Auteur Topic: 1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986  (gelezen 2112 keer)

Offline michael-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Gepost op: do, 23 nov 2006, 20:04:23 »
Ik ben mischien van plan om mijn mh motor te vervangen door een 1.6 (aea?) 75pk blok uit een polo 6n of een golf 3.

om een motor in te hangen heb ik de mogelijkheden wel toe maar toch wat vraagjes.

heb de zoekfunctie gebruikt en weet nu dus dat het in ieder geval aan mijn eigen steunen past.

wil dan een compleet orginele motor motor hebben compleet met bak, computer, bedrading enz.

is het redelijk plug en play of komt er nog wel wat bij kijken en zo ja wat zijn de belangrijkste dingen?

auto is een polo 2 coupe 1986 met 1,3 Mh motor

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #1 Gepost op: do, 23 nov 2006, 21:54:19 »
Met computer en bedrading is ABSOLUUT niet plug and play, eerder de windows variant  :)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline michael-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #2 Gepost op: do, 23 nov 2006, 21:56:34 »
plug en play is niet de juiste term maar is het te doen?

en wat is er zoals voor nodig.

wil iig geen dubbele carbs ofzo dat zuipt me iets te veel. :)

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #3 Gepost op: do, 23 nov 2006, 23:58:47 »
...dat zuipt me iets te veel. :)

laat dan lekker die MH zitten...  -moon-

Als je meer pk's hebt dan ga je ze ook gebruiken, en dus meer verbruik.

Maar dat verbruik valt bij multiecarbs ontzettend mee, laatste ritje Alkmaar-Asten en terug was 1 op 13. En dat incl. een stukje blazen (195 op de teller).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #4 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 08:39:09 »
Precies: Het verbruik zou m toch echt in de rechter voet moeten zitten. Natuurlijk verschilt de afstelling van een motor wel in het verbruik (standaard injectiecomputer staat op z'n aller armst te draaien), maar de auto veranderd door carb of injectie verder niet: Nog steeds de zelfde massa, de zelfde luchtweerstand. Bij hetzelfde gebruik zal er heus wel verschil in gebruik zijn,..

Zoek vooral een 1.6 blok met juiste bakaansluiting. Computer en injectie: 't is allemaal over te bouwen, maar zorg er wel voor dat je GOEDE stroomschema's hebt.  In principe is het ombouwen van een 1.3 MH (carb) naar een 1.3 3F (digifant injectie) net zo moeilijk als naar een 1.6 (wat voor injectie dan ook).  

Het blok hangen is 1, het laten draaien is twee. Geen verstand van elektronica? Geen geduld: niet doen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline michael-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #5 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 18:55:19 »
MH motor zuipt nu als ik weet niet wat.

motor loopt gewoon voor geen meter stationair, houdt in en zuipt als een raket ook bij normaal gebruik.

natuurlijk heb ik hier vragen over gesteld en kreeg antwoorden als, pierburg 2e3 carb is best shit qua afstelling  enzo. ik heb het zelfde maar heb er mee leren leven door dwarsvoetig te rijden enz.

daarom dacht ik als het nou redelijk te doen is kan er mischien wel zon mooi lopend bv 95er polo blokje in. heb wel eens met een 6n 1.6 gereden en dat komt best van zijn plek in een auto die 150 kg+ meer weegt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #6 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 19:31:49 »
Aha.

Nou goed: Plug er dan een 1.6 in, en laat m dan goed afstellen: In volledige standaard configuratie komt er nog wel eens meer vermogen uit dan na aanpassingen met carb's enzo...

Maar kijk goed wat je koopt: je moet t blok wel echt compleet hebben: liefst compleet met kabelboom, dashboard, contactslot en de hele santekraam.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #7 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 19:57:01 »
ik zit ook al enige tijd te denken over een blokwissel, en dan niet om er veel vermogen uit te halen, maar voor een beetje meer koppel en als het een beetje meezit wat minder gewicht.

Wat ik me dus afvraag is, welke blokken hebben een aluminium onderblok, en hoeveel scheelt dat kwa gewicht met zoiets als een NZ motor?

Ook heb ik gelezen dat de inlaatspruitstukken van bijvoorbeeld de NZ of 3f niet op bijvoorbeeld een ABU passen zonder aanpassingen, geld dit voor alle smallblock motorblokken uit de golf3 en polo 6n? Hoe zit dat met de ontsteking, past die er zomaar op? Zijn uitlaatspruitstukken ook verschillend?
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #8 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 21:23:31 »
motorcode's die passen in de 1.6 reeks .
1e serie abu ,2e serie is voor de 020 bakken
aee 1.6 met spanrol
de inlaat spruitstukken van de polo 2 passen niet op de abu kop .
ook niet op de aee
abu heeft een inlaat spruitstuk met monopoint injectie ,volgens mij als je dus op deze inlaat een 2e3 carburateur zet van een golf mk2 1.8 met pasplaat (is niet 1 2 3 werk ,maar vergt wat pas en meet werk)en de ontstekingshuis van je mh motor op de kop ,zou het mogelijk moeten zijn om een rustig en soepele motor te kunnen creeeren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #9 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 21:27:03 »
maar volgens mij zou zelfs de monopoint injectie ook moeten kunnen ,deze is van de golf 3 abu motor best over te zetten ,mits je een schema hebt ,computer regelt net als de aav computer de injectie en ontsteking ,dus als je blok en draadboom hebt met computer zou het moeten passen als bijna plug and play .enigste is de voeding naar de pomp ,motorsignalen van oliedruk en watertemp ,motor toerental ,naar je klokkenwinkel ,spanning naar de computer moet ook gelegd worden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #10 Gepost op: vr, 24 nov 2006, 23:07:40 »
M.a.w. plug and PRAY... :)
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline michael-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #11 Gepost op: za, 25 nov 2006, 08:45:43 »
even vermelden dat ik het dashboard en de dashboard kabelboom van een polo 2f g40 erin heb zitten. ook injectie dus en heeft als het goed is dan ook al draden naar de brandstofpomp vanaf je contactslot. want ik heb nu dus wat draden/stekkers over, alles werkt dus toerenteller olielampjes enz.

moet ik ook een andere zekeringskast hebben bij ombouw 1.6?van de polo of golf 3 ?

verstand van elektronica heb ik wel, ben er voor aan het leren op school.




Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #12 Gepost op: za, 25 nov 2006, 09:38:21 »
Ik zou eerst maar eens beginnen de schema's van beide auto's te bemachtigen.
Vergelijk het zo eerst maar eens voordat je er aan begint.
1H en 6N hebben een compleet ander systeem dan een 86 (ook al heeft ie injectie) :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #13 Gepost op: za, 25 nov 2006, 13:42:02 »
M.a.w. plug and PRAY... :)

tijdens en na het inbouwen ff naar het oosten buigen

allah is zuidoosten ,wolfsburg is oosten



je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline michael-polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
1.6 golf 3/polo 6n motor in polo 2 1986
« Reactie #14 Gepost op: di, 28 nov 2006, 20:17:48 »
heb mijn motor eindelijk goed.

iets heel simpels het slangetje van de carburateur naar het luchtfilter die dus weer de ''voorverwarmingklep'' regels lag er naast. even overheen gekeken.

dus mh blijft er even in. wat is eigenlijk een goede simpele manier om wat meer vermogen uit een mh te halen?