Auteur Topic: speling in veerpoot ?  (gelezen 451 keer)

Offline Polo89

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
speling in veerpoot ?
« Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:49:04 »
Zaterdag heb ik op mijn onlangs aangeschafte 89'er steilheck 2 nieuwe voorbandjes laten leggen. De beste bandenboer attendeerde mij op speling in mijn veerpoot zodra het wieltje van de grond kwam.
Voor een versleten toplager leek het mij wat teveel speling. Thuisgekomen opnieuw opgekrikt en zag snel dat ik speling had tussen veerpoot en carrosserie (onder motorkap dus, zie ook foto).
Volgens plaatje invraagbaak van de Polo lijkt het erop dat er een "dempingsring" ontbreekt.
Nou is de polo redelijk verlaagd door de vorige eigenaar, heeft dit er iets mee te maken? of is men deze dempingsring gewoon vergeten te monteren (beide zijden  -dunno-)
Heb wel ervaring met het verlagen van een kever (1303) maar daar zat de veerpoot vast met 3 moertjes, volgens mij moet in dit geval de veerpoot geklemd worden tussen carrosserie.
Alvast bedankt

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: speling in veerpoot ?
« Reactie #1 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:55:15 »
Ik ben wel benieuwd naar de reacties... Ik heb laatst nog een half uur een vriend van mij moeten overtuigen van het feit dat dit normaal is bij de Polo, en zeker naarmate je 'm verder verlaagd; Maar goed, dat heb ik ook maar van horen zeggen, dus ben benieuwd wat de échte kenners hierover roepen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: speling in veerpoot ?
« Reactie #2 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 19:55:22 »
Geen zorgen => is normaal.
Ziet er zelfs keurig uit, want dat schoteltje wil ook nog welles hoger staan.
(zeker als 't toplager niet fris is)

Offline Polo89

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5
Re: speling in veerpoot ?
« Reactie #3 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 20:04:57 »
Okéé dan, bedankt voor het snelle antwoord  -thumbsup- , maare (nee ben heus niet nieuwsgierig  :P) men heeft het over een dempingsring, zit deze dan aan de onderzijde van de wielkast?


Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: speling in veerpoot ?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 20:23:07 »
Ik weet het niet zeker, maar misschien bedoelen ze met "dempingsring" de rubberen ring van de orginele 2 delige toplagers. Ik heb gisteren samen met Dennis mijn versleten orginele toplager vervangen door een 1 delige variant, deze heeft rubber en lager in 1. Voor zover ik weet zijn 2 delige toplagers niet meer verkrijgbaar.

Het lijkt mij niet dat dat rubber bij jou ontbreekt, want het is vrij dik (2 centimeter minstens volgens mij). Jou aanslagschotels liggen ook niets hoger dan de mijne, er moet volgens mij ook wat ruimte tussen zitten, zodat het vrij kan draaien tijdens het sturen.
Pimp my Polo