Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jaap op zo, 01 nov 2009, 19:47:40
-
(http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200905/2010-volkswagen-polo-34_800x0w.jpg)
Zou het dan toch: een ' small block ' achtig TDI blok met 4 cilinders?
Met andere woorden: een optioneel 86c TDI'tje?
Ziet er enigzins uit als een 16v, met crossflow cilinderkop (inlaat achter, uitlaat voor) en enige neiging voorover als ware het een standaard polo blokje :) toch?
-
ik weet wel dat pearle de eerste stop voor jou is jaap -uitlachen- er staat echt 1.4
-
Ik zie het nu ook.. :( Foute foto onder stukje over 1.6 TDI :( kon ook al geen commonrailpomp vinden, of turbo..
-
joh , :)
-
zooooo jammer.... -nana-
-
ach.....gewoon een lader er op knallen -klus- -naughty-
-
Directe Injectie ( PumpeDuse of Commonrail ) kopje brengt, ten opzichte van een IDI (Indirecte Diesel Injectie; voorkamer Diesel) een beetje meer efficientie.. meer vermogen,. meer zwarte strepen op de straat, maar dan afkomstig van de bandjes -hitit-
Een TDI kop op de 1.4 Giesel, met lader (en turbo!? eek! ) dat zal 100PK+ en 200nm+ moeten doen..
-
jaap wel je dingetje in je broek houden he tijdens het rijden :)
ik snap het wel als je al zo lang droog staat dat je graag iets wilt met lekker trek vermogen -wanker- uitlachen2
-
de 1.6 is een compleet nieuw blok maar wel afgeleid van de de oude 1.9 pompe düsse tdi
dus helaas weer een no go
gr maikel
-
idd impossible
heb em eergisteren met een training ff heeldichtbij kunnen bekijken van alle kanten, is gewoon een vw bigblock en gaat dus niet echt werken..
alles is mogenlijk natuurlijk,
wat wel ff interesant is om te vermelden is dat de drie vermogens varianten van die 1600 commonrail tdi alleen software matig verschillen dus je kan de 55kw zo naar 77kw 'chippen', intern zijn er geen verschillen..
-
dat kon met de 1400tsi toch ook al
daar zijn die extra 3de letter in de motorcode voor? altans dat is mij uitgelegt.
ook nieuws is dat deze motoren tandriemen hebben die tot 3ton zouden moeten draaien (don't hit me if i'sm rong)
en een olie pomp die ook met een tandriem aangedreven word.
gr maikel
-
klopt helemaal..sterker nog de olie pomp word ook nog eens geregeld zodat ie niet meer druk op brengt dan nodig is..
-
hoe wordt dat geregeld? toch niet elektronisch ofwel? 1x een storing en je kunt er 'n ander blok in lepelen :), lijkt me beetje onlogisch.. (daar zullen die duitsers toch wel aan gedacht hebben)
-
nou de laatste tijd vraag ik me dat af of ze nog wel denken dat het heel moet blijven.
Sta nergens meer van te kijken.
Kom tegenwoordig de meest gekke storingen tegen bij skoda en denk dat dat echt niet aan de tsjechen ligt.
Ach ja de tijd zal he leren, schijnt wel fijne motor te zijn om te rijden.
Maar het zijn wel meer een toeren motor met koppel op wat hoger toeren gebied.
gr maikel.
-
klopt helemaal..sterker nog de olie pomp word ook nog eens geregeld zodat ie niet meer druk op brengt dan nodig is..
Doet de pomp in mijn 1977ér 900cc HA blokje ook al hoor: Overdruk klep! :) Bij te veel druk, gaat de overdruk klep open. Klep open = vrije loop oliepomp = véél minder weerstand.
Maar goed: dat werkt mechanisch en alleen bij veelsteveel druk. Geen standaard regeling naar constant een barretje of 3..
Bij een dry-sump systeem zorgt een (al dan niet elektrische) pomp ook gewoon voor een constante druk; Zal niet heel erg storingsgevoelig zijn denk ik? Ken niet zoveel verhalen van Porsche's die binnen de garantieperiode een nieuw blok nodig hebben wegen oliedruk falen.
-
je hebt opzich gelijk.
wij zien natuurlijk alleen maar de probleem gevallen terweil er eigenlijk meer auto's zijn die heel blijven.
maar blijft toch iets raars dat hedendaagse elektronica in een auto.
maar nu weer een klein beetje on topic:
nieuwe polo heeft ie al een letter of nummer mee gekregen zoals 6n 6n2 9n 9nf??
vind wel een gave bak alleen jammer dat ie zo duur is :(
-
Hij kwam laatst het tankstation opgereden terwijl ik mijn banden van verse lucht aan het voorzien was, maar moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie aan een Kia dacht -hitit-.
Kan ook te maken hebben met die totaal niet flatterende oranje-bruine lakkleur... -gumuz-
-
nieuwe polo heeft ie al een letter of nummer mee gekregen zoals 6n 6n2 9n 9n3??
vind wel een gave bak alleen jammer dat ie zo duur is :(
Polo 6R
-
aha ze gebruiken nu dus de letter uit chasis nummer.
zijn en paar onderdelen omgedoopt van 6q naar 6r (6q is 9n(f))
gr maikel.