Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Douwe op do, 05 mei 2005, 13:34:10
-
Was op de RDW site aan het puzzelen...
---
edit: FZ-20-XX
---
-
Nog een
----
Edit: FZ-22-XX
-
En nog een...
----
Edit: FZ-29-XX
-
staat geen cylinderinhoud bij en ook geen max vermogen -naughty-
-
grmzzz 0zitplaatsen
-
@ Serge: bij oudere gebakjes zijn die gegevens gewoon helemaal niet opgenomen in het kenteken register. (ook bij Polo 2 staat t aantal zitplaatsen niet vermeld; is meer iets voor auto-bussen enzo.
@ Douwe: Zo heb ik de HH92HJ ook ooit achterhaalt (HH93HJ stond in een foldertje: beetje veel zoeken et voila).
Denk alleen dat 2 van de 3 niet echt meer 'leven': APK datum net zoals de Polo 1 van mij: n.v.t. : Al heeeeel wat jaartjes niet meer gekeurd...
Als t een beetje tegen zit,. is ook nummer 3 van die 3 binnen kort gesloopt, want de APK is nu al weer een week verlopen :(
Jammer dat je niet achterstevoren kunt zoeken in de database: zoek op 861xxx en voila :)
-
De FZ-20-XX is er nog, en rijdt nog rond in Ede
-
Aha..
DAAR is ie dus gebleven.
Even voor de duidelijkheid: Int. Polo Treffen Juli 2002:
-
Wie is Gerton Hermens?
Ik prik dit neer vanaf polo-gt.co.uk (oude gallery, niet meer online)
Gerton Hermers - '80 GT Coupe
Date produced in Wolfsburg : December 18th 1979
Date registered in the Netherlands: April 16th 1980
This car belonged to the grandfather of a friend. He bought it new at the Volkswagen-importer in 1980 and used it until he got too old to drive it, approximately in 1996-1997 (?). Then my friend drove it for a year or so. In April 1998 the car became mine. I think it's tecnically a standard Polo Mk1, except for some nice details : frontspoiler, GT-striping, red wheels, black roof, GT-badges on grille, back, steering-wheel and gear-shift. I think it was produced from 1979 until 1981 (?), in red (I've seen another one, but only once), black and silver (and maybe white...). Mine is still original, except for the Sony cd-player (but I still have the original radio). The color of the chairs (black with red striping) is vanishing because of sunlight.
Engine and so : 1.3 litres, 60 hp, 4 speed. Topspeed must be around 170 km/h (I tried once and had to replace the head gasket). Sometimes I'm thinking of replacing this engine with a newer one (with 5-speed gearbox) (if possible), but I should not do that - keeping it original is better! Thousands of people must have laughed at the car passing by, with those funky red wheels. But it's original!
-
Zijn mailadres was ooit gerton@mac.com ....weet niet of die het nog doet -dunno-