Auteur Topic: Wie is JJ?  (gelezen 10643 keer)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #30 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 19:49:47 »
Zo stoelen zitten erin :D
Ben nu met de radio bezig... snap er dus niks van haha -dunno-
hoop dat iemand me kan helpen...
foto's in de bijlage..
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is JJ?
« Reactie #31 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 20:19:49 »
wat een knoeiboel daar. Enigste wat ik direct herken is t kroonsteentje, waar 4 draden in 3 aansluitingen gaan. Das hoogstwaarschijnlijk voor de speakers. Maar slechts voor 2 speakers.

Voor de rest kan ik er zo niks van maken... Woonde je maar wa dichterbij, had ik er wel mee kenne helpen, maar van een afstandje wil dat niet lukken

multimeter en gaan meten waar de 12v op staat (rood vanaf kabelboom en bruin vanaf kabelboom) daarna voor de speakers doormeten waar ze precies uitkomen.

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wie is JJ?
« Reactie #32 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 20:45:22 »
Ik neem aan dat de rechterradio de nieuwe is?

Zo te zien zit daar in ieder geval een ISO blok aan. De bedoeling is dat je de andere helft van dat ISO blok aan de kabelboom van de auto monteert. Op de draadjes van het ISO blok staat precies wat waarvoor dient. Maar je hoeft niet perse alles aan te sluiten. Om erachter te komen welk kabeltje dat uit je auto komt waarvoor dient is een multimeter idd wel een vereiste tool. Let erop dat de constante plus en de geschakelde plus goed zitten aangesloten anders loop je het risico dat de radio je accu leeg trekt als ie uit staat.

Succes!
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is JJ?
« Reactie #33 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 21:19:28 »
Ik neem aan dat de rechterradio de nieuwe is?

Zo te zien zit daar in ieder geval een ISO blok aan. De bedoeling is dat je de andere helft van dat ISO blok aan de kabelboom van de auto monteert. Op de draadjes van het ISO blok staat precies wat waarvoor dient. Maar je hoeft niet perse alles aan te sluiten. Om erachter te komen welk kabeltje dat uit je auto komt waarvoor dient is een multimeter idd wel een vereiste tool. Let erop dat de constante plus en de geschakelde plus goed zitten aangesloten anders loop je het risico dat de radio je accu leeg trekt als ie uit staat.

Succes!

 withstupid

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #34 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 23:27:53 »
Nou het is helaas nog steeds niet gelukt.
De 4 draadjes en kroonsteen zijn van de speakers.. dat komt later nog wel. Het lukt namelijk nog steeds niet om de radio uberhaubt aan te krijgen.

De iso stekker die uit de auto komt past in het isoblok van de radio. Op het isoblok van de radio kunnen 2 stekkers. De stekker van de auto past maar in 1 van de 2 vrouwtjes van het blok dus daar zit niet veel keus in.
Ik denk dat het ligt aan de indeling van de draden die het blok of stekker ingaan....
Volgens de FAQ:


De afbeelding hierboven uit de FAQ komt overeen met het blok van mijn radio. behalve dat 'A5' blauw/wit is en op de plek van 'A4', 'A6' zit! de oranje 'A4' is helemaal niet aanwezig.
Geel is 'battery' volgens mijn radio.

Het probleem is dus als de ISO stekkers aangesloten zitten dat de radio het nog steeds niet doet. Deze wil helemaal niet aan.
Ik denk dat het probleem zit bij de volgorde van de draadjes in het blok.

overigens: hieronder nog een paar foto's.

BLOK wat aan mn radio zit.


STEKKER die uit de polo komt.


Iemand nog tips?

Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Wie is JJ?
« Reactie #35 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 23:40:07 »
Is die bruine draad die uit de polo komt bruin-rood?
In dat geval sluit die 100% goed aan op je isostekker van je radio.
Is dat niet het geval, dan heb je geen geschakelde plus in je wagen, welke je dan zelf mag gaan aanleggen.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is JJ?
« Reactie #36 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:21:52 »
zoals ik al zei via msn, de vw iso is een wannabe iso, zowiezo zit de constante plus op A7 terwijl deze op A4 hoort te zitten voor jou radio. Nog even meten welk draadje voor de geschakelde plus is (de bruine draad die op A8 zit is de massa, dus die heb je zowiezo nodig)

Goed kans dat die niet aanwezig is en je hem van de achterruitverwarming of mistachterlichtschakelaar moet halen. (tis maar een puls spanning, geen voeddinggspanning, dus dat maakt geen reet uit)

let niet op de kleuren, deze wijken nog wel eens af.

maar van de auto komt rood als plus en bruin als min.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #37 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:45:40 »
bedankt voor alles reacties ten eerste.

Hier nog een foto. de draad die uit de auto komt blijkt dus rood/bruin te zijn!


En ik haal dus verschillende conclusies uit de 3 reacties hieronder.
Welke is nu de juiste nu het om een rood/bruine draad blijkt te gaan?

Volgens mij hoef ik het BLOK wat aan de radio hangt niet aan te passen maar enkel de stekker?
Mijn broer had deze radio namelijk altijd al in zijn polo toen hangen (2f) en ik heb deze er zo uit gehaald!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Wie is JJ?
« Reactie #38 Gepost op: di, 03 aug 2010, 07:49:05 »
Geen instructieboekje bij je auto? dit heb ik uit een instructieboekje gehaald.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Wie is JJ?
« Reactie #39 Gepost op: di, 03 aug 2010, 12:06:00 »
Om even op de laatste zin te reageren. Nee, aan de stekker van de radio hoef je niets te doen. Je moet de auto aanpassen op de radio. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt kun je praktisch elke radio aansluiten in de auto door simpelweg de stekker erin te steken. ISO is de standaard voor autoradio's...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #40 Gepost op: di, 03 aug 2010, 12:06:33 »
Zo! met al deze antwoorden ga ik het vanavond nog een keer proberen :) moet nu wel goedkomen denk ik.

danku allen!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #41 Gepost op: di, 03 aug 2010, 12:07:51 »
Om even op de laatste zin te reageren. Nee, aan de stekker van de radio hoef je niets te doen. Je moet de auto aanpassen op de radio. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt kun je praktisch elke radio aansluiten in de auto door simpelweg de stekker erin te steken. ISO is de standaard voor autoradio's...

Dat was mijn idee idd. Aan mijn nieuwe radio doe ik niks, alleen die indeling van snoertjes in de stekker van de AUTO verander ik zodat deze overeenkomt
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is JJ?
« Reactie #42 Gepost op: di, 03 aug 2010, 13:36:43 »
Jups. VW heeft de ISO blokken heel leuk ook in gebruik, maar de constante (+) en de geschakelde (+) willen bij VW vaak afwijken tenopzichte van de ISO richtlijnen.
Is vast iets Duits (Blaupunkt, Grundig etc) versus Japan (Panasonic, Sony etc).

In het ene geval wordt de geschakelde (+) als stuurstroompje gebruikt, en schakelt de radio zelf bij contact-aan de radio aan: relais in de radio.
Het vermogen gaat daarbij over de dikke constante plus draad.

In het andere geval wordt de constante plus alleen gebruikt als ' geheugen-vast-houdt' draadje, en schakelt de auto (contactslot) dus de radio. Hierbij gaat het vermogen dus juist over de dikke schakeldraad.

een van beide draadjes wordt in iedergeval gebruikt om aan de (flinke) vermogensvraag van de radio te voldoen. Als je niet goed oplet trek je echter juist het vermogen over het andere draadje. Logisch? Nee.

Voor beide oplossingen is iets te zeggen: Ik zou liever aan de radio de keuze laten of ie schakelt bij contact aan/uit.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #43 Gepost op: di, 03 aug 2010, 13:41:14 »
Jups. VW heeft de ISO blokken heel leuk ook in gebruik, maar de constante (+) en de geschakelde (+) willen bij VW vaak afwijken tenopzichte van de ISO richtlijnen.
Is vast iets Duits (Blaupunkt, Grundig etc) versus Japan (Panasonic, Sony etc).

In het ene geval wordt de geschakelde (+) als stuurstroompje gebruikt, en schakelt de radio zelf bij contact-aan de radio aan: relais in de radio.
Het vermogen gaat daarbij over de dikke constante plus draad.

In het andere geval wordt de constante plus alleen gebruikt als ' geheugen-vast-houdt' draadje, en schakelt de auto (contactslot) dus de radio. Hierbij gaat het vermogen dus juist over de dikke schakeldraad.

een van beide draadjes wordt in iedergeval gebruikt om aan de (flinke) vermogensvraag van de radio te voldoen. Als je niet goed oplet trek je echter juist het vermogen over het andere draadje. Logisch? Nee.

Voor beide oplossingen is iets te zeggen: Ik zou liever aan de radio de keuze laten of ie schakelt bij contact aan/uit.



Daarom ga ik dus met de multimeter aan de slag vanavond :) ff kijken welke de constante is!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JJ?
« Reactie #44 Gepost op: di, 03 aug 2010, 13:41:58 »
Bij mij moest er ook een extra kabel worden aangelegd zodat de radio aan- en uitgaat als je de sleutel in- en uit het contact steekt/haalt.

Vraag me echter niet hoe het precies moet want m'n oom deed het meeste werk, ik hield enkel de kabels wat vast als hij soldeerde. -naughty- Ben heel slecht met elektronica.
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O