Auteur Topic: Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87  (gelezen 17557 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #90 Gepost op: ma, 29 jan 2007, 19:48:18 »
Bedankt voor de complimentjes, ik zal ze doorgeven aan de bouwer. :)

Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij ze gemaakt heeft, maar het ziet er wel goed verzorgd uit allemaal. Zo zie je bijvoorbeeld een kleine inkeping zitten, daar valt het randje dat in de originele rubbers zit perfect in. Verder heeft hij de onderkant gevlakt zodat het goed aanligt op de cilinderkop, en het spruitstuk is gestraald.

Citaat
Hoeveel mm carbs zijn dit trouwens?


34 mm carbs, komen van een Honda Cbr-600 als ik het goed heb.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #91 Gepost op: ma, 29 jan 2007, 20:52:25 »
ziet er heel netjes uit.

Ik denk dat het idd met waterstraalsnijden gebeurd is. Vooral de gebogen buizen aan de buitenkant (cilinder 1-4) vind ik netjes..

Errug mooi!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #92 Gepost op: di, 30 jan 2007, 09:08:19 »
Ik denk alleen dat je problemen (kunt) gaan krijgen met je bougies..

Flens is dik zat... dus wellicht dat ie net wel, net niet in de weg zit.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #93 Gepost op: di, 30 jan 2007, 17:19:41 »
Moet goed gaan, hij heeft er een cilinderkop bijgekregen om te kijken of het allemaal past. En anders is het vrij gemakkelijk aan te passen. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #94 Gepost op: do, 08 feb 2007, 21:52:01 »
Inmiddels weer wat oud ijzer binnen gekregen :), waaronder een setje sparco remschijven+bijbehorende sparco remblokken. Nu moet ik alleen nog de remklauwen reviseren, en dan kan het spul gemonteerd worden.



Verder heb ik nog een nieuwe Schrick 280 graden nokkenas gekocht, de cilinderkop van een andere gk waar die in moet komen te liggen heb ik al kaal gemaakt.

Alleen nu blijken de tuimelaars behoorlijk versleten te zijn, ze hebben stuk voor stuk allemaal klein groefjes. Als je er met je nagel overeen gaat kan je ze voelen, dus nu ga ik opzoek naar nieuwe tuimelaars. Dan weet ik zeker dat nieuwe tuimelaars goed kunnen inlopen op de nieuwe nokkenas.

Ik heb nog een vraagje: Zijn klepgeleiders makkelijk zelf te verwijderen? Ze zitten me namelijk een beetje in de weg bij het bewerken van de cilinderkop. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #95 Gepost op: vr, 09 feb 2007, 21:06:09 »
Ik heb nog een vraagje: Zijn klepgeleiders makkelijk zelf te verwijderen? Ze zitten me namelijk een beetje in de weg bij het bewerken van de cilinderkop. -klus-

"die kann man rausklopfen.

ganz einfach den dicken kreuz-schraubendreher ansetzen und dann kräftig klopfen. dann machts tack-tack-tack-tock und bei tock ist das ding draussen......."


"so hab sie mal rausgemacht...

kopf in den ofen=) bei 90grad ca 15 minuten.. war schöön warm=) hihi...

und raus damit..

mit dem durchschlag schön 2 mal auf jede führung und draußen warn sie...

fast wie bitter schneiden mit nem heißen messer=)) cool"

bron: Polofans




Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #96 Gepost op: za, 10 feb 2007, 20:31:39 »
Bedankt Dennis, daar kan ik wel wat mee. -thumbsup-

Vandaag trouwens nog een vervelende ontdekking gedaan, ik was bezig de opnieuw uitgebalanceerde Steffan wieltjes er weer onder te zetten. En toen kwam ik een beetje roest tegen, vervolgens met de schroevendraaier wat gedrukt. En toen kwam er nog veel meer achter weg! -boehoe-



Dus nu heb ik het gat maar even dichtgeplakt met duc-tape, maar ik wil dit eerst repareren voordat ik verder ga met andere dingen. -klus-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #97 Gepost op: za, 10 feb 2007, 21:28:32 »
Achterkant wielkasten achter zeker?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #98 Gepost op: za, 10 feb 2007, 23:50:36 »
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.

Tik tik tik tot TACK..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #99 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 00:11:11 »
Achterkant wielkasten achter zeker?

Ja klopt, de rechter is helemaal perfect en de linker is verrot. Eerst maar eens kijken hoe groot de schade is, maar volgens mij kan ik er vrij simpel een stuk plaat voor kloppen en inlassen.

Citaat
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.

Tik tik tik tot TACK..


Ok, en waar kan ik die het beste vandaan halen? Via de dealer of via een revisie bedrijf?
Er komt binnenkort een nieuwe cilinderkop binnen, waar ik in elk geval de tuimelaars vanaf wil halen. Die kosten bij de dealer namelijk 3 tientjes stuk, dus totaal 240 Euro. Klepgeleiders zijn vast niet over te zetten?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #100 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 09:04:04 »
'axima ede'

Dus: een brezan-achtige, maar dan 1 die net iets minder 'just for pro's' roept, en iets meer ' voor de pro ' is. :)

AD Westerhoff, Lasaulec, dat soort.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #101 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 10:18:01 »
Nieuwe klepgeleiders ram je d'r met dop 11 in.

Tik tik tik tot TACK..

Waarbij: kop vers uit de oven, geleiders vers uit de diepvries...

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #102 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 10:41:28 »
waarom?
gaat zo ook perfect met wd40
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #103 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 10:41:59 »
hoor het al weer ,praktijk en boek ervaring  :P
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [XD-08-JR] Lhasa green Polo 2 GT Coupé '87
« Reactie #104 Gepost op: zo, 11 feb 2007, 11:19:32 »
hoor het al weer ,praktijk en boek ervaring  :P

En wat wil je daarmee zeggen?

Het oven + vrieskist verhaal is misschien omslachtig als het ook met WD40 kan..
...maar stel je hebt geen WD40, maar wel een oven en vrieskist? -nana-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken