Auteur Topic: 1300 Sorg blok  (gelezen 3128 keer)

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
1300 Sorg blok
« Reactie #15 Gepost op: wo, 14 mei 2003, 22:01:22 »
Blok er vandaag uitgehaald. Het is nog steeds onduidelijk of het een Sorg is. Er zijn nog geen nummers te bekennen. Met z'n twee-en in anderhalf uur een blok compleet met bak en alles eruit is ook niet slecht voor een paar prutsers dacht ik. We hebben alles los gemaakt zoals de veerpoten enzo en de carosserie over het blok heen getild. Er staat dus nu een complete aandrijflijn..........

Arjan

P.S. Iemand nog interesse in een dak met orgineel schuifkantel dak van een 2 coupé??
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
1300 Sorg blok
« Reactie #16 Gepost op: do, 15 mei 2003, 11:23:30 »
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.


en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
1300 Sorg blok
« Reactie #17 Gepost op: za, 17 mei 2003, 14:58:39 »
dat is best wel balen dat je het zo niet kan vinden.
of het nu wel of geen sorg blok is.


en ps is het een kanteldak voor het originele schuidak dus met metalen plaat?
zo ja ben ik wel geintreseert.

We hebben de Polo vandaag verder kaal gemaakt en plat geduwd. Lekker makkelijk zo'n duitser duw plat en laat hem in een oud ijzer bak zakken. Ik heb het blok ook schoongespoten vandaag. Er staan geen nummers in die erop duiden dat het een Sorg motor zou zijn. Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Het dak heb ik er vandaag met ruitstijlen en al afgeslepen. Het is een dus een compleet dak met orgineel schuifkanteldak (stalen plaat). Alleen de hemel ontbreekt. De VRAAGprijs is 70 euro dus bieden mag.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
1300 Sorg blok
« Reactie #18 Gepost op: za, 17 mei 2003, 17:08:16 »
Origineel schuif-kanteldak??
Sinds wanneer heeft VW die in een Polo gemonteerd?!

p.s. je plaatwerk verhaal snap ik al helemaal niet,kan hier bij de plaatselijk automatboer vrijwel elk stuk reparatie plaatwerk krijgen...
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
1300 Sorg blok
« Reactie #19 Gepost op: za, 17 mei 2003, 18:43:46 »
Inderdaad een schuifdak jij wint. En wat het plaatwerk betreft bij de plaatselijke automaterialenboeren hier kan ik niet alle reparatie plaatdelen meer bestellen. Maar dan gaan we maar wat verder buiten de deur zoeken.

Arjan
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline Arjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 153
1300 Sorg blok
« Reactie #20 Gepost op: do, 22 mei 2003, 18:13:03 »
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Arjan

Niemand???
Polo 1f als resto projekt
Polo 6n 1.6 als dagelijks transport
Kawasaki zxr400 als laagvlieger

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
1300 Sorg blok
« Reactie #21 Gepost op: do, 22 mei 2003, 21:00:30 »
Citaat
Quote (Arjan @ May 17 2003,14:58)
Het is een MH (meer info graag) blok met bewerkte kop. Tevens is de onsteking pleitte (verdeler de rest heb ik nog wel) iemand tips voor een goede onsteking om erop te zetten??

Arjan

Niemand???


Hangt een beetje af van wat er allemaal aan het blok gedaan is.
Als alleen de kop geflowd is zou je er de orginele MH ontsteking op kunnen zetten.
Als de compressie ook verhoogd is zou ik een GK ontstekings computer nemen met het huis van een NZ of een gelijke (zit ook op bv Golf 3), omdat het huis van de GK niet op een hydro kop past.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.