Weet iemand de diameter van een spaghettispruitstuk geschikt voor een 86C?
Diameter van de 4 pijpen en van de centrale pijp (dus waar je je middendemper op schroeft) zou ik graag willen weten.
UPdate;
de 1.3 HK is voorzien van vacuumvervroeging op de ontsteking
.
Na een paar weken zoeken naar geschikte onderdelen heb ik het maar eens geprobeerd en aangesloten. Ik was niet tevreden over de motorloop bij statische vervroeging.
Resultaat;
*makkelijkere koude start
**rustigere stationairloop (800tpm)
**geen geplof meer tijdens afremmen op de motor
Ik ben nu al tevreden, terwijl de installatie nog maar op 3 cilinders aangesloten is.
mbv terugslagventielen op 2 cilinders heb ik er voor gezorgd dat de cilinders niet van elkaar kunnen 'snoepen', dwz luchtstroom vanuit de inlaatrunner is niet mogelijk.
Mbv
luxe Festo pneumatiek slang/koppelingen/y-stukjes heb ik de vacuumleidingen op de ontsteking en rembekrachtiger aangesloten!
De ontsteking stond eerst op 5 graden voor BDP afgesteld, maar toen wilde de motor niet echt lekker doortrekken bovenin toeren + slechtere prestaties onderin
Na een uurtje spelen met de ontsteking (eerder en later) heb ik hem op ongeveer 7 graden afgesteld en nu gaat ie als de brandweer. Mooi oppakken vanuit onderen en doortrekken tot in het rode toerengebied.
Nu een beetje oppassen dat de motor bovenin niet TE veel voorontsteekt, moet eigenlijk eens een keer gaan sparen voor een setje meters (EGT en AFR...) om het mengsel in de gaten te houden.