno-
Las ook op dat forum een oude post van serge met wat tips voor sproeier grote enzo :)
-
bought it anyway...
-
carburateurs weken inmiddels in de diesel om ze mooi schoon te krijgen. Heb eergisteren 14inch 6j caddy staal gekocht en 155/55-14 nankang ns2 banden besteld. Hoop ze deze week binnen te hebben en zal van het weekend even wat plaatjes schieten van het geheel.
Kan zelf bijna niet wachten :)
-
nankang?
weet niet of je daar heel goed aan gedaan hebt.. Lees ik niet heel veel positiefs over. Behalve de prijs dan.. :)
-
Mja, sommige types komen slecht uit de test maar ken wel redelijk wat mensen die op ns2's rijden... neem de proef wel op de som :)
-
laat het even weten hoe ze bevallen, ze zijn wel goed te betalen namelijk.. Mocht het wel oké zijn, dan is het een goede koop.
Heb zelf ook gekozen voor B (0f C?)-merk banden op de vooras, maar daar heb ik spijt van.. Vooral bij nat weer ben ik net een dweil. Met mijn karige 60pk's moet ik echt voorzichtig doen. Heb zelfs al een keer een kleine aanvaring gehad met een stoepje.
Als je het zo bekijkt is een paar tientjes meer voor veiligheid niet verkeerd.. Een nieuwe draagarm/velg en spoorstang zijn duurder :(
-
Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties. Vaak zijn goedkopere banden idd acceptabel op droog wegdek, maar met regen... :)
Had om mijn vorige polo falken bandjes (sportief type) 165/60-13 en die zijn ook zeer betaalbaar. Ze zijn niet zo goed als de A-merken op nat wegdek maar zeker acceptabel.
-
ik ga ook de 165/60 bandjes om mijn nieuwe 13 inchers leggen.
Falken is dus een redelijke keus? Ik rij toch niet vaak in de regen, heb een daily voor normaal gebruik.
De 86C gebruik ik hobbymatig -sturen-
-
Tja, tis natuurlijk zoals iedere mening erg subjectief maar ik vond het zeker prima bandjes. Ze hebben nog een redelijk soepele wang opzich maar met de juiste druk erin is er op droog wegdek flink mee te vegen :)
Ik PM je wel ff waar ik ze vandaan haal.. anders ben ik weer zo aan het spammen ;)
-
Heeft iemand tips voor de ontsteking van mijn ABD blok? Ik heb het onstekingshuis+kabel maar niet het bijbehorende bakje. Ik heb echt geen idee of ik dan nog veel kabels moet omzetten gezien ik geen schema heb van deze ontsteking.
Ik wilde eerst mijn onsteking van de GL erop zetten maar dat blijkt niet te kunnen :)
Heb btw ook een zaak hier in de buurt ontdekt die waarschijnlijk sproeiers voor m'n solexen heeft -dj-
-
ABD = hydro.
Meest eenvoudige oplossing: ontsteking van een MH of HZ erop... minste draadjes :)
-
Minder draadjes klinkt mij goed in de oren jaap :)
Ik zal eens opzoek naar een dergelijke ontsteking op de sloop.
-
Trek de kap van een Golf open,...
MH / HZ -> 1 'los' draadboompje vanaf de hall-gever naar het transistorblokje,.. 1 (+), 1 massa, en 1 geschakelde (+).. en de boel draait :)
-
Trek de kap van een Golf open,...
MH / HZ -> 1 'los' draadboompje vanaf de hall-gever naar het transistorblokje,.. 1 (+), 1 massa, en 1 geschakelde (+).. en de boel draait :)
TOP! one problem down... several to go :)
- zou de opvoerpomp uit een polo tank voldoende druk leveren voor mijn solexen?
- spaghettispruitstuk vinden
- 4bak van mijn 1liter derop of niet? ( wel erg kort maar 8p is duur)
Heb mezelf voorgenomen het geheel rustig aan te verzamelen en op te bouwen maar ik kan maar niet wachten totdat et loopt -sturen-
-
4 bak hoeft geen probleem te zijn hoor: 4 bakjes zijn niet stuk te krijgen,..
Alleen als je lange stukken snelweg wilt cruizen ga je de 5e versnelling missen,.
-
Daar zat ik eerst ook aan te denken maar dacht dat er te veel krachten op zouden komen. Ed raadde het me eerst ook af. Opzich is het qua toeren niet zo erg want ik rijd bijna nooit snelweg.
Heb btw nog geen pica's van het spruitstuk en de carbs want ik ben mijn SD kaartje kwijtgeraakt (had em in me broekzak gedaan -gert- )
-
Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties. Vaak zijn goedkopere banden idd acceptabel op droog wegdek, maar met regen... :)
Had om mijn vorige polo falken bandjes (sportief type) 165/60-13 en die zijn ook zeer betaalbaar. Ze zijn niet zo goed als de A-merken op nat wegdek maar zeker acceptabel.
rijd zelf op nangkang ,prima bandje
-
mooi om te weten!
ervaringen zijn er om gedeeld te worden. Is niet altijd zo dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn.
-
Heb de bandjes binnen en ze zien er erg mooi uit vind ik... de velgrandbescherming maakt ze op de 1 of andere manier mooier dan veel andere banden van deze grote.
De banden die op de foto om de caddy staaltjes liggen zijn 175-70/14 michelin winterunits -wanker-
-
deromheenleggen die Nankangs
Ben benieuwd. Ook nog een klein kuisbeurtje voor de velgen? Of zet je ze zsm onder de classic?
-
Ik ga ze vandaag schuren en in de spuitplamuur zetten... morgen worden ze matzwart gespoten en maandagmiddag komen de bandjes erom. -klus-
-
Leuk stuurtje gekocht met lelijke roestige boutjes
-
Excuses voor de gore auto/velgen/banden maar het gratis parkeerterrein hier midden in Groningen is een grote teringzooi :)
-
bij het ziekenhuis zeker..
af en aan rijden van vieze vrachtwagens.. Wordt het idd niet schoner van.
-
mwah tis zoon klein parkeerterreintje recht tegenover me huis. Dernaast woont ook trailertrash in een oude lijnbus withstupid
-
dat ziet er lang niet gek uit Jeroen.
heb je ook een foto van de voor-/achterkant?
-
deze bandjes dus?
Nankang
Zomerbanden XR611
165/55 R13 70H CN
EUR 38,20
Ziet er zeer goed uit voor dat geld... beetje grip of valt dat tegen???
-
serge rijd er mee zecht genoeg voor mij -sturen-
als je weet hoe serge kan rijden zullen ze wel plakken -gert-
-
deze bandjes dus?
Nankang
Zomerbanden XR611
165/55 R13 70H CN
EUR 38,20
Ziet er zeer goed uit voor dat geld... beetje grip of valt dat tegen???
Nee dat zijn weer andere bandjes... wat minder sportief
Dit zijn de NS-2 sport bandjes... je ziet ze meestal voor veel grotere velgen. En de maat is 155/55-14 -thumbsup- Best een stevige wang en ze staan al mooi getrokken op deze 6j velg.
Ze bevallen me tot nu toe echt supergoed! Ben al flink aan het trappen geweest met nat en droog wegdek op asfalt. In beide gevallen erg goed bandje. Stond er echt van te kijken hoeveel grip je nog kunt hebben met zoon smalle band. Als de voorste op zijn komt er zeker weer een setje van deze omheen. Mits verkrijgbaar trouwens want de tent waar ik ze besteld heb levert ze ineens niet meer :( Op de nankang zeite staan ze nog wel.
-
dat ziet er lang niet gek uit Jeroen.
heb je ook een foto van de voor-/achterkant?
Hey martijn,
Als hij weer wat toonbaar is zal ik zeker even een foto van de voorkant maken. Maar hij is nu zo smerig... schaam me dood ;)
-
weet iemand of ik de koppelingsplaat en vliegwiel van de 1.4ABD kan laten zitten als ik mijn 4bak van de GL erop wil plaatsen? Of moet ik het vliegwiel van de GL erop zetten... die koppelingsplaat is namelijk knettergaar.
-
Als het jouw originele 4 bak is, gaat t waarschijnlijk niet passen.
De oudere 4 bakjes zijn alleen geschikt voor de 180mm koppeling.
Hoe ze dat bij VW hebben opgelost bij de GK blokjes (4 bak met 190mm koppeling) weet ik niet, maar bij de meeste oude 4bakjes loopt de koppeling vast op een uitstulping aan de binnenkant van het bakhuis.
2 opties:
-180 mm koppeling plaatsen
-uitstulping weg frezen/slijpen/vijlen (zoals VW dat later zelf ook deed).
-
Als het jouw originele 4 bak is, gaat t waarschijnlijk niet passen.
De oudere 4 bakjes zijn alleen geschikt voor de 180mm koppeling.
Hoe ze dat bij VW hebben opgelost bij de GK blokjes (4 bak met 190mm koppeling) weet ik niet, maar bij de meeste oude 4bakjes loopt de koppeling vast op een uitstulping aan de binnenkant van het bakhuis.
2 opties:
-180 mm koppeling plaatsen
-uitstulping weg frezen/slijpen/vijlen (zoals VW dat later zelf ook deed).
Jaap je bent er weer snel bij -thumbsup-
Ik ga dit uitstulping wel uitfrezen of vijlen. Kan ik uit je antwoord opmaken dat de ABD moter is geleverd met een 190mm koppelingsplaat? (kan et zelf ook wel opmeten hoor komend weekend :) )
iig ga ik dan zorgen dat het wel past... bedankt voor je antwoord!
-
De oudere 4 bakjes zijn alleen geschikt voor de 180mm koppeling.
:( Klopt ja, daar kwam ik achter toen ik een andere bak (zonder naar de code te kijken) aan een MH hing. Past perfect, maar je vliegwiel zit meteen opgesloten. -boehoe-
-
stabi blokjes in opkomst, veerpootbruggen boven,onder,achter... boy I can't wait -klus-
Ik moet trouwens ook nog van die rubber pakkingen voor tussen spruitstuk en solexen hebben. Hier kun je zeker geen gewoon pakkingmateriaal voor gebruiken? (serge? :) ) Ben er al vanuit gegaan dat ik ze meot aanschaffen voor termische ontkoppeling maar vroeg het me af i.v.m. de prijs.
-
Termische ontkoppeling en trillingsdemping..
Maar die dingen scheuren ook nogal snel. Ik weet uit ervaring dat Serge daar gewoon vloeibare pakking voor gebruikt.
-
duidelijke zaak dus... vloeibare pakking it is.
om het low budget te houden :P
-
die achterbumper die ik had gekocht op de wintermeet blijkt niet de goede te zijn. Hij is wel even breed maar loopt net iets verder door aan de zijkant. Hierdoor ziet het er niet uit en kloppen de geleiders ook niet. Iemand enig idee van wat voor polo dit dan weer is?
Bij deze ook te koop dus :D
-
ja, dan zal je wel een polo sedan bumper hebben.
-
je hebt toch bumpers voor de polo classic en de gewone polo 2deurs sedan... das de korte en de lange. Maar deze verschilt maar net ietse van die ik moet hebben.
Waarschijnlijk schiet mijn polo kennis te kort :)
-
Paar fotootjes gemaakt
-
Of hij is van de steilheck of anders coupe.
-
Staat er geen onderdeelnummer in?
Staat als het goed is aan de binnenkant van de zijkant.
-
zal van het weekend even checken, heb het gisteren idd zien staan in de binnenkant. Ben benieuwd, helaas wel weer een nieuwe zoektocht :)
-
Zoek je nog zo'n korte achterbumper? Ik heb er namelijk nog 1 liggen.
Waar moet dat nummer ergens staan? -klus-
EDIT: nr gevonden, alleen geeft 873807417 op vagcat geen uitsluitsel over waar deze nou precies voor is?
-
Hey bas,
excuus voor de late reactie, had niet in de gaten dat je had gepost. Ik zoek idd nogsteeds zoon bumpert en ik zal dit weekend even het nummer van de mijne opzoeken dan kunnen we kijken of we een match hebben -prut-
-
kleine onderdelen update:
- nieuwe klepstoters voor de ABD uit duitsland gekocht
- Wygers veerpootbrug boven en onder voor
- Brugje achter
- Spaghetti uitlaatspruitstuk van ed gekocht
- geventileerde schijfjes + bijbehorende VWII klauwen
- Wheee! stabiblokje -sturen-
to do:
- Ontsteking op de sloop zoeken
- 5-bak zoeken
- Mijn irritante stalen velgen met hoogteslag vervangen door iets anders :(
- De juiste sproeiermaten uitzoeken en hopen dat et nog te koop is
-
- Brugje achter
Veerpootbrug achteraan bij een classic?
De veerpoten zitten toch al met mekaar verbonden door de achterplaat van de achterbank....... -dunno-
Of gewoon voor de leuk? :)
-
weet ik maar ik wil het zo stevig mogelijk hebben... zal altijd wel iets helpen toch?
Het lowbudget verhaal kan ik zo onderhand wel wat schrappen want het wordt bij elkaar toch weer flink duur.
-
Het lowbudget verhaal kan ik zo onderhand wel wat schrappen want het wordt bij elkaar toch weer flink duur.
:) Meeste projectjes lopen een beetje uit de hand, ach; 't is hobby zullen we maar zeggen he.
-
Hey Jeroen,
klopt het dat ik je laatst gespot heb met andere wielen?
ze stonden er in elk geval super onder -thumbsup-
-
Hey Jeroen,
klopt het dat ik je laatst gespot heb met andere wielen?
ze stonden er in elk geval super onder -thumbsup-
klopt, maar das tijdelijke oplossing. Ben er zelf niet zo weg van :)
-
8p bak gekocht gisteren en bezig met uitlaatdelen te vergaren... kan bijna bezig met het inbouwen van de motor -klus-
-
kleine velgen/banden update:
13inch bmw alpina velgen
voor: 6j et12
achter: 6,5j et 8
banden old skool pirelli p7 175/50-13 (loopvlak ff gemeten, bijna 20cm :) ) Best vaag van die oude banden, dingen hebben ook een heel rechte wang.
btw, lelijke fotosoep waarbij ik de strips heb weggehaald aan de zijkant.
-
ik dacht al... wat is er mis met je rechtervoorwiel, maar die is weggepoetst met Photoshop...
De velgen zijn erg cool ! Passen er goed bij.
-
Best wel stoer! -thumbsup-
-
Die strips op de flank zijn geplakt met dubbelzijdig tape.
Als ze er nog 'enigzins goed' uit zien ( chroom lijkt nog op chroom , en niet op verrot aluminium ) dan heb ik zelfs interesse ze over te nemen :)
-
Die strips op de flank zijn geplakt met dubbelzijdig tape.
Als ze er nog 'enigzins goed' uit zien ( chroom lijkt nog op chroom , en niet op verrot aluminium ) dan heb ik zelfs interesse ze over te nemen :)
Ik ga voor B,
B: verrot alluminium :D
Ik zal ze eens even goed bekijken van de week maar volgens mij zijn ze weinig fris meer.
-
Die P7's zijn als ik het goed heb de breedste 175/50/13 banden die er geweest zijn.
In Duitsland niet meer toegelaten ivm gevaarlijke rijeigenschappen.
Ziet er wel leuk uit zo -thumbsup-
-
haha, wat voor eigenschappen kan ik op rekenen dennis?
-
Als ik het goed herinner zijn ze heel onberekenbaar in het grensgebied.
-
door de rechte rand schijnen ze van grip naar glij te gaan binnen een ogenblik..
anderzijds hebben ze volgens anderen weer zoveel grip dat je het goed bont moet maken om dat punt te bereiken.
echter dit is weer zoon horen zeggen verhaal, beter gewoon zelf eens in een ruime bocht goed doorhoeken om te kijken wat ie doet in het grensgebied zodat je er op voorbereid bent.
-
Mét de sierlijsten vond ik 'm mooier, velgen staan goed! Alleen de grille weer even zwart maken, lijkt gelijk een stuk beter -klus-
Ik heb trouwens ook een 2e achterbumper gevonden, kun je kiezen :) (allebei met chromen pees)
-
Ooit een setje pirelli's gehad.
koste wel mijn steilheck.
maar verder een very nais classicje -thumbsup-
-
Die Pirellis zien er goed uit en zijn erg tof met droog weer maar als het een beetje nat is zijn ze levensgevaarlijk! Ik heb wel wat spannende momenten gehad op weg naar meetings in Duitsland en Denemarken.
-
Klinkt goed :) Die spannende momenten ga ik vast ook nog wel eens beleven. Kan ook bijna niet anders met zoon ligt bakkie en zulke brede banden.
Worden er nogsteeds vergelijkbare banden gemaakt in dit soort maten? Zag gister een plaatje van dunlop sp2000 bandjes (175/50) en die zagen er ook wel redelijk old school uit.
@bas: Dat is super, donderdag haal ik mijn andere bumpert eraf om te checken op nummer.
-
door de rechte rand schijnen ze van grip naar glij te gaan binnen een ogenblik..
anderzijds hebben ze volgens anderen weer zoveel grip dat je het goed bont moet maken om dat punt te bereiken.
echter dit is weer zoon horen zeggen verhaal, beter gewoon zelf eens in een ruime bocht goed doorhoeken om te kijken wat ie doet in het grensgebied zodat je er op voorbereid bent.
pcies, dat doe ik eigenlijk altijd wel als ik nieuwe banden heb. Even een mooi industrieterreintje zoeken -naughty-
-
Die dunlopjes zijn ook lekkere bandjes eveneens als de conti's.
-
Mét de sierlijsten vond ik 'm mooier, velgen staan goed! Alleen de grille weer even zwart maken, lijkt gelijk een stuk beter -klus-
Ik heb trouwens ook een 2e achterbumper gevonden, kun je kiezen :) (allebei met chromen pees)
Bas,
gisteren even mijn bumpert eraf gehad. Hij is van de 5e maand van 83 :) En de nummers die erin staan zijn:
04241/6DNW
873807 417A
Nu maar hopen dat we een match hebben -dj-
-
873 807 417A
Dat is het onderdeelnummer.
-
Wat is het verschil tussen de 417 en de 417A ?
Ik heb er van beide 1, maar ik kan zo 1-2-3 geen verschil ontdekken.
Ik zal vanavond foto's maken van de bumpers.
-
En omdat alles op een kleine foto er altijd geweldig uitziet:
groot formaat foto1
groot formaat foto2
Er zitten dus wel een aantal gebruikssporen op, en één bumper heeft een gaatje ter hoogte van de kentekenverlichting.
Laat maar weten of er wat voor je bij zit.
-
Is die "A" versie degene met of zonder gaatje? :)
-
de 417A is zonder gaatje en komt uit '82, die andere bumper komt uit '81
-
update... setje vwII klauwen gemonteerd. Niet dat het woest veel scheelt maar het scheelt vast wat warmte afvoer in vergelijking met de massieve originele schijfjes.
-
Vraagje aan de kenners:
Is het verstandig om bij een motorwissel je oude motorsteunrubbers te vervangen door nieuwe?
-
Je zou het wellicht kunnen doen.
vooral bij de versnellingsbak.
-
Ik ben nog niet echt Polo's tegengekomen met uitgewoonde motorrubbers.
Dus als het er nog goed uit ziet en niet slap is: mooi laten zitten.
-
Ik ben nog niet echt Polo's tegengekomen met uitgewoonde motorrubbers.
Dus als het er nog goed uit ziet en niet slap is: mooi laten zitten.
withstupid
Ik heb bij mijn 16v de rubbers van de originele HZ gebruikt (ong. 120.000 gelopen) en deze zijn nog steeds goed.
-
kleine wielen update.
16inch staal 6,5J et37
165/40-16 erom -gert-
Vind het erg vet geworden.
-
Miniwheels?
Dat is echt wel de hit van 2007 gloof ik..
Ziet er (van op zij) in iedergeval goed uit..
Winterlook?
-
miniwheels zijn 5,5J en steekt het hart heel lelijk bijna verderder uit dan de rand van de velg (et47). Deze doen erg denken aan die 14inch vw stalen caddy velgen.
anyway, geen winterlook. Ziet er van achteren of van voren ook top uit. Vind het breed genoeg en heeft veel grip. Heb het idee dat het beter rijdt dan op 13inch met lage banden. Deze omtrek is bijna gelijk aan origineel en daardoor klopt de geometrie van de ophanging ook beter. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
-
wat is 'kloppen'??
door verlagen help je de originele geometrie natuurlijk ook naar z'n grootje. :) De originele geometrie stelt ook weinig voor bij een polo.
grip komt vooral door de band. Een kleinere band is sneller 'warm' bij flinke belasting, maar of dat bij een straatband te merken is?
Ik denk dat het veel rustiger rijdt; door de grotere wielomtrek tov de 13 inchers met platte banden.
Ziet er wel leuk uit. Misschien nog een setje vw16" doppen proberen?
-
Er zit ook een wellem's setje onder die de voorpoten weer in hun normale stand trekken. Dus dat maakt de zaak weer aardig in orde dacht ik :)
Wieldoppen ben ik nog niet over uit, misschien maar ik vind deze look ook wel grappig. Vooral als hij zijn matte lak te pakken heeft.
-
Wellemsblokken corrigeren je caster.
camber/toe en andere afstellingen zijn daarmee niet gecorrigeerd, compleet anders dan bij de originele setup.
Neemt niet weg dat de originele setup meer voor een boot lijkt te zijn :).
een verlaagde polo stuurt altijd beter dan een originele. Lekker direct en stug(ger).
Wel eens een keer wat anders, een classic op 16". staat niet verkeerd
-prut-
-
Daar heb je gelijk in idd.
Thnx! Zocht al een hele tijd naar iets dat weer eens wat anders is dan 13inch en breed. Zeker niet lelijk de old school look alleen begon er een beetje verveelt van te raken. En toen zag ik deze set te koop en ben ik gaan hopen dat het zou passen hehe. Maar het loopt nergens aan, ook niet bij max insturen.
-
Wellemsblokken corrigeren je caster.
camber/toe en andere afstellingen zijn daarmee niet gecorrigeerd, compleet anders dan bij de originele setup.
Camber en toe zijn weer op andere manieren te stellen -naughty-
Uiteindelijk zijn alle mogelijke instellingen wel te corrigeren naar 'standaard fabriekswaarde, maar dan 6 cm lager', en dan rijdt 't echt goed. Vraag bij de uitlijnboer 't zaakje richting 'Polo 2 GT' 1983-1986 in te stellen: iets negatiever camber dan een standaard polo.
-
Ziet er goed uit! ben benieuwd naar een vooraanzicht ivm hoe ver het wiel naar buiten komt.
Ik heb zelf 5,5x16 et45, en dat staat toch eigenlijk iets te ver naar binnen.
Kijk anders eens voor een voorbeeld van de wieldoppen op volksforum bij de jetta van misha. Hij heeft foto's gepost van zowel vw als audi doppen in 16"
-
Tja, wieldoppen kunnen leuk zijn maar ik hou zelf meer van de gewone stalen look in combi met een matte lak. Ben niet zo'n fan van zoon plakaat plastic erop -naughty-
De velgen komen precies tot aan de wielkastrand als je vanaf boven kijkt. Hoopte daar al op en het paste perfect. Zal snel even een wat duidelijkere foto daarvan posten.
@jaap, zal er aan denken wanneer ik hem laat uitlijnen.thnx.
-
Mijn uitlaatspruitstuk raakt trouwens heel licht mijn stabilisator stang. Nu moet ik deze toch vervangen door een nieuwe type vanwege de inbouwe van een 8p bak maar ik vroeg me af waar dat topic ook alweer was met die foto van al die stangen per jaartal.
-
bij de dealer verkopen ze allenig nog maar de 5bak vewrsie voor een 60 eurie
-
Hier staat die informatie.
De nieuwe wielen zien er trouwens goed uit.
-
thnx, als ik de foto heel goed bekijk kom ik er nog niet echt achter of zo'n nieuw type een beetje meer ruimte voor mijn uitlaat verschaft. Zal wel proefondervindelijk worden gezien ik er toch 1 nodig heb.
-
Hm... Laatste post 15oktober -gert-
Na lang te hebben gespaard/gewerkt/stagelopen etc. heb ik weer wat onderdelen verzameld en over 3weekjes heb ik tijd om de motorombouw te gaan doen. Volgende week donderdag eerst maar eens in de ABD kijken hoe die ervoor staat. Heb tot dusver het blok nog nooit goed bekeken.
Onderdelen verzameld:
-RVS RSL uitlaatsysteem via ed gekocht
-Koppelingsset van Dennis-
-Spruitstuk komt eraan via Martijn
-Weer een 2e hands ontsteking gekocht i.v.m. stelen van de 1e
Verdere Update:
- 16inch staal verkocht
- 13inch Alpina's worden opgeknapt/gecoat
- Pirelli's P7 175/50-13 zijn wel erg breed worden verkocht en vervangen door sp2000's
- Zaterdag nacht is mijn rechtspiegel eraf getrapt. Complete alu bevestiging afgebroken.
-
-Velgen laten stralen
-ABD schoongemaakt, zwart geschilderd, kop er weer op, relatief nieuwe waterpomp erop van Dennis
-Motorruimte schoongemaakt, tectiel verwijdererd hier en daar, matzwart gespoten
-Motor hangt er in + 5bak
Krijg er steeds meer zin in!
Btw, spruitstuk dat Martijn maakt is ook bijna af.
Pics volgen nog, had helaas geen digi mee.
-
Het schiet al aardig op -klus-
-
Er zaten standaard al 170 sproeiers in de carbs dus ga eerst checken hoe dat functioneert. Luchtschroef 2 halve slagen open zoals ik in een ander topic las.
De benzinepomp die ik nu heb is vrij goedkoop en maakt echt een teringkabaal dus misschien dat ik eerst nog even zoek naar een pompje van een motorfiets.
-
-klus-
ontsteking gefixxt?
-
Goed bezig: bijna klaar, als ik 't zo zie. -thumbsup-
Welke ontsteking is dat?
1.0 radiateur?
-
thnx!
MH-onsteking en 1.0 rad inderdaad. Wil die radiateur nog wel even vervangen maar ik weet nog niet door welke. Suggesties?
-
MH-onsteking en 1.0 rad inderdaad. Wil die radiateur nog wel even vervangen maar ik weet nog niet door welke. Suggesties?
Ik zie geen vacuumvervroeger, dus das geen MH-ontsteking.
Radiateur zou ik op z'n minst een 1.3 nemen,
maar zelf heb ik een nog bredere van een GK (75pk) of MN (diesel)
-
Sjon eet veel wortels... nu je het zegt;
Dit is een korte ontsteking; van een 3F??
-
Hehe ik dacht dat die geen vacuumvervroeging hadden. In dat geval kan ik alleen melden dat hij uit een polootje komt op de sloop. Weet zo niet wat voor blok dat was. Heb deze ontsteking zonder vacuumvervroeger maar ook nog wel eentje met. Is het aan te raden om met een vacuumvervroeger te werken?
-
1'tje zonder vacuumvevroeger (die er niet op hoort/past/gezeten heeft) gaat NIET werken.
Bij ontstekingen zonder vacuumvervroeger wordt de vervroeging van de ontsteking door de computer geregeld. Waarschijnlijk krijg je deze ontsteking niet aan de praat, omdat deze input van de computer mist.
ontsteking MET vacuumvervroeger, werkt 99% mechanisch en krijgt de input van het transistorblokje dat aan de hallgever gekoppeld wordt.
Heb je het transistorblokje wel aangesloten?
-
Martijn, dit werpt nieuw licht op de zaak :)
Had al wat problemen met de onsteking. Ding met vervroeger plaatsen dus want daar heb ik ook het transistorblokje van. (deze had ik overigens wel aangesloten). Waarschijnlijk funtioneert alles dan. Kan niet wachten weer aan de slag te kunnen maar ga dit weekend ook een leuk weekend naar London dus moet de polo maar eventjes een paar dagen wachten.
-
Dan nog ff de juiste bobine erbij (andere topic toch?) en vonken met die bende -dj-
-
http://www.youtube.com/v/vZKu8XkgBHc&hl=en&fs=1
-
-klappen-
Klinkt lekker! -thumbsup- Loopt nog niet stationair, ofwel?
-
Nee, nog niet. Heb nog niets kunnen afstellen door tijdgebrek. Heb wel een gaskabel inmiddels verbonden met het gaspedaal :)
Moet die gasaanslag bij het pedaal maar flink inkorten anders trap je de kabel uiteindelijk kapot. Kan niet wachten om een eerste ritje te maken, alhoewel dat vast resulteerd en veel afstelsessies -klus-
-
Goed bezig -thumbsup-
-
als je wilt dat ie afgesteld wordt -ja-
-
CO schroeven 2x 1/2slag open... sproeiers 160 volgens mij, heb et toen nog gechecked voormontage. Zelfs met een beetje prutsen met de onsteking doet cilinder 4 maar brak mee.
Hij loopt dan ook heel rauw. De vonken zijn bij alle 4 even sterk, de compressie is bij alle 4 even goed. Zou een zeer slecht gesynchroniseerd setje carbs de oorzaak kunnen zijn?
-
ja
-
ok, tijd voor het synchonisatiemeetding en gaten in het spruitstuk want mijn carbs hebben bij mijn weten geen vaccuummeetpunt...
-
en daar heb ik de juiste klokken voor zodat je geen gaten hoeft te boren
-
Serge was me net voor; er zijn ook meetinstrumenten die achter de carbs komen!
Dus; biedt serge een treinkaart en een all inclusive weekend richting Damwoude aan :D
-
Zijn die klokken zeldzaam? Heb wel wat motorfietsenwinkel connecties -prut-
-
zijn niet zeldzaam echter een 90 euri een set
-
Als dat ding een beetje normaal reedt kon ik wel naar je toe rijden maar dat zit er nog niet in :) Heb net wel een paar meter gereden maar hij heeft 0 trekkracht.
Misschien kan iemand een geoefend oor opsturen zodat ik even kan luisteren wat er allemaal aan de hand is :D
Als het even mee zit heb ikmorgen wel een strobo en kan ik de onsteking afstellen.
-
ontsteking zonder vacuum op 14gr voor bdp zetten
-
Ik heb nog nooit zoiets gedaan met een strobo maar ik neem aan dat ik daar wle uit kom. De merktekens op je nokkenaspoulie en het visje op de distrikap dienen als referentie toch?
Zonder vaccuum betekent geen vacuumslangetje aansluiten op het ontstekingshuis?
-
hoe heb jij je vacuum aangesloten (ja of nee) en 1 of minimaal 2 vertakkingen van paddestoel naar inlaat
-
vaccuum is aangesloten op rembekrachtiger en op de vervroegingspaddestoel van mijn onsteking. De plug in de rembekrachtiger heeft daar 2 kleine nippels voor waarvan 1 is afgedopt en de ander ingebruik dus.
Dit zit allemaal op cilinder 4
-
goed haal dit maar weer los .en sluit dat nippeltje maar af .
vacuum vervroeging van 1 cylinder werkt niet .
ontsteking dus 14graden voor bdp bij 900 rpm zonder vacuum aansluiting
-
Bedankt! -thumbsup- Hoop dat ik morgen die stroboscoop heb.
-
wel met graden verstelling ,werkt veel beter -ja-
-
hmmm, dat was toch juist je hele wensenpot?
Geen aansluitingen voor de vacuumvervroeging en alleen 1 voor de rembekrachtiger? Of was je dat inmiddels weer vergeten :D
-
Nee dat was ik niet vergeten hoor maar toen wist ik nog niet dat ik een onstekingshuis ging gebruiken met vacuumvervroegingsmogelijkheid, vandaar :)
-
de hele truc is dus dat je die mogelijkheid wel moet hebben, maar niet gebruikt (klinkt logisch toch :P ). Een andere ontsteking, waarbij de vervroeging electronisch geregeld wordt is hier niet te gebruiken, omdat je die computer net over je schouder gemikt hebt (bij het installeren van de carbs :D )
De mechanische vervroeging van de MH/HZ is niet meer dan het verstellen van de voetplaat van de ontsteking Door deze verstelling niet aan te sluiten, heb je dus een 'vaste' vervroegingswaarde ipv een variabele die gestuurd wordt door de onderdruk in je inlaattraject.
De vaste vervroegingswaarde stel je zo in, dat deze bij stationairtoerental en afremmen op de motor e.d. niet ideaal is (veel te vroeg staat) , maar bij rijden/optrekken/cruizen wel ideaal is!
-
enigste waarvoor de vervroeging op[ onderdruk goed voor is ; is het voorkomen van klappen in de pijp bij gas los ,in de praktijk merk je er niks van bij opgevoerde motoren .
dus gewoon op 14 graden zetten ,niks mis mee (zie het grafiek van sjon maar )
-
mwoah, stationair loopt de motor een stuk rustiger mét vervroeging. Ook onderin toeren (lees langzaam optrekken in stadsverkeer) gaat soepeler. Ik ben veel met de auto van Delft naar Groningen gereden, filerijden is mét vervroeging toch een stuk prettiger dan zonder.
Dat ploffen in de uitlaat interesseert mij nou net weer niets -naughty-.
Dat staat niet op de grafiek van Sjon, want stationair draaien op een rollenbank is niet echt nuttig -sturen-.
Het is echt niet nodig om te rijden, maar als je een vacuumvervroeging goed aansluit heeft het gewoon geen nadelen.
-
mwoh moety zeggen dat goed afgestelde cv carbs zoveel drivebillity geven dat je het vacuum vervroeging rustig niet aan hoeft te sluiten . maar ieder zijn meug . met webers idd is het wel prettig om je vacuum vervroeging aan te sluiten
-
dan zeggen we hetzelfde -prut-
Jij (en anderen ) kiezen er voor om het niet aan te sluiten, ik kies er voor om het wel te doen. Het is niet nodig, maar ook niet overbodig :D
-dj-
Maarrrrr; Jeroen -dunno- -sturen- of -fietsen-
-
-fietsen-
-
vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel vertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertelvertel vertel -ja-
-
(http://schippersvrouw.web-log.nl/photos/uncategorized/fietsen.gif)
-
:D
-
hoe krijg je ooit een slecht afgesteld geheel op 900 toeren om je onsteking af te stellen?
Martijn, bedankt voor de visualisering :D
-
Begin wel aan het goede eind; Eerst de rest, daarna de ontsteking. Met niet synchroon gestelde carbs is het erg lastig om de auto netjes stationair te laten draaien.
De motor hoeft niet perse op 900tpm te draaien om je ontsteking af te stellen, je hebt immers geen variabele vervroeging meer maar een statische vervroeging.
De ontstekingsvervroeging moet bij 1500tpm dus ook +/-14vBDP zijn! Met een afstelpistool met gradenverdraaiing is dat dus een eitje!
****Hoe ik het gedaan heb (zonder apparatuur);
Mengsel schroeven 2* halve slag uitgedraait
ontsteking op het oog op ongeveer 14 vBDP gezet
stationair verstelling flink opdraaien, zodat de motor blijft draaien (was in m'n eentje)
motor starten
stationair zo ver mogelijk terugdraaien
(wat ploffen/backfire, onregelmatig lopende motor)
met draaiende motor de ontsteking zo teruggedraaid dat de motor het beste liep, zonder ploffen e.d.
stukkie rijden (inhouden e.d.)
ontsteking nog iets vroeger
stukkie rijden (nog ietsie inhouden)
en zo door gegaan totdat het beter--beter--beter- slechter werd. Bij het constateren van "slechter", heb ik de ontsteking weer iets terug gedraaid.
-
wel je draait eerst het stationair schroef zover dat je motor blijft lopen .dan verdraaie je de ontsteking zo dat ie lekker oppakt ,nu draai je stationair terug .eerst synchroniseren van de carbs en dan ontsteking afstellen
-
mechanische vervroeging is nogsteeds toeren afhankelijk
-
dat klopt, maar bij 1500tpm is de vervroeging nog steeds 14 vBDP als ik het me goed herinner. De mechanische vervroeging werkt pas bij hogere toerentallen meen ik me te herinneren.
-
Begin wel aan het goede eind; Eerst de rest, daarna de ontsteking. Met niet synchroon gestelde carbs is het erg lastig om de auto netjes stationair te laten draaien.
De motor hoeft niet perse op 900tpm te draaien om je ontsteking af te stellen, je hebt immers geen variabele vervroeging meer maar een statische vervroeging.
De ontstekingsvervroeging moet bij 1500tpm dus ook +/-14vBDP zijn! Met een afstelpistool met gradenverdraaiing is dat dus een eitje!
en dat je ontsteking zowel bij 900 als 1500 rpm 14 graden is klopt niet ,je hebt nog steeds te maken met centrifugaal vervroeging (de veertjes en gewichten onderin je ontstekingshuis )
****Hoe ik het gedaan heb (zonder apparatuur);
Mengsel schroeven 2* halve slag uitgedraait
ontsteking op het oog op ongeveer 14 vBDP gezet
stationair verstelling flink opdraaien, zodat de motor blijft draaien (was in m'n eentje)
motor starten
stationair zo ver mogelijk terugdraaien
(wat ploffen/backfire, onregelmatig lopende motor)
met draaiende motor de ontsteking zo teruggedraaid dat de motor het beste liep, zonder ploffen e.d.
stukkie rijden (inhouden e.d.)
ontsteking nog iets vroeger
stukkie rijden (nog ietsie inhouden)
en zo door gegaan totdat het beter--beter--beter- slechter werd. Bij het constateren van "slechter", heb ik de ontsteking weer iets terug gedraaid.
-
dat klopt, maar bij 1500tpm is de vervroeging nog steeds 14 vBDP als ik het me goed herinner. De mechanische vervroeging werkt pas bij hogere toerentallen meen ik me te herinneren.
nope deze begint echt al bij 900 rpm
-
klik maar op de foto
-
De vervroeging begint vanaf 900, dat is duidelijk te zien met de strobo op het streepje van het nokkenastandwiel. De motor bleef netjes lopen op 900 (naja rochelend :p) en heb hem nu opp 14graden vooronsteking.
Het was met strobo inderdaad een eitje :)
Nu die dingen maar eens synchoniseren. Bedankt voor de hulp!
-
je hebt synchroon testers ?
-
Die ga ik regelen, vanmiddag dus weinig vorderingen denk ik want ik moet alweer vrij vroeg werken helaas.
-
anders met een 8mm slangetje van 60cm lengte luisteren naar het suizen in de carbs(deze moeten gelijk klinken )
meerdere mensen hebben al raar staan kijken als ik zo bezig was
-
zoiets ongeveer ,klik op de foto
-
Heb al een vaccuummeterding geregeld maar thnx anyway. Ga die methode sowieso ook eens proberen om het te leren. Vet old skool plaatje trouwens :)
-
nope deze begint echt al bij 900 rpm
Damn, jij hebt ook altijd gelijk hè :) -thumbsup-
Onder het motto, weer wat geleerd!
EDIT; Om het ff zeker te weten :)
Dit is wel een afbeelding van een standaard MH, dus met aangesloten vacuumvervroeging. Als je die niet aansluit, dan is het hele vervroegingsverhaal veranderd...... -dunno-
-
nope gestippelde lijn is de vacuum vervroegingscurve
-
vacuum verdraait de hallsensor voet plaat ben de mechanische verdraait de as van de rotor
-
Wil beginnen met synchoniseren maar de auto wil steeds met geen mogelijkheid starten. Klapt af en toe een keer bij cilinder 1. Zou het kunnen zijn dat die 14graden vooronsteking te veel is?
Vorige week had ik hem na tijden kloten aan de praat en als hij eenmaal loopt blijft hij het doen en loopt hij wat hoger in de toeren zelfs prima. Ik vat het iig niet helemaal. Zat ook te denken aan vuil in de carbs maar dan zou hij niet hoger in de toeren prima lopen.
-
14 gr voo0r bdp .klopt je dis wel ?
-
Ga zo even de dis timing checken en de hallgever doormeten (als ik het blaadje met de waardes kan vinden :D)
-
Heb een ander ontstekingshuis erop gezet en nu doet hij het best. Vraag me alleen af hoe het nu weer met de koude start gaat. Durf nog geen case closed te zeggen :)
-
Heb een ander ontstekingshuis erop gezet en nu doet hij het best. Vraag me alleen af hoe het nu weer met de koude start gaat. Durf nog geen case closed te zeggen :)
Start trouwens nogsteeds voor geen meter. Denk dat de sproeiers (180) wat te groot zijn en ik ga ze helemaal schoonmaken nu eerst.
-
kleine update
powersprint 45mm
ATS Classic 7j et20 met 175/50-13 yoko's
-
mooie polo heb je ! -thumbsup-
die powersprint uitlaat? past die zonder aanpassingen?
ik heb namelijk ook een kontmobiel ..
mvg
-
thnx!
Om de eindpijp netjes onder de carosserie door te laten komen moet hij wel verlengd worden en ik denk een klein stukje in een andere richting. Tja, dat heb je nou éénmaal met die kontmobielen, echt jammer dat ze er geen uitlaat voor maken die meteen past. Vind het ook zonde om meteen weer te gaan prutsen aan m'n nieuwe rvs pijp maar het is niet anders.
-
fijne vrijdagnacht weer in de Bloemstraat -gert-
Was ik ze maar tegengekomen toen ik uit me werk kwam...
-
:(
Echt balen man.... -boehoe-
-
damn..... wat een idiote kut streek -gert-
-
true, echt kut. Het is wel een donkere straat maar waar deze foto is genomen is het einde van de straat en mond uit aan een redelijk groot kruispunt aan de rand van het centrum. Je zou zeggen dat mensen het gezien moeten hebben. Maarja, als ik dan denk aan hoeveel tijd Jaap bijvoorbeeld in zijn lak steekt.... het zou je maar gebeuren.
-
-gert-
Was je ze maar tegengekomen.. Laffe streek om zoiets te doen bij andermans eigendommen.
-
tja je zou ze spontaan rektaal leren fietsen
-
Laatst ook gebeurd bij mijn oude Volvo (die naar een vriend is gegaan en net 2 maanden daarvoor een volledige restauratie inclusief spuitjob had gehad... -wanker-
Ik kan ze maar beter niet op heterdaad betrappen, want dan moet ik vervolgens een aantal jaar zitten?! :(
-
Ik heb sind een week ook karssen op me lak zitten en nog meerdere auto's op de parkeerplaats.
De gene die ik betrap dan zal het wel de laatste keer zijn dat hij een kras trekt over een auto.
-
Jongens, ik ga jullie bedanken voor alle steun en mijn polo verkopen.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik de kans om over een maand een t2 bus op te halen bij mijn oom in oost-duitsland. Aangezien ik nog niet eens tijd heb om 1 project bij te houden wordt een 2e te veel. Ik zou wel gek zijn als ik de bus niet zou ophalen want ik heb hem gekregen. Daarom stop ik met pijn in mijn hart met de polo hobby.
In eerste instantie wil ik de auto het liefst in zijn geheel verkopen maar het zal wel een slachtfeest worden.
-
goeie keus!
Ik zou het ook wel geweten hebben :P
-
Tja, toch als je zoveel tijd in zo'n beestje steekt moest ik er wel ff over nadenken :)
-
Is alleen maar ervaring opdoen,die je bij de T2 wel nodig zult hebben:)
Is het een nette T2, of moet er veel aan gebeuren?
-
Wist ik het maar Martijn. Mocht hem al langer hebben maar hij moet nu zeg maar wel echt opgehaald worden, vandaar de rush.
All I know is dat hij binnen heeft gestaan voor 10 jaar en er is een keer mee gekampeerd. De motor ging toen (10jaar terug) kapot, vervolgens is er een motor in goede staat gekocht om erin te bouwen en dat is ivm met de ziekte van mijn oom nooit meer gelukt. Ik hoop heel hard dat hij hard is :) En ik hoop nog harder dat het een T2A is hehe.
-
T2 -love- -wanker- nog mooier is een T1 maar ja......