Het Polo86c Register
Treffen / Meetings => Verslagen => Topic gestart door: sonic_striker op za, 23 sep 2017, 18:43:54
-
Eerst maar ff een topic van gemaakt want volgens mij was het een super geslaagde dag.
Het weer was super, en de testbank goed gezint.
Mijn vermogens run:
Met zenuwen toekijken hoe de testbankmeneer (Jaap) even mn polo tot 7000 rpm jaagt.
Maar de uitslag was super:
74 pk 120 Nm
Zal straks nog even een foto proberen te plaatsen :)
Verder was het imo geweldig om die oudjes te zijn "strijden" om al het vermogen eruit te persen.
-
Fantastische dag, lang naar uitgekeken, maar echt top -thumbsup-
Mijn score: 120pk & 150Nm
Spec's: 1.4 16v, kopbewerking, motorfietscarb's, GTI-uitlaatspruitstuk (4-1) & groep A uitlaat.
-
189.8 pk bij 6139 rpm (net voor die rijk ging lopen)
256.8 nm bij 3653 rpm
G40 onderblok,aangepakte cilinderkop. Catcams 269 nokstok. K03s. 3f inlaat , dunne Koppakking en programeerbare ecu
Ben tevreden -thumbsup-
-
(http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/IMG_0784.JPG)
Het koppel was niet indrukwekkend, vermogen viel me mee. 80 pk, bij bijna 110Nm
-
Standaard koppel van een NZ is 99Nm: 110Nm is best wel oke -thumbsup-
-
Bij begin dag:
-
Mijn Racecar ;)
Standaard 1.3 HK met Spaghetti en Bastuck einddemper:
-
Het koppel was niet indrukwekkend, vermogen viel me mee. 80 pk, bij bijna 110Nm
Reed die van jou niet constant te arm, ofwel, er zit veel verbetering in als je dat fixt :D
-
Leuk, het enthousiasme spat er van af!
@Sonic: de 10 gehaald?
-
.
-
https://www.youtube.com/watch?v=zvtP2Alu7ew
https://www.youtube.com/watch?v=qRB8vWAdCto
-
https://youtu.be/ZIgXlTXUTQA (https://youtu.be/ZIgXlTXUTQA)
-
nette score sjon.
heb me prima vermaakt vandaag :D
-
Thanks, jij ook: op youtube lees ik 1.3 bar => dan komt er nu al knap vermogen uit de 1272cc -thumbsup-
Mooi dagje -ja-
Top idee Perrin -thumbsup-
-
thnx, word tijd voor verstevigingen, trekt naar links op de bank -gert-
1.3 bar ja,ding ademt prima na de bewerkingen ect.
soms straal ik doodsangsten uit met het ding, het blijft een koektrommel he :D
-
Mooie getallen komen voorbij :)
-
Mooie getallen komen voorbij :)
zo, zeg dat wel!
-
Top dag gehad!
Mijn score: 112,7PK en 167,2Nm
Specs: G40, spaghetti spruitstuk, 68mm poelie en multiriem, chip, k&n inlegfilter, geen cat en geen einddemper.
Zeer tevreden voor ruim 220.xxxkm maar nog genoeg ruimte voor verbetering!
-
(http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/IMG_0784.JPG)
Het koppel was niet indrukwekkend, vermogen viel me mee. 80 pk, bij bijna 110Nm
Wat had jij hier aan veranderd motorisch?
-
g40, spaghetti, 68mm poelie, chip, k&n inlegfilter, GT inlaat, schrick 268 264.
Ik weet niet wat er met die einddemper is gebeurd maar laten we dat snel vergeten, desondanks toch blij met 142pk. Bovenin liep die te arm maar uitlaat lekt ook aan alle kanten dus er zit nog heel veel verbetering in.
Volgende keer zit er een compleet ander uitlaatsysteem onder incl. sportkat 100 zellen, 65mm poelie, andere chip, bewerkte gasklephuis, frisse g-lader en een grotere intercooler. Ben benieuwd wat die dan gaat doen.
In Maart weer? -sturen-
-
:)
-
en deze nog
-
Wat had jij hier aan veranderd motorisch?
3f stok en 3f inlaat, spaghetti spruitstuk, sporteinddemper, brandstofdruk een beetje verhoogd, maar blijkbaar nog te weinig en toerenbegrenzing omhoog
-
Iemand trouwens nog foto's of filmpjes gedaan tijdens de run van mijn auto? Ben het in mijn enthousiasme compleet vergeten
-
Wat me opvalt dat er iedere keer een andere correctie er overheen gaat. Din moet 1000 zijn voor de normale correctie. Alles minder zorgt voor een hogere uitslag?.. Net zoals loss added pk/ kmh .Ik zal het bert eens van de week vragen. :p
-
Hier werd het slechte lopen bevestigd.. :( Kwam niet verder dan 70pk en bij 4.000 tpm stortte het in als een kaartenhuis.
Had 's ochtends onderweg naar Geldermalsen al gezien dat Derby bij accelereren veel te arm liep en dat bleek dus ook wel uit de cijfers...
(https://lh3.googleusercontent.com/PDu97ERq58zmBU_bKdBJxCEYJCAdNdBBHiObyXaF2FtowOmm4vodaG6AjkK6OEaDfnf_9MPCjLtQo5J4kYutA0Vj-Ua5mIDqOWkNjocMc8usQThbYScdg4uWSW-mvO-kOXysgjdTB-hF2i1B7erpnr2HvUksgYnw0mMwXR7806IctccPX6ICIgNvkyJzrPNL7_gZ0LsUDpExz3tgWvsiSDxUTOpRWVNJgCMBWY6CdeudKSj7BUQrnE5IcFAw5sGCTdTbMAu2D9WxX70kZ2yQ3C3kijxcKK0OdPkvf44kkZdQu5hApf_I_XGk6WntRpFVLGVtFZJG49V0IIN4RKvFaH4Auokvg7-2OQKJzRtLSXHEVDran9aNIr9CdZTHyj6Br4LTuN-wKtxN1luYbsfdQ-54CKU-Qe_cLlzDYXZbtRuMJGgrD8Iq9mSTWH06MmseXvtCQ6IMcGX1TYeEHThv0xOsppzM5UFyERh-zgpOgWagtKl5WVM6LSW6G1LMkEyKozEi2LLhVYCe9X2o8ZoE_sjOYbzvOOf7QHvRsjBS-yhFn8tJj2D4PmHd0yxwhpsnRIQ8ZAvRkDeLz2Ss1_Q52GVn9EZcagcpWD-Fs6V9aY0Rsn2suIvM4myLenmvhysIzHatAemwNwzX2f_HszfCoPFHluN94WnTALig=w689-h918-no)
Pluspuntje: 130nm koppel is dan ondanks het belabberde lopen wel weer vrij netjes volgens mij... -dunno-
Binnenkort een poging de hoofdsproeiers te reinigen zonder de hele carb te demonteren. Benieuwd of verstopte sproeier al deel van de oorzaak is. En dan nog maar eens terug voor een afstelsessie.
Hoe dan ook: afgezien van dit resultaat een prima dagje gehad! -thumbsup-
-
1.4 8v AEX heeft 60pk & 116Nm, ja dan is die 130Nm wel oke.
Gezien de rest van de ingrediënten mot er nog wel ff gefriemeld worden aan de afstelling -klus-
Misschien nog wel de meeste verrassende uitdraai vind ik die van Perrin: 100% origineel blokje,
wat volgens VW 55pk zou moeten hebben en vervolgens doodleuk 74pk eruit persen met spaghetti en ander uitlaatje.
Dat is in procenten bizar veel meer -gert- Geinig zo'n sleeptuimelaar HK -thumbsup-
-
Dat van Vincent is ook niet verkeerd.
-
Zeker, maar niet verrassend: het is bekend dat een NZ zich relatief makkelijk laat tunen.
@Jon: ik mis de zwarte 2f coupe 1.6 8v nog of kijk ik eroverheen?
-
Misschien nog wel de meeste verrassende uitdraai vind ik die van Perrin: 100% origineel blokje,
wat volgens VW 55pk zou moeten hebben en vervolgens doodleuk 74pk eruit persen met spaghetti en ander uitlaatje.
Dat is in procenten bizar veel meer -gert- Geinig zo'n sleeptuimelaar HK -thumbsup-
Was idd verrassend :D komt door de bijzonder goede afstelling denk ik ;)
Nu nog wat verder aanpassen om nog wat meer eruit te halen :)
-
Meeste van dat afstellen waar jij op doelt is gewoon standaard onderhoud -nana-
Kleppen/puntjes/ontsteking stellen + bougies/kabels/rotor/verdeelkap is je basis.
Voor de rest heb ik je CO alleen ietsje gegeven, zodat ie binnen de opgegeven waarden zit.
Dat ie wat armer loopt is goed te verklaren: door de spaghetti & uitlaat kan en wil ie goed 'poepen',
schijnbaar lukt 't 'kauwen & verteren' op zich prima, maar mag ie iets meer 'happen'.
Zoals de rollenbankmeneer zei: zomaar sproeiers veranderen is gokwerk,
maar als je er GK-sproeiers in zet, gok ik dat ie een flink stuk dichterbij 't juiste mengsel komt.
Door jou snap ik wel waarom destijds de HK met spaghetti in m'n classic gewoon een standaard GK kon bijhouden -sturen-
-
Meeste van dat afstellen waar jij op doelt is gewoon standaard onderhoud -nana-
Kleppen/puntjes/ontsteking stellen + bougies/kabels/rotor/verdeelkap is je basis.
Voor de rest heb ik je CO alleen ietsje gegeven, zodat ie binnen de opgegeven waarden zit.
Dat is nu du extra goed gebeurd, nogmaals bedankt daarvoor!.
GK sproeier kan ik zo bestellen ergens?
En tja, zo worden we elke dag wijzer :p
-
Zeker, maar niet verrassend: het is bekend dat een NZ zich relatief makkelijk laat tunen.
@Jon: ik mis de zwarte 2f coupe 1.6 8v nog of kijk ik eroverheen?
Klopt ook Sjon,een NZ is met lowbudget zo naar de 80 pk te brengen.
Ik gok er op dat de mijne op zo'n 70 pk zit met mijne met bijna de zelfde ingrediënten.
Ik heb alleen geen 3F inlaat en nokkenas maar een ABD nokkenas.
-
@ sjon
de zwarte polo had "75 pk ish, met een te arm mengsel en kleppen kussen door een tandje verkeerd staande distributie, konden niet lekker meten dus maar opgegeven. -gert-
geen print er van helaas..
doet me er aan denken,
die polo van merijn liep ook zo , en liep tegen een muur. met een berg bijgeluid. maar wel koppel ect.miss tandje verkeerd? zoals ik? -dunno-
-
@Perrin: misschien bij BCCP in Gramsbergen -dunno-
@Jon: spijtig, de 1.6 8v was niet zo fris. Wannebee-vrijloopblokje geworden helaas.
Geluiden bij Merijn's Derby (ik neem aan dat je die bedoeld) kon ik niet thuisbrengen -dunno-
Aanwezige koppel lijkt mij positief, hopelijk nog veel pony's te vinden door afstellen:
stel dat er met 't nokkenastandwiel gedraaid wordt, dan moet ook de ontsteking
en als dan ook nog de sproeierbezetting van die Solexen niet oke is, wordt 't een optelsommetje.
-
@ sjon . ja klopt, olieboot eerste klas. mja winter auto en dan kijk ik wel verderwat ik er mee doe.
maar ik meen me een soort nagelend pingelend achtig geluid te herrinneren bij die van merijn waar geen power meer zat. en bij mij kickte er VTEC in bij x toerental waar al geen vermogen zit. omreek dezelfde toerental.
en bij mijn polo zat er ook wel flink koppel in ondanks dat die niet op tijd stond en onsteking te vroeg, ik heb iig merijn aangeboden om keer mee te kijken -thumbsup-
-
Iemand trouwens nog foto's of filmpjes gedaan tijdens de run van mijn auto? Ben het in mijn enthousiasme compleet vergeten
Iemand? Toevallig?
-
Helaas: ik heb alleen m'n eigen kadaver en een stukje van Merijn's Derby gefilmd en aantal genomen foto's is 0,0....
-
Potver.. Heb ik dit gewoon even vol gemist/vergeten. Enorm balen maar de resultaten zien er goed uit! Het zal vast niet bij 1x blijven hoop ik.
-
Potver.. Heb ik dit gewoon even vol gemist/vergeten. Enorm balen maar de resultaten zien er goed uit! Het zal vast niet bij 1x blijven hoop ik.
Ik ben wel voor nog een keer volgend jaar :)
-
Heb Rin* gister een app'je gestuurd met de vraag of z'n filmpjes & foto's van de ochtend nog ergens online komt.
(*: lult engels, NL allang onder de knie, maar hij is gewoon lui en weet dat onze generatie prima engels verstaat :) )
-
Ik ben wel voor nog een keer volgend jaar :)
Anders ik wel!
-
Gedachte: vanaf 2018 de najaarsmeeting van maken?
-
Heb Rin* gister een app'je gestuurd met de vraag of z'n filmpjes & foto's van de ochtend nog ergens online komt.
(*: lult engels, NL allang onder de knie, maar hij is gewoon lui en weet dat onze generatie prima engels verstaat :) )
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Hij had het erover dat binnen een paar dagen alles online zou staan. Hij had in ieder geval zijn eigen wagen gefilmd en een stukje van de paarse G40, weet niet of die nog meer heeft geregistreerd, hij was tenslotte redelijk bijtijds naar huis
-
Antwoord: Rin was 't totaal vergeten => komt goed.
Afgelopen vrijdag op Zandvoort nog gebabbeld met hem over de rollenbankdag:
zijn 1.6 16v 122pk versus mijn 1.4 16v 120pk bezorgde hem wel een beetje jeuk, volgens mij :)
Er zit alleen wel ruim 2,5 ton km verschil tussen de 2
-
Heb Rin* gister een app'je gestuurd met de vraag of z'n filmpjes & foto's van de ochtend nog ergens online komt.
(*: lult engels, NL allang onder de knie, maar hij is gewoon lui en weet dat onze generatie prima engels verstaat :) )
:) :) :) Selectief doof noemen ze dat -nana-
-
15-10 is toch weer vrij rijden op Zandvoort?
-
Vrijrijden is wo 11 okt Assen en vr 13 okt Zandvoort.
Hmzz, misschien 13 okt toch nog keertje -sturen- , voordat de groene in de schuur verdwijnt -boehoe-
-
Ik ook Zandvoort afhankelijk van het weer