Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150387 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #330 Gepost op: do, 17 jan 2008, 15:44:45 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #331 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 11:34:15 »
Grrrrr.... polo doet nog steeds raar.

Constatering (geen waardeoordeel);

Rij ik van Delft naar Groningen via Amersfoort ( gereden in week 50 en week3), dan is er niets aan de hand. Auto rijdt prima, pakt lekker op, en zonder problemen 2,5 uur achtereen 100/ 120 rijden.

Rij ik van Groningen naar Delft via Almere, dan gaat de auto na 50km stotteren en onregelmatig lopen. Hij blijft wel rijden, maar vooral bij 100km/h constant rijden mis ik een flink deel van het vermogen.
Stilstaan en na een kop koffie weer verder rijden is weer 50km zonder problemen, maar daarna begint het weer.

Begin zo langzamerhand te geloven dat de auto alleen maar probleemloos rijdt als ik richting het Noorden rij, of minder dan 50km rijdt.
Oplossing is natuurlijk om alleen nog maar verder Noordwaarts te rijden, maar ik wil ook wel weer eens richting het zuidwesten toeren zonder problemen...


Ik zal zsm eens een mengselmeter installeren, misschien loopt de auto bij 100km/ wel enorm rijk en verzuipt hij langzaam.. "t is net alsof je met de choke open rijdt, terwijl de motor al lang warm is. Zou wel verklaren waarom hij na 10minuten weer prima rijdt.
De auto staat nu rustig in Groningen, heb uit frustratie :D mijzelf maar geparkeerd in de luxe lederen recaro's van de Golf  -nana-
Kan de auto rustig een weekje nadenken over zijn zonden -ja-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #332 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 12:25:34 »
Te rijk zou inderdaad kunnen.
Of hebben de bougies niet de juiste warmtegraad? Waardoor ze niet schoonbranden en de motor slechter gaat lopen...
Maar dat verklaard niet direct waarom je er na een tijdje stilstaan geen last meer van hebt.

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #333 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 12:27:06 »
wat zijn de bougiekleuren? dat geeft al een aardige indicatie van je mengsel. Gebruik je een electrische brandstofpomp?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #334 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 12:38:35 »
bougiekleuren zijn bruin/donkerbruin en heb ik meerdere malen geinspecteerd. Dat lijkt dus goed te gaan. Ik heb nieuwe puntjes gemonteerd en daarna leek de motor veel beter te lopen en was de contacthoek ook weer acceptabel. Ik hoopte dat dat de oorzaak was van de slecht draaiende motor op lange afstanden.

Vraag me alleen af waarom hij het alleen bij langere afstanden en rond 100kmh doet -dunno-
Stadsverkeer/korte ritten e.d. heb ik nergens last van.

Volgende week maar eens de contacthoek nogmaals meten en heen/weer Friesland tuffen. Doet hij weer raar; zet ik hem bij de eerste gelegenheid aan de kant en gaan de bougies er uit ter controle. Hopelijk zijn ze dan aan de zwarte kant, dan weet ik dat hij iets armer mag lopen. (scheelt me ook weer in verbruik!)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #335 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 12:51:40 »
Wat Ed zegt: hoe is de brandstof toevoer geregeld?
Als ik het goed zie gebruik je de originele mechanische pomp? Ben nog niet zo thuis in de CV-carbs, maar kan 't zijn dat de motorcarbs nogal gevoelig zijn voor de benzinedruk?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #336 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 12:56:55 »
orri pomp, maar heb de retour en dergelijke wel aangesloten..
Misschien dat de carbs iets teveel te verwerken krijgen en de retourvoorziening niet voldoende is.. Heb ik ook al eens aan gedacht maar nooit wat mee gedaan :P

Misschien is het daar nu eens tijd voor!
Heb nog een reservepomp liggen, waar ik een stuk van de veer af zou kunnen knippen om de druk te verlagen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #337 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 13:18:17 »
Oke. Meende dat Mark toen ook problemen had met teveel tegendruk in de ori retour onder de auto. Inmiddels mijn 1f op motorcarbs gaat ook stotteren bij doortrekken naar 4000tpm (daarvoor en daarna geen probleem...). Dus ik ben ook aan het zoeken, leuk werk he? haha.  -gert- Heb op het advies van Serge de contactpunten geschuurd en opnieuw op 0.4 gezet. Kijken of het beter gaat zo. Ook de bougies gecheckt, kabels vervangen en nog wat dingen nagekeken. Ohja Misschien dat Mark kan bevestigen dat de brandstofpomp inderdaad een kortere veer heeft.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #338 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 13:20:15 »
ik weet nog wel dat hij deze heeft ingekort..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #339 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 15:14:28 »
Wit plaatwerk heb ik ook gevonden!

Ga zaterdag een witte steilheck halen voor een prikkie. Deze polo zal ws. maandag daarna op de sloop aanbeland zijn :(


Ben zaterdag wezen kijken. De auto zou nette deur/spatbord en achterklep hebben, zonder schade (roest deuken).
Bij aankomst prikte ik mijn vinger door de deur (onderkant) en evenzo bij de achterklep. Die was rondom de rubbers al lekker croky. Voor een goed zijscherm (dat ook al begon met roesten) ga ik geen complete auto kopen, dus ben maar met lege handen huiswaarts gegaan.. Flinke tegenvaller.

Dus; weet iemand nog wit plaatwerk , dan hou ik me aanbevolen.

Inmiddels heb ik de grotere sloopbedrijven in Groningen ook gehad, die hadden ook alleen roestig materiaal staan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #340 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 15:52:10 »
T moet persee wit zijn? Ik heb nog wel blauwe deuren liggen namelijk.
Maar ik ga komende week hier nog even naar de sloop wat halen dan zal ik mijn ogen eens open houden of er iets wits bij staat. Hij heeft best regelmatig dit soort auto`s namelijk.

Gr

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #341 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 16:03:39 »
Liefst wit. ALs ik echt niets vind mag het ook een andere kleur, dan spuit ik het zelf wit.

Eerst ga ik rustig op zoek naar wit plaatwerk. De delen die er nu op zitten zijn niet mooi/gedeukt maar voldoen nog prima. De rest van de auto is nog heel netjes, vandaar dat ik de mindere delen wil vervangen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #342 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 16:08:02 »
oke. ik zal eens kijken of ik iets wits tegen kom.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #343 Gepost op: ma, 21 jan 2008, 16:10:16 »
 -thumbsup- -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #344 Gepost op: di, 22 jan 2008, 03:35:03 »
Oke. Meende dat Mark toen ook problemen had met teveel tegendruk in de ori retour onder de auto. Inmiddels mijn 1f op motorcarbs gaat ook stotteren bij doortrekken naar 4000tpm (daarvoor en daarna geen probleem...). Dus ik ben ook aan het zoeken, leuk werk he? haha.  -gert- Heb op het advies van Serge de contactpunten geschuurd en opnieuw op 0.4 gezet. Kijken of het beter gaat zo. Ook de bougies gecheckt, kabels vervangen en nog wat dingen nagekeken. Ohja Misschien dat Mark kan bevestigen dat de brandstofpomp inderdaad een kortere veer heeft.

Heb ik aan zitten knutselen idd, plan was om tzt een elektrieke pomp in de tank te hangen en er een programmeerbare Megajolt op te knopen.