Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Arjan op vr, 18 apr 2003, 00:54:17

Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op vr, 18 apr 2003, 00:54:17
Een 1300 blok getuned bij Sorg kan dit ongeveer 120 pk opbrengen?? En wat mag zo'n blok kosten zonder carbs maar nog wel met spruitstuk??

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Dennis op vr, 18 apr 2003, 12:05:15
120 pk is te doen ja, met grotere kleppen en een goede nokkenas.

Prijs afhankelijk van de staat natuurlijk, nieuwprijs ligt behoorlijk hoog (4000 euro?)

ebay?
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Gert op vr, 18 apr 2003, 14:00:21
4000 euro nieuw ?
Ik betwijfel het .. en zeker met wat grotere kleppen ne nokkenas . Makkelijke tuning zeg ..

120 PK van Sorg is goed mogelijk . Hoeveel km heeft het gelopen ? En kun je het ook horen en voelen lopen/rijden ?
Er wordt wel meer geschreeuwd over de hoeveelheid PK's ; zelfs op dit forum LOL

Werd me pas een NIEUW 1300 16 v blok aangeboden .. nieuwprijs 20500 Euro .. en das geen typefout ;)
Nu maar 9500 pleuros
Had ook maar 172 pk ...

Kortom : 120 kan makkelijk maar ik zou wat meer bewijs verlangen want er wordt veel geroepen.

Wel leuk als het 120 echte Pk's zijn : heb je meer koppel dan een G40 en die zie je alleen in je achteruitkijkspiegel .. met chip en pulley of niet LOL
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op vr, 18 apr 2003, 14:24:09
Ik kan het niet horen zien lopen. Er zitten wel papieren bij dat het blok 123 pk zou moeten hebben. Alleen zijn de webers pleitte. Als alles een beetje meezit kan ik het blok + toebehoren zoals bak e.d voor 100 pleuro kopen. Het hangt nu nog in een duitse GT en ik moet het er zelf uithalen. Mooi blokkie voor in de einzer leek me..........

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Dennis op vr, 18 apr 2003, 16:58:23
Niet alleen grotere kleppen en nokkenas natuurlijk, dat snap je zelf ook wel.  :P



Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Gert op za, 19 apr 2003, 02:42:28
Voor 100 euro kun je geen buil vallen

Allen wel erg weinig ...
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op zo, 20 apr 2003, 15:31:52
Weet iemand kenmerken van een Sorg blok?? Ik heb zojuist foto's gehad maar zo op het gezicht alleen een inlaatspruitstuk voor webers en een stickertje van Sorg. De papieren blijken pleitte te zijn. Dus errug wazig verhaal. Dus mijn vraag is op Sorg ook zijn kenmerken aan de buitenkant in het blok zet ofzo???

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Dennis op zo, 20 apr 2003, 15:59:27
Ik heb een cylinderkop van Sorg, dit staat erin gestanst:



S1006M

Of dat ook op het blok staat weet ik niet, denk het wel.
Inlaatspruitstuk is S1003M geloof ik... (uit het hoofd  ;) )
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Gert op zo, 20 apr 2003, 19:53:57
Als het 100 euro is gewoon kopen .
De inlaat is al duurder .

En als je m wilt horen lopen : moet nog een motortester ophalen in Duitsland en dan kun je m daar opzetten en testen .
Is te huur strax  :)
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Serge op ma, 21 apr 2003, 18:23:47
gewoon niet sappelen en kopen dat stuk sorg ijzer .lostrekken en reviverven .is geheid een hh blok bewerkt.is normaal een 1200 euro waard in slechte conditie
je krijgt hem eigenlijk voor die 100 duuro's .en goedkoper kan niet
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Gert op ma, 21 apr 2003, 18:55:04
1200 euro voor een HH blok in slechte conditie ?
Voor de helft VERkoop ik dr zo tien ... zeg ff waar aub  :P
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Jaap op ma, 21 apr 2003, 22:03:24
Nee, in slechte conditie is het geen 1200 euro waard..

Dat is wat ze er voor vragen :-)
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Serge op zo, 27 apr 2003, 11:23:12
ik bedoelde dus een duitser die een sorg blok heeft kan er 1200 voor vragen  :D
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op za, 10 mei 2003, 19:25:35
Vandaag het hele spul opgehaald. Het inlaatspruitstuk is sowieso van Sorg. De rest moet nog blijken. De 120 pk die die gasten beloofden zullen volgens mij wel uit de duim komen. Zag al geen ander uitlaatspruitstuk als het orginele. Verder staat het geval al een hele poos stil en is de distributie riem doorgesneden. Volgende week zaterdag gaat het blok eruit en hoop ik meer te kunnen zien. Het blok gaat in iedergeval tot het laatste boutje uit elkaar en als het de moeite is word het blok geheel nieuw opgebouwd.........

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Serge op za, 10 mei 2003, 21:29:28
ik haaluit een 1.4 met origie uitlaat 140 pk dus spaghety zegt niks
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op wo, 14 mei 2003, 22:01:22
Blok er vandaag uitgehaald. Het is nog steeds onduidelijk of het een Sorg is. Er zijn nog geen nummers te bekennen. Met z'n twee-en in anderhalf uur een blok compleet met bak en alles eruit is ook niet slecht voor een paar prutsers dacht ik. We hebben alles los gemaakt zoals de veerpoten enzo en de carosserie over het blok heen getild. Er staat dus nu een complete aandrijflijn..........

Arjan

P.S. Iemand nog interesse in een dak met orgineel schuifkantel dak van een 2 coupé??
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: patrick86c op do, 15 mei 2003, 11:23:30
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.


en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op za, 17 mei 2003, 14:58:39
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.


en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.

We hebben de Polo vandaag verder kaal gemaakt en plat geduwd. Lekker makkelijk zo'n duitser duw plat en laat hem in een oud ijzer bak zakken. Ik heb het blok ook schoongespoten vandaag. Er staan geen nummers in die erop duiden dat het een Sorg motor zou zijn. Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Het dak heb ik er vandaag met ruitstijlen en al afgeslepen. Het is een dus een compleet dak met orgineel schuifkanteldak (stalen plaat). Alleen de hemel ontbreekt. De VRAAGprijs is 70 euro dus bieden mag.

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Douwe op za, 17 mei 2003, 17:08:16
Origineel schuif-kanteldak??
Sinds wanneer heeft VW die in een Polo gemonteerd?!

p.s. je plaatwerk verhaal snap ik al helemaal niet,kan hier bij de plaatselijk automatboer vrijwel elk stuk reparatie plaatwerk krijgen...
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op za, 17 mei 2003, 18:43:46
Inderdaad een schuifdak jij wint. En wat het plaatwerk betreft bij de plaatselijke automaterialenboeren hier kan ik niet alle reparatie plaatdelen meer bestellen. Maar dan gaan we maar wat verder buiten de deur zoeken.

Arjan
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Arjan op do, 22 mei 2003, 18:13:03
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Arjan

Niemand???
Titel: 1300 Sorg blok
Bericht door: Marcel86c op do, 22 mei 2003, 21:00:30
Citaat
Quote (Arjan @ May 17 2003,14:58)
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Arjan

Niemand???


Hangt een beetje af van wat er allemaal aan het blok gedaan is.
Als alleen de kop geflowd is zou je er de orginele MH ontsteking op kunnen zetten.
Als de compressie ook verhoogd is zou ik een GK ontstekings computer nemen met het huis van een NZ of een gelijke (zit ook op bv Golf 3), omdat het huis van de GK niet op een hydro kop past.