Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150392 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #405 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 10:35:14 »
Wat een sneeuw/stormachtig weekje met een vers gepoetste auto kan doen -boehoe- -boehoe-.

Gelukkig kwam er nog net geen water uit de auto stromen toen ik de deur open deed.. Direct maar even actie ondernomen door de deurkaartfolie te herstellen. Er lag toch flink wat water in de wagen.
Vloerbedekking ligt nu te drogen, en de auto moet vandaag even binnenstaan met een oliekacheltje er in om lekker droog te stoken!

Bezoekje aan de sloop gebracht en dat heeft een hoop klein grut opgeleverd!

De kachel kan nu weer op warm EN koud (kachelbedieningsarmpje was kapot)
Kachelradiateur sluit weer goed af (witte stopje was gescheurd)
Motorkap kan weer open (de kabel was afgebroken)
Mitsubishi Lancer hendel gescoord om 'kofferklep van binnenuit te openen'

En dat alles voor maar 5,-. Heerlijk om zo'n goedkoop gebakje te hebben. Bij het installeren van de ontgrendelingskabel (motorkap) kwam ik er achter dat 1 of andere onverlaat ooit de afvoer van de wateropvangbak heeft dichtgekit, vlak achter het spatbord.. Daardoor stroomde er dus ook water naar binnen thv het doorvoerrubber van de motorkapkabel. Dat rubber was gescheurd omdat ik met kunst en vliegwerk de motorkap open moest maken de laatste tijd...

Nieuw rubber, kit weggestoken, en dat is ook weer opgelost.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #406 Gepost op: za, 29 mrt 2008, 12:10:22 »
Bij het installeren van de ontgrendelingskabel (motorkap) kwam ik er achter dat 1 of andere onverlaat ooit de afvoer van de wateropvangbak heeft dichtgekit, vlak achter het spatbord..

Als oud-eigenaar mij niets van bekend?!  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #407 Gepost op: za, 29 mrt 2008, 20:31:50 »
Dat zullen die Harries wel gedaan hebben waar ik hem van gekocht heb..

Maar goed;

Updeet
* tapijt verwijderd en bodem goed geinspecteerd. Een grondige conserveringsbehandeling is wel op zijn plek.
* matten worden te drogen gehangen en de auto moet maar eens een dag/nacht binnen staan met een draagbaar kacheltje er in. Hij's nogal vochtig.

De afwatering lijkt weer in orde te zijn, nu het gat weer open is.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #408 Gepost op: di, 08 apr 2008, 09:15:10 »
Auto is inmiddels weer droog. Het dichtgekitte gat was de oorzaak van de lekkage. Dennis gaf mij de tip om de bodem te behandelen met Fluid film, een dik wasachtig goedje dat je bij verhoogde temp. in de naden/kieren/gaatjes kan laten lopen en een sublieme conservering zou moeten zijn.
Zoiets moet binnenkort maar eens gebeuren, als de auto echt kurkdroog is. De tapijten zijn er nog steeds uit, dus dat drogen komt met dit lekkere zonnetje wel goed.

De CV carbs zijn er af; heb ze vervangen door een gereviseerde 2E3 (die ik nog op 't schap had liggen). De carbs+spruitstuk heb ik verkocht, moet nog even denken/afwegen wat er voor in de plaats komt. Het HK'tje is nu weer origineel, de carb moet nog even een afstelsessie ondergaan, da's alles.
De carbs werkten prima (dit weekend nog synchroon gesteld), maar kon er een leuke prijs voor krijgen dus dan mag het ook de deur uit.

Verder de uitlaat voorzien van nieuwe ophangrubbers, die er voor zorgen dat deze niet meer hinderlijk tegen de bodem klappert.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #409 Gepost op: di, 08 apr 2008, 09:33:20 »
Fluid Film is juist heel dun en kruipt in alle kieren en hoekjes. :)
Mike Sanders Fett daarentegen is dik en taai en breng je het beste verwarmd aan, dan is het een stuk "vloeibaarder"...

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #410 Gepost op: di, 08 apr 2008, 09:38:13 »
Fluid Film is juist heel dun en kruipt in alle kieren en hoekjes. :)
Mike Sanders Fett daarentegen is dik en taai en breng je het beste verwarmd aan, dan is het een stuk "vloeibaarder"...

ahaa, dan hadden we het over 2 verschillende dingen -prut-. Ik vond de naam al zo raar voor een wasachtig goedje :) Ik moet dus in ieder geval maar een dergelijk middeltje hebben voor "Die Bodem".
« Laatst bewerkt op: di, 08 apr 2008, 10:17:40 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #411 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 11:12:41 »
kleine, niet veel betekende update;

Polo rijdt sinds eergisteren weer netjes op de originele 2E3 setup. De multicarbs + spruitstuk heb ik moeten verkopen door een financiele puinhoop bij  mijn werkgever, er was een geinteresseerde dus weg met de meuk! Resultaat was een niet rijdbare polo -wanker- -boehoe- Origineel spruitstuk tevoorschijn getoverd en een nette 2E3 van de sloop gehaald.

Inlaatje gestraald,
Carb gedemonteerd en gereinigd
Stat. afslagklep vakkundig gesloopt (tuutje uitgeboord), zodat ik daar nooit meer problemen mee krijg -prut-, heeft toch weinig/geen nut.
Pakkingen gesneden en carb opgebouwd + nieuwe vacuumslangen
Waterpomp vervangen
Distributiekappen ontroest en gespoten
Kleppendeksel ontroest en gespoten
Duct radiateur vervangen door 'niet roestig exemplaar'
Benzinepomp vervangen door 'niet olielekkend exemplaar'

torretje wilde niet goed lopen, deed raar en liep heel hoog stationair.. Bleek dat ik de carb verkeerd inelkaar gezet had, chokeaanslag zat verdraaid -wanker-
Nu doet het torretje het prima; loopt weer goed en ziet er onder de kap weer volledig standaard uit -cool-. Het lijkt heel erg netjes, maar wat een timide geluid zit er dan ineens in de polo.. Mis de carbs nu al -naughty-.

Voordeel is wel; straks heb ik een 3f blok met carbs én een volledig standaard HK'tje dat prima loopt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #412 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 17:05:17 »
Voor een kleine update wel aardig wat gedaan  -thumbsup-

Je hebt ook een andere heilige koe erbij las ik ergens?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #413 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 17:22:09 »
heb nog een heilige koe, maar loeien doet ie nog niet :D :D Deze auto wordt (ooit) echt gerestaureerd. Ben nu onderdelen aan het verzamelen en de auto zo goed mogelijk te inspecteren/conserveren waar nodig. Ik heb er al wel flink wat oefenrondjes in gereden; het is wel een beest.. Totaal niet te vergelijken met een polo (terwijl die toch ook echt zijn charmes heeft). boodschappenauto vs. sportwagen:)
Ik heb altijd al een zwak gehad voor 'eigenwijze principe"s' in de techniek, en voor Bassie&Adriaan en Michael Knight; vandaar deze US mazda RX-7 met klapkoplampen :D

Ik heb door de aanschaf van deze andere heilige koe wat spullen van de polo moeten verkopen idd.. Gelukkig leverde de 1f koets nog iets op; totale motorcarb setje (inlaat/spruitstuk/etc.) en de verkoop van 2 custom spruitstukjes net genoeg op om in leven te blijven :D

Mijn daily (samen met mijn vriendin) wordt de laatste tijd ook veel te veel gebruikt;
20.000km sinds september vorig jaar, dus daar is ook onderhoud nodig:)

Polootje draait nu weer, als ik weer een beetje geld over heb ga ik met het 3F blok bezig+motorcarbs. Alle ingredienten zijn bijna aanwezig, nu nog een kopje vlakken, nieuwe klepgeleiders kopen en dan kan het blok weer opgebouwd worden.  De polo is té goedkoop in gebruik en onderhoud en te goed om weg te doen.
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 17:26:46 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #414 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:34:06 »
tja....het is een kwestie van smaak.
Kun je niet over twisten.

Maar het enige wat ik denk is:

Zouden die velgjes onder een polo passen????

 :D :D :D

 -nana-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #415 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:40:30 »
die heb ik nog liggen voor mijn steilheck -nana- met pirelli 165/55/13 -nana-
Compomotive ML speciale uitvoering (lichter dan normaal)  -nana- -nana-


Onder de mazda zit een onmogelijke steek 4x110; bijna onvindbaar :(

Ach ja; polootje vind ik nog steeds leuk, maar een achterwielaangedreven klassieke 2+2 met wankelmotor, airco, electrische ramen, uitneembaar dak en 125pk doet me net ff iets meer.
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 20:42:52 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #416 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:48:21 »
die heb ik nog liggen voor mijn steilheck -nana- met pirelli 165/55/13 -nana-
Compomotive ML speciale uitvoering (lichter dan normaal)  -nana- -nana-


Onder de mazda zit een onmogelijke steek 4x110; bijna onvindbaar :(

Ach ja; polootje vind ik nog steeds leuk, maar een achterwielaangedreven klassieke 2+2 met wankelmotor, airco, electrische ramen, uitneembaar dak en 125pk doet me net ff iets meer.

haha.... tja scheelt. ben niet op zoek naar velgjes, vroeg het me alleen maar af.
Het blijft smaak, maar geef me dan maar die diesel g40 (van wie was die ook alweer ....... -nana-)


Maar goed, ben allang blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, anders was een polotje niet meer te betalen....

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #417 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 20:53:25 »
mwoah, voordat de vraag 't aanbod overstijgt moet er een hele hoop gebeuren..


Ieder zijn ding, het hoeft natuurlijk niet het 1 óf het ander te zijn, 't kan ook allebei. Beetje experimenteren/knutselen/hobbieën kan ideaal met een polo. Het is lekker licht, rijdt prima en onderdelen zijn ruim voorhanden -naughty- -sturen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #418 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 22:35:47 »
das waar, maar bedoelde het meer als extreme.
Het tegenovergestelde van 'smaken verschillen' is dat iedereen hetzelfde mooi vind.

Maar goed, maakt niet uit. ieder zijn ding. Daar gaat het om.
Wilde er verder ook niks mee zeggen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #419 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 23:05:52 »
 -dunno- -sturen-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983