G-lader is toch niet hetzelfde als een uitlaatgasturbo?
Een G-lader is eigenlijk gewoon een andere naam voor een Scroll-compressor, deze worden bijvoorbeeld ook toegepast in warmtepompsystemen (Airco's ed.)
Dus de lucht wordt aangezogen door de G-lader en de motor in geperst.
Wat heeft dit dan te maken met het uitlaatsysteem? Hierbij zou het zelfs zo moeten zijn dat bij een vermindering in tegendruk in het uitlaatsysteem de gassenstroom beter zou moeten zijn en er minder vermogensverlies optreed door een betere vullingsgraad.
Nu hangen er natuurlijk ook meer dingen aan vast, duratie, injectie, etc. maar over het algemeen ben ik van mening dat minder tegendruk voor betere performance zorgt.
Bij een uitlaatgasturbo is het verhaal weer wat anders, ivm de wastegate ed. maar over het algemeen geldt de regel minder tegendruk hier ook.
Ik denk zelf dat het probleem ergens anders zit als het hier over vermogensverlies gaat.
Kan het alleen niet via het forum zien natuurlijk