Auteur Topic: Ombouw van AAV naar NZ  (gelezen 467 keer)

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Ombouw van AAV naar NZ
« Gepost op: do, 18 okt 2012, 15:09:47 »
Goedenmiddag allemaal, ik heb een vraagje.

Ik heb mijn motorblok omgeruild van AAV (uit 1994) naar een NZ (ik meen 1989, in ieder geval het 'ronde koplampen' type (ben nog niet zo thuis met de benamingen)) dat de blokcodes goed zjin is zeker, met dank aan de poll: welke motor/ transmissie heb ik voor newbies. Vacuümvervroeger op ontstekingsmodule, kan niet missen dan toch?

Ik ging er van uit dat alles plug en play zou zijn, computer, bobine, kabelboom en alles omgebouwd, dus Tommie wilde starten!

Voor dat de brandstof rond pompen kon sloeg de startmotor al in, op stand 2 van het contactslot. Motor sloeg niet aan. Vervolgens de startmotor los gekoppeld en gemeten op de brandstofpomp, om te kijken of ik daar spanning op kreeg, wat niet het geval was.

Heeft iemand enig idee wat ik hier het handigst aan kan doen? Het liefst heb ik hem eerst lopen, want: nu geen vervoer, de G40 staat inmiddels stil en de scooter heeft na 2 keer behoorlijk nat geregend te zijn alles behalve de voorkeur.
Desnoods maar even niet te duur, dan maak ik hem wel mooi als ik onderdelen op kan halen.

Mvg, Tom.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw van AAV naar NZ
« Reactie #1 Gepost op: do, 18 okt 2012, 16:47:53 »
Pomp op constante plus van het contact,wel zo dat als je hem afzet de pomp ook niet meer draaid.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline TomM

  • Non-Register lid
  • Berichten: 191
  • Geslacht: Man
  • Tom Mesman
Re: Ombouw van AAV naar NZ
« Reactie #2 Gepost op: do, 18 okt 2012, 22:58:21 »
ik heb t liefst dat de startmotor eerst stopt met rondslingeren, maar dank voor de tip, ik ga eens kijken!