Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Area51 op wo, 13 sep 2006, 13:35:28
-
Moggu allemaal !!
Mijn naam is Alain,mijn bouwjaar is 1968.
Na eerst de nodige andere merken auto's gehad te hebben (heb mijn eerste auto -een Escort RS2000 uit
1978- nog steeds) kocht ik op 5-12-1997 mijn eerste -van de eerste eigenaar- Volkswagen,nl een 1977 T2b,
die ik nog steeds in gebruik heb.
In Mei 2003 kreeg ik echter een 1967 SO42 westfalia aangeboden,die op dat moment al ruim 13 jaar -laatste
APK was van 1991- stilstond.
De eigenaar -zwager van een klant van mij op de zaak- ging verhuizen naar Frankrijk,en had geen zin om deze
bus,die in 1972 met de eerste eigenaar mee was gekomen uit Amerika, mee te verhuizen naar Frankrijk.
Nadat ik de bus gezien had,en een bod had uitgebracht was hij van ons !!
Maar 13 jaar stilstand had natuurlijk wel z'n tol geeist .. ze waren er in die tijd ook wel aan bezig geweest,maar
sinds een jaar of 5 was er echter niks meer aan gebeurd.
De motor liep -op 3 cilinders-,de remmen waren defekt,en ook het interieur was een bende,maar wel kompleet !!
Hier staat de bus op de trailer,na 13 jaar binnen gestaan te hebben.
Het motorprobleem was gauw verholpen,want ik had nog een zeer goede 1776cc liggen, met lage compressie en veel koppel.
En door de hulp van wat vrienden (nog bedankt Volkswouter om de remmerij weer gangbaar en werkend te krijgen -thumbsup- )
konden wij met z'n drietjes -we zijn op 23 Mei 2003 vader en moeder geworden van een klein V(W)entje (de verkoper belde
me op op de dag dat die kleine geboren werdt)- er een weekje mee de Ardennen in.
Er werdt ons echter wel duidelijk dat de potente motor (ongeveer 100pk) wel een iets andere huisvesting kon gebruiken !!
Begin 2004 ben ik dus ook begonnen om de bus "om te bouwen" ... de remmerij moest anders, ik wilde van de reductiekasten
-achter- af, ik wilde een lange 4-bak en er ik had nog een setje 6 & 7x16 Porsche Fuchsen liggen, die ik er ook graag onder wilde hebben.
De lijst was (is) nog langer,maar gezien de tijdsdruk (start met ombouwen eind April 2004 en begin vakantie Augustus 2004)
heb ik me tot deze wijzigingen beperkt,en dit is zoals de bus er nu bijstaat !!
Verlaagd,een smallere -88mm- vooras om de Porsche 993 & 996 remmerij kwijt te kunnen, een lange kever 1303 AT versnellingsbak,
draagarmen en aandrijfassen,een rembekrachtiger en natuurlijk de 6 & 7J fuchsen met resp. 185/50 & 195/50x16 banden.
Ik rij op het moment -voor dagelijks gebruik- in een 1991 1300i steilheck, en ook die gaat aangepast worden. -naughty-
-
Welkom hier! -thumbsup-
En de bus komt me bekend voor van Volksforum, ziet er leuk uit hoor!
-
mooi bussie -thumbsup-
-
'warm-welkom-mode-aan'
Ja leuk zo'n bus,. maar waar blijven de plaoties van die Polo?
'warm-welkom-mode-uit'
Maar serieus:
Bekende, stoere bus..
Wordt de 2f net zo stoeah? En zo ja: wat zijn de plannen?
edit:
Ik neem aan dat dit de 2f is?
Neem ik gelijk aan dat die uitlaat eronder weg gaat? (of is dat je eerste mod? (oh god!))
-
Deze Coupe GT heb ik ingeruild gekregen toen ik de JettaII (van mijn vrouw) verkocht. Deze Coupe gaat weer weg
(mijn zwager gaat erin rijden) .. ga dan zelf weer in de steilheck uit 1991 knalen .. vrouwtje rijdt daar nu ff in, totdat
ik voor haar wat anders heb .. ze wil graag een Golf3 variant, en zodra die er is, krijg ik mijn steilheck weer terug !!
Steilheck krijg -bewerkte- Audi A3 5x100 velgen (wielnaven op de auto worden omgeboord) met 165/50x15 banden,
en er komt een setje -korte- Koni geel dempers onder, met een 60mm setje Eibach veren. Motorisch geen plannen.
Het interieur gaat er misschien uit (is bij de vorige eigenaar een blik witte verf in ontploft lijkt wel) en dan twee race
stoeltjes erin .. beetje een light bouw winterauto'tje in elkaar zetten.
-
(is bij de vorige eigenaar een blik witte verf in ontploft lijkt wel)
Misschien ene vruchtbaar paar dat aan buitensporten deed... :P
Welkom Alain, je zit nu ook zowat op ieder forum geloof ik :) , je hebt geen foto's geplaatst van je andere auto's
rs2000
crewcab
ps Jij doet toch in houten kozijnen? Familiebedrijf??
-
Welkom.
Bekend bussie idd -thumbsup-
Ben benieuwd hoe de polo dan gaat worden. -klus-
-
Welkom, je was mij ook al bekend van het Volksforum idd... -thumbsup-
-
Oh god, hij ook hier! :P
Welkom Alain! -thumbsup-
-
Tjezus .. :)
-
He Alain, ook welkom hier! Mooie bus, en moeten die Gt wielen nu onder de steilheck komen?
-
Tja, het volksforum biedt niet (meer) voor iedereen wat wils.
Zit met de spijl op het spijlbusforum, met de pano op het T2 forum en nu dus met de steilheck op dit forum.
Mijn 'nieuwe' Polo is overigens mijn derde steiheck .. heb jarenlang (nou ja, eigenlijk mijn vrouw) in deze gereden:
(brings back memories, nietwaar Gert ;) )
Heb in het verleden ook de nodige Derbies en PoloI's gehad, dus ben niet helemaal 'leek' ..
-
Down Boy!
Die steilheck-foto's komen ook al bekend voor.. Zo'n 2f zal wel ff wennen zijn: ineens heb je wel ruimte onder de motorkap.. :)
-
wauw! was die polo echt mat-snert-groen?? of lijkt dat zo door verkleuring van de foto? Enne leuke bus!
-
Die groene hebben we zo'n 3 jaar gehad .. zijn er zelfs (in deze lage staat) mee naar Barcelona gereden, 4200km
in 3 weken tijd .. goeie herrineringen aan die groene .. Merwede setje met 80mm veren was spijkerhard, maar het
ding lag dan ook als een kart !!
Hopelijk komt dat gevoel van gooien en smijten met die 'witte' weer een beetje terug. -sturen-
Volgende week gaan er 2 setjes A3 velgen naar de draaier, om het hart aan te laten passen, de 165/50 zijn al besteld !!
(begin dit jaar mijn setje aan Charles verkocht .. stom, stom, stom)
-
De groene steilheck was de auto waar ik het lekkerste in reed van alle autos die ik ooit heb gehad ...
-
Heeej Alain, je hebt de weg naar het gezelligste forum gevonden! Welkom ;)
-
Volksforum-invasie hiero => meestal mensen met smaak.
Ik zeg: welkom -dj-
-
Zo, ein-de-lijk vanmiddag een foto'tje gemaakt van het geval, een Polo2 steilheck uit 1990 met 1300i motor.
Eerste modificatie (de G40 velgen) is gedaan vanwege de 4 absoluut kale banden die eronder zaten.
Met dank aan Martin uit Apeldoorn voor de velgen -prut-
Deze gaat natuurlijk 'nooit' meer weg, alleen al vanwege dat kenteken .. XX-51-YN -naughty-
-
Kiek, wel wat plekjes hier en daar zo te zien (schijnen witte exemplaren zowieso sneller last van te hebben), maar verder nog wel mooi strak.
Zit er een gat in het spatbord (knipper?) ?
-
Wit heeft geen extra last van plekkies: je ziet ze alleen extra goed.. (of heeft ie dus daarom extra last?).
Men is al wel crea-bea geweest met 't dorpeltje? Zeker een spanjaard! :)
-klus-
Knipperlicht? Trekhaak?
-
Staan er netjes onder Alain -thumbsup-, en rijden ze goed? Ik had ze een paar weken terug nog opnieuw uitgebalanceerd maar daarna niet meer mee gereden.
-
Knipperlichtjes zaten in de schermen, maar was zeer knullig aangesloten.
Ik had daardoor ook constant sluiting daardoor, dus die zijn eraf gehaald.
Wieltjes staan boven verwachting goed, alleen 2 banden zijn erg gecupt,
dus die maken behoorlijk lawaai .. nou ja, zijn toch maar tijdelijk :D
En ja Sjampje .. er zit inderdaad een trekhaak onder ..
-
Zo, het is alweer eventjes geleden, maar toch tussendoor nog wat tijd kunnen vinden om wat aan de Polo te doen.
De G40 velgen (5 stuks) zijn verhuisd naar Belgie, en daar pikte ik ook het setje Lupo 3L velgen op.
Dit zijn Fuchs velgen in de maar 5x14, en wegen -dacht ik- nog geen 5 kilo per stuk .. ben alleen niet zo te spreken
over de balonbandenmaat die erop zit .. 175/60x14 :(
Voorts ziet de oplettende kijker dat er nu een kenteken opzit met een ééntje .. 's nachts zijn een keer m'n platen eraf
gepikt, dus aangifte gedaan, nieuwe papieren moeten aanvragen en natuurlijk de duplicaatplaten laten maken .. dat
geintje kostte al met al zo'n 90,- euro. Auto heeft een beurtje gehad, en er is een nieuwe verdeler gemonteerd.
Zodra ik weer ff een gaatje heb gaat het verlagingssetje eronder -naughty-
-
Ik wil niet heel vervelend doen,. maar ehmz:
zijn er dan 2 typen Lupo 3L velgen geweest?
Ik ken alleen deze:
-
Jaap, je hebt gelijk .. ik was op zoek naar 3L Lupo velgen,
die ik nu heb zijn 5L (??) Lupo velgen.
http://www.fuchsfelge.com/00home/index.php?nav_id=03
-
Ik zat al te wachten op de foto's, wat duurde het lang!
Ik had die velgen van de week al láng gezien! :) :P
-
Zo, ein-de-lijk weer eens wat aan de Polo kunnen doen, terwijl de rest druk bezig was.
Er slingerde hier nog een ongebruikt H & R gasdrukdempersetje met veren van een voormalig Polorijder, dus
dat kwam nu mooi van pas.
Ook maar gelijk de 6x15 G60 velgen met Bridgestone RE040 165/50x15 gemonteerd, en dit is het resultaat.
Voor het mooie moet hij vóór nog ietsje zakken, dus binnenkort maar eens een half windinkje eraf flexen.
Nu nog een keer een wasbeurtje .. het dak heeft sinds de aanschaf geen sponsje met schuim gezien -naughty-
(http://img171.imageshack.us/img171/3741/116003cc6.jpg)
(http://img70.imageshack.us/img70/3430/116004dq2.jpg)
-
Precies: het nadeel van een steilheck: bij evenredige verlaging, lijkt t alsof ie achterover hangt..
Ziet er leuk uit, maar een poetsbeurtje kan zeker geen kwaad -nana-
-
Precies: het nadeel van een steilheck: bij evenredige verlaging, lijkt t alsof ie achterover hangt..
Ziet er leuk uit, maar een poetsbeurtje kan zeker geen kwaad -nana-
Gek, kan dat van mijn vorige steilhech niet herrineren, dat hij -optisch gezien- achterover hing.
Nou ja, van het weekend de voorpootjes er nog maar eens onderuit, en dan een half windinkje
eraf .. zal hem dan ook gelijk maar eens even wassen, goed ??
-
De wielkasten achter zijn bij een 'normale auto' (polo coupe bijvoorbeeld) al wat lager dan aan de voorkant,. omdat bij een steilheck de achterwielrand veel lager is dan standaard, wordt het effect verstekt..
Als lijkt de dorpel vanachter ook wat lager te lopen:
60 / 60
-
Helaas, helaas .. de Polo is verkocht :(
Helaas omdat ik toch wel een beetje gehecht was geraakt aan het auto'tje -love-
Maar de kans om een vrijwel orginele 1974 (eerste bouwjaar) Scirocco te kunnen kopen kon ik laten lopen.
De achterklep is slecht, maar ik kreeg een zeer mooie gebruikte bijgelevert.
Het is een 1500, orgineel met rondom trommelremmen, maar reeds voorzien van een setje GolfI GTI schijven en klauwen.
De auto is 60mm verlaagd, dus daar hoef ik me ook niet meer druk over te maken.
Hij staat momenteel op 14" Polo velgen met 175/60, maar waarschijnlijk gaan morgen de 15" G60 wielen met 165/50 eronder.
Volgende wat gaat gebeuren is naar de RDW, want hij staat nog op Duitse papieren.
-
Super..
Ik zou wel gewoon rondom de trommels laten zitten, zijn erg weinig nog te vinden die t hebben (en ja ik weet dat je t snel terug kunt bouwen) maar toch...
vooral dat ie wit is maakt t super, het is een duitser???
-
Ik zou wel gewoon rondom de trommels laten zitten,
-gert- trommels laten zitten (of terugplaatsen) ?? .. eght nie !! -moon-
wel eens gereden/ geremt in een auto met trommels ?? Orginele remmen zijn leuk om naar te kijken en een foto van te maken, niet om te gebruiken.
Veiligheid staat mij mij bovenaan, en er komen ook gordels achterin (word boren en lassen), want ik wil straks wel de kids veilig mee kunnen nemen.
-
Leuke bak! Weer een project erbij :)
Michiel en ik kregen van de week een Passat LS uit '74 aangeboden voor een bedrag wat wij wel vaker voor een auto betalen :P
Maar ja... nóg een project erbij... Stalling is een beetje vol :(
-
Weer een project erbij :)
Niet echt erbij hoor .. de Polo heeft het veld al geruimd, de RS2000 gaat nog volgen.
Tuurlijk gaat er weer ff wat tijd en geld inzitten om dit er leuk bij te zetten, maar het
is wel de bedoeling dat de Scirocco een daily wordt .. vandaar ook de schijfremmen :D
-
In mijn ogen absoluut geen verkeerde "ruil"! -thumbsup-
-
Wat voor koplampen zitten d'r in?
De ronde vind ik uber, de vierkante spuuug.. :)
-
Wat voor koplampen zitten d'r in?
De ronde vind ik uber, de vierkante spuuug.. :)
spuuug :P
blijft een mooie auto zowel met 4 kante als ronde lichten, ja als je m als daily gaat gebruiken snap ik dat je m ombouwd naar schijven...
Snap dat alleen weer niet dat je m als daily gaat gebruiken :P , maja natuurlijk wel ontzettend leuke bak om in te rijden
-
je mag inderdaad mijn 2f wel hebben als daily :) zet ik de rocco in de schuur!
Als je er maar zuinig op bent! :P
-
Leuk zo'n (bijna) originele Scirocco.
de RS2000 gaat nog volgen.
Zonde. -gert-
-
withstupid
-
Michiel en ik kregen van de week een Passat LS uit '74 aangeboden
een TS met naar 'bolle' ATS velgen -love-
-
Sorry, idd TS -arno-
-
Scirocco is ook door naar de volgende eigenaar .. ik bleek er toch niet de tijd voor te kunnen vinden om hem rijklaar te maken, en ook de RS2000 is naar een nieuwe eigenaar gegaan. Eindelijk weer een beetje ruimte in de tent .. alhoewel .. er is een 412 LS variant (zonder motor) in aantocht :P
-
De zaag d'r in,. en inkorten:
(http://www.oldbug.com/0br1.jpg)
( brasilia :) )
-
Of verbouwen naar een 4 deurs ..
www.rastall.com (http://www.rastall.com/412/index.html)
(http://www.rastall.com/412/412-blue.jpg)
ff zonder gekheid, ik denk dat de 412 weer de deur uitgaat .. er zit wat laswerk aan (en geen motor in, maar ik heb
ergens nog wel een 1700 type4 slingeren), maar ook een partij NOS 'hard-to-find' type4 onderdelen. In ruil voor deze
412 zou ik de eigenaar wat busspul leveren.
Het gaat om deze wagen.
(http://img292.imageshack.us/img292/5608/img2406wy5.jpg)
-
zoooo coool!
Hoeveel moet zo'n bak kosten als er een motor in zit en rijdbaar is?? Ben benieuwd, vind het een hele mooie bak!
-
Hoeveel moet zo'n bak kosten als er een motor in zit en rijdbaar is??
Wat de gek ervoor geeft .. het is zo'n beetje het minst geliefde type van VW, terwijl ze zeer goed rijden.
Het probleem bij deze auto's was het aantal nieuwe noviteiten wat VW erin verwerkt heeft, waarvan de
zelfdragende carrosserie wel het grootste struikelblok is geworden :(
-
Ondergewaardeerd dus... Ach ja, dan hangt het dus sterk af van de staat van de wagen en of er een liefhebber voor te vinden is.
Net als een polo1/ 1f eigenlijk. Is niet heel bijzonder, maar zijn ze izgst, dan moet je er ook voor betalen!
-
zoooo coool!
Hoeveel moet zo'n bak kosten als er een motor in zit en rijdbaar is?? Ben benieuwd, vind het een hele mooie bak!
Had dat ff eerder gezegd, die van ons heeft een heeeele lange tijd te koop gestaan, maja uiteindelijk wel verkocht gekregen.. Ik reed hierin naar mijn middelbare school, pfoe dat was een babe-magnet :(..
-
was dat ook een variant? Jij (jullie) hadden een fastback toch?
-
Jups....
-
Zooow, de matzwarte 412LS staat inmiddels op de zaak !!
(http://img504.imageshack.us/img504/6097/dsc009gd9.jpg)
(http://img407.imageshack.us/img407/6742/dsc007vg3.jpg)
Als er van de week tijd over is, gaan we eens schatgraven in alle 12 meegeleverde
dozen met onderdelen.
Heb voor de zaak inmiddels ook wat 'bruikbaars' aangeschaft, en het zal niemand
verbazen dat die auto ook bij VW vandaan komt :D
bouwjaar daarvan is 1989, is 6persoons, en heeft een open laadruimte .. 3x raden
wat dat is -naughty-
-
Doka! :)
-
Doka! :)
ohnee, 3x raden he? Doka, Doka, Doka?
-
zit je nu aan 4x :D
-
De zaag d'r in,. en inkorten:
( brasilia :) )
Dit hebben ze in brasilia ook nog in elkaar geklooit Jaap -nana-
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/292517.jpg)
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/291864.jpg)
-
WTF? Wat zijn dat voor achterlichten? Komen mij vaag bekend voor: lijkt wel van een oude Saab ofzo :)
-
De 412 staat inmiddels TE KOOP. (http://www.xposure.nl/phpBB/viewtopic.php?t=1027)
-
Helaas, helaas .. de Polo is verkocht :(
Helaas omdat ik toch wel een beetje gehecht was geraakt aan het auto'tje -ja-
Eind van de week komt hij weer terug !! -klappen-
Degene die hem vorig jaar Juni kocht heeft wat anders gekocht, en aangezien ik altijd heb gezegd;
"als je er weer vanaf wilt, dan graag eerst weer aan mij aanbieden"
Weet nog precies wat ik er toen allemaal aan vervangen heb, en de vorige eigenaar heeft net een
week of 2 á 3 geleden de radiateur vernieuwd, dus we gaan weer verder waar we gebleven waren :D
Als eerste straks maar eens de voorpijp 20mm inkorten, en een ander achterdempertje monteren.
-
:D :D :D Dat is nog eens grappig.... Je hebt hem dus gewoon even een jaartje uitgeleend? :)
Nou succes ermee -thumbsup-
-
Jeeej!
De lichtmetaaltjes er weer onder en rijden met 't gebakje!
-
Dat was mijn idee ook, en dan 165/55x14 bandjes erop, maar er zijn tegenwoordig ook hele leuke bandenmaatjes leverbaar in 16" :D
-
Net m'n Polo'tje weer opgehaald, maar wat rijd dat toch heerlijk relaxet, zo'n 1300 injectie NZ blokkie -sturen-
-
Niks mis met een NZ -thumbsup-
-
Zoo, vandaag overgeschreven en gelijk maar even de 5x14 Fuchs met 165/55 bandjes gemonteerd.
Achter moet er een 5mm spacertjes tussen, want m'n naafdopjes in de velgen ploppen eruit.
En voor het mooie zou hij vóór een klein stukje (10mm of zo) moeten zakken, om mooi recht te staan.
(http://img85.imageshack.us/img85/2810/320013on8.jpg) (http://imageshack.us)
-
Leuk ding zo met die velgen -thumbsup-
Het lijkt alleen zo ofdat de dorpel best slecht is of komt dat door de foto?
-
De Polo is vandaag afgekeurd.. geen grote gebreken, maar genoeg voor mij om te
besluiten dat ik alle technische delen van deze 90'tiger op de 75'tiger Audi 50 ga
transplanteren. Het gaat geen groot project worden. De Audi wordt in een kleurtje
gerollert, en ik 'beroof' hem van al z'n techniek. De achteras, voorwielophanging,
motor, bak, remmerij,alles gaat eraf en wordt vervangen door het spul van de Polo.
Ben benieuwd hoe het gaat rijden.. de steilheck weegt 832 kg, de Audi maar 684 -naughty-
Zodra het zover is zal ik een Audi50 'projectopic' openen, goed ?
-
hmmmmz en de nz opkietelen ,aangezien hij niet gerestaureerd wordt naar de staat waar in ie hoort , flikker er dan ook maar gelijk injectie in idd -thumbsup-
-
Ik heb gister ook een G40 5bak aangeschaft.. aangezien we nu toch bezig zijn :D
Ook maar gelijk een paar 239mm schijven aangeschaft voor de VWII remklauwen.
De onbekrachtigde hoofdremcilinder gaat er toch ook af..
-
G40 bak? achter een NZ?
hmm, stoere plannen dan!
-
g40 bak achter een 55 pk ,deze werkt het best achter 75 pk met 175/50-13 minimaal en een koppel boven de 110nm
-
Aha, dus dat wordt geen beste combinatie..
Ik zal ome Jan eens vragen of hij nog wat anders aan 5bakken voor een Polo heeft liggen,
zo niet dan gaat de G40 bak terug naar de Heja (http://www.goudengids.nl/bedrijven/Autosloperijen-en-autodemontagebedrijven/Heja/NL_1515570_64.html), weer het schap in.
-
wat is de banden maat die je gaat gebruiken ?
-
ik wil je bak wel kopen
-
wat is de banden maat die je gaat gebruiken ?
165/55x14.. bijna even hoog (en dus bijna dezelfde rolomtrek) als een 175/60x13 en een 165/40x16
-
Wegens gebrek aan belangstelling en serieuze biedingen (350 is niet serieus) heb ik
besloten de Audi zelf te houden.
En nu -één week na het sluiten van de advertentie- krijg ik via pb (via dit forum)
een acceptabel bod binnen -ja-
Wat nu te doen ??
-
Je gevoel en/of portemonee volgen :P
-
:D tja dat zul je altijd zien.
Er zal nog wel ff werk in zitten en volgens mij had je thuis ook nog genoeg werk staan toch?
Dus als het bod echt genoeg is voor je kun je er toch wel eens over nadenken.
-
Wie ist ? :) :P
-
en volgens mij had je thuis ook nog genoeg werk staan, toch?
Na de opmerking van een goede vriend; "Een Audi met minder dan 5 cilinders is GEEN Audi!",
heb ik dus besloten de Audi te houden en op/om te bouwen.
Vrijdag loopt de APK van de Polo af, en morgen lever ik daarvan het kenteken in.
De Polo zal al z'n techniek aan de Audi donoren, en met hulp van wat vrienden (ze wilden afgelopen maandagavond al beginnen) zal de Audi in een zo kort mogelijk tijdsbestek rijklaar worden gemaakt.
Dat neemt niet weg dat ik gedurende 'the build' niet wat aanpassingen zal doen die het weg-, rij-, en remgedrag ten goede zullen gaan komen -ja-
Goed, eerst nog even een klein weekje ertussenuit, en dan gaan we maandag de 25e beginnen met het 'slopen' van de Audi.
-
klasse bak! -thumbsup-
je kon het gewoon niet over je hart halen...... in hart en nieren dus (en dat ook nog voor die bussen van je....is er nog ruimte voor andere zaken als auto's? -nana-)
Als je dan ook nog een klusteam meekrijgt -klappen- -klappen- -klappen-
-
Als je dan ook nog een klusteam meekrijgt -klappen- -klappen- -klappen-
Doen ze ook eens wat anders dan koffie zuipen -nana-
-
Doen ze ook eens wat anders dan koffie zuipen -nana-
:D
@Michiel, ik zal je eerdaags (eerst ff op vakantie) inseinen wat betreft overtollig steilheck spul.
Het kenteken van de steilheck is gister ingeleverd en gevrijwaard, dus nu moet ik wel verder -ja-
-
-thumbsup- Fijne vakantie!
-
Hoe is 't met de Audi50?
-
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
-
die staat onder een kleedje in de loods? (paar weken geleden nog wel:) )
-
Klopt :(
Door de drukte hier op de zaak (kredietcrisis, waar dan?) kom ik er gewoon niet aan toe.
De orginele Audi 50 motor en bak zijn inmiddels wel eruit en opgehaald, maar de steilheck moet
nog gesloopt worden, en ook de lege motorruimte van de Audi moet nog ff fris gemaakt worden.
Over een weekje of vier begint hier de kerstvakantie, en dan hoop ik toch wel de tijd te kunnen
vinden om de Audi technisch weer klaar te maken.
Ik probeer in de kleine, verloren uurtjes wel wat dingetjes eraan te doen, maar soms hang ik ook
net zo lief als een vaatdoek op de bank :D
Voorts heb ik ook thuis de draad van de verbouwing weer opgepakt, en staat er ook nog een bus
(1966 13raams) te wachten om te worden omgebouwd naar IRS en 944 remmen.
-
Zooo, na een paar laatste drukke maanden in 2008 en na het overlijden van een goede vriend (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=20775&st=0&sk=t&sd=a&hilit=blom)
begin 2009 heb ik geprobeert de draad weer een beetje op te pakken.
Als eerste is een week of 2 geleden de '91 steilheck ontdaan van al z'n bruikbare spullen (nog
bedankt Martijn en Michiel voor het meehelpen wegwerken van overbodige restanten) en ben
ik zoetjesaan begonnen met de Audi verder kaal te halen.
De motorruimte is leeg en alle remleidingen zijn verwijderd. Ook de hoofdremcilinder is eraf en
gaat vervangen worden door de bekrachtigde die uit de steilheck komt. Motor krijgt een frisse
distributiesnaar en nieuwe waterpomp en gister heb ik (na het lezen in Jaap v/d Vegte z'n topic)
een Polo 6N spaghetti besteld en een setje Wellems blokken. De H&R dempers en veren zitten er
achter al onder, voor moet nog gebeuren, maar ik wil ook gelijk kijken of ik het komplete stuurhuis
van de steilheck kan monteren.
De draagarmen liggen al nieuw klaar, net zoals de remmerij en de 14" Fuch'sjes hebben plek onder
de Audi ook inmiddels gevonden.
Nu de motorruimte in een kleurtje kliederen en opbouwen die hap -naughty-
(http://img35.imageshack.us/img35/7709/152089.jpg)
(http://img35.imageshack.us/img35/2762/152090.jpg)
Hopelijk dit weekend weer wat tijd vrijmaken om er wat aan te doen ...
-
very gaaf!! De audi gaat helemaal de goede kant op. -thumbsup- -ja-
Hulp met demonteren? Jij bedankt voor het plaatwerk! -thumbsup-
De deuren hebben al een plekje gevonden in mijn nieuwe aanwinst (polo 1.3 coupe) en de motorkap is naar Fishman gegaan.
-
en gister heb ik (na het lezen in Jaap v/d Vegte z'n topic) een Polo 6N spaghetti besteld en een setje Wellems blokken.
Het spruitstuk (ff Jaap z'n foto gepikt) en de Wellems blokken zijn ondertussen binnen.
FOTO'S
Spaghetti van een 6N
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/IMGP7215a.jpg
Het ziet er voor dat geld echt netjes uit en ik 'popel' om te gaan beginnen, maar eerst
nog even een klein rondje Europa (http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=rijswijk&daddr=eindhoven+to:Spa,+Belgi%C3%AB+to:augsburg,+duitsland+to:Kals,+9981+Kals+am+Gro%C3%9Fglockner,+Lienz,+Tirol,+Oostenrijk+to:davos,+zwitserland+to:andermatt,+zwitserland+to:sion,+zwitserland+to:chamonix,+frankrijk+to:albertville,+frankrijk+to:savines,+frankrijk+to:Digne-les-bains,+frankrijk+to:D4202+to:Nice,+Frankrijk+to:menton,+frankrijk+to:Sospel,+Frankrijk+to:St+Martin+V%C3%A9subie,+Belv%C3%A9d%C3%A8re,+Provence-Alpes-C%C3%B4te+d'Azur,+Frankrijk+to:Barcelonnette,+Frankrijk+to:Savines,+Frankrijk+to:Grenoble,+frankrijk+to:Dijon,+Frankrijk+to:Reims,+Frankrijk+to:Gent,+Belgi%C3%AB+to:Breda+to:Rijswijk&geocode=%3B%3B%3B%3BFV8tzQIdIvbAAA%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3BFfinngIdBE1oAA%3B%3B%3B%3BFXF4oAIdiMZuACnLt5DMZq_NEjH4iLHzWNJj_Q%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B&hl=nl&mra=pe&mrcr=14,15&via=12&sll=47.857403,8.085938&sspn=10.779139,18.69873&ie=UTF8&ll=48.487486,7.712402&spn=10.648243,18.69873&z=6) met de spijlbus.
-
3.822 km -wtf- -thumbsup- -goodjob-
-
maar eerst
nog even een klein rondje Europa (http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=rijswijk&daddr=eindhoven+to:Spa,+Belgi%C3%AB+to:augsburg,+duitsland+to:Kals,+9981+Kals+am+Gro%C3%9Fglockner,+Lienz,+Tirol,+Oostenrijk+to:davos,+zwitserland+to:andermatt,+zwitserland+to:sion,+zwitserland+to:chamonix,+frankrijk+to:albertville,+frankrijk+to:savines,+frankrijk+to:Digne-les-bains,+frankrijk+to:D4202+to:Nice,+Frankrijk+to:menton,+frankrijk+to:Sospel,+Frankrijk+to:St+Martin+V%C3%A9subie,+Belv%C3%A9d%C3%A8re,+Provence-Alpes-C%C3%B4te+d'Azur,+Frankrijk+to:Barcelonnette,+Frankrijk+to:Savines,+Frankrijk+to:Grenoble,+frankrijk+to:Dijon,+Frankrijk+to:Reims,+Frankrijk+to:Gent,+Belgi%C3%AB+to:Breda+to:Rijswijk&geocode=%3B%3B%3B%3BFV8tzQIdIvbAAA%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3BFfinngIdBE1oAA%3B%3B%3B%3BFXF4oAIdiMZuACnLt5DMZq_NEjH4iLHzWNJj_Q%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B&hl=nl&mra=pe&mrcr=14,15&via=12&sll=47.857403,8.085938&sspn=10.779139,18.69873&ie=UTF8&ll=48.487486,7.712402&spn=10.648243,18.69873&z=6) met de spijlbus.
3.822 km -wtf- -thumbsup- -goodjob-
Ja... maar ook:
3.822 km – ca. 1 dag 23 uur
dussuh:
Gepost op: Do, 16 Jul 2009, 14:59:45,. als ie nou direct vertrokken is, dan het weekend al weer aan de slag :)
-
Ja... maar ook:
3.822 km – ca. 1 dag 23 uur
2400km in 54 uur (http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,2710.0.html) is geen probleem, maar 3822km in 47 uur gaat me niet lukken.
Ergens in Juli en Augustus gaan we deze trip doen, eerst heb ik nog zat werk om de SO42 reisklaar te maken.
-
Wel erg gaaf zo'n rondreis! -cool- Denk dat ik deze zomer met de Derby niet verder kom dan punt C... :D
-
Wel erg gaaf zo'n rondreis! -cool-
Rondreis is alweer een week of wat achter de rug;
http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3765.0.html (http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3765.0.html)
(http://img27.imageshack.us/img27/1903/154140.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/2857/154305.jpg)
(http://img21.imageshack.us/img21/7302/154538.jpg)
Heb ondertussen wel de 1300NZ motor zover weer klaarliggen dat hij in de Audi50 gehangen kan worden.
Voor de rest hoofdzakelijk voor anderen bezig geweest :(
-
-kewl-
-
Zie ik daar de Gross Glockner?
-
Zie ik daar de Gross Glockner?
Helemaal goed !!
Ik was tot vorig jaar (http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,2710.0.html) nog nooit in Oostenrijk geweest, maar het is daar zo mooi dat ik dat graag ook aan mijn vrouw en
kinderen wilde laten zien. Volgend jaar zitten we er weer .. eerst weer voor een spijlbustreffen (http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3597.0.html), een maand later gaan
we bij vrienden op bezoek.
Vanwege wat nieuw op te starten 'handel' voor volgend jaar heb ik echter besloten de Audi even aan de kant te zetten.
Afgelopen zaterdag wel nog de motor en bak erin gehangen (moet er ook weer uit, want ik krijg het spaghetti spruitstuk
er niet op -oops- ), maar voorlopig gaat mijn aandacht even naar de bussen.
En zo staat de Audi er nu bij, klaar om voor een jaartje in de stalling te verdwijnen.
(http://img3.imageshack.us/img3/2536/t3009.jpg)
Dit topic mag wat mij betreft op slot, maar als jullie het 'leuk' vinden wil ik jullie best op de hoogte houden van wat wij
(ik en 2 vrienden) met de bussen van plan zijn ...
-
Vanwege wat nieuw op te starten 'handel' voor volgend jaar heb ik echter besloten de Audi even aan de kant te zetten.
Afgelopen zaterdag wel nog de motor en bak erin gehangen (moet er ook weer uit, want ik krijg het spaghetti spruitstuk
er niet op -oops- ), maar voorlopig gaat mijn aandacht even naar de bussen.
Jammer dat hij tijdelijk even aan de kant gaat, maar gelukkig krijgen de bussen ook genoeg aandacht.
En wat die spaghetti betreft, het is mij wel gewoon gelukt, moest wel de stabi er af halen en de auto genoeg omhoog krikken, maar dan past het precies.
-
Kan je niet een groepje optrommelen om de auto alvast een kleurtje te geven (lees= rollen)?? De vorige keer zei je dat er een aantal VF leden waren die al wilden helpen, ik heb daar ook wel oren naar :D
Gaat er al leuk uit zien die audi... Zoals deze er nu bij staat begint het toch wel weer te kriebelen.......
-
Het is niet alleen het in de kleur rollen Martijn ... de vloerplaat en kriksteun linksvoor is kompleet verrot -boehoe-
Om mezelf nou te behoeden voor een vierde (of was het nou vijfde ??) lasproject zet ik hem -als een stukje zelfbescherming- voorlopig even uit het zicht. Ik ken mezelf .. straks staat alles hier uit elkaar, nu is hij nog enigzins rol- en verplaatsbaar.
Het G40 interieur (nou ja, alleen de 2 voorstoelen) gaat er ook niet inkomen .. afgelopen zaterdag 2 Porsche 914 stoeltjes gespast en dat staat erg goed !!
Foto zoals ze in m'n spijlbus zaten. Lekker plat en retro !!
(http://img168.imageshack.us/img168/752/div001si8.jpg)
-
Met een beetje geluk had ik je bij de Grossglockner zien staan. Wij waren eer ook deze zomer!
-
Het is niet alleen het in de kleur rollen Martijn ... de vloerplaat en kriksteun linksvoor is kompleet verrot -boehoe-
Binnendorpel, vloerplaat, kriksteun .. allemaal 'verdampt' :(
(http://img194.imageshack.us/img194/7227/t3010.jpg)
Met een beetje geluk had ik je bij de Grossglockner zien staan. Wij waren eer ook deze zomer!
Wij zijn er woensdag 5 augustus geweest .. vanaf onze camping in Erlberg was het een klein kwartiertje naar het begin
van de Hochalpstrasse en daar mocht je dan 28,- tol betalen. We hadden mooi weer en zijn daarom al op de heenweg
al bij Bikers Point op 2571m geweest. Daarna trok het snel dicht en zijn we nog naar de gletcher gereden en rond 16:00
waren we weer beneden waar de kids nog bijna anderhalf uur in de speeltuin gespeeld hebben.
(die waren het na 100.000 bochten wel re-de-lijk zat :D)
-
'verdampt' :(
... en ook in de schrijfwijze verdammt (http://translate.google.nl/translate_t?hl=nl&ie=UTF-8&text=verdomme&sl=nl&tl=de#de|nl|verdammt)
Succes er mee, het is toch een mooi wagentje
-
Gave stoelen! Heb er ook wel eens aan zitten te denken. Ben benieuwd hoe de zitpositie gaat zijn.
Gele Audi 50 met croky geen kriksteun, waar heb ik dat eerder gezien?
-
Binnendorpel, vloerplaat, kriksteun .. allemaal 'verdampt' :(
(http://img194.imageshack.us/img194/7227/t3010.jpg)
huh ik wist niet dat mijn derby geel was...
(http://lh4.ggpht.com/berendd/SPOu78A5xII/AAAAAAAAEzU/6ZgMaP4NNWA/s800/P1030546.JPG)
oh nee toch niet.. maar lijkt er wel erg veel op..
-
shoot. das croky....
Heb toch flinke mazzel gehad met mijn twee polo-tjes.
(de audi heeft natuurlijk wel al wat jaartjes meer ervaring dan een 1f. Dus niet geheel eerlijk)
Wat een ellende zeg.
-
Daar gaat een hoop werk in zitten Alian.
Lijkt een beetje op mijn Derby toen :(
succes joh!
-
valt nog best mee....
-
meet the flintstones and their odd mobile's :D
-
valt nog best mee....
withstupid
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IKEYSOOC.jpg)
-
Tja, als ik dit allemaal zo zie lijkt die van mij zo slecht nog niet :P
-
Dus weer een beetje motivatie om het te doen als je zo de andere bekijkt ??
-
Ja en nee ...
Ik heb ook nog wat andere projecten staan en aangezien ik daar (met vrouw en kinderen)
wat meer gebruiksmogelijkheden mee heb gaan die nu eerst voor.
De Audi is daarna aan de beurt, maar dan gaan we daar gewoon een stapje verder mee -ja-
-
Vanwege wat nieuw op te starten 'handel' voor volgend jaar heb ik echter besloten de Audi even aan de kant te zetten.
Afgelopen zaterdag wel nog de motor en bak erin gehangen (moet er ook weer uit, want ik krijg het spaghetti spruitstuk
er niet op -oops- ), maar voorlopig gaat mijn aandacht even naar de bussen.
Aankomende zondag vertrekt de Audi voor langere tijd naar een stalling in het zuiden van het land.
Stiekum had ik nog gehoopt om er tussen kerst en oud & nieuw wat aan te kunnen doen, maar mijn werkzaamheden aan
het wagenpark van Camper2freedom (http://www.camper2freedom.com/camper2freedom%20NIEUWS.html) liepen dermate uit dat dat niet gelukt is -boehoe-
De Audi gaat nu even uit het zicht en als ik -hopelijk in het najaar- thuis zelf weer plekje vrij heb komt hij terug.
Edit; zondag is de Audi verhuist naar Molenschot.
(http://img200.imageshack.us/img200/2525/audi50001.jpg)
-
De Audi gaat nu even uit het zicht en als ik -hopelijk in het najaar- thuis zelf weer plekje vrij heb komt hij terug.
Dat plan is er nog steeds, maar ik hoop dat er dan nog plek is, want er is een 1978 Scirocco bijgekomen -love-
(http://img814.imageshack.us/img814/5734/172107.jpg)
-
-hitit- -love- -notworthy-
-
Mooie bak zo met die chromen lijsten! -thumbsup-
-
Potverdorie wat mooi!!!
Gelijk klaar maken om mee te rijden? Of moet die helemaal gerestaureerd worden?
-
De auto heeft nu een jaar of 19 in de stalling gestaan. In die tijd (of voor die tijd) is hij helemaal opgeknapt en overgespoten.
Viavia kreeg ik de Scirocco aangeboden en het kenteken is slapend, dwz er is geen eigenaar meer bekend (het kopie deel3 voor
achter de voorruit is voor het laatst in '90 aangeschaft, daarna is er ook geen 'uitnodiging' meer verstuurd om hem te schorsen)
De voorste binnenschermen zijn netjes gelast en in de wielkasten is dat ook netjes afgewerkt, maar niet onder de motorkap en
dat is dan gelijk het enige werk wat ik eraan heb, buiten natuurlijk de motor een beurtje geven, een verse accu erin, een nieuwe
radiateur, de remmerij gangbaar maken en natuurlijk een schroefsetje eronder met een paar leuke/aparte wielen (15"?) eronder.
Eind volgende week vertrekt hij met een paar bussen van Camper2freedom.com (http://www.camper2freedom.com) naar de stalling, want ik heb er helaas nog geen
tijd voor .. eerst de verbouwing thuis afmaken!!
Maar ik 'vrees' wel dat de Scirocco eerder op de weg is dan de Audi 50 -oops-
-
Maar ik 'vrees' wel dat de Scirocco eerder op de weg is dan de Audi 50 -oops-
De Scirocco staat er ondertussen zo bij, maar verder dan de schroefset en velgen monteren ben ik nog niet gekomen.-boehoe-
Tis ook net een 'opgeblazen' Audi50/Polo1, met die hoekige dakkantjes en strakke, scherpe lijnen.
(http://img822.imageshack.us/img822/2452/scirocco012.jpg)
-
Opgeblazen -thumbsup- Ongeblazen -thumbsup- -thumbsup-
Blijft mooi zo, ALain
-
Gaaf ding -thumbsup-
-
zijn dat nou lancia delta velgen ??
-
Gaaf zo'n Scirocco! Zit er veel werk aan?
-
zijn dat nou lancia delta velgen ??
zo zien ze er idd wel uit ja, zal wel met adaptertjes erop gezet zijn
-
zo zien ze er idd wel uit ja, zal wel met adaptertjes erop gezet zijn
Schuifbouten en centreerringen zijn voldoende.
Mooie Rocco -love-
-
Yep 4x98 he.
Ziet er goed uit -thumbsup-
-
Even een update, vanwege de aanschaf (begin 2011) van een 1982 T3 (met 130pk MTDi motor) heeft de Scirocco noodgedwongen het veld weer moeten ruimen.
De Audi50 staat nog steeds op stal en dat zal hij waarschijnlijk ook nog wel ff blijven.
-
t3 ook niet verkeerd -thumbsup- met de koppel ook niet -hitit-, jammer dat je blikken van de mensen die je achter je laat niet kan zien!
Heb je audi met een doel (weer/nog steeds) op stal gezet?
-
Zucht... de Audi 50 staat alweer bijna 3 jaar in de stalling :(
Aanstaande zaterdag erheen om een auto te gaan brengen (race Alfa GTV van een vriend), een sloper van mij (Sierra Cosworth 4x4) op te gaan halen en de stallingskosten voor de Audi voor 2013 af te gaan rekenen.
Ik vrees dat ik er ook dit jaar weer niet aan ga toekomen (de Sierra zou slechts een maandje daar blijven, staat er inmiddels ook alweer een jaar), ook omdat ik op de zaak een dramatisch jaar achter de rug heb.. zelfs met mijn spijlbus heb ik dit jaar bijna niet gereden en ook de vakantie is er bij ingeschoten. Met de T3 diesel heb ik ook alleen maar pech (http://www.bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22599) gehad en de nieuwe mrb regels hebben de lol ermee helemaal doen vergaan. Als klap op de vuurpijl spatte na goed 800km de bak uit elkaar en nu staat de T3 geschorst en gestald, wachtend op een benzine ombouw... 480,- mrb per kwartaal gaan betalen voor een dieselbus gaat deze jongen niet trekken.
Hopelijk gaat 2014 wat voorspoediger van start, ik heb wel het plan in mijn hoofd om de Audi weer naar Den Haag te halen en eraan te gaan beginnen !
-
Ben benieuwd!
-
, ik heb wel het plan in mijn hoofd om de Audi weer naar Den Haag te halen en eraan te gaan beginnen !
Met de 'stallingsbaas' afgesproken om uiterlijk eind Februari 2014 de Audi50 daar weg te gaan halen om thuis op te gaan bouwen.
-
Je moet ergens beginnen!
-
Met de nieuwe mrb-regels is zo'n lichtgewicht wel weer fijn
-
Klopt, na alle pech met de 1982 T3 diesel (die per 1-01-2014 480,- per kwartaal zou moeten gaan kosten -gert- ) hebben we besloten het anders te gaan doen.
Mijn vrouw rijdt nu in een 1995 Golf3 Gti, maar het is de bedoeling dat zij straks dagelijk (muv dec '14, jan & feb '15) in de Audi50 gaat rijden.. ben er ff klaar mee dat alles alsmaar duurder en onmogelijker gemaakt wordt -boehoe-
Audi 50 gaat straks iets van 54,- mrb kosten en in juli 2015 mrb vrij en dan onbeperkt inzetbaar !!
-
Dat t3 probleem ken ik wel. Ga morgen een 2.0 8v op halen die ik een tijdje terug al gekocht had. Past zo op de diesel bak.
-
--
-
Geef mij dan even een prijsindicatie in een prive berichtje -thumbsup- {ik heb wel interesse in de audi}