Auteur Topic: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?  (gelezen 1502 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Gepost op: zo, 01 nov 2009, 19:47:40 »


Zou het dan toch: een ' small block ' achtig TDI blok met 4 cilinders?

Met andere woorden: een optioneel 86c TDI'tje?

Ziet er enigzins uit als een 16v, met crossflow cilinderkop (inlaat achter, uitlaat voor) en enige neiging voorover als ware het een standaard polo blokje :) toch?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 nov 2009, 19:51:30 »
ik weet wel dat pearle de eerste stop voor jou is jaap  -uitlachen-  er staat echt 1.4
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 nov 2009, 19:52:42 »
Ik zie het nu ook.. :(   Foute foto onder stukje over 1.6 TDI :( kon ook al geen commonrailpomp vinden, of turbo..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 nov 2009, 19:53:47 »
joh , :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 02 nov 2009, 08:41:54 »
zooooo jammer.... -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 02 nov 2009, 10:05:55 »
ach.....gewoon een lader er op knallen -klus- -naughty-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 02 nov 2009, 11:19:29 »
Directe Injectie ( PumpeDuse of Commonrail ) kopje brengt, ten opzichte van een IDI (Indirecte Diesel Injectie; voorkamer Diesel) een beetje meer efficientie.. meer vermogen,. meer zwarte strepen op de straat, maar dan afkomstig van de bandjes  -hitit-

Een TDI kop op de 1.4 Giesel, met lader (en turbo!? eek! ) dat zal 100PK+ en 200nm+ moeten doen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 02 nov 2009, 19:08:05 »
jaap wel je dingetje in je broek houden he tijdens het rijden :)
ik snap het wel als je al zo lang droog staat dat je graag iets wilt met lekker trek vermogen -wanker- uitlachen2
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 02 nov 2009, 21:58:35 »

de 1.6 is een compleet nieuw blok maar wel afgeleid van de de oude 1.9 pompe düsse tdi

dus helaas weer een no go

gr maikel


Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 13 nov 2009, 14:11:18 »
idd impossible

heb em eergisteren met een training ff heeldichtbij kunnen bekijken van alle kanten, is gewoon een vw bigblock en gaat dus niet echt werken..

alles is mogenlijk natuurlijk,

wat wel ff interesant is om te vermelden is dat de drie vermogens varianten van die 1600 commonrail tdi alleen software matig verschillen dus je kan de 55kw zo naar 77kw 'chippen', intern zijn er geen verschillen..
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 13 nov 2009, 23:11:26 »
dat kon met de 1400tsi toch ook al
daar zijn die extra 3de letter in de motorcode voor? altans dat is mij uitgelegt.

ook nieuws is dat deze motoren tandriemen hebben die tot 3ton zouden moeten draaien (don't hit me if i'sm rong)
en een olie pomp die ook met een tandriem aangedreven word.

gr maikel

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #11 Gepost op: za, 14 nov 2009, 13:45:59 »
klopt helemaal..sterker nog de olie pomp word ook nog eens geregeld zodat ie niet meer druk op brengt dan nodig is..
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #12 Gepost op: zo, 15 nov 2009, 10:48:37 »
hoe wordt dat geregeld? toch niet elektronisch ofwel? 1x een storing en je kunt er 'n ander blok in lepelen :), lijkt me beetje onlogisch.. (daar zullen die duitsers toch wel aan gedacht hebben)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #13 Gepost op: zo, 15 nov 2009, 23:31:23 »
nou de laatste tijd vraag ik me dat af of ze nog wel denken dat het heel moet blijven.
Sta nergens meer van te kijken.
Kom tegenwoordig de meest gekke storingen tegen bij skoda en denk dat dat echt niet aan de tsjechen ligt.
Ach ja de tijd zal he leren, schijnt wel fijne motor te zijn om te rijden.
Maar het zijn wel meer een toeren motor met koppel op wat hoger toeren gebied.

gr maikel.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 1.6 TDI -> Zou het dan toch?
« Reactie #14 Gepost op: ma, 16 nov 2009, 09:19:02 »
klopt helemaal..sterker nog de olie pomp word ook nog eens geregeld zodat ie niet meer druk op brengt dan nodig is..

Doet de pomp in mijn 1977ér 900cc HA blokje ook al hoor: Overdruk klep! :)  Bij te veel druk, gaat de overdruk klep open. Klep open = vrije loop oliepomp = véél minder weerstand.
Maar goed: dat werkt mechanisch en alleen bij veelsteveel druk. Geen standaard regeling naar constant een barretje of 3..

Bij een dry-sump systeem zorgt een (al dan niet elektrische) pomp ook gewoon voor een constante druk; Zal niet heel erg storingsgevoelig zijn denk ik? Ken niet zoveel verhalen van Porsche's die binnen de garantieperiode een nieuw blok nodig hebben wegen oliedruk falen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken