kleine, niet veel betekende update;
Polo rijdt sinds eergisteren weer netjes op de originele 2E3 setup. De multicarbs + spruitstuk heb ik moeten verkopen door een financiele puinhoop bij mijn werkgever, er was een geinteresseerde dus weg met de meuk! Resultaat was een niet rijdbare polo
Origineel spruitstuk tevoorschijn getoverd en een nette 2E3 van de sloop gehaald.
Inlaatje gestraald,
Carb gedemonteerd en gereinigd
Stat. afslagklep vakkundig gesloopt (tuutje uitgeboord), zodat ik daar nooit meer problemen mee krijg
, heeft toch weinig/geen nut.
Pakkingen gesneden en carb opgebouwd + nieuwe vacuumslangen
Waterpomp vervangen
Distributiekappen ontroest en gespoten
Kleppendeksel ontroest en gespoten
Duct radiateur vervangen door 'niet roestig exemplaar'
Benzinepomp vervangen door 'niet olielekkend exemplaar'
torretje wilde niet goed lopen, deed raar en liep heel hoog stationair.. Bleek dat ik de carb verkeerd inelkaar gezet had, chokeaanslag zat verdraaid
Nu doet het torretje het prima; loopt weer goed en ziet er onder de kap weer volledig standaard uit
. Het lijkt heel erg netjes, maar wat een timide geluid zit er dan ineens in de polo.. Mis de carbs nu al
.
Voordeel is wel; straks heb ik een 3f blok met carbs én een volledig standaard HK'tje dat prima loopt.