Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150377 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #360 Gepost op: za, 26 jan 2008, 20:51:20 »
jazeker! bedankt voor de tip, maar deze man had ik benaderd.

Citaat
maar deze persoon wil 100 euro hebben voor een deur/spatbord en achterklep die toch nog wel wat parkeerschade en beginnende roestschade hebben.

deze dus! ben wel benieuwd naar de staat van 't plaatwerk, maar krijg voor dit geld (of minder) bij demontagebedrijven ook 't zelfde spul.
Ik laat de beste man eerst maar even 'on hold', mocht hij het na een poosje nog hebben dan neemt hij vast weer contact op. Vind het nu nog te duur.




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #361 Gepost op: vr, 01 feb 2008, 09:22:25 »
Een vervangende achterklep heb ik inmiddels gevonden. Een roestvrije/deukvrije klep in het wit, van een aardige verkoper voor maar 2 tientjes en ook nog eens 10km van mijn eigen huis! -klappen-


Verder heb ik een stroomverdeler aangepast;
*gedemonteerd en schoongemaakt
*0.1mm afgedraaid en gepolijst
*voorzien van lagerbronzen lager

Met het zelfgemaakte lager moet de ontsteking een stuk soepeler draaien en geen olie meer via het asje naar de binnenkant van het huis lekken :P



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #362 Gepost op: vr, 01 feb 2008, 12:00:35 »
Knap werk! Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #363 Gepost op: vr, 01 feb 2008, 19:26:35 »
olie in onsteking...dat heb ik nu dus ook met mijn '82-er.

Hoe heb je dat gedaan?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #364 Gepost op: za, 02 feb 2008, 10:42:31 »
haha, had ik precies hetzelfde.. Natte verdelerkap, contactpunten ruimschoots gesmeerd.. En vooral na lange stukken rijden als de olie lekker warm en dun geworden is.

Ik heb het ontstekingshuis helemaal gedemonteerd en het stalen lagertje er uit getikt. Daarna heb ik uit lagerbrons een nieuw lager gedraaid, lagerspeling gebaseerd op hydrodynamische smering.
De keerring kan je evt. ook vervangen, die kon alleen de grote hoeveelheden olie niet tegenhouden die door de enorme 'spleet' werd gepompt -naughty-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #365 Gepost op: ma, 11 feb 2008, 10:50:18 »
Na een poosje stilstand (3 weken) op de parkeerplaats heb ik de auto maar weer eens van zijn plaats gehaald.
Starten= lopen!
Wel hoorde ik een 'zuigend geluid' en liep de motor weer als vanouds (slecht :D)

Eerst maar even getankt en daarna richting mijn favoriete sloop gereden (Klaas Boer te Uithuizen). Eenmaal warm reed de motor weer OK, maar het zuigende geluid bleef.
Bleek één van de rubberen aansluitstukken tussen de carb en runner los te zitten en trok 1 van de cylinders valse lucht! Oorzaak; goedkope slangklem die kapot gegaan was en niet meer afsloot.

Na vervangen van de slangklemmen en opnieuw correct vastschroeven van de carbs zat alles goed vast. Verder een steun gemaakt om de carbs vast te zetten aan het originele montagepunt(steun) van de 2E3 carb. Nu hangen de carbs niet alleen meer aan de inlaat +rubber, maar zitten ze ook aan het blok vast.  Een stuk stabieler en loswrikken zal nu niet meer kunnen.

Vanwege het heerlijke zonnetje heb ik de auto maar een goede wasbeurt gegeven en motorisch afgesteld/schoongemaakt. Door een lekkende benzinepomp en oliedruksensoren was de kop nogal vettig. Door de slechte aansluiting tussen carbs+inlaat kon de auto ook nog veel netter stationair afgesteld worden.
De twee sensoren heb ik vervangen door andere en de pomp heb ik tijdelijk afgekit. Lekkage lijkt over, en de kop is weer schoon!

Het mooiste was om te zien hoeveel mensen er eerst kwaad omkijken en daarna verbaasd kijken dat al dat geluid uit het vooronder van een oude polo komt :D :D
1 persoon stond met een denkbeeldige finishflag te gebaren toen ik langs kwam rijden :P. Blijkbaar was ik van grote afstand al te horen, ik reed namelijk vrij rustig langs hem.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #366 Gepost op: ma, 11 feb 2008, 13:27:35 »
Zooooooooo verslavend dat geluidje -naughty-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #367 Gepost op: ma, 11 feb 2008, 18:33:27 »
Zooooooooo verslavend dat geluidje -naughty-

is dat zo  -naughty-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #368 Gepost op: ma, 11 feb 2008, 19:47:58 »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #369 Gepost op: ma, 18 feb 2008, 11:14:16 »
drup drup drup drup
geel gras op de plek van de auto...











Lekke tank  :(
verklaard wel waarom het al een tijdje naar benzine geroken heeft buiten de auto..
Daar had ik dus GEEN zin in, om een tank te vervangen.. ??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #370 Gepost op: ma, 18 feb 2008, 11:38:07 »
Weer een slachtoffer. -boehoe-
2008, het jaar van de lekke brandstoftanks.........

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #371 Gepost op: vr, 29 feb 2008, 13:17:45 »
Nu de polo werkeloos in Groningen rondhangt, ben ik maar op een ander manier mijn vrije tijd aan het besteden..

Inlaatspruitstukje bouwen voor motorcarbs!
Blijft leuk om te doen. Inmiddels is dit de 3e!

Op de polo zit mijn eerste spruitstuk, met RVS runners. Deze hebben echter niet een 'knik' om ervoor te zorgen dat de carbs in lijn liggen met de runner. Er zit dus een kleine montagehoek tussen de carbs en de runners. Niet heel netjes vind ik zelf.
Deze gaat er binnenkort af, voor een andere, die ik nu aan het maken ben.

De tweede was/is een stalen inlaat, van dikwandige buis (2,5mm) gemonteerd op een voetplaat van staal. Deze wordt morgen netjes gecoat (buitenkant) en wordt komende week opgehaald door een kennis die hem gaat monteren op en oude jetta. Leuke bijverdienste... :)

De derde wordt de vervanger voor mijn huidige spruitstuk, en moet een hele nette worden. Niet dat het huidige spruitstuk niet werkt, integendeel. Maar als ik eenmaal besloten heb dat het netter KAN, dan MOET het ook!
De pasplaat(RVS316) voor op het motorblok heb ik laten lasersnijden, de runners worden TIG gelast, met een kleine knik vlak voor de carburateurs om een zo goed mogelijke montage te krijgen.
Op alle cilinders een 4mm vacuumaansluiting, die tezamen in een buffer (met terugslagventielen) moeten zorgen voor een nette vacuumvervroeging en rembekrachtiging.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #372 Gepost op: vr, 29 feb 2008, 13:20:18 »
De stalen (nog onafgewerkte) variant.
MIG gelast, met nette V-groef.

De voetplaat op de afbeelding is nog niet pasklaar.. Alleen de gaten heb ik gefreesd. Contouren zijn inmiddels ook gedaan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #373 Gepost op: vr, 29 feb 2008, 13:27:01 »
cv pijp  -ja-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #374 Gepost op: vr, 29 feb 2008, 13:34:17 »
JEP!

Lag in de oud ijzerbak, en heeft precies de goede binnendiameter. Toevallig zag ik het liggen en het kost niks -prut-

Buitendiameter aan het einde iets afgedraad (40mm) om de carbs op te monteren. Is inmiddels kaalgestraald om een mooi zwart laagje te krijgen..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983