Auteur Topic: cilinderinhoud  (gelezen 714 keer)

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
cilinderinhoud
« Gepost op: di, 27 sep 2011, 22:12:29 »
Graag had ik geweten wat er bij de polo motoren zorgt voor het verschil in cilinderinhoud.
Is het de boring (denk ik niet), de slag, de zuigers?

Een ABU blok of AEE blok, zijn dit beide 1.6 small blocks?

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: cilinderinhoud
« Reactie #1 Gepost op: di, 27 sep 2011, 22:36:22 »
volgens mij zijn er geen lange slag krukassen maar zit hem dus in de boring.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: cilinderinhoud
« Reactie #2 Gepost op: di, 27 sep 2011, 22:48:16 »
Toch? hm  ??

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: cilinderinhoud
« Reactie #3 Gepost op: di, 27 sep 2011, 22:57:23 »
86c blokjes: 1.0 is boring 75 & slag 59, 1.3 is boring 75 & slag 72
(enige uitzondering: 1.4 diesel motorcode 1W is boring 75 & slag 79,1)
Wel met verschillende compressieverhoudingen: dat zit h'm meestal in de zuigers.

ABU, AEA + AEE: allen 1.6 smallblock met boring 76,5 & slag 86,9
Geleverd in verschillende vag-auto's, golf 3, Polo 6N enz, maar let op de 085 bakaansluiting.
(heb welles een AEA in me handen gehad die geen 085-bak op kon)

*edit: oeps, tikfoutje....
« Laatst bewerkt op: di, 27 sep 2011, 23:36:37 door Sjon »

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: cilinderinhoud
« Reactie #4 Gepost op: di, 27 sep 2011, 23:07:57 »
interessant  -klus-
dus door een krukas te wisselen kan je al een grotere inhoud bekomen?
Dat is misschien niet de moeite?
Lagerschalen enzoverder passen misschien niet?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: cilinderinhoud
« Reactie #5 Gepost op: di, 27 sep 2011, 23:20:05 »
86c blokjes: 1.0 is boring 75 & slag 59, 1.3 is boring 75 & slag 72
(enige uitzondering: 1.3 diesel motorcode 1W is boring 75 & slag 79,1)

Correctie: enige uitzondering: 1.4 diesel motorcode 1W is boring 75 & slag 79,1
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: cilinderinhoud
« Reactie #6 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 07:56:04 »
dus de ideale combi is dan een hh blokvoorzien van een 1w krukas .benje in 1 klap klaar en compressie 11 op 1 en een 1.4,als dat dan niet standaard goed is voor 80 pk vreet ik (nou ja sabbel ) mijn brood op
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: cilinderinhoud
« Reactie #7 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 08:52:47 »
Das mooi  -ja- :)
een hh is een 1.3 sleeptuimelaar?
Dat komt wel mooi uit...
« Laatst bewerkt op: wo, 28 sep 2011, 08:57:19 door benquattro »

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: cilinderinhoud
« Reactie #8 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 09:20:10 »
Das mooi  -ja- :)
een hh is een 1.3 sleeptuimelaar?
Dat komt wel mooi uit...

ja
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: cilinderinhoud
« Reactie #9 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 12:05:10 »
Vergeet ook de 1.4 benzineblokken uit golf3, polo 6n etc niet. De ABD heeft een langere slag, maar minder lang dan de 1W als ik het goed heb, maar boring 75mm, en de anderen hebben een slag van 72mm, maar een boring van 76,5.

1.6 blokken zijn ook hoger om de langere slag kwijt te kunnen.

Ik heb ooit ergens gelezen over een zeer hoogtoerig blok, samengestelt uit een 1W krukas en met een boring van 77mm. Heeft er ook niet ooit iemand van dit forum een ABD krukas in een AEX blok gezet ofzo, en zo een 1.5 gecreeert?
Pimp my Polo

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: cilinderinhoud
« Reactie #10 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 12:30:47 »
Als je een 1w krukas in een mh blok monteert, dan slaat de zuiger tegen de kleppen, dus daarom dat het bij een hh blok wel gaat?
Zo een freak motor samenstellen moet nog echt leuk zijn  :)

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: cilinderinhoud
« Reactie #11 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 13:02:32 »
Hehe.. ik heb een HH blok liggen, en een bewerkte HH Inlaat + Kop door Serge.. 

Waar haal ik zo'n 1W krukas???  -hitit-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: cilinderinhoud
« Reactie #12 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 13:27:41 »
1W zit in polo2f diesel en Seat Terra diesel
Pimp my Polo

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: cilinderinhoud
« Reactie #13 Gepost op: wo, 28 sep 2011, 15:51:36 »
volgens mij had Hanf die krukas toch te koop -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: cilinderinhoud
« Reactie #14 Gepost op: do, 29 sep 2011, 17:18:48 »
Nope... niet meer deze ben ik aan het gebruiken bij mijn huidige project -thumbsup-