Auteur Topic: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag  (gelezen 469 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Gepost op: zo, 28 feb 2010, 19:35:29 »
Ik wou vandaag de trekhaak van m'n sedan eraf slopen maar had helaas het juiste gereedschap niet bij de hand, ook heb ik 1 bumpersteun vervangen.
nou zag ik dat (heb helaas geen foto gemaakt) er bij mijn sedan (lange bumper) achter de bumper een inham in de carrosserie zit wat lijkt alsof de carrosserie voor een korte bumper gemaakt is (classics en derby's dus).
nou komt er 1 stip/rond vlak gedeelte naar buiten aan beide zijkanten (L en R) van deze inham, klopt het dat hier normaal het onderste gat zit v/d bumpersteun? en dus het bovenste gat v/d steun in het gedeelte zit wat vlak loopt (niet naar buiten komt).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, foto zegt natuurlijk veel meer, maar met bumper de voor en in het donker kan ik geen foto maken dus moet het maar ff zo..

zo krijg ik meer keuze qua bumpers, lange en korte

er moet toch nog het een en ander gelast/opgeknapt worden dus is dit een kleinigheidje met een grote afwerking om het mee te nemen..



en dan nog 1 ding, ik heb 1 dikke bumperbalk waar de trekhaak aan vast gelast zit, deze slijp ik eraf, maar dan heb ik nog het probleem dat mijn kenteken verlichting kortsluiting maakt tegen de bumperbalk.
Is dit normaal gewoon een blikken plaat waar de bumper in geklikt zit? die dus achter de kenteken verlichting zit ipv mijn balk die voor de verlichting zit.
« Laatst bewerkt op: ma, 01 mrt 2010, 18:00:55 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Reactie #1 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 19:55:57 »
Wat een verhaal, ik ben wat korter van stof :):

Bumper van een coupé is niet hetzelfde, een classic is iets smaller dan een coupé.

Als je een andere bumper met ori kentekenverlichting neemt, ben je ook klaar toch? Dan hoef je niet te gaan klooien met afgekitte led-lampjes.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Reactie #2 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 13:09:33 »
kwam net van 'n verjaardag af :D  -prut-

zit de bumperbalk vast in de bumper dan?

ik heb idd vaker gelezen dat het(bumper coupe/sedan) toch anders is(gister niet aan gedacht), maar het gaat er mij om dat ik dan niet vast zit aan lange flanken, maar ook gewoon een korte versie kan plaatsen dmv gaten dichtlassen en nieuwe gaten maken, maar wil ff zeker weten of deze gaten kloppen met wat ik zo zag zitten..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Reactie #3 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 13:40:26 »
Trekhaak zit (normaliter) gewoon op de standaard bumpersteunen vast. Met andere worden; Bumper+trekhaak in 1 stuk demonteren, trekhaak d'r tussen uit, bumper d'r terug op.

Als ik zo naar buiten kijk, is het grauw, maar wel licht :)

Dus:
Citaat
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, foto zegt natuurlijk veel meer, maar met bumper de voor en in het donker kan ik geen foto maken dus moet het maar ff zo..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Reactie #4 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 17:57:53 »
ja maar nou zit de bumper er weer voor :)

helaas heeft iemand met weinig interesse deze trekhaak gemonteerd, bumperbalk is eraf gerukt (is ook wel beetje moeilijk om de bumper heel te houden..) en bumper zit met trekbandjes vast om de balk v/d trekhaak, bumper is van links naar rechts bovenop golvend geworden omdat de bumper er los op hangt en kan bewegen waardoor de stekkers v/d kenteken verlichting weer de trekhaakbalk raken...
en er zat een parker door de bumper tegen de carrosserie aan te raggen :( dit heb ik iig al opgelost met een nieuwe bumpersteun, nou de rest nog..

helaas heb ik een trekhaak die vast aan de balk gelast is en is de orgi bumperbalk rechterhand linker schouder gegaan :(

denk dat de beste "tijdelijke" oplossing de trekhaakbalk inpakken met schuim/rubber is.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Plaats bumpersteun en bumperbalk classic/derby vraag
« Reactie #5 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 18:03:49 »
De beste oplossing is de hele santekraam d'r af trekken en de originele binnenbalk terug te plaatsen.

Met een beetje geluk is de metalen binnenbalk namelijk WEL gelijk aan Steilheck en Coupe.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken