Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150399 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #255 Gepost op: ma, 05 nov 2007, 19:00:46 »
 -off- -uitlachen- -nana- -wanker-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #256 Gepost op: wo, 21 nov 2007, 18:12:08 »
Update:




   

 -uitlachen-
veel mensen kijken je raar aan als je met een winkelwagen voorbij komt lopen, met daarin een motorblok!! Het blok lag nog in de berging van mijn oude studentenhuis.


Toelichting;

3f Blokje, dat ooit in een polo moet komen. Waar in?  -dunno-
Blok ziet er netjes uit; goed droog, maar is op de dynamo na helemaal kaal. 
Motorcarbs heb ik nog liggen (R6 set, net als op de witte steilheck), inlaatje kan ik zelf braaien. Het blok heeft geen prioriteit, moet een leuk hobbyding worden.
Kopje aanpassen/beetje vlakken/leuk uitlaatspruitstuk/ etc.

De velgjes; als je goed kijkt, zie je 2 adapterbussen zitten. in de andere gaten (verticale orientatie) zijn deze gaten nog niet gevuld.
Heb op het werk 4 adapterbusjes gemaakt, waarmee de steek van 4*95,25 naar 4*100 gemaakt is.
Pff; zit veel werk in die adapterbussen;
*konisch draaivlak aan de buiten+binnenkant
*excentrisch gat (net als het verzonken deel aan de binnenkant)
*perspassing om de vulbusjes in de originele bussen te persen..
en dat 16x

Ik moet er nog 12 :(...

Als het klaar is, gaan ze onder de steilheck.  -sturen-



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #257 Gepost op: wo, 21 nov 2007, 19:40:30 »
Die ontsteking hoort niet op een 3F.

Winkelkarretje => jackass!!!! :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #258 Gepost op: wo, 21 nov 2007, 19:43:41 »
idd zal eerder dan nz zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #259 Gepost op: wo, 21 nov 2007, 20:20:47 »
Goed mannen;

De ontsteking komt van een MH'tje van de sloop; het is een 3f blok met kop+nokkenas, alles van 3f.


Verder; was nog wel een toer om het blok zo hoog te tillen om het in het karretje te krijgen.. :P

« Laatst bewerkt op: wo, 21 nov 2007, 20:22:31 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #260 Gepost op: ma, 26 nov 2007, 10:03:05 »
En dit weekend weer een polo naar de grond gebracht!!
De rode 2F van mijn broertje is rondom 60mm verlaagd!

Auto heeft 190.000km op de teller staan; maar ik haalde de originele dempers (VAG) nog onder de auto vandaan... Lekkere losse patronen, met een hoop olie in de poten -wtf-

Dat verklaarde ook waarom ALLES zo muurvast zat!! Ben in totaal een uurtje of 7 bezig geweest (2 man) in een warme loods met goede tools, daar heeft het niet aan gelegen.

Broertje werkt al een aantal jaren én is geen arme student, dus er wordt direct goed geinvesteerd;

nieuwe schijven+blokken voorzijde
nieuwe dempers+veren rondom
nieuwe tank
nieuwe draagarmen
vloeistoffen vervangen
embleemloos grilletje +witte pinkers

Volgende week nieuwe APK er op en uitlijnen; dan is er weer een polo gered van de sloop.

Plannetjes;

verbreed staal 14"
ramen blinderen (ja, echt -gumuz-)
sportstuurtje monteren (ligt klaar)
herriesysteem in de achterbak aansluiten (boombox etc.)

Tja, die laatste paar dingen  -dunno-, maar daarom is het ook zijn auto...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #261 Gepost op: do, 06 dec 2007, 22:32:05 »
Ontopic;

Waterpolo! Ik heb flink wat water gevonden op de bijrijdersstoel en achter de bijrijdersstoel...
Ik wist dat het accuwak provisorisch gerepareerd was, maar er komt nu echt weer water door naar binnen.

Heb ik net het hele 2F dash ingebouwd, kan het er weer uit.... Ik neem niet aan dat het verstandig is om vanaf boven een accuwak te repareren.

Dit weekend maar een stukkie plaat inlassen, Ik hoop dat het alleen het onderste vlakke gedeelte is dat rot, dat repareert iets makkelijker.
Het achterlicht dicht ook niet af--> water in de achterbak. Achterlichtje vervangen door een goed exemplaar en direct maar even afkitten.


NOg een technisch vraagje;

Hoeveel vervroegt de ontstekingsvervroeger maximaal? Ik vraag mij af of mijn motorblokje een soepelere (lees minder onrustige) stationairloop krijgt bij het aansluiten van de ontstekingsvervroeging?

Bij stationairloop en rustig rijden heb ik geen onsteking nodig die op ong. 15graden vervroeging staat.. Het KAN wel, dat merk ik nu al een maandje of wat, maar ik vroeg mij vandaag ineens of WAT de reden is om het NIET aan te sluiten? -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #262 Gepost op: ma, 10 dec 2007, 17:51:19 »
Citaat
NOg een technisch vraagje;

Hoeveel vervroegt de ontstekingsvervroeger maximaal? Ik vraag mij af of mijn motorblokje een soepelere (lees minder onrustige) stationairloop krijgt bij het aansluiten van de ontstekingsvervroeging?

Bij stationairloop en rustig rijden heb ik geen onsteking nodig die op ong. 15graden vervroeging staat.. Het KAN wel, dat merk ik nu al een maandje of wat, maar ik vroeg mij vandaag ineens of WAT de reden is om het NIET aan te sluiten? dunno

Niemand?

Lekkage is opgelost. Accubaklek= opgelost, Achterlicht= gerepareerd en met een dun laagje kit gemonteerd. Er miste een draadeindje, waarmee de lamp vastgezet wordt.




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #263 Gepost op: ma, 10 dec 2007, 18:25:13 »
Waar wil je die vacuumvervroeger dan op aansluiten?

Mijn classic tokkelt redelijk netjes +/- 1000 toeren stationair
(268 graden / HZ-onsteking / kapotte vacuumvervroeger NIET aangesloten)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #264 Gepost op: ma, 10 dec 2007, 19:32:14 »
wat denk je -nana-

Op cilinder 2/3? Ik heb bij mijn spruitstuk op elke runner de mogelijkheid om er een extra aansluiting op te maken voor bijv. een rembekrachtiger/ vacuummeter of dus een vervroeger -klus-

Het lijkt mij dat dat ding een functie heeft; om vooral in lage toerengebieden voor een betere motorloop te zorgen.
Polootje loopt nu 800-900 toeren stationair, maar enigzins onregelmatig.

Mijn vraag is niet waarom je hem WEL zou aansluiten, maar;
Waarom zou je hem NIET aansluiten?  Wat is het nadelige gevolg van het aansluiten?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #265 Gepost op: di, 11 dec 2007, 04:28:05 »
geen naderlig gevolg vacuum vervroeger doet het enkelt bij stationair tot een 2000 rpm .vacuum vervroeger is er voor dat bij gas dicht en decelereren dat je ontsteking te vroeg komt zodat je geen plofjes hebt .maar je moet het zelf weten .met cv carbs is je onderdruk in je inlaat anders dan met standaard carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #266 Gepost op: di, 11 dec 2007, 08:00:09 »
Duidelijk antwoord!

Door de vervroeger op 1 inlaatkanaal aan te sluiten zal deze nooit hetzelfde werken dan bij het aansluiten op een 'plenum' (originele inlaatcollector). De motor zal dan eerder slechter gaan lopen bij hogere toeren gok ik zo...
De vervroeger zorgt er dus voor dat tot +/- 2000rpm de ontsteking op weinig vervroeging staat, maar vervroegt dmv vacuumsturing de ontsteking naar een grotere voorontsteking! -klus-

Als ik het zo hoor, laat ik de vervroeger voor wat het is; die plofjes geloof ik wel :)
Ik dacht er zo ineens aan; was laatst met mijn huisgenoot zijn mini aan het afstellen. De mini moet bij 900tpm op 10 graden voorontsteking hebben en moet bij 3500 op 25graden voorontsteking staan...  De vacuumvervroeging is bij deze mini wel heel erg belangrijk!

Bij de polo is het allemaal wat minder kritisch dus; lekkah makkeluk -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #267 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 19:00:26 »
Opbouwen van het 3F blokje gaat ook lekker vlot!

Onderblok is inmiddels schoon; cilinders zien er netjes uit, met een Imicro bleek dat de cilinders ook nog rond zijn; niet ovaal uitgesleten oid!

Kopje is helemaal kaal. Vandaag met een homemade klepveertool de kleppen gedemonteerd. Inlaatkanaaltjes gaan binnenkort ietsje ruimer gemaakt worden. Probeer om de overgang naar de CV carbs zo netjes mogelijk te maken, dus beetje ronder dat nu
Kopje met glasparels gestraald en die glimt weer als nieuw!

Klepdeksel en carterdeksel ook van een nieuw laagje lak voorzien!

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #268 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 23:12:52 »


gespoten parts... ;)



Schoon koppie en homemade klepveertool!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #269 Gepost op: do, 13 dec 2007, 01:38:59 »
Schoon koppie en homemade klepveertool!
Hoe heb je die klepveer tool gemaakt (als je mij het geheim wilt verklappen  ;)), heb mijn klepjes er nog niet uitgekregen met mijn provisorische oplossingen...