Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: coupe92 op zo, 02 mei 2010, 21:35:53

Titel: Roter
Bericht door: coupe92 op zo, 02 mei 2010, 21:35:53
Hey mensen.
Vandaag duurde het even voor mijn auto aansloeg
Ik heb in december hetzelfde probleem gehad
Toen bleken de verdeelkap en de roter de boosdoener...
Is het zo dat nu weer een van die twee kapot is / hapert,
of moet ik het ergens anders zoeken?
Groet Iwan
Titel: Re: Roter
Bericht door: Serge op zo, 02 mei 2010, 21:43:52
ja ,aangezien je rotor stuk gaat heeft dit een oorzaak .overgangsweerstand . met nekelt je rotor vervangen los je dit tijdelijk op .beter is om al je bougie kabels inclusief bougies en verdelerkap met rotor te vervangen .en stel dan ook je elktrode afstand van je bougies op 0,6 mm(geldt enkelt voor de enkel massa poot bougie).
je bougie heeft minimaal een 26000volt nodig om goed te vonken met maar een 0,4 ampere als je teveel weerstand hebt (het is al een wonder dat de vonk via verdelerkap rotor weer op de verdelerkap komt gezien de weerstand )zal het voltage teveel inkakken en een slechte vonk leveren en een slechte verbranding en meer benzine consumptie .