Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Arjan op vr, 18 apr 2003, 00:54:17
-
Een 1300 blok getuned bij Sorg kan dit ongeveer 120 pk opbrengen?? En wat mag zo'n blok kosten zonder carbs maar nog wel met spruitstuk??
Arjan
-
120 pk is te doen ja, met grotere kleppen en een goede nokkenas.
Prijs afhankelijk van de staat natuurlijk, nieuwprijs ligt behoorlijk hoog (4000 euro?)
ebay?
-
4000 euro nieuw ?
Ik betwijfel het .. en zeker met wat grotere kleppen ne nokkenas . Makkelijke tuning zeg ..
120 PK van Sorg is goed mogelijk . Hoeveel km heeft het gelopen ? En kun je het ook horen en voelen lopen/rijden ?
Er wordt wel meer geschreeuwd over de hoeveelheid PK's ; zelfs op dit forum LOL
Werd me pas een NIEUW 1300 16 v blok aangeboden .. nieuwprijs 20500 Euro .. en das geen typefout ;)
Nu maar 9500 pleuros
Had ook maar 172 pk ...
Kortom : 120 kan makkelijk maar ik zou wat meer bewijs verlangen want er wordt veel geroepen.
Wel leuk als het 120 echte Pk's zijn : heb je meer koppel dan een G40 en die zie je alleen in je achteruitkijkspiegel .. met chip en pulley of niet LOL
-
Ik kan het niet horen zien lopen. Er zitten wel papieren bij dat het blok 123 pk zou moeten hebben. Alleen zijn de webers pleitte. Als alles een beetje meezit kan ik het blok + toebehoren zoals bak e.d voor 100 pleuro kopen. Het hangt nu nog in een duitse GT en ik moet het er zelf uithalen. Mooi blokkie voor in de einzer leek me..........
Arjan
-
Niet alleen grotere kleppen en nokkenas natuurlijk, dat snap je zelf ook wel. :P
-
Voor 100 euro kun je geen buil vallen
Allen wel erg weinig ...
-
Weet iemand kenmerken van een Sorg blok?? Ik heb zojuist foto's gehad maar zo op het gezicht alleen een inlaatspruitstuk voor webers en een stickertje van Sorg. De papieren blijken pleitte te zijn. Dus errug wazig verhaal. Dus mijn vraag is op Sorg ook zijn kenmerken aan de buitenkant in het blok zet ofzo???
Arjan
-
Ik heb een cylinderkop van Sorg, dit staat erin gestanst:
S1006M
Of dat ook op het blok staat weet ik niet, denk het wel.
Inlaatspruitstuk is S1003M geloof ik... (uit het hoofd ;) )
-
Als het 100 euro is gewoon kopen .
De inlaat is al duurder .
En als je m wilt horen lopen : moet nog een motortester ophalen in Duitsland en dan kun je m daar opzetten en testen .
Is te huur strax :)
-
gewoon niet sappelen en kopen dat stuk sorg ijzer .lostrekken en reviverven .is geheid een hh blok bewerkt.is normaal een 1200 euro waard in slechte conditie
je krijgt hem eigenlijk voor die 100 duuro's .en goedkoper kan niet
-
1200 euro voor een HH blok in slechte conditie ?
Voor de helft VERkoop ik dr zo tien ... zeg ff waar aub :P
-
Nee, in slechte conditie is het geen 1200 euro waard..
Dat is wat ze er voor vragen :-)
-
ik bedoelde dus een duitser die een sorg blok heeft kan er 1200 voor vragen :D
-
Vandaag het hele spul opgehaald. Het inlaatspruitstuk is sowieso van Sorg. De rest moet nog blijken. De 120 pk die die gasten beloofden zullen volgens mij wel uit de duim komen. Zag al geen ander uitlaatspruitstuk als het orginele. Verder staat het geval al een hele poos stil en is de distributie riem doorgesneden. Volgende week zaterdag gaat het blok eruit en hoop ik meer te kunnen zien. Het blok gaat in iedergeval tot het laatste boutje uit elkaar en als het de moeite is word het blok geheel nieuw opgebouwd.........
Arjan
-
ik haaluit een 1.4 met origie uitlaat 140 pk dus spaghety zegt niks
-
Blok er vandaag uitgehaald. Het is nog steeds onduidelijk of het een Sorg is. Er zijn nog geen nummers te bekennen. Met z'n twee-en in anderhalf uur een blok compleet met bak en alles eruit is ook niet slecht voor een paar prutsers dacht ik. We hebben alles los gemaakt zoals de veerpoten enzo en de carosserie over het blok heen getild. Er staat dus nu een complete aandrijflijn..........
Arjan
P.S. Iemand nog interesse in een dak met orgineel schuifkantel dak van een 2 coupé??
-
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.
en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.
-
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.
en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.
We hebben de Polo vandaag verder kaal gemaakt en plat geduwd. Lekker makkelijk zo'n duitser duw plat en laat hem in een oud ijzer bak zakken. Ik heb het blok ook schoongespoten vandaag. Er staan geen nummers in die erop duiden dat het een Sorg motor zou zijn. Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??
Het dak heb ik er vandaag met ruitstijlen en al afgeslepen. Het is een dus een compleet dak met orgineel schuifkanteldak (stalen plaat). Alleen de hemel ontbreekt. De VRAAGprijs is 70 euro dus bieden mag.
Arjan
-
Origineel schuif-kanteldak??
Sinds wanneer heeft VW die in een Polo gemonteerd?!
p.s. je plaatwerk verhaal snap ik al helemaal niet,kan hier bij de plaatselijk automatboer vrijwel elk stuk reparatie plaatwerk krijgen...
-
Inderdaad een schuifdak jij wint. En wat het plaatwerk betreft bij de plaatselijke automaterialenboeren hier kan ik niet alle reparatie plaatdelen meer bestellen. Maar dan gaan we maar wat verder buiten de deur zoeken.
Arjan
-
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??
Arjan
Niemand???
-
Quote (Arjan @ May 17 2003,14:58)
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??
Arjan
Niemand???
Hangt een beetje af van wat er allemaal aan het blok gedaan is.
Als alleen de kop geflowd is zou je er de orginele MH ontsteking op kunnen zetten.
Als de compressie ook verhoogd is zou ik een GK ontstekings computer nemen met het huis van een NZ of een gelijke (zit ook op bv Golf 3), omdat het huis van de GK niet op een hydro kop past.