Auteur Topic: Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87  (gelezen 17496 keer)

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #60 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 20:08:27 »
Verklikkerlampjes zijn dan wel verplicht, maar ze zitten niet altijd op een goede plek, en sommige mensen letten ook niet op, niet alleen op verklikkerlampjes, maar ook bij andere dingen.

Vanaf 6n (jaja; -moon-) zit een extra waarschuwingslampje op 't dashboard, als je die niet ziet kan je beter stoppen met autorijden. Maar bij een 86c moet je er idd echt naar kijken om te zien of ie aanstaat.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #61 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 21:08:38 »
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6  -gert-  :)

Ik laat het wel voorkomen op het feit dat ik "moeten" lees als een minimum... Tenslotte staat er vervolgens ook iets over "mogen", en dat geeft mij het recht om het aantal uit te breiden?! :P
Uit ervaring weet ik dat agenten er anders over kunnen denken (Marjolein?;)), maar eveneens uit ervaring weet ik dat de evt bekeuring geen stand houdt! Over het gebruik daarentegen kun je terdege aangepakt worden, maar daar is men niet altijd even actief in (zie de ladingen mensen die de laatste dagen bij mist meteen hun mistachterlicht aanknippen, terwijl er 100+-meter zicht is. Zeer irritant, zeker als ze ze vervolgens 3 weken lang vergeten uit te schakelen omdat ze geen goed verklikkerlampje hebben! )

Volgens mij is die wet wel duidelijk, er moeten 2 of 4 grootlicht lampen op een personenwagen zitten, je hebt dus de keus tussen 2 en 4, en geen anderen, als er meer op mochten zitten zou er: 2 of meer, 2 of een even aantal hoger dan 2, 2 of een veelvoud van 2, of iets dergelijks staan. Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe het met vrachtwagens zit, die hebben regelmatig enorme batterijen verlichting, vaak met meervoudige stadslichten of dimlichten en verstralers.
Pimp my Polo

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #62 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 21:28:18 »
withstupid

Thanx
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #63 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 23:14:23 »
Ik vraag me eigenlijk af hoe het met vrachtwagens zit, die hebben regelmatig enorme batterijen verlichting, vaak met meervoudige stadslichten of dimlichten en verstralers.

Voor vrachtwagens geldt precies hetzelfde...



Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #64 Gepost op: do, 21 dec 2006, 00:20:06 »
Dat zijn helaas geen klauwen, maar gewoon de "VW II" klauwen, zoals de G40 ze bijv. ook heeft. (en tig andere VW/Audi/Seat/Skoda modellen)

Schijven zijn waarschijnlijk ook 239x20mm ipv 256x20mm zoals de Scirocco 16V ze heeft.

Zo zien de juiste klauwen er uit, een maatje groter:

Ik was in de veronderstelling de voorremen van een Scirocco 16V gekocht te hebben, maar ik was te goed van vertrouwen dus ik heb het niet nagemeten. Ik heb ze inmiddels al een paar maand in de schuur liggen, terug gaan lijkt me dan ook niet echt zinvol meer. ik ga deze dus gewoon gebruiken, dan maar wat kleiner.

Het zijn dus geen klauwen van een scirocco 16V, maar van een scirocco GT denk ik dan. Kan ik de zadels dan wel gewoon plaatsen, en zijn ze dus gelijk aan die van een g40? Of moet ik de vw II klauwen gaan combineren met de orginele zadels?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #65 Gepost op: do, 21 dec 2006, 00:46:16 »
volgens mij heeft sjon dit ooit uitgeprobeert om vw II klauwen op orgi zadels te zetten dit scheen te passen.

het gaat bij de klauw niet alleen om de grote maar ook de zuiger diameter!!

gr maikel,

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #66 Gepost op: do, 21 dec 2006, 13:25:08 »
volgens mij heeft sjon dit ooit uitgeprobeert om vw II klauwen op orgi zadels te zetten dit scheen te passen.

het gaat bij de klauw niet alleen om de grote maar ook de zuiger diameter!!

gr maikel,

Niet alleen geprobeerd, maar ook uitgevoerd: klik

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #67 Gepost op: do, 21 dec 2006, 13:28:14 »
Citaat
Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen

zou het zo ver komen?

Gewoon monteren die lampen. Je ziet vanzelf wel of oom agent het accepteert of niet. Je bent in ieder geval geen gevaar op de weg (mits je ze niet gebruikt icm tegenliggers/voorliggers)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #68 Gepost op: do, 21 dec 2006, 14:52:18 »
Citaat
Ik ga ervan uit dat een rechter dit ook zal beslissen

zou het zo ver komen?

Gewoon monteren die lampen. Je ziet vanzelf wel of oom agent het accepteert of niet. Je bent in ieder geval geen gevaar op de weg (mits je ze niet gebruikt icm tegenliggers/voorliggers)

of een agent, als deze al ziet dat je 3 paar groot licht hebt en voert je daarvoor een bon zal geven dat weet ik niet, dat zal aan de agent en aan de omstandigheden liggen, maar als die agent je een boete geeft denk ik niet dat als je dit bij de rechter aanvecht de rechter je gelijk zal geven.

Ik heb ook liever meer licht, maar de wet is de wet en boetes kosten me veel te veel.
Pimp my Polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #69 Gepost op: do, 21 dec 2006, 16:27:24 »
als iemand je groot licht ziet voeren ben je te laat geweest met het uitschakelen van je groot licht.

 :P

Ik zou mijn 'normale' grootlicht (combi met dimlicht) loshalen en in plaats daarvan de extra lampen als 3e en 4e grootlicht schakelen.

Heb je dan grootlicht nodig, dan schakel je dus de grille lampen inclusief de extra geplaatste lampen. De grootlichtfunctie in de dimlichten vervalt dan.

Je bent dan niet in overtreding en je hebt de gewenste extra lichten geplaatst (werkend) aan de voorkant.
Ben het met poloDennis eens dat een vervelende agent je toch gewoon een boete kan laten betalen als je niet aanpakt zoals de wet het voorschrijft.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #70 Gepost op: do, 21 dec 2006, 22:15:47 »
Dat zijn helaas geen klauwen, maar gewoon de "VW II" klauwen, zoals de G40 ze bijv. ook heeft. (en tig andere VW/Audi/Seat/Skoda modellen)

Schijven zijn waarschijnlijk ook 239x20mm ipv 256x20mm zoals de Scirocco 16V ze heeft.

Zo zien de juiste klauwen er uit, een maatje groter:

Ik was in de veronderstelling de voorremen van een Scirocco 16V gekocht te hebben, maar ik was te goed van vertrouwen dus ik heb het niet nagemeten. Ik heb ze inmiddels al een paar maand in de schuur liggen, terug gaan lijkt me dan ook niet echt zinvol meer. ik ga deze dus gewoon gebruiken, dan maar wat kleiner.

Het zijn dus geen klauwen van een scirocco 16V, maar van een scirocco GT denk ik dan. Kan ik de zadels dan wel gewoon plaatsen, en zijn ze dus gelijk aan die van een g40? Of moet ik de vw II klauwen gaan combineren met de orginele zadels?

kunnen wel rocco 16v zadels zijn, maar dan van voor '88
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #71 Gepost op: vr, 22 dec 2006, 11:14:31 »
Als de wetgever zegt moeten 2 of 4, dan is het dus geen 6  -gert-  :)

wetten en regels zijn er om verbogen te worden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #72 Gepost op: vr, 22 dec 2006, 12:54:33 »
I like! :)

toen ik nog jong en onbezonnen was had ik ook een snor brommertje dat prima mee kon komen op de A13.
Dat is wel het andere uiterste, maar een beetje ruim interpreteren van de regels moet kunnen.



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #73 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 15:41:45 »
Ter afwisseling een setje Ronal velgen gekocht met goede 185/60 banden, dan kunnen de steffans er voorlopig onder weg. Ik kreeg de voorwielen niet goed uitgebalanceerd waardoor ze boven de 100Km/h begonnen te trillen, dus voorlopig rijd ik wel even met deze ronals. Dan breng ik de steffans weg naar een bedrijf met een fatsoenlijk balanceerapparaat, want die we op het werk hebben staan is niet berekend op dit soort velgen.



Even goed schoongemaakt en gepoetst en je hebt weer een fris setje velgen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #74 Gepost op: wo, 03 jan 2007, 17:57:14 »
Citaat
185/60 banden


14" Ronals dan toch zeker?
Ze zien er nog erg netjes uit zo op de foto...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen