Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Martin op di, 18 jul 2006, 23:05:07
-
De basis voor mijn project wat feitelijk al een tijdje bezig is, is een polo 2 coupe van 1987. Het is geen orginele Nederlander maar wel bijna, want hij is geimporteerd in 1989. Ik heb de auto vorig jaar maart gekocht, hij was door de vorige eigenaar netjes behandeld en vrijwel orgineel gelaten. Alleen de orginele GT velgen ontbraken, zo kocht ik hem:
Na aankoop, ben ik de eerste maanden vooral druk geweest met het aanpakken van zowel grotere als kleinere mankementen. Zo heb ik rondom wat kleine roestplekjes behandeld, de wiellagers vervangen. Een lekke hoofdremcilinder vervangen samen met de wielremcilinders achter, vloeistoffen ververst, enzovoort. Nu de auto technisch weer behoorlijk in orde was heb ik hem als eerste 40MM omlaag gebracht met behulp van Apex veren, en omdat ik de boel nu toch los had liggen gelijk maar nieuwe toplagers, wiellagers en schokdempers gemonteerd. Met als resultaat:
Hierna ben ik opzoek gegaan naar een setje andere velgen, en daarbij heb ik gekozen voor Steffan BCW. In de maat 7J, met toyo proxes 195/45 T1 R/S bandjes.
Omdat de oude koplampen verweerd waren heb ik er twee nieuwe van bosch ingeschroefd, dit icm met een setje Philips Nightguide lampen geeft een mooi helder lichtbeeld. Doordat ik bijna 1.90 lang ben kwam ik met mijn hoofd tegen dak van de auto aan, om dit verhelpen heb ik een setje Corrado stoelen gemonteerd. Na deze aanpassingen staat mijn auto er zo bij:
Het is nu de bedoeling om wat meer vermogen uit het Gk blokje te gaan halen. Ik ben inmiddels in het bezit van een 4-2-1 Spaghetti uitlaat, en een setje CBR 600 carburateurs. Nu was het niet mijn bedoeling om alles in een keer te gaan verbouwen. Ik wou het graag stukje bij beetje aanpakken, eerst de spaghetti monteren. Vervolgens een inlaat maken, en dan het hele zooitje maar eens aan het lopen maken. Pas wanneer ik dit allemaal voor elkaar heb ga ik denken aan het bewerken van me cilinderkop en een andere nokkenas, stap voor stap dus. Vragen en updates zullen vanzelf volgen en ik hoop hierbij gebruik te mogen maken van jullie onuitputtelijke bron van kennis. :)
-
Goed bezig -thumbsup-
Voor de rest lekker origineel houden hoop ik?
-
Ziet er goed uit, buitenkant lekker zo laten (op een mooie verlaging na dan). -thumbsup-
-
Voor de rest lekker origineel houden hoop ik?
Uiterlijk zal er niet veel meer aan wijzigen ik ben best tevreden zo, een andere (betere) verlaging staat nog niet bovenaan m'n lijstje, maar het zal de wegligging zeker goed doen!
Tijd voor de eerste update, afgelopen week heb ik de 4-2-1 Thomas eronder geschroefd. Eerst de auto maar eens op bokjes gezet:
Oud en Nieuw:
De spaghetti bleek niet helemaal (of helemaal niet) op de wellen rohr aan te sluiten. ook zaten de spaghetti en de tussen demper niet helemaal in lijn met elkaar. Dus met een boel passen, meten, buigen en zagen heb ik het pas gemaakt.
Goed hij zit er nu dus netjes onder en is helemaal gasdicht. -love-
Toen viel er een pakketje op de mat -naughty-, dus nu de auto toch op bokken stond kon ik ook dit gaan monteren.
Eerst de bussen aan de stabi uiteinde vervangen, dit koste wel enige moeite maar is goed te doen! Ik heb het met ingebouwde veerpoot gedaan. Eerst heb ik het stalen busje waar de uiteinde van de stabilisator invalt eruit geperst met een poulie trekker, als dit busje eruit is kan je vrijgemakkelijk het rubber omhulsel eruit duwen.
Vervolgens heb ik de nieuwe busjes erin gedrukt, met behulp van een stuk draadeind, twee moeren en ringetjes kon ik de bussen inelkaar drukken. Met als resultaat:
Toen heb ik de stabilisator eronder gezet, alleen nu heb ik een probleem met het monteren van de stabiblokjes. De blokjes komen aan beide kanten zodanig dicht tegen de bocht van de stabi aan dat ik ze er niet fatsoenlijk onder kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien moet ik de auto eerst met de wielen op de grond zetten zodat de stabi verder uit elkaar geduwd wordt, en ik net de ruimte krijg die ik nodig heb?
Verder vroeg ik me af wat de bedoeling is van die metalen ronde ringen die je 4 foto's terug ziet, heeft dit er misschien iets mee te maken?
Dan nog een klein verzoekje; ik zag dat ik in de titel het woord project vergeten ben, is er iemand die dit kan wijzigen? Alvast bedankt! -hug-
-
De Wellemsblokjes eerst monteren, daarna de draagarmen..
in het OUDE volksforum.com fotoalbum stond een foto hoe ik bij de Two-Tone destijds de querlenkers weer gemonteerd kreeg: spanketting!
Die ronde ringen zet je op de stabilisatorstang, aan de binnenkant van de wellemsblokjes: de stabi kan dan niet meer naar links of rechts verschuiven.
Op de wielen zal de boel zich wel zetten, maar breder wordt de stabi natuurlijk niet. Misschien dat t net wel lukt..
-
Dus.. Ik monteer eerst de stabi met de wellemsblokjes. Hierbij laat ik de draagarmen (=Querlenker?) los. Vervolgens trek ik de veerpoten met een spanband naar elkaar toe, en zet ik de draagarmen vast. Heb ik het gesnapt of niet -wanker- .
-
Jups. U heeft m gesnapt.
Geen gamma spanbanden he!?
Maar goed: als je de stabi los hebt, kan je beter zien of het gaat passen.
ennuh Querlenker = draagarmen
-
Nou Jaap, het is dankzij je tips/uitleg gelukt! Het viel me toch behoorlijk tegen al met al, ik had gedacht met een avondje sleutelen klaar te zijn maar dat werden er uiteindelijk drie! Het paste ook allemaal maar net, vooral het monteren van de wellemsblokje viel erg tegen. Mijn vader die me een avondje geholpen heeft, zag niet helemaal het nut in van dit alles. Maar we hadden gisteravond, toen alles klaar was nog even een proefritje gemaakt over het industrie terrein.
En toen werden we beide aangenaam verrast. De polo stuurt aanzienlijk beter, hij gaat verschrikkelijk strak door de bocht en stuurt super direct het is echt net een kart geworden. -sturen-
Nou waren de oude rubbers na 200.000 km ook behoorlijk op, maar dat het zoveel verbetering zou brengen had ik niet verwacht. Zeker een aanrader deze set. -love-
-
ik wil ook zo'n setje gaan bestellen, maar is dan aan te raden alleen die wellems blokken of ook meteen die voor inde draagarmen? of ook meteen die voor in de achteras?
-
Tja: Ligt eraan wat je wilt
Ik had de wellems vooral en alleen voor de juiste mogelijke instelling (nachlauf) na verlaging (60/60).
D'r komt wel een bak meer herrie door vanaf het onderstel. De querlenker-slapte los ik op door de standaard bolle ringen te vervangen door platte ringen (aan het stabi-uiteinde).
Met teflon lagers wordt t allemaal nog veel directer, maar ook meer herrie..
-
tja Jaap t wordt een weekend auto voor de fun en de rest staat ie droog in de garage
als ie klaar is moet ie ook nog sneller en betere remmen en beter onderstel/liefst dreieckslenker....
dus alleen wellems zou dan nu nog ff genoeg zijn toch...
sorry voor de off topic btw
-
Zo lekker op vakantie geweest en morgen weer naar school, dus ook weer tijd om de draad op pakken met de polo.
Ik heb inmiddels wat delen verzameld:
-vdo meters, die komen uit een polo2 dus dat moet plug en play zijn.
-Stuk plaatswerk die ik op de sloop uit een classic gehakt heb.
En toen ik daar op de sloop mee bezig was raakte ik aan de praat met iemand die delen zocht voor zijn cross polo. Beetje over de cross gebabbeld en hem verteld van mijn plannen met de polo. Toen ik hem vertelde dat ik nog een cilinderkop zocht, als voorbeeld om een spruitstuk te maken zei hij dat hij er nog wel een had liggen die ik wel voor een paar weekjes mocht lenen! De dag erop bij hem langs geweest, kopje gehaald en nadat we zijn crossbak bekeken hadden bood hij mij ook nog aan om het spruitstukje eventueel met Tig af te lassen dat stond net even mooier -dj- .
Super zulke behulpzame mensen!
En de Vdo klokjes:
Ik heb me nog niet echt verdiept in het aansluiten van deze meters maar is er mischien iemand die me kan vertellen waar ik de oliedruksensor ergens in moet draaien? En ik twijfel nog over de plek waar de meters moeten komen. Of ik zaag gewoon 3 gaten boven het kachelpaneel in m'n dashboard, of ik moet een houder op maat maken voor op het speakerrooster zoals orange polo dat gedaan heeft. Bij de eerste optie is er geen weg terug en bij de tweede ben ik m'n speaker kwijt. Mischien hebben jullie een goed idee?!
-
heb je een middenconsole?? Anders kan je zelf een bakje maken voor onder je radiovak.. Dan staan ze ook direct goed 'gericht'
Verder goed werk.. Ik wil ook nog steeds Wellems blokjes onder mijn auto.
-
heb je een middenconsole?? Anders kan je zelf een bakje maken voor onder je radiovak.. Dan staan ze ook direct goed 'gericht'
Ik denk dat ik gewoon drie gaten in me dashboard zaag. Klinkt idioot en er is dan geen weg terug, maar het staat wel het mooist (hoop ik). En als het echt moet kan er altijd een ''nieuw'' dashboard in van de sloop is bij een polo zo gebeurd weet ik uit ervaring -gert-.
Maar ik ben vanavond begonnen met het dichtmaken van het gat wat in m'n dorpel zit:
Hier komt dus het stuk plaatwerk in wat ik uit een classic op de sloop heb gehakt, dit heb ik al een aardig eindje op maat gemaakt:
Morgen verder, en dan op het werk dichtlassen. Ik heb helaas weinig ervaring met lassen maar ik ga het gewoon proberen, dus als ik morgen geen foto's heb zal het wel niet echt gelukt zijn :P .
-
en en en en en????
Ik ben benieuwd of het een beetje gelukt is.
-
hey martin
ben jij de martin die aan de bouwhofweg woont in ugchelen
en je broer arjan heet
greetz
-
hey martin
ben jij de martin die aan de bouwhofweg woont in ugchelen
en je broer arjan heet
greetz
Jep dat ben ik, maar waar moet ik jou van kennen???
-
Zo vandaag weer verder gegaan met het dichten van het gat, helaas heb ik dit vorige week niet af kunnen maken omdat ik het donorstuk niet goed pas kreeg. (Oftewel ik was te enthousiast met de slijptol :) )
Dus ik kon weer terug naar de sloop om daar een nieuw stuk uit te gaan hakken, ze keken me wel een beetje vreemd aan daar :P.
Maar vandaag dus poging twee, en ik ben best tevreden met het resultaat. Het stuk is er mooi recht in gekomen, alleen het laswerk is niet super strak maar ik ben dan ook geen ervaren lasser.
Zoals jullie kunnen zien ben ik nog niet klaar met het laswerk, de garage ging dicht om 4 uur dus moest ik stoppen. Nu ga ik de lassen netjes glad slijpen dan kan ik gelijk goed zien wat nog niet dicht is. En dan volgende week aflassen, strakmaken en spuiten.
-
Netjes pas gemaakt -thumbsup-
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
-
Zo het eindresultaat: Ik was nog niet helemaal klaar met het laswerk dus dat heb ik eerst afgemaakt. Vervolgens alle lasnaden netjes gladgeslepen en de dorpel gelijk in de ML gezet.
Toen kon ik gaan beginnen met het strakmaken, eerst geplamuurd met staalplamuur. Toen in de primer gezet en toen was ik niet tevreden. -boehoe- Dus weer opnieuw begonnen met strakmaken, veel geschuurd en hier en daar een likje plamuur met al resultaat:
En in de primer:
Voor de juiste kleur werd mij verteld dat ik naar de dealer kon waar ik nog gewoon de spuitbus op kleur kon krijgen. Maar helaas niet meer verkrijgbaar, dus toen heb ik een spuitbus op kleur laten mengen bij de firma Hampsink. De kleur komt behoorlijk goed overeen:
En met gesloten portier
Nu wil ik het twee weken laten uitharden, dan opschuren met waterproof 2500, en dan met de poetsmachine polijsten. Wanneer dat klaar is, kan naar een jaar de dorpelbeschermer/sierlijst er weer op. -dj-
Inmiddels is het materiaal voor het inlaatspruitstuk ook binnen. Er worden er gelijk twee gemaakt dan heb ik er meteen 1 achter de hand voor een andere polo.
Het spruitstuk word van aluminium gemaakt, ik was eerst bang dat dit niet sterk genoeg was en dat het zou gaan scheuren bij hoge temperaturen. Maar ik had begrepen dat ze op de autocross niet anders doen dus we gaan het gewoon proberen. Ik maak het overigens niet zelf maar het word gedaan door een bankwerker die in zijn vrije tijd Ducati motoren opfokt. -love-
-
Geen halve maatregelen wat de reparatie betreft, goed bezig.
En met het spruitstuk gaat 't helemaal goedkomen volgens mij -thumbsup-
-
withstupid
-
Ziet er netjes uit hoor! -thumbsup-
-
wtf.. hoe dik is die alu buis??
Je kan voor de zekerheid een steun maken waar je de carb mee ondersteund.. Dan hoeft het spruitstuk niet ook nog de carbs te dragen.
Als je echt goed wil gaan, moet je het gelaste spruitstuk ontlaten en nagloeien.
Dat houdt in: minimaal 30min. op 530graden, daarna afschrikken in een bad met olie (of water) . Daarna 6 uur laten gloeien op minimaal 160 graden, max. 180 graden.
Dan zijn alle spanningen uit het materiaal (vooral in de buurt van de lasnaden).
Maar goed, mijn oven gaat maar tot 250 graden!
-
Grappig... wordt wel vaker gevraagd hoe ik m'n bochten in m'n spruitstuk heb gebogen :D ( Ik reageer hier maar ff op je PM, Martin )
Bij deze mijn recept voor een stalen spruitstuk :
1x 1m uitlaatbuis universeel 38mm* ( goedkoopste uitvoering :) )
1x 5mm dikke stalen strip, lengte en breedte moeten iig groot genoeg zijn om 4 flenzen van de maken.
1x lengte 38mm slang dikwandig ( 5mm wand, niet gewapend )
8x passende slangklemmen
8x glimmende inbusboutjes
1x flex ( haakse slijpert dus )
1x kolomboor
1x gatenboor 38mm. ( eentje voor metaal, wel te verstaan )
1x autogeenbrander
1x hardsoldeer
1x slijpsteen
1x geduld
Eventueel kruiden naar smaak toevoegen.
U ziet : geen buig-ijzer ! :D
En... eindresultaat kan de carbs met gemak dragen..
-
Grappig... wordt wel vaker gevraagd hoe ik m'n bochten in m'n spruitstuk heb gebogen (Ik reageer hier maar ff op je PM, Martin)
Goed plan dan heeft iedereen er wat aan! Dushet komt er op neer dat je de pijp gloeiend heet hebt gestookt en toen in de juiste vorm gebogen hebt. En de pijpen heb je dan dmv hardsoldeer aan de grondplaat bevestigd!? Das makkelijker dan ik dacht, maar bedankt in elk geval, ik kan weer vooruit! -thumbsup-
-
Nope... heb het niet warmgestookt ( gaat misschien ook, hoor ).
Je maakt shuine stukkies aan de kopse kanten en soldeert die aanmekaar.
Zie ook het stukkie pijp liggend op het velletje A4.
Je maakt dus gewoon een zigzag.
-
ik dacht al,, jemig dat is netjes gebogen!
Goede tip, ik had nog niet aan solderen gedacht!
-
Things aren't always what they seem... :D
-
Je ziet het er ook echt niet aan af dat je het eerst hebt doorgezaagd en toen gesoldeerd. En ik me maar suf piekeren hoe je dat zo mooi voor elkaar gekregen had. -wanker-
-
Inmiddels heb ik het metersetje ook aan de praat, voor meer info over de onvoorkomendheden die ik tegen kwam bij de inbouw: topic meters aansluiten. Zoals jullie kunnen zien heb ik achter elke meter een schuin afgezaagd kunstof houdertje geplaatst waardoor de meters iets naar de bestuurder toegericht staan, scheelt me weer een stijve nek. :)
En deze wou ik jullie niet onthouden, het ziet er namelijk fantastisch uit in het donker.
-
hey martin
ik had pas ook een polo gt in dezelfde kleur gesloopt had je toen geen intresse in delen ik heb het aangeboden hiero
groetjes martijn
-
-dunno- wat heeft hij daar nu nog aan?
-
Ik toen nog contact met je gehad ''remember?'' -wanker-, maar er zat volgens mij niet echt iets bij wat interessant voor mij was.
-
Voor wat het waard is: Ik vind je klokkies COOL! -dj- -thumbsup-
-
Dankje! -thumbsup- -prut-
-
heel netjes, niet TE verlicht!
Zit er goed in verwerkt.
-
Ziet er goed uit!!
-
mooi man
alleen jammer van dashbord (vind dat toch altijd wel zonde allowel ik het wel super vind staan
gr maikel,
-
Doordat ik de laatste tijd nogal druk ben geweest met de classic, en de auto voor Zandvoort, heeft dit project een tijdje stil gelegen. Maar nu is er weer tijd om verder te gaan, het lijkt erop dat ik het inlaatspruitstuk, voor de carbs midden januari binnen krijg. En dan kan wil ik ook gaan beginnen met het bewerken van de cilinderkop.
Ik wil dit dus zelf gaan proberen, het lijkt me wel leerzaam en zelfdoen is toch altijd leuker dan uitbesteden.
Voor de komende tijd moet de koppeling+drukgroep vervangen worden, een nieuwe nos drukgroep heb ik al liggen. Daarbij zaten gebruikte koppelingsplaten, die ik er waarschijnlijk gewoon tussen zet. Ze zien er nog wel goed uit namelijk, eerst maar eens vergelijken met de platen die nu op de auto zitten.
Verder heb ik nog een setje voorremmen van een scirocco 16V liggen, deze moeten helemaal gereviseerd worden. Ik hoop dat de schijven nog dik genoeg zijn. om af te draaien en te her te gebruiken.
Zoals jullie kunnen zien, zijn ze niet echt fris meer. :P
Verder heb ik nog een elektronica klusje liggen wat gedaan moet worden, ik heb namelijk nog een setje verstralers liggen die de breedstralers moeten vervangen. Daarbij ook nog een set 15 cm verstralers gekocht die ik er ook nog op wil zetten, na de winter gaan ze er gewoon weer af natuurlijk. :)
-
Dat zijn helaas geen klauwen, maar gewoon de "VW II" klauwen, zoals de G40 ze bijv. ook heeft. (en tig andere VW/Audi/Seat/Skoda modellen)
Schijven zijn waarschijnlijk ook 239x20mm ipv 256x20mm zoals de Scirocco 16V ze heeft.
Zo zien de juiste klauwen er uit, een maatje groter:
-
K*t je hebt gelijk! :(
-
Ga je al die verstralers ook aansluiten? Volgens mij is het verboden om 2 sets verstralers te hebben aangesloten (maximum 2 sets verblindende voorverlichting = 1 set grootlicht en 1 set verstralers, deze gaan tegelijk aan)
Ik weet niet hoe het zit als je er een extra schakelaar tussen zet, maar volgens mij is het dan nog steeds verboden. (andere niet toegestane verlichting volgens mij in ieder geval wel)
Ga je ook extra mistlampen monteren, aangezien je die in de grill weghaalt? Volgens mij is het ook verboden dat niet te doen, aangezien je auto daar orgineel mee geleverd is en erop is voorbereid, het is ook een APK punt. Of ze het opmerken is een ander verhaal, aangezien ik niet denk dat ze alle bekabeling nakijken, dus het verwijderen van de mistlampschakelaar zou ze waarschijnlijk om de tuin leiden, maar het is volgens mij nog steeds verboden.
-
Ga je ook extra mistlampen monteren, aangezien je die in de grill weghaalt? Volgens mij is het ook verboden dat niet te doen, aangezien je auto daar orgineel mee geleverd is en erop is voorbereid, het is ook een APK punt. Of ze het opmerken is een ander verhaal, aangezien ik niet denk dat ze alle bekabeling nakijken, dus het verwijderen van de mistlampschakelaar zou ze waarschijnlijk om de tuin leiden, maar het is volgens mij nog steeds verboden.
Mistlampen zijn niet verplicht, dus je kan ze er zo afhalen. Voor de apk is 't alleen zo dat als ze er opzitten dan moeten ze 't doen.
-
Ga je ook extra mistlampen monteren, aangezien je die in de grill weghaalt? Volgens mij is het ook verboden dat niet te doen, aangezien je auto daar orgineel mee geleverd is en erop is voorbereid, het is ook een APK punt. Of ze het opmerken is een ander verhaal, aangezien ik niet denk dat ze alle bekabeling nakijken, dus het verwijderen van de mistlampschakelaar zou ze waarschijnlijk om de tuin leiden, maar het is volgens mij nog steeds verboden.
Mistlampen zijn niet verplicht, dus je kan ze er zo afhalen. Voor de apk is 't alleen zo dat als ze er opzitten dan moeten ze 't doen.
"Als ze erop zitten, moeten ze het doen"
Bijna helemaal correct:
"Als er peertjes inzitten, moeten ze het doen"
(De oplossing :) )
-
Voertuigreglement:
Artikel 5.2.51
1. Personenauto's moeten zijn voorzien van:
a. twee of vier grote lichten;
b. twee dimlichten
Artikel 5.2.57
1. Personenauto's mogen zijn voorzien van:
a. twee mistlichten aan de voorzijde van het voertuig
Artikel 5.2.64
1. Personenauto's mogen, met uitzondering van grote lichten, niet zijn voorzien van verblindende verlichting
Altijd handig om rekening mee te houden... ;)
-
En was dat ook niet de reden, dat je de verstralers via het grootlicht moet schakelen? En hoe zijn deze geschakeld bij polo's die orgineel met verstralers geleverd zijn dan?
-
Ga je ook extra mistlampen monteren, aangezien je die in de grill weghaalt? Volgens mij is het ook verboden dat niet te doen, aangezien je auto daar orgineel mee geleverd is en erop is voorbereid, het is ook een APK punt. Of ze het opmerken is een ander verhaal, aangezien ik niet denk dat ze alle bekabeling nakijken, dus het verwijderen van de mistlampschakelaar zou ze waarschijnlijk om de tuin leiden, maar het is volgens mij nog steeds verboden.
Mistlampen zijn niet verplicht, dus je kan ze er zo afhalen. Voor de apk is 't alleen zo dat als ze er opzitten dan moeten ze 't doen.
"Als ze erop zitten, moeten ze het doen"
Bijna helemaal correct:
"Als er peertjes inzitten, moeten ze het doen"
(De oplossing :) )
Euh, zover ik weet mag je zoveel lampen op je auto hebben hangen als je wil tijdens de apk, als er maar geen peer+fitting+bedrading naartoe loopt. Of zou dat veranderd zijn intussen?
(Mijn Polo 2 werd ooit eens afgekeurd ivm de originele verstralers en het hebben van een grillespoiler, maar demonteren van de complete grille was volgens de keurmeester voldoende en zo is hij dan ook goedgekeurd. Dus originele lampen mogen niet, maar een gat in de voorkant is blijkbaar wel toegestaan.... -gert- -gert- -gert- -gert- )
-
En was dat ook niet de reden, dat je de verstralers via het grootlicht moet schakelen? En hoe zijn deze geschakeld bij polo's die orgineel met verstralers geleverd zijn dan?
origineel idd via het grootlicht geschakeld.... -moon-
-
Euh, zover ik weet mag je zoveel lampen op je auto hebben hangen als je wil tijdens de apk
Vind je het leuk om me te negeren? -nana-
Artikel 5.2.51
1. Personenauto's moeten zijn voorzien van:
a. twee of vier grote lichten;
b. twee dimlichten
-
ja en??
moeten is iets anders dan mogen.
Een auto MOET dus 2 of 4 grote lichten hebben
EN 2 dimlichten.
maar MAG je ook meer dan 4 grote lichten hebben?
is dit niet zo:
dan verbind je toch de normale grootlichten met de extra lampen? Dan gaat er in je dimlichtspot geen groot licht meer branden en heb je toch 4 grootlichten.
-
Euh, zover ik weet mag je zoveel lampen op je auto hebben hangen als je wil tijdens de apk
Vind je het leuk om me te negeren? -nana-
Artikel 5.2.51
1. Personenauto's moeten zijn voorzien van:
a. twee of vier grote lichten;
b. twee dimlichten
@ Maar-jolein Uit z'n verband trekken vindt jij ook leuk?
-nana-
Euh, zover ik weet mag je zoveel lampen op je auto hebben hangen als je wil tijdens de apk, als er maar geen peer+fitting+bedrading naartoe loopt.
Als je een glazen bol hebt, is dat geen lamp, totdat er een peertje in zit.
Als je de voorkant van je auto vol hangt met lampen, maar de peertjes eruit haalt, is het geen lamp.
Bij mijn zwaar verroeste verstralers had de keurmeester ook zo z'n twijfels. Peertjes d'r uit, bedrading op half-7, en klaar.
(En ja: je mag dan wel een bekeuring uitschrijven voor uitstekende delen of 'dat-ziet-er-niet-uit-meneertje', maar niet voor de aanwezigheid van lampen, want zonder peertje is het geen lamp :)
-
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6 -gert- :)
-
Euh, zover ik weet mag je zoveel lampen op je auto hebben hangen als je wil tijdens de apk
Vind je het leuk om me te negeren? -nana-
Artikel 5.2.51
1. Personenauto's moeten zijn voorzien van:
a. twee of vier grote lichten;
b. twee dimlichten
Excuses Marjolijn. -hug-
-
Dus 4 werkende verstralers zijn niet toegestaan, maar ik ga ze gewoon monteren. Ik zie wel of ik er commentaar op krijg, daarbij je ziet ook regelmatig mini cooper's rijden met 4 extra lampen. Of zouden dat dan weer twee verstralers, en twee mistlichten zijn?
-
Nee, niet toegestaan dus, maar zonder lampjes wel lijkt mij...
Of ze zijn niet werkend bij die Mini of hij heeft er schijt aan
:D
-
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6 -gert- :)
Ik laat het wel voorkomen op het feit dat ik "moeten" lees als een minimum... Tenslotte staat er vervolgens ook iets over "mogen", en dat geeft mij het recht om het aantal uit te breiden?! :P
Uit ervaring weet ik dat agenten er anders over kunnen denken (Marjolein?;)), maar eveneens uit ervaring weet ik dat de evt bekeuring geen stand houdt! Over het gebruik daarentegen kun je terdege aangepakt worden, maar daar is men niet altijd even actief in (zie de ladingen mensen die de laatste dagen bij mist meteen hun mistachterlicht aanknippen, terwijl er 100+-meter zicht is. Zeer irritant, zeker als ze ze vervolgens 3 weken lang vergeten uit te schakelen omdat ze geen goed verklikkerlampje hebben! )
-
(---Mistlamp achter ---)Zeer irritant, zeker als ze ze vervolgens 3 weken lang vergeten uit te schakelen omdat ze geen goed verklikkerlampje hebben! )
Een verklikkerlampje voor de mistlamp achter is echter wel altijd aanwezig (verplicht :) ) Bij een Polo is 't echter niet veel meer dan een gloeiende spijker... dus van een goed verklikkerlampje kan je niet echt spreken nee.. (zal die van mij ook weer eens uitzetten :)
-
Idd verklikkerlichie is verplicht. Maar helaas rijdt 95% met oogkleppen op en hebben ze ook geen oog voor hun dashboard...
-
Idd verklikkerlichie is verplicht. Maar helaas rijdt 95% met oogkleppen op en hebben ze ook geen oog voor hun dashboard...
In mijn geval, met een orginele mistlampschakelaar, op de orginele plek, in combinatie met mijn stuurtje, mijn corrado stoelen, en mijn zithouding, zit het stuur precies in het zicht naar het verklikkerlampje, dus als ik niet speciaal ervoor voorover buig zie ik er niets van, gelukkig controlleer ik elke keer als ik uit de auto stap wel of alles uit staat, en is het bijna nooit toegestaan om mistachterlicht te gebruiken.
Tijdens normaal rijden kan ik echter niets van die dat verklikkerlampje (en de andere lampjes in die schakelaars) zien.
Verklikkerlampjes zijn dan wel verplicht, maar ze zitten niet altijd op een goede plek, en sommige mensen letten ook niet op, niet alleen op verklikkerlampjes, maar ook bij andere dingen.
-
Verklikkerlampjes zijn dan wel verplicht, maar ze zitten niet altijd op een goede plek, en sommige mensen letten ook niet op, niet alleen op verklikkerlampjes, maar ook bij andere dingen.
Vanaf 6n (jaja; -moon-) zit een extra waarschuwingslampje op 't dashboard, als je die niet ziet kan je beter stoppen met autorijden. Maar bij een 86c moet je er idd echt naar kijken om te zien of ie aanstaat.
-
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6 -gert- :)
Ik laat het wel voorkomen op het feit dat ik "moeten" lees als een minimum... Tenslotte staat er vervolgens ook iets over "mogen", en dat geeft mij het recht om het aantal uit te breiden?! :P
Uit ervaring weet ik dat agenten er anders over kunnen denken (Marjolein?;)), maar eveneens uit ervaring weet ik dat de evt bekeuring geen stand houdt! Over het gebruik daarentegen kun je terdege aangepakt worden, maar daar is men niet altijd even actief in (zie de ladingen mensen die de laatste dagen bij mist meteen hun mistachterlicht aanknippen, terwijl er 100+-meter zicht is. Zeer irritant, zeker als ze ze vervolgens 3 weken lang vergeten uit te schakelen omdat ze geen goed verklikkerlampje hebben! )
Volgens mij is die wet wel duidelijk, er moeten 2 of 4 grootlicht lampen op een personenwagen zitten, je hebt dus de keus tussen 2 en 4, en geen anderen, als er meer op mochten zitten zou er: 2 of meer, 2 of een even aantal hoger dan 2, 2 of een veelvoud van 2, of iets dergelijks staan. Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen.
Ik vraag me eigenlijk af hoe het met vrachtwagens zit, die hebben regelmatig enorme batterijen verlichting, vaak met meervoudige stadslichten of dimlichten en verstralers.
-
withstupid
Thanx
-
Ik vraag me eigenlijk af hoe het met vrachtwagens zit, die hebben regelmatig enorme batterijen verlichting, vaak met meervoudige stadslichten of dimlichten en verstralers.
Voor vrachtwagens geldt precies hetzelfde...
-
Dat zijn helaas geen klauwen, maar gewoon de "VW II" klauwen, zoals de G40 ze bijv. ook heeft. (en tig andere VW/Audi/Seat/Skoda modellen)
Schijven zijn waarschijnlijk ook 239x20mm ipv 256x20mm zoals de Scirocco 16V ze heeft.
Zo zien de juiste klauwen er uit, een maatje groter:
Ik was in de veronderstelling de voorremen van een Scirocco 16V gekocht te hebben, maar ik was te goed van vertrouwen dus ik heb het niet nagemeten. Ik heb ze inmiddels al een paar maand in de schuur liggen, terug gaan lijkt me dan ook niet echt zinvol meer. ik ga deze dus gewoon gebruiken, dan maar wat kleiner.
Het zijn dus geen klauwen van een scirocco 16V, maar van een scirocco GT denk ik dan. Kan ik de zadels dan wel gewoon plaatsen, en zijn ze dus gelijk aan die van een g40? Of moet ik de vw II klauwen gaan combineren met de orginele zadels?
-
volgens mij heeft sjon dit ooit uitgeprobeert om vw II klauwen op orgi zadels te zetten dit scheen te passen.
het gaat bij de klauw niet alleen om de grote maar ook de zuiger diameter!!
gr maikel,
-
volgens mij heeft sjon dit ooit uitgeprobeert om vw II klauwen op orgi zadels te zetten dit scheen te passen.
het gaat bij de klauw niet alleen om de grote maar ook de zuiger diameter!!
gr maikel,
Niet alleen geprobeerd, maar ook uitgevoerd: klik
-
Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen
zou het zo ver komen?
Gewoon monteren die lampen. Je ziet vanzelf wel of oom agent het accepteert of niet. Je bent in ieder geval geen gevaar op de weg (mits je ze niet gebruikt icm tegenliggers/voorliggers)
-
Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen
zou het zo ver komen?
Gewoon monteren die lampen. Je ziet vanzelf wel of oom agent het accepteert of niet. Je bent in ieder geval geen gevaar op de weg (mits je ze niet gebruikt icm tegenliggers/voorliggers)
of een agent, als deze al ziet dat je 3 paar groot licht hebt en voert je daarvoor een bon zal geven dat weet ik niet, dat zal aan de agent en aan de omstandigheden liggen, maar als die agent je een boete geeft denk ik niet dat als je dit bij de rechter aanvecht de rechter je gelijk zal geven.
Ik heb ook liever meer licht, maar de wet is de wet en boetes kosten me veel te veel.
-
als iemand je groot licht ziet voeren ben je te laat geweest met het uitschakelen van je groot licht.
:P
Ik zou mijn 'normale' grootlicht (combi met dimlicht) loshalen en in plaats daarvan de extra lampen als 3e en 4e grootlicht schakelen.
Heb je dan grootlicht nodig, dan schakel je dus de grille lampen inclusief de extra geplaatste lampen. De grootlichtfunctie in de dimlichten vervalt dan.
Je bent dan niet in overtreding en je hebt de gewenste extra lichten geplaatst (werkend) aan de voorkant.
Ben het met poloDennis eens dat een vervelende agent je toch gewoon een boete kan laten betalen als je niet aanpakt zoals de wet het voorschrijft.
-
Dat zijn helaas geen klauwen, maar gewoon de "VW II" klauwen, zoals de G40 ze bijv. ook heeft. (en tig andere VW/Audi/Seat/Skoda modellen)
Schijven zijn waarschijnlijk ook 239x20mm ipv 256x20mm zoals de Scirocco 16V ze heeft.
Zo zien de juiste klauwen er uit, een maatje groter:
Ik was in de veronderstelling de voorremen van een Scirocco 16V gekocht te hebben, maar ik was te goed van vertrouwen dus ik heb het niet nagemeten. Ik heb ze inmiddels al een paar maand in de schuur liggen, terug gaan lijkt me dan ook niet echt zinvol meer. ik ga deze dus gewoon gebruiken, dan maar wat kleiner.
Het zijn dus geen klauwen van een scirocco 16V, maar van een scirocco GT denk ik dan. Kan ik de zadels dan wel gewoon plaatsen, en zijn ze dus gelijk aan die van een g40? Of moet ik de vw II klauwen gaan combineren met de orginele zadels?
kunnen wel rocco 16v zadels zijn, maar dan van voor '88
-
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6 -gert- :)
wetten en regels zijn er om verbogen te worden
-
I like! :)
toen ik nog jong en onbezonnen was had ik ook een snor brommertje dat prima mee kon komen op de A13.
Dat is wel het andere uiterste, maar een beetje ruim interpreteren van de regels moet kunnen.
-
Ter afwisseling een setje Ronal velgen gekocht met goede 185/60 banden, dan kunnen de steffans er voorlopig onder weg. Ik kreeg de voorwielen niet goed uitgebalanceerd waardoor ze boven de 100Km/h begonnen te trillen, dus voorlopig rijd ik wel even met deze ronals. Dan breng ik de steffans weg naar een bedrijf met een fatsoenlijk balanceerapparaat, want die we op het werk hebben staan is niet berekend op dit soort velgen.
Even goed schoongemaakt en gepoetst en je hebt weer een fris setje velgen.
-
185/60 banden
14" Ronals dan toch zeker?
Ze zien er nog erg netjes uit zo op de foto...
-
14 inch ja, en ze zijn inderdaad erg netjes er zit alleen 1 velg tussen met wat stoeprandschade.
-
Velgen er even ondergezet, en dat rijdt toch wel een stuk comfortabeler. Het staat wel erg braaf, maar de 185/60 bandjes vullen de kasten wel weer netjes. :)
-
vind het helemaal niet gek staan, met die 14 inchers.. De bandjes vullen de kasten prima.
Had niet gedacht dat zulke 'forse' banden nog zo goed zouden staan.
EDIT: vind de trekhaak braver staan :D
-
vind het helemaal niet gek staan, met die 14 inchers.. De bandjes vullen de kasten prima.
Had niet gedacht dat zulke 'forse' banden nog zo goed zouden staan.
EDIT: vind de trekhaak braver staan :D
Trekhaak? Koppel zat!
-
Trekhaak? ??
-
oeps.. gezichtsbedrog. De schaduw op de achtergrond lijkt net de knobbel van een trekhaak..
Ik heb dus niets gezegd. -hitit- -prut-
-
Posted: Jan. 09 2007,01:02
Ach maakt niet uit, het was al laat. :)
-
Niet echt boeiend ofzo, maar ik had me werk voor school klaar, dus nog even een rondje gereden aan het eind van de middag. Kon ik gelijk de nieuwe digicam van me ouders uit proberen. :)
-
Mooie wagen, mooie foto's -thumbsup-
-
hele mooie polo!!!!
enne zo jou foto's in de schuur bekeken en geconcludeerd dat mijn polo toch echt inderdaad de zelfde kleur is alleen lijkt het lichter door e stof etc!!!
gr maikel,
-
Mooie polo hoor. -thumbsup-
-
Yes! De spruitstukken zijn gisteren binnengekomen:
Ze zijn beide van aluminium, er moet alleen nog een pijpje voor de rembekrachtiging op gelast worden.
-
Very nice!
-
Sowww dat ziet er profi uit -thumbsup- watersnijtechniek?
-
ziet er verdomd goed uit!
Denk niet dat mijn zelfbouw spruitstuk er zo mooi uit gaat zien ;)
Hoeveel mm carbs zijn dit trouwens?
-
Bedankt voor de complimentjes, ik zal ze doorgeven aan de bouwer. :)
Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij ze gemaakt heeft, maar het ziet er wel goed verzorgd uit allemaal. Zo zie je bijvoorbeeld een kleine inkeping zitten, daar valt het randje dat in de originele rubbers zit perfect in. Verder heeft hij de onderkant gevlakt zodat het goed aanligt op de cilinderkop, en het spruitstuk is gestraald.
Hoeveel mm carbs zijn dit trouwens?
34 mm carbs, komen van een Honda Cbr-600 als ik het goed heb.
-
ziet er heel netjes uit.
Ik denk dat het idd met waterstraalsnijden gebeurd is. Vooral de gebogen buizen aan de buitenkant (cilinder 1-4) vind ik netjes..
Errug mooi!
-
Ik denk alleen dat je problemen (kunt) gaan krijgen met je bougies..
Flens is dik zat... dus wellicht dat ie net wel, net niet in de weg zit.
-
Moet goed gaan, hij heeft er een cilinderkop bijgekregen om te kijken of het allemaal past. En anders is het vrij gemakkelijk aan te passen. -klus-
-
Inmiddels weer wat oud ijzer binnen gekregen :), waaronder een setje sparco remschijven+bijbehorende sparco remblokken. Nu moet ik alleen nog de remklauwen reviseren, en dan kan het spul gemonteerd worden.
Verder heb ik nog een nieuwe Schrick 280 graden nokkenas gekocht, de cilinderkop van een andere gk waar die in moet komen te liggen heb ik al kaal gemaakt.
Alleen nu blijken de tuimelaars behoorlijk versleten te zijn, ze hebben stuk voor stuk allemaal klein groefjes. Als je er met je nagel overeen gaat kan je ze voelen, dus nu ga ik opzoek naar nieuwe tuimelaars. Dan weet ik zeker dat nieuwe tuimelaars goed kunnen inlopen op de nieuwe nokkenas.
Ik heb nog een vraagje: Zijn klepgeleiders makkelijk zelf te verwijderen? Ze zitten me namelijk een beetje in de weg bij het bewerken van de cilinderkop. -klus-
-
Ik heb nog een vraagje: Zijn klepgeleiders makkelijk zelf te verwijderen? Ze zitten me namelijk een beetje in de weg bij het bewerken van de cilinderkop. -klus-
"die kann man rausklopfen.
ganz einfach den dicken kreuz-schraubendreher ansetzen und dann kräftig klopfen. dann machts tack-tack-tack-tock und bei tock ist das ding draussen......."
"so hab sie mal rausgemacht...
kopf in den ofen=) bei 90grad ca 15 minuten.. war schöön warm=) hihi...
und raus damit..
mit dem durchschlag schön 2 mal auf jede führung und draußen warn sie...
fast wie bitter schneiden mit nem heißen messer=)) cool"
bron: Polofans
-
Bedankt Dennis, daar kan ik wel wat mee. -thumbsup-
Vandaag trouwens nog een vervelende ontdekking gedaan, ik was bezig de opnieuw uitgebalanceerde Steffan wieltjes er weer onder te zetten. En toen kwam ik een beetje roest tegen, vervolgens met de schroevendraaier wat gedrukt. En toen kwam er nog veel meer achter weg! -boehoe-
Dus nu heb ik het gat maar even dichtgeplakt met duc-tape, maar ik wil dit eerst repareren voordat ik verder ga met andere dingen. -klus-
-
Achterkant wielkasten achter zeker?
-
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.
Tik tik tik tot TACK..
-
Achterkant wielkasten achter zeker?
Ja klopt, de rechter is helemaal perfect en de linker is verrot. Eerst maar eens kijken hoe groot de schade is, maar volgens mij kan ik er vrij simpel een stuk plaat voor kloppen en inlassen.
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.
Tik tik tik tot TACK..
Ok, en waar kan ik die het beste vandaan halen? Via de dealer of via een revisie bedrijf?
Er komt binnenkort een nieuwe cilinderkop binnen, waar ik in elk geval de tuimelaars vanaf wil halen. Die kosten bij de dealer namelijk 3 tientjes stuk, dus totaal 240 Euro. Klepgeleiders zijn vast niet over te zetten?
-
'axima ede'
Dus: een brezan-achtige, maar dan 1 die net iets minder 'just for pro's' roept, en iets meer ' voor de pro ' is. :)
AD Westerhoff, Lasaulec, dat soort.
-
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.
Tik tik tik tot TACK..
Waarbij: kop vers uit de oven, geleiders vers uit de diepvries...
-
waarom?
gaat zo ook perfect met wd40
-
hoor het al weer ,praktijk en boek ervaring :P
-
hoor het al weer ,praktijk en boek ervaring :P
En wat wil je daarmee zeggen?
Het oven + vrieskist verhaal is misschien omslachtig als het ook met WD40 kan..
...maar stel je hebt geen WD40, maar wel een oven en vrieskist? -nana-
-
als je dus in oven vriezer verhaal niet snel genoeg bent ,heb je kans op vreten van geleider in cylinder kop ,met als resultaat dat je het boeltje weg kunt gooien .
op kamertemp met wd 40 gaat alles prima .
en bij het halen vban geleiders haal je dus ook een koppakkingsset met kleprubbers er in ,dus waarom ook geen wd40? -nana- ook al kost een bus 9euro ,brerngt zijn geld geheid op (de grote bus dan met nooit meer kwijt te raken rietje)
-
Anders: koop een kleine bus en gebruik het rietje als boekenlegger...
-
wel onthouden welk boek :D
-
Net een nieuwe cilinderkop binnengekregen, het is de bedoeling om hier de tuimelaars uit te halen. Zodat ik nieuwe tuimelaars kan monteren met een nieuwe nokkenas, dan weet ik in elk geval zeker dat ze goed op elkaar in lopen.
-
Waarom gebruik je de nieuwe cilinderkop niet in z'n geheel?
-had je die oude al bewerkt?
-of is dit een kop met verbr. ruimte?
-
Dit is er helaas een met de verbrandingsruimte in de kop, dus vandaar.
-
Strak polo'tje vinden jullie niet?
Nou ik weet inmiddels wel beter.... -boehoe-
Ik ben dus nog meer tegengekomen dan alleen dat plekje in de wielkast, het lijkt erop dat de auto in het verleden schade gehad heeft. Er komt namelijk behoorlijk wat plamuur achterweg, niet echt professioneel gerepareerd dus. En ik verwacht dat er nog meer ellende achterweg komt als ik aan het slijpen ga, de roest is namelijk keurig onder de plamuur door gekropen waardoor het er in eerste instantie best netjes uitziet.
Ik was dus niet echt blij gister ( en dat is een understatement! ) toen ik deze ellende allemaal tegenkwam, zelfs even de gedachte gehad om opzoek te gaan naar een andere (strakke) carrosserie. En dan alles over te zetten, maar dan heb ik dus geen echte GT meer.
Dus ik ga proberen dit zelf te repareren, uitbesteden is onbetaalbaar namelijk. Alleen word het volgens mij vrij moeilijk om aan het juiste plaatwerk te komen, via de bekende sites kom ik alleen wielkastranden voor een steilheck tegen. En anders moet ik het plaatwerk uit een sloop-polo hakken, alleen is het dan nog maar de vraag of ik daar wel harde plaatdelen tegenkom.
-
Er worden wel eens kompleten panelen aangeboden.
maar dit is idd verschrikkelijk.
Suc6 met de restoratie.
-
Ohwwww nee nee nee -boehoe- Zonde man ik weet hoe het is om zoiets te vinden, gewoon zonde succes
-
zeker heel erg balen!!!!!!!!!
gr maikel
-
Schade gehad, en beschadigde bumper weer terug gezet?
Lijkt overigens dat het randje waar de bumper in valt ook geplamuurt is?
Een andere koets is ook zeker niet schade vrij, tenzij je enorm geluk hebt. Liever dit goed herstellen; was jij het niet ook die dat stukje uit de dorpel verving?
plaatwerk voor Coupe is lastig: imitatie (bijna) niet te krijgen, maar origineel is niet altijd verschikkelijk duur..
-
-hitit-
Kolere, dat is wel ff schrikken zoveel roest. Polo "zag" er idd wel strak uit, schijn bedriegd dus. Succes met 't herstel. -klus-
-
In elk geval bedankt voor jullie medeleven. -prut-
Schade gehad, en beschadigde bumper weer terug gezet?
Lijkt me een geval van schade op schade. Ik heb het in elk geval niet gedaan, sowieso heb ik zelf geen schade gehad met deze auto.
Lijkt overigens dat het randje waar de bumper in valt ook geplamuurd is?
Ja daar lijkt het wel op, daarom ben ik ook zo bang dat er nog meer roest tevoorschijn komt. Overigens is de bodem in die hoek nog wel netjes, dat geld trouwens voor de hele bodem. Het zal dus niet een mega schade zijn geweest, maar eerder eentje die slecht gerepareerd is.
Een andere koets is ook zeker niet schade vrij, tenzij je enorm geluk hebt. Liever dit goed herstellen; was jij het niet ook die dat stukje uit de dorpel verving?
Weet ik, al zal je met een beetje zoek werk en de nodige euro's wel een nette kunnen vinden. Maar zoals gezegd dan heb ik een nep GT en dat vind ik ook niets, daarbij ben ik toch wel een beetje gehecht aan deze auto.
De reparatie aan de dorpel heb ik zelf gedaan ja, dat was het eerste stukje carrosserie- en laswerk wat ik ooit gedaan heb.
Alleen dit is wel weer een stapje moeilijker, ik denk namelijk dat die hele hoek vervangen zal moeten worden. Maar ik hou wel van een uitdaging. -klus-
Ik denk dat ik deze week de bumper er eerst maar eens vanaf schroef, dan kan ik goed bekijken wat er allemaal vervangen moet worden. Dan zie ik wel verder wat ik ga doen, eerst maar eens kijken wat ik nog meer tegenkom.
-
:(
Fijn zulke oude schades...
Succes met herstellen, op silberling.de staan wel wat "seitenteile", maar wat die precies inhouden?
Hoop dat is bij mij niet veel meer tegen ga komen dan dit:
-
Verwacht alleen geen reacties van Silberling.
Ik wil nog wel eens bellen met de dames van Hubert Schlieckmann,. en een nieuwe catalogus aanvragen: je weet maar nooit. In Nederland is er in iedergeval bijna geen leverancier voor/van te vinden; Gevers (de oude leverancier) doet het in iedergeval NIET meer.
-
Het Polo 86c Register
Voor al uw HS plaatwerk. :D
( Tevens leverbaar in N-America :) )
-
Inmiddels heb ik de achterbumper gedemonteerd en ben ik nog wat meer rotte plekken tegengekomen, o.a. onder het rechter achterlicht en nog een gat bij het sleepoog. Ik wil nu ook de rechter wielrand demonteren om te kijken wat daar nog achter weg komt. Pas wanneer ik precies weet wat er allemaal vervangen moet worden kan ik opzoek gaan naar plaatwerk.
De roest aan de polo heeft trouwens ook een voordeel, ik heb nu eindelijk eens een goede reden om naar een lasapparaat te gaan kijken. :)
-
Inmiddels heb ik een strakke polo gevonden op de sloop, waar ik schade- en roestvrij plaatwerk uit kon halen. Ik heb meteen maar de beide spatbordranden eruit gehaald, want ik weet nog niet hoe de rechter rand er aan toe is.
Ik heb alles met hamer en beitel er uitgehakt, niet echt een fijn klusje. Koste me totaal zo'n 3 uur om het er een beetje netjes uit te halen. Maarja dan heb je ook wat, en het is veel goedkoper om het zo te doen dan dat ik alles nieuw moet gaan kopen.
-
-thumbsup-
Ik moet binnenkort ook maar eens aan het hakken :)
-
Even de stand van zaken:
Auto vandaag geschorst, reed inmiddels al een paar weken zonder Apk en dat voelt toch niet echt lekker. Moeten wat kleine dingetjes gebeuren voor de Apk, maar door drukte met stage (werkplaats Ford dealer, dus maximaal -klus- ) en sloop van de G40 kom ik er niet echt aan toe.
Als het weer wat rustiger is kan ik dan eindelijk beginnen aan het laswerk, en de auto verder klaarmaken.
Morgen weer fietsen dus. :( :)
-
Inmiddels heb ik bijna alle onderdelen voor het uitlaatsysteem binnen, komt er uiteindelijk als volgt uit te zien: Spaghetti --> rvs tussendemper van een mini --> nieuwe powersprint groep N einddemper. Hele systeem is dan 40 mm met alleen maar absorbtiedempers, dus de uitlaatgassen zouden zometeen zonder al teveel tegendruk naar buiten moeten kunnen, foto's volgen nog.
Verder zit mijn stage er bijna op dus dan is er eindelijk weer tijd voor de polo, en kan ik beginnen aan het laswerk. -klus-
-
40 mm? volgens bartje : 2x(pi x r2) is het oppervlak van 2 uitlaatkleppen
welke gelijk moet zijn aan je oppervlakte van je uitlaat doorlaat .
dus 14.5x 14.5= 210.25 x 3.14 =660.185x2=1320.37 ; 3.14=42mm inwendig
-
40 mm? volgens bartje : 2x(pi x r2) is het oppervlak van 2 uitlaatkleppen
welke gelijk moet zijn aan je oppervlakte van je uitlaat doorlaat .
dus 14.5x 14.5= 210.25 x 3.14 =660.185x2=1320.37 ; 3.14=42mm inwendig
Tja het was kiezen tussen 60mm of 40mm, en 60mm vind ik wel erg overdreven voor een 1300tje.
Systeem bestaat dus uit een powersprint einddemper, en een RVS middendemper die van een mini komt.
Verder heb ik nog een pijpje gedraaid op de draaibank voor de vacuüm aansluiting voor rembekrachtiging, uiteraard in de dezelfde diameter als de orginele slang.
-
Sneeuw in Juli?
Nee eerder plamuur in Juli! :P
Vandaag eindelijk een begin gemaakt met het vervangen van de verrotte delen linksachter. Om een beeld te krijgen van wat ik allemaal moet vervangen heb ik eerst maar eens de (erg dikke :( ) laag plamuur weg geborsteld met een staalborstel op de boormachine.
En daar kwam het volgende onder weg....
Binnenkort meer... . . -klus-
-
Ziet er nog niet eens HEEL slecht uit..
-klus-
-
er uit slijpen en een mooi stukkie plaatwerk zonder gat ( :) ) plaatsen!
Gaat je wel lukken, want de dorpel is er ook weer goed uit komen te zien.
-
Dat is ooit heel "netjes" gerepareerd... -wanker-
-
Verrotte plaatwerk grofweg weggezaagd, en inmiddels begonnen met het uit elkaar halen van het donor stuk. Zodat ik het straks deel voor deel, weer kan opbouwen.
-
En mooi achter de bumper werken: Mocht je d'r dan toch nog iets van blijven zien, zit dat in iedergeval achter de bumper!
Goed bezig!
-
Donor stuk schoon aan het maken, op zoek naar puntlasjes.
Vervolgens uitgeboord met een speciale puntlasboor:
Donor deel zonder achterplaat, let op de vliegroest tussen de plaatdelen.
En daar moet die in komen...
Ik ga weer verder met -klus-
-
Roest, roest en nog eens roest, overal lijkt het tussen te zitten. -boehoe-
De auto heeft gewoon ooit een keer een dikke schade gehad, die niet netjes hersteld is. Voor mij is inmiddeles het vertrouwen in de auto helemaal weg, en dus heb ik besloten er mee te stoppen.
Eigenlijk had ik dit al veel eerder willen doen, maarja ik vond het zo zonde van een orginele GT. Alleen nu heb ik dus echt het punt bereikt dat ik er geen plezier meer in heb, ik heb dus besloten opzoek te gaan naar een andere nette, maar vooral harde polo.
-
damn.. Nou ja, als je er zelf niet meer achter staat.. -boehoe-
Kop op: een leuke carrosserie zoeken en alles overbouwen.. Op ebay staan vaak leuke kasjes te koop.
Wat zoek je dan? een originele GT of mag het ook een nette harde coupe zijn die je ombouwt mbv de onderdelen van je eigen GT?
Iig succes; als het een niet haalbare restauratie is moet je er vooral niet aan beginnen.
-
Het moet gewoon een nette harde coupe zijn met Nederlands kenteken, en die bouw ik dan om met de delen van deze GT.
Naar welke bouwjaren kan ik dan het beste gaan kijken eigenlijk? Meende ooit ergens gelezen te hebben dat de polo's die uit Duitsland komen doorgaans beter zijn dan de Spaanse?!
Ik heb er afgelopen weekend al ééntje bekeken, maar ook deze had al teveel roest vooral aan de bodem. Het aanbod aan nette auto's is niet echt groot, dus mocht iemand er nog één weten te staan. -hug-
-
Jammer, maar aan je aanpak en inzet heeft het niet gelegen iig -thumbsup-
Succes met het zoeken van een nieuwe koets!
-
de duitse zijn sowieso beter..
Ik heb een 2F uit Dld. Die roest op 1 heeeel klein plekje. Verder is het een roestvrije auto. Zelfs de accubak is maagdelijk, terwijl de auto toch bijna altijd buiten staat.
Tja, volgens mij zijn de polotjes van '86-'90 vooral uit spanje gekomen (nee, niet met de boot...).
Je moet mazzel hebben. Misschien een coupeetje van oudjes die binnen gestaan heeft?? Ze zijn er wel, maar goede type2's worden ook schaars.
-
Soms niet geinteresseert in een belgische polo gt kas?
Ik zou mss binnenkort een gt overkopen van iemand enkel voor de motor+versnellingsbak.
Zou dan mss de kas alléén door verkopen.
Zal dringend eens contact moeten opnemen met deze persoon,want sleept al veel te lang aan.
Moest je eventueel interesse hebben je zegt het maar gerust.
Edit; foto'tje van de polo:
ps; dit is enkel eens vragen hé, moest er eventueel interesse zijn dan kan ik daar al rekening mee houden voor ik 'm zelf koop. Heb zelf niet echt de plaats om meerdere auto's te houden.
-
@ Rétrokroezer, bedankt voor je aanbod. Maar ik wil het liefst een complete polo kopen, met NL kenteken en Apk zodat ik direct kan rijden. Toch bedankt! -thumbsup-
-
Geen probleem man.
Dan zal de verleiding om hem zelf te houden alleen maar groter worden :D als'k em moest kopen . Verlaagd met een 13-14 inch velgje honingraad met gouden hart en voor de rest de originele look behouden...Ik zou het wel zien zitten! -love-...
-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0636Medium.JPG)
Helaas kom ik door de studie weinig meer aan sleutelen toe, maar inmiddels ligt de GT wel bijna helemaal uit elkaar. Alleen het dashboard, ophanging, en de dakplaat (i.v.m. orginele opendak) haal ik er nog uit, en dan kan die het liefst deze week nog naar de sloop. En eerlijk gezegd doet dat best pijn -boehoe-, ik heb meerdere auto's gehad maar aan deze ben ik me toch wel een klein beetje gaan hechten. -hug-
-
Idd een beetje zonde om hem zo te zien... -boehoe-
-
Vandaag heb ik de GT dan eindelijk afgevoerd...
De foto zoals ik hem van marktplaats kocht, dit was mei 2005. (Aanvang tenaamstelling 18-06-2005)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/262901.jpg)
En zoals die er vanochtend voor vertrek er bij stond.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0246verkleind.jpg)
En toen ik van het (vakantie)werk, terug kwam stond alleen dit er nog. :D
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0257verkleind.jpg)
Maar niet getreurd, ik heb eindelijk weer ruimte in de garage om aan het -klus- te gaan. Volgende week meteen de Fox wat dichter naar moeder aarde brengen. -klappen- -sturen-