... (blaas)... *uche* *kuche*...
Dus: eerst eens achterstallig onderhoud i.c.m. een iets groter carbje en een scherper nokkenstokje. Daarna (in dit tempo over een jaar) een ABD onderblok, met Spottuning-kop etc., etc....
afin, een jaar later: heb eindelijk het GK-nokkenasje erin geplaatst. Morgen de iets grotere carb van een HB erin: is ook een Solex 31pic7 maar dan met een grotere venturi (trechtervormig gat waar de lucht doorheen raast) en wat grotere sproeiers.
Op de fotos de (minieme) verschillen tussen de twee carbs. Behalve dan dat de originele die ik eruit gehaald heb wat vettig is...
Gasklep open, licht eronder: je ziet het verschil in grootte van de venturi (wit omcirkeld). De GL-carb: 23 en de HB-carb 25,5. Weinig, maar toch ...
Heb dus wel een gaatje getapt voor de otstekingsschakelaar
klaar voor connectie met de groene bol!