Nu de polo werkeloos in Groningen rondhangt, ben ik maar op een ander manier mijn vrije tijd aan het besteden..
Inlaatspruitstukje bouwen voor motorcarbs!
Blijft leuk om te doen. Inmiddels is dit de 3e!
Op de polo zit mijn eerste spruitstuk, met RVS runners. Deze hebben echter niet een 'knik' om ervoor te zorgen dat de carbs in lijn liggen met de runner. Er zit dus een kleine montagehoek tussen de carbs en de runners. Niet heel netjes vind ik zelf.
Deze gaat er binnenkort af, voor een andere, die ik nu aan het maken ben.
De tweede was/is een stalen inlaat, van dikwandige buis (2,5mm) gemonteerd op een voetplaat van staal. Deze wordt morgen netjes gecoat (buitenkant) en wordt komende week opgehaald door een kennis die hem gaat monteren op en oude jetta. Leuke bijverdienste...
De derde wordt de vervanger voor mijn huidige spruitstuk, en moet een hele nette worden. Niet dat het huidige spruitstuk niet werkt, integendeel. Maar als ik eenmaal besloten heb dat het netter KAN, dan MOET het ook!
De pasplaat(RVS316) voor op het motorblok heb ik laten lasersnijden, de runners worden TIG gelast, met een kleine knik vlak voor de carburateurs om een zo goed mogelijke montage te krijgen.
Op alle cilinders een 4mm vacuumaansluiting, die tezamen in een buffer (met terugslagventielen) moeten zorgen voor een nette vacuumvervroeging en rembekrachtiging.